- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- Welke dieren heb jij? (+ Dierendag)
Welke dieren heb jij? (+ Dierendag)
Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
Ik zou het niet weten, zo goed ken ik die beesten ook niet 
606
-
- 23876 berichten
- 12263 stemmen
Ik zou het niet weten, zo goed ken ik die beesten ook niet
606
-
- 23876 berichten
- 12263 stemmen
Sinds vandaag nieuwe aanwinst op het DOCT.
Aantal honden vinden het al geweldig

Brix
-
- 19677 berichten
- 5113 stemmen
Een modderbad schijnt goed voor de huid te zijn 
606
-
- 23876 berichten
- 12263 stemmen
Een modderbad schijnt goed voor de huid te zijn
Brix
-
- 19677 berichten
- 5113 stemmen
Ik heb ook ooit zo'n badje gehad voor mijn hondjes.
Dat was een heel stuk makkelijker te onderhouden dan het grote bad dat ik daarvoor had, want daar was ik uren mee in de weer, om op te bouwen, vol te laten lopen, en water verschonen 
Dit kleine ding is in ieder geval een aardige oplossing (zolang ze er niet aan gaan drinken tenminste )
606
-
- 23876 berichten
- 12263 stemmen
Ik heb ook ooit zo'n badje gehad voor mijn hondjes.
Dat was een heel stuk makkelijker te onderhouden dan het grote bad dat ik daarvoor had, want daar was ik uren mee in de weer, om op te bouwen, vol te laten lopen, en water verschonen 
Dit kleine ding is in ieder geval een aardige oplossing (zolang ze er niet aan gaan drinken tenminste )
mar007
-
- 1151 berichten
- 949 stemmen
Wat lief..
tja, ik heb nou eenmaal een zwak voor mensen die alles voor
hun viervoeter over hebben.
Mijn kat ligt hier op haar rug met vier poten omhoog hihi bij haar hoef ik natuurlijk
niet aan te komen met een badje water.
ibendb
-
- 5036 berichten
- 3214 stemmen
Afgelopen zaterdag merkten we op dat het oog van Baziel, onze hond, erg dik was en een melkachtige kleur had. We dachten eerst dat 'ie blind werd, dus gingen we ermee naar de dierenarts. De dokter wist niet echt wat er mis was. Hij wist wel dat de klieren erg dik zaten. Hij trok het bloed van Baziel en liet het opsturen voor onderzoek. Vandaag kregen we een telefoontje van de dierenarts: Baziel heeft Lymfeklierkanker. Er is niks aan te doen en de dierenarts geeft hem max. een maand. Nu, wij zijn binnen twee weken op reis voor tien dagen en de arts zegt dat hij het einde niet zou halen. Voor de beste redenen hebben we gekozen om Baziel volgende week woensdag in te laten slapen en te laten cremeren.
We zijn er allemaal erg kapot van. Baziel is een belangrijk lid van ons gezin. Hij is een echte deugniet. Het feit dat ik nu drie keer in tranen ben uitgebarsten bij het neertypen van dit stukje zegt al genoeg dat we erg veel van hem houden. Ons gezin is niet meer compleet als Baziel er niet zou zijn. Ook omdat we er zo kapot van zijn hebben we besloten dat we geen andere hond meer in huis willen nemen.
Baziel is een fantastisch mooie hond, hij speelt, hij rammelt met je voeten, hij "luistert". Ons mama is er erg kapot van. Baziel is als een derde kind voor haar. Ze ging ermee naar de hondenschool, ze voedde hem op, ze ging er het vaakst mee gaan wandelen. Baziel is erg mooi. Dat zei iedereen. Zijn gelaatsuitdrukkingen zijn soms erg komisch. Iedereen houdt van Baziel. Het was te mooi.
Baziel wordt 4 jaar, 8 maanden en 4 dagen na zijn geboorte individueel gecremeerd. We kunnen het ook niet over ons hart brengen om Baziel in te laten spuiten. En we willen het ook niet. Het liefst wil ik hem nog jarenlang willen bederven. Maar da[img]httop en sluit zijn slokdarm waardoor hij sterft van de honger. Inslapen is de beste keuze.
We zullen je missen, vriend.

moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Sterkte kerel ! Weet wat je voelt 
Brix
-
- 19677 berichten
- 5113 stemmen
Heel triest Iben, maar ook voor mij herkenbaar. Veel sterkte gewenst.
606
-
- 23876 berichten
- 12263 stemmen
Dat is echt heel erg Iben, weet niets anders te zeggen dan sterkte kerel.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Sterkte ermee, een huisdier verliezen kan inderdaad voelen als het verliezen van een familielid.
1 aanmerking, je foto werkt niet.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Veel sterkte. Een redenering die ik vaak lees maar niet begrijp. Een hond wordt deel van de familie, heeft een enorme meerwaarde binnen het gezin en dat de dood van zo'n hond zo zwaar valt is veelzeggend. Al zie ik juist hier niet in waarom je geen nieuwe hond zou nemen. Niet meteen ok, maar zie echt niet in wat de beslissing weloverwogen maakt zoiets te besluiten. Maar soit, erg veel sterkte. Zeer moeilijke tijd voor de boeg.
Rianneke_Dan
-
- 14194 berichten
- 2563 stemmen
Heel veel sterkte de komende tijd! Ik weet hoe het voelt. Mijn honden zijn ook echt mijn kindjes, moet er niet aan denken dat er wat met ze gebeurd.
Nogmaals sterkte.
mar007
-
- 1151 berichten
- 949 stemmen
Triest Iben, jij en je familie veel sterkte toegewenst de komende tijd.
boozebelly
-
- 1428 berichten
- 1905 stemmen
Ik heb zilvervisjes in mijn badkamer:

stinissen (crew films & series)
-
- 23437 berichten
- 76922 stemmen
Sinds vandaag nieuwe aanwinst op het DOCT.
Aantal honden vinden het al geweldig
(afbeelding)
waar is jou bad?
stinissen (crew films & series)
-
- 23437 berichten
- 76922 stemmen
Sterkte met het verlies van je hond , ik heb ook een hond met de naam Toby een teckel die hoort bij ons gezin en daar hou ik ziels veel van mijn vrouw zegt wel eens meer van mijn en de kids...
606
-
- 23876 berichten
- 12263 stemmen
ibendb
-
- 5036 berichten
- 3214 stemmen
Bedankt allemaal voor jullie steunbetuigingen. We proberen ons nu nog zo veel mogelijk bezig te houden met Baziel. Nu, dit lukt niet echt aangezien ik het hele weekend van 's morgens tot 's avonds laat moet werken. Het ergste is gewoon dat het zo snel is. Binnen vijf dagen is hij er al niet meer. Dat kan ik gewoon niet verwerken. Ook is het erg dat we er niks aan kunnen doen en dat het een onnatuurlijke oorzaak is. Maar goed: Baziel leeft nu nog, dus maken we er het beste van!
@Naomi Watts: Onze eerste gedachte was van: Niemand kan Baziel vervangen. Ook willen we niet nog zo'n hond omdat we dat verdriet niet nog een keer willen meemaken. Maar als we zo elke dag een leeg hondenhok zien, vergroot het de pijn alleen maar. Toen onze Maltezers stierven was het te stil dat we een nieuwe hond moesten hebben.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ik snap het, een gevoelsmatig reactie (gelukkig, die draaien vaak 180 graden). Begrijp ik volledig. Eerst het maar een plaatsje geven, en verwerken. Nogmaals sterkte met dit grote verlies.
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4082 stemmen
Lijdt Baziel nu ook veel pijn trouwens? Of zal hij vredig heen gaan ibendb? Zal wel aan vakantie met een naar bijsmaakje worden.
Brix
-
- 19677 berichten
- 5113 stemmen
Heel begrijpelijk die eerste reactie om geen andere hond meer te willen hebben na Baziel.
Ook pijnlijk om op dit moment aan een andere te denken.
Hoe vaak heb ik zelf al zo gedacht in het verleden?
Toch kan het je leed "verzachten", en vooral je zinnen verzetten, met een ander beestje bezig te zijn.
(Ik spreek uit eigen ervaring)
Misschien wel goed om wanneer het toch zover zou komen dat jullie een andere hond willen nemen, niet voor eenzelfde ras te kiezen.
De vergelijkingen zouden dan te pijnlijk kunnen zijn.
Een stakkertje uit het dierenasiel redden zou een mooie oplossing kunnen zijn.
Maar wellicht kom ik met deze raad ook op een te vroeg en te pijnlijk moment.
Ik leef wel mee met jullie verdriet, dus het is goed bedoeld.
Sterkte.
Elineloves
-
- 24071 berichten
- 3630 stemmen
Ow Iben, wat erg voor jullie. Heel erg veel sterkte lieverd, voor het beestje is het het beste, al blijft het oneerlijk, zo jong nog. Vreselijk. Neem nog maar goed afscheid van je maatje. Zo te horen is Baziel opgegroeid in een warm "nest" vol liefde.
tommykonijn
-
- 5139 berichten
- 2356 stemmen
Dat is een heel emotioneel stukje, Iben. Heel veel sterkte gewenst met dit verlies!
ibendb
-
- 5036 berichten
- 3214 stemmen
@Rep_robert: volgend mij niet. Hij kwispelt nog en speelt nog vrolijk in de tuin. Vanmiddag zijn we er mee gaan wandelen in het bos. We merken wel dat hij sneller uitgeput is. Baziel zal voor het ernstige inslapen. We willen hem niet zien lijden.
@brix: Mijn ouders zijn al aan het denken aan een nieuwe puppy. Ik vind het nog te vroeg aangezien hij nog leeft. We zullen dan waarschijnlijk weer voor een Beagle gaan omdat het zo'n leuke hondjes zijn. Bedankt voor de raad. Ik apprecieer het echt.
@Elineloves: Dank je wel. Baziel mag zeker niet klagen. We spelen er elke dag mee. Elke feestdag kreeg 'ie ook een presentje en in de winter sliep hij bij ons in huis; het beste aan de winter. We proberen nu nog zoveel met Baziel bezig te zijn. De dierenarts zei dat we niet op de kwantiteit maar op de kwaliteit van zijn levensjaren moeten letten. We maken er het beste van.
En dank je wel, Tommykonijn!
606
-
- 23876 berichten
- 12263 stemmen
Heb een goede daad verricht vandaag.
Fiets je naar huis naar je ouders in de Reeshof, kom je bij de heyhoef een loslopende hond tegen. En wat doe je dan, proberen te vangen. Gelukkig kreeg ik hulp van een manneke die de hond met zijn fiets tegen hield aan de ene kant, zodat ik het aan de andere kant mijn fiets kon neerzetten. Daarna gelijk vast gepakt bij zijn vlooienband (had geen halsband om), Daarna DOCT gebeld en die belde de Ambu, daarna belde de Ambu mij. 45min later kwamen ze (ze waren in Kaatsheuvel) Hond was niet gechipt. In de Ambu kreeg Ron telefoon van de eigenaar!!!!! Hond was wel paar keer bijna aangereden ook, dus heb veel geluk gehad.

Elineloves
-
- 24071 berichten
- 3630 stemmen

Papa en mama hebben aan 't zwembad gelegen, dachten Spencie ook een plezier te doen, maar nee hoor... meneer vond er niks aan.
606
-
- 23876 berichten
- 12263 stemmen
Vandaag lekker drukke dag met de dierenambulance.
Ooievaar uitgezet in gebied van Sprang Capelle

De Koeien vonden ons ook interessant.