- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- Welke dieren heb jij? (+ Dierendag)
Welke dieren heb jij? (+ Dierendag)
Pruim
-
- 1483 berichten
- 723 stemmen
Exact een jaar geleden uit het asiel gehaald. Mijn beste impulsaanschaf ooit.

Brix
-
- 19677 berichten
- 5113 stemmen
@ eppo349, j0enne, Pruim
Leuke plaatjes, en vooral leuke honden natuurlijk. 
Brix
-
- 19677 berichten
- 5113 stemmen
De naam van het topic een klein beetje aanpassen voor dit berichtje:
Welke dieren help jij?
Momenteel huppelen er overal in tuinen etc. jonge vogeltjes rond, die het vliegen nog niet machtig zijn.
Een gemakkelijk prooi voor katten en honden (en eksters)
Soms kun je ze helpen te overleven, door je huisdieren in de gaten en/of uit de tuin te houden (wanneer er nestjes zijn) gedurende deze periode.
Vijvers leveren ook een gevaar op voor de pluizenbolletjes.
"Wassup ?"

msLynch
-
- 78 berichten
- 493 stemmen
Ik heb 3 katten en 2 baardagamen 
Hier een foto van m'n baardagamen, Jack & Sally:

(Deze er gewoon even bij omdat ik elke x moet lachen als ik 'm zie - Dit is trouwens Jack)
606
-
- 23876 berichten
- 12263 stemmen
Dankje!
Mooie katten / Poezen John 
ASman
-
- 1715 berichten
- 929 stemmen
Vandaag heb ik mijn hond moeten laten inslapen wegens een gevaarlijke en lang aanhoudende agressiestoornis. Ondanks alles hield ik van die hond. Maar het was het beste.
606
-
- 23876 berichten
- 12263 stemmen
Vandaag heb ik mijn hond moeten laten inslapen wegens een gevaarlijke en lang aanhoudende agressiestoornis. Ondanks alles hield ik van die hond. Maar het was het beste.
ASman
-
- 1715 berichten
- 929 stemmen
Bedankt 
Alles al geprobeerd. Steeds weer ongeregelde, plotselinge heftige agressieaanvallen. Het was een Cocker Spaniel en hij had duidelijk het zogenaamde 'Rode Cocker-syndroom'. Het beest kon er natuurlijk ook niks aan doen dat hij een hersenafwijking had. Maar hij werd gewoon veel te gevaarlijk.
606
-
- 23876 berichten
- 12263 stemmen
Bedankt 
Alles al geprobeerd. Steeds weer ongeregelde, plotselinge heftige agressieaanvallen. Het was een Cocker Spaniel en hij had duidelijk het zogenaamde 'Rode Cocker-syndroom'. Het beest kon er natuurlijk ook niks aan doen dat hij een hersenafwijking had. Maar hij werd gewoon veel te gevaarlijk.
ASman
-
- 1715 berichten
- 929 stemmen
Hij kon ineens omslaan van lief naar (erg) agressief. Zo kwam hij zelf af om je te begroeten, maar vanaf het moment dat je hem een paar keer aaide kreeg hij een kortsluiting in de hersenen. Het bleef daarbij niet mij een beet, maar bij lange aanvallen waar hij voor je handen, benen, buik,...en de laatste keer zelfs het gezicht ging. Vreemden konden er helemaal niet aankomen zonder gebeten te worden, soms moesten ze zelfs uitkijken waar ze liepen voordat hij ze begon te drijven en als ze pech hadden zelfs in de voeten probeerde te bijten.
mar007
-
- 1151 berichten
- 949 stemmen
Heftig ASman,
Had je de hond van pups af aan of uit het asiel?
veel sterkte toegewenst.
606
-
- 23876 berichten
- 12263 stemmen
Hij kon ineens omslaan van lief naar (erg) agressief. Zo kwam hij zelf af om je te begroeten, maar vanaf het moment dat je hem een paar keer aaide kreeg hij een kortsluiting in de hersenen. Het bleef daarbij niet mij een beet, maar bij lange aanvallen waar hij voor je handen, benen, buik,...en de laatste keer zelfs het gezicht ging. Vreemden konden er helemaal niet aankomen zonder gebeten te worden, soms moesten ze zelfs uitkijken waar ze liepen voordat hij ze begon te drijven en als ze pech hadden zelfs in de voeten probeerde te bijten.
ASman
-
- 1715 berichten
- 929 stemmen
Heftig ASman,
Had je de hond van pups af aan of uit het asiel?
veel sterkte toegewenst.
Ik had hem van pups af aan. Toen hij 11 weken was, haalde hij bij de dierenarts al eens erg heftig uit. Toen kwamen de eerste symptomen dus eigenlijk al naar boven. Ondertussen was hij al bijna 4 jaar. Hij heeft al die jaren agressieaanvallen gehad, maar thuis slaagden we erin om hem te 'lezen' zoals we dat noemden: weten wat we kunnen en vooral niet kunnen met hem. Vaak lukte dit, maar soms ook niet met alle gevolgen van dien. Voor bezoekers werd hij sowieso afgezonderd.
De laatste tijd werd het alleen maar erger en sloegen de stoppen helemaal door. Toen uiteindelijk na al die jaren de knoop maar doorgehakt. In principe had het natuurlijk al veel eerder moeten gebeuren, maar zo gemakkelijk is het niet. Hoewel ik hem niet kon vertrouwen, bleef het mijn hond die ik vanaf toen hij klein was heb zien opgroeien en waarmee ik nog steeds dagelijks ging wandelen. Maar uiteindelijk was de hond toch duidelijk gestoord en was het voor het dier zelf en voor de omgeving het beste dat hij zou inslapen.
mar007
-
- 1151 berichten
- 949 stemmen
Hoe moeilijk ook je hebt juist gehandeld en niet snel opgegeven.
Enorm triest dit...
Brix
-
- 19677 berichten
- 5113 stemmen
Ooit waren de rode Cocker Spaniëls erg populair.
Er was zelfs een strip waarin de hoofdrol door een rode Cocker gespeeld werd (Bollie & Billie)
Ik herinner mij dat ik in mijn jonge jaren altijd graag zo'n hondje wilde hebben.
Bij een vriend thuis hadden ze er een, en die was hartstikke leuk en lief.
In de jaren zeventig sloeg echter die akelige ziekte toe, en zag je minder en minder rode Cockers.
Ze werden zelfs zeldzaam.
Ik was echt verbaasd om te horen dat jouw hond dat syndroom toch weer had, want ik ging er van uit dat die ziekte uitgeroeid was.
Helaas dus niet.
Heel triest om te horen.
Ik kan me goed voorstellen hoe jij je moet voelen.
Je hebt alles gedaan dat je kon, dat is duidelijk.
Sterkte gewenst.
ASman
-
- 1715 berichten
- 929 stemmen
Bedankt allemaal 
De ziekte is tegenwoordig erg zeldzaam. Fokkers zijn normaal in staat om ervoor te zorgen dat dit niet voorkomt. Het is erg jammer dat het net zo bij mijn hond moest lopen.
Brix
-
- 19677 berichten
- 5113 stemmen
Gisteren heb ik kennis gemaakt met de nieuwste aanwinst v.d. "dierentuin" van mijn zus en schoonbroer.
Kaketoe Chico, zes maanden jong, en heel pienter.
Ik vertrouwde het aanvankelijk nog niet helemaal, want hij had wat veel belangstelling voor een van mijn oren, maar hij gedroeg zich netjes 

Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
Mooie foto Brix
Mijn broer heeft sinds kort ook vogels maar het zijn geen kaketoes in ieder geval. Volgens mij valparkieten oid, ben in ieder geval geen vogelkenner 
606
-
- 23876 berichten
- 12263 stemmen
Mooie foto Brix
Mijn broer heeft sinds kort ook vogels maar het zijn geen kaketoes in ieder geval. Volgens mij valparkieten oid, ben in ieder geval geen vogelkenner