- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- Welke dieren heb jij? (+ Dierendag)
Welke dieren heb jij? (+ Dierendag)
jumpstylemovie
-
- 6225 berichten
- 1221 stemmen
Ik kan er zelf altijd wel om lachen als honden kleding aan hebben. Zag er laatst een met zo'n Back to the Future bodywarmer. Die van ons is loops dus een broek zou opzich wel handig zijn. Zo'n rode adidas jogging broek, speciaal voor honden 
Rianneke_Dan
-
- 14194 berichten
- 2563 stemmen
Haha ik heb er wel begrip voor hoor Eline. Mijn schat heeft precies hetzelfde.

Elineloves
-
- 24071 berichten
- 3630 stemmen
Ja toch! Het lijken dan misschien wel kleine allochtoontjes (no offense
) maar zolang onze kindjes het maar warm hebben toch!
En voor de mannen die het niets vinden: Gaan jullie maar eens met jullie (blote) pielemuis/ballen in de sneeuw liggen, kijken hoe hard jullie dan schreeuwen om een lekker warm kledingstuk!
Rianneke_Dan
-
- 14194 berichten
- 2563 stemmen
Ja haha die jasjes zijn wel een beetje typisch, maar ach hij gaat nu tenminste graag mee naar buiten, en dat is het belangrijkste.
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
En voor de mannen die het niets vinden: Gaan jullie maar eens met jullie (blote) pielemuis/ballen in de sneeuw liggen, kijken hoe hard jullie dan schreeuwen om een lekker warm kledingstuk!
Wat een onzinvergelijking
(misschien is het wel lekker trouwens, één van de heren hierzo ervaring daarmee?). Die beestjes kunnen heus wel tegen de kou, stellen zich gewoon aan. Een luier zou ik wel goedkeuren. Nu met die sneeuw zie je pas hoeveel hondenschijt en pis er op straat ligt, bah.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
.
Gelukkig zijn er nog mensen die daadwerkelijk hun honden de zorg geven die ze verdienen. Manmanman.
j0enne
-
- 9606 berichten
- 3775 stemmen

Afgelopen EK! 
Heel even aangedaan maar daarna weer uit.
Joy4ever
-
- 4610 berichten
- 1833 stemmen
Kleertjes voor honden
. Dat van j0enne is nog wel grappig, is een tijdelijk iets, maar je hond echt kleertjes aan gaan doen vanwege de kou is echt voorbeeld nummer zoveel van Hollandse treurnis.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Is geen Hollandse treurnis, zo'n oranje shirtje wel. Je zou het je hond maar aan doen. En toch maar blijven afvragen waarom dierenartsen het meest in aanraking komen met honden met blaasontsteking
.
SelmaDuim
-
- 4907 berichten
- 732 stemmen
Is geen Hollandse treurnis, zo'n oranje shirtje wel. Je zou het je hond maar aan doen. En toch maar blijven afvragen waarom dierenartsen het meest in aanraking komen met honden met blaasontsteking
.
Wat heeft dat er nu weer mee te maken? Blaasontsteking wordt veroorzaakt door bacteriën en virussen, dat heeft niets met kou te maken dus. Blaasontsteking krijgen door "op de tocht te hebben gestaan" zoals men nog vaak beweert slaat nergens op. Dat is een bakerpraatje uit het jaar 0.
Als mensen geen ongezonde te ver doorgefokte honden zouden kopen, zouden ze een hond hebben die gewoon tegen kou kan.
606
-
- 23876 berichten
- 12263 stemmen
Wat heeft dat er nu weer mee te maken? Blaasontsteking wordt veroorzaakt door bacteriën en virussen, dat heeft niets met kou te maken dus. Blaasontsteking krijgen door "op de tocht te hebben gestaan" zoals men nog vaak beweert slaat nergens op. Dat is een bakerpraatje uit het jaar 0.
Joy4ever
-
- 4610 berichten
- 1833 stemmen
Als mensen geen ongezonde te ver doorgefokte honden zouden kopen, zouden ze een hond hebben die gewoon tegen kou kan.
Haha!! Die Naomi. Je kan niet overal verstand van hebben amigo
. Een blaasontsteking heeft NUL met tocht of kou te maken. Is puur een infectie aan de urinewegen. Vaak door het aanmaken van een teveel aan struvieten.
Mijn hond, een Stafford teefje, heeft ook een blaasontsteking gehad. Gelukkig was dit met het geven van cranberry en appelazijn, ofwel verzuren van de urine, prima te verhelpen
.
Je hebt wel gelijk hoor Selma, mensen hebben de honden teveel doorgefokt. Voorbeeld: mijn hondje wordt woensdag gesteriliseerd. Niet omdat ik dat zo graag wil maar omdat als ik het niet doe de kans dat ze kwaadaardige tumoren in haar lichaam ontwikkeld rond de 80% ligt. Thanks aan het doorfokken.
Ik blijf ondanks het doorfokken van mening dat je honden geen kleding aan moet trekken. Zeker niet dat terriertje. Bij een chihuahua kan ik me er wel iets bij voorstellen maar dat zijn geen honden
.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Best lastig om soms verder te dneken dat je neus lang is. Kou veroorzaakt geen ziekte maar kou kan de weerstand wel verlagen waardoor je sneller ziek wordt. Vooral met sneeuw (waar het nu om ging) en het zich in de huid kan nestelen waardoor de kans op een infectie veel groter is. Gevalletje van 1+1.
SelmaDuim
-
- 4907 berichten
- 732 stemmen
Neemt niet weg dat een gezonde hond gewoon tegen kou en sneeuw kan. De vacht past zich aan aan de temperatuur namelijk. Kleertjes zijn vooral leuk voor de baasjes en niet voor de honden.
Elineloves
-
- 24071 berichten
- 3630 stemmen
LOl@ Eline.. Nu nog een scooter!
Samen met mama dan wel!
Joy4ever
-
- 4610 berichten
- 1833 stemmen
Best lastig om soms verder te dneken dat je neus lang is. Kou veroorzaakt geen ziekte maar kou kan de weerstand wel verlagen waardoor je sneller ziek wordt. Vooral met sneeuw (waar het nu om ging) en het zich in de huid kan nestelen waardoor de kans op een infectie veel groter is. Gevalletje van 1+1.
Sorry, ik was even iets te gretig Naomi
. Verlaging van de weerstand verhoogd idd kans op infecties, zijn net mensen.., en dus ook kans op een blaasontsteking. Maar kou of tocht an sich is niet voldoende voor een blaasontsteking. Ik was even teveel afgeleid door hondje in sneeuw. My blame.
Minotaures
-
- 7810 berichten
- 2535 stemmen
Oh.. trouwens een leekvraag over honden.. waarom moeten ze je hand altijd likken als je ze wilt aaien? 
Brix
-
- 19677 berichten
- 5113 stemmen
@Minotaures:
Omdat ze jou daar ook mee willen aaien, en het gemakkelijker is dan het met hun pootjes te doen 
(en ze houden ook wel van het zout op je huid
)
ibendb
-
- 5037 berichten
- 3216 stemmen
Hier is een filmpje van Ellen Degeneres' show in 2007. Ik vond het zo erg voor haar en ik moest het wel hier posten. Het gaat over een hond, Iggy, die ze geadopteerd heeft.
606
-
- 23876 berichten
- 12263 stemmen
Brix
-
- 19677 berichten
- 5113 stemmen
Dat begint al ergens op te lijken (veertjes) 
606
-
- 23876 berichten
- 12263 stemmen
Dat begint al ergens op te lijken (veertjes)
606
-
- 23876 berichten
- 12263 stemmen
Vind niemand anders vogels leuk behalve Brix ?
Elineloves
-
- 24071 berichten
- 3630 stemmen
Waarom vraag je er telkens naar Martijn? Kunnen mensen het niet leuk vinden zonder zich telkens verplicht te voelen te moeten reageren op alles wat je post?
606
-
- 23876 berichten
- 12263 stemmen
Waarom vraag je er telkens naar Martijn? Kunnen mensen het niet leuk vinden zonder zich telkens verplicht te voelen te moeten reageren op alles wat je post?
Elineloves
-
- 24071 berichten
- 3630 stemmen
Wat een onzin. Dat heeft er niks mee te maken. Het is gewoon vervelend dat je mensen bijna verplicht te reageren op dingen die je post. Dan gaat het spontane er wel vanaf. Of er nou een foto van een hond of van een vogel staat, kan ik even leuk vinden hoor. Maar niet wanneer ik een standaard tekst; "God Martijn wat een leuke foto'' moet opdreunen omdat jij zit te wachten op reacties en gepikeerd raakt als er maar één persoon iets op zegt.
^ Komt vast weer wat harder over dan ik bedoel, neem het met een korreltje zout, maar ik zie het je regelmatig doen en voor mij is dat in ieder geval de reden waarom ik niet snel meer reageer.
606
-
- 23876 berichten
- 12263 stemmen
Wat een onzin. Dat heeft er niks mee te maken. Het is gewoon vervelend dat je mensen bijna verplicht te reageren op dingen die je post. Dan gaat het spontane er wel vanaf. Of er nou een foto van een hond of van een vogel staat, kan ik even leuk vinden hoor. Maar niet wanneer ik een standaard tekst; "God Martijn wat een leuke foto'' moet opdreunen omdat jij zit te wachten op reacties en gepikeerd raakt als er maar één persoon iets op zegt.
^ Komt vast weer wat harder over dan ik bedoel, neem het met een korreltje zout, maar ik zie het je regelmatig doen en voor mij is dat in ieder geval de reden waarom ik niet snel meer reageer.
En ja het klopt dat ik het vaker doe, komt waarschijnlijk door dat ik denk dat mensen mij niet interessant vinden in wat ik zeg, vanwege het feit dat ik adhd en autisme heb en soms wat moeilijk ben in omgang.
Maar ik ben gewoon super trots dat mijn vogels kleintjes hebben en dat het ook nog eens zeldzaam is dat een vogel van nog geen half jaar eitjes kan bevruchten, dat komt omdat ik er goed voor zorg.