• 15.747 nieuwsartikelen
  • 178.079 films
  • 12.212 series
  • 33.983 seizoenen
  • 647.092 acteurs
  • 199.014 gebruikers
  • 9.372.317 stemmen

Welke dieren heb jij? (+ Dierendag)

zoeken in:

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

606 schreef:

(quote)
Het is mijn goed recht te vragen of er überhaupt vogel liefhebbers zijn ! omdat er niet wordt gereageerd. Ik plaats met trots fotos van de kleintjes. en als er dan maar 1 reactie komt ga ik gewoon vragen of er mensen wel interesse hebben in vogels. Niet op de manier zoals jij het ziet.

En ja het klopt dat ik het vaker doe, komt waarschijnlijk door dat ik denk dat mensen mij niet interessant vinden in wat ik zeg, vanwege het feit dat ik adhd en autisme heb en soms wat moeilijk ben in omgang.

Maar ik ben gewoon super trots dat mijn vogels kleintjes hebben en dat het ook nog eens zeldzaam is dat een vogel van nog geen half jaar eitjes kan bevruchten, dat komt omdat ik er goed voor zorg.

Je post de foto's toch om wat te laten zien? TIentallen mensen zullen je foto's echt wel bekijken hoor, maar om nou specifiek steeds om reacties erop te vragen...zou het niet doen. Ik lees hier bv ook altijd mee, maar heb niet de behoefte om bij elke foto te zeggen dat het leuk is. Zoals ik ook niet in het RIP topic bij iedere dode die ik niet ken RIP ga typen.

Het zijn leuke foto's, hoop dat je er veel plezier aan hebt.

606

• 23876 berichten
  • 12263 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Je post de foto's toch om wat te laten zien? TIentallen mensen zullen je foto's echt wel bekijken hoor, maar om nou specifiek steeds om reacties erop te vragen...zou het niet doen. Ik lees hier bv ook altijd mee, maar heb niet de behoefte om bij elke foto te zeggen dat het leuk is. Zoals ik ook niet in het RIP topic bij iedere dode die ik niet ken RIP ga typen.

Het zijn leuke foto's, hoop dat je er veel plezier aan hebt.

Klopt, Eline heeft mij er op gewezen. Soms heb ik dat blijkbaar nodig om er nog beter op te letten. Gelukkig dat mensen dat doen.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Geeft niks, je enthousiasme is ook wel weer leuk.

606

• 23876 berichten
  • 12263 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Geeft niks, je enthousiasme is ook wel weer leuk.

Dankjewel

606

• 23876 berichten
  • 12263 stemmen

De eerste jonkie is al nieuwsgierig

(afbeelding)

SelmaDuim

• 4907 berichten
  • 732 stemmen

Leuk 606!

606

• 23876 berichten
  • 12263 stemmen

Dankjewel

Brix

• 19677 berichten
  • 5113 stemmen

Hé, d'r zit al kleur op leuk hoor.

606

• 23876 berichten
  • 12263 stemmen

Brix schreef:

Hé, d'r zit al kleur op leuk hoor.

Ja gaat erg hard met de eerste 2

Pruim

• 1483 berichten
  • 723 stemmen

UIt de nog op te nemen horrorfilm: Christmas Dogs of the Corn:

(afbeelding)

Brix

• 19677 berichten
  • 5113 stemmen

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Dat was niet nadat ie dat vlees uit je keuken verorberd had neem ik aan? .

Rianneke_Dan

• 14194 berichten
  • 2563 stemmen

Lijkt wel alsof hij/zij zit te plassen

Pruim

• 1483 berichten
  • 723 stemmen

Naomi Watts schreef:

Dat was niet nadat ie dat vlees uit je keuken verorberd had neem ik aan? .

Haha. Dat bedoel ik, daar begint het. Nu is het slechts een bevroren brok gehakt dat hij wegsnaait uit de keuken (waar hij twee deuren voor heeft geopend om er in te kunnen), straks heeft hij ander vlees nodig om zich in leven te houden. En Rianneke, hij zit niet te plassen, hij zit enkel erg ongemakkelijk omdat hij van mij persé rendieroren op z'n hoofd moest hebben voor de foto

Brix

• 19677 berichten
  • 5113 stemmen

Tijdens de vakantie (Spanje) van mijn zus en haar wederhelft, is het al jaren traditie dat ik een tijdje in hun huis woon, en de levende have verzorg.

Toevallig kwam het dit jaar zo uit dat die vakantie met kerstmis begon.

Dus momenteel ben ik weer dierenoppas.

Er huppelen hier in- en bij het huis zo'n 21 twee- en viervoeters rond.

Drie hondjes, een kat, 9 konijnen, en allerlei vogels.

Ook nog een vijvertje met vissen, maar daar is nu weinig werk aan, en tel ik niet mee.

Geen tijd om mij te vervelen

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

Tot mijn verbazing heeft de kat totaal geen belangstelling voor de vogeltjes in de kerstboom...maar die bewegen dan ook niet.

(afbeelding)

mar007

• 1151 berichten
  • 949 stemmen

gezellige beestenboel brix en wel fijn voor je zus want waar laat je al die dieren

als je op vakantie bent.

perfect opgelost dat kan ze wel aan jou overlaten.

Brix

• 19677 berichten
  • 5113 stemmen

@mar007 : Dankjewel

Mijn zus vertrouwt eerlijk gezegd ook niemand anders haar beestenboel toe.

Ik weet alleen niet wat ze in de toekomst gaat doen, wanneer ik het niet meer aankan, vanwege gezondheidsredenen.

(Die dag lijkt er aan te komen)

Eerst deze ronde maar tot een goed einde brengen.

Vooral met de jaarwisseling en het vuurwerk proberen de beestjes rustig te houden.

Daar zijn ze bijna allemaal bang voor, en er wordt hier enorm veel vuurwerk afgestoken ieder jaar.

606

• 23876 berichten
  • 12263 stemmen

leuke beestenboel

Le Edzel

• 879 berichten
  • 2624 stemmen

Omdat mijn vriendin niet zonder dierlijk gezelschap kan, hebben we enige tijd geleden na het overleden van de hond van haar/haar ouders, een kat gekocht. Omdat we geen jonge kat wilde die ons nieuwe appartement zou afbreken, hebben we een wat oudere (5 jaar) kater uit het asiel gehaald. Ik was er vooraf geen voorstander van, maar ik moet zeggen dat ik verliefd ben op dat beest. Het schijnt een Europese korthaar te zijn, ik heb zelf er geen verstand van verder. Mijn vriendin gelukkig wel.

Pruim

• 1483 berichten
  • 723 stemmen

Mooi om te lezen dat er nog altijd mensen zijn die een dier uit een asiel een (nieuwe) kans geven. Klasse Le Edzel.

Dat grijze konijn is echt weergaloos Brix. Doet mij bijna overwegen ook weer konijnen te nemen. Toch laat ik dat maar, want aan de -nu helaas overleden- konijnen Martijn en Loesje was hij op den duur wel gewend, maar ik durf niet te garanderden dat andere konijnen (opnieuw) gedoogd worden door Harry het gruwelijke monster:

(afbeelding)

mar007

• 1151 berichten
  • 949 stemmen

haha harry het gruwelijke monster..

leuk topic vind ik dit altijd,leuk om de verhalen te lezen en leuk om foto"s te bekijken.

@brix ja voor veel dieren is het weer een vervelende tijd met het afsteken van vuurwerk.

ik blijf ook thuis op oudejaarsavond aangezien ik geen idee heb hoe het zal gaan met

mijn kat angie.

voor alle angstige dieren ben ik altijd blij als het vuurwerk weer voorbij is.

606

• 23876 berichten
  • 12263 stemmen

Ook mijn ouders willen begin volgend jaar een hondje aanschaffen. Ik werk nu vrijwillig bij http://www.doct.nl/ en heb het reuze naar mijn zin daar, en ik hou nu voor mijn ouders bij wat er zoal binnen komt en kan ook kijken of er iets tussen zit, en uitlaten om te kijken hoe het hondje dan reageert en of trekt bij het uitlaten, en hoe het hondje reageert naar andere honden. Ik zie nu hoe het er aan toe gaat in zo'n asiel maar deze mensen doen hun uiterste best voor de honden. Gelukkig worden er regelmatig honden verkocht.

Brix

• 19677 berichten
  • 5113 stemmen

@Pruim:

Je kan wel zien dat "Scary Harry" het geweldig naar zijn zin heeft.

Dat grijze konijn is GROOT! (en heel tam)

@mar007:

Er zijn ook uitzonderingen betreffende die angst voor vuurwerk.

Ik had ooit een kat die altijd voor het raam ging zitten kijken wanneer er vuurwerk werd afgestoken.

Zelfs bliksem vond hij interessant.

Maar ja, die viel ook de postbode vaak aan wanneer die langs het raam liep (gelukkig zat er dubbel-glas tussen hen)

De eerste keer dat het gebeurde schrok de goede man zich wezeloos, haha.

@606:

Blij te vernemen dat het goed gaat met dat vrijwilligerswerk.

Goed werk ook trouwens. Pluimpje.

@

Le Edzel: Dat is leuk om te horen.

Roept herinneringen op bij mij.

Vroeger was ik ook niet dol op katten, totdat ik een vriendin kreeg die er een in huis had (de bovengenoemde vuurwerkliefhebber)

Die sprong meteen op mijn schoot bij eerste kennismaking, en het ijs was gebroken.

(Ik zal bij gelegenheid eens wat foto's van 'm opdiepen die zeker voor hilariteit zullen zorgen)

606

• 23876 berichten
  • 12263 stemmen

Brix schreef:

@606:

Blij te vernemen dat het goed gaat met dat vrijwilligerswerk.

Goed werk ook trouwens. Pluimpje.

Bedankt Brix

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Ik wacht vol ongeduld op foto's Brix!

Ik was vroeger ook niet al te dol op katten, zelf nooit huisdieren gehad (met uitzondering van een kanarievogel) maar ik was eerder een hondenmens doordat mijn grootouders al zolang ik me kan herinneren een hond hadden. Het was echter via de vriendin van mijn broer dat ik in contact met de beestjes kwam (zij had 2 katten voor ze mijn broer leerde kennen, nu 3) en als ze samen op reis gaan dan sta ik in voor het eten en dergelijke van de katten.

Twee daarvan staan soms nog wat weigerachtig tegenover mij (tenzij dat ze eten krijgen, dan komen ze flodderen) maar bij de oudste van de hoop moet ik nog maar binnenkomen in hun huis of hij zit al kopjes te geven. Mijn mening over katten is in ieder geval serieus bijgedraaid. Bij mijn broer thuis is het trouwens ook een serieuze beestenboel met dan de 3 katten, een konijn, een hamster, een cavia en dan willen ze allebei nog een hond

Brix

• 19677 berichten
  • 5113 stemmen

Metalfist schreef:

Ik wacht vol ongeduld op foto's Brix!

Dat zal nog even duren, sorry.

Waar ik nu verblijf heb ik geen toegang tot mijn fotobestanden.

Maar ik zal het niet vergeten.

Brix

• 19677 berichten
  • 5113 stemmen

Tijdens het TV kijken gisternacht geknipt >

(afbeelding)

Elineloves

• 24071 berichten
  • 3630 stemmen

Haha wat lief. Hoe verliep het met het vuurwerk?

soom

• 24919 berichten
  • 2751 stemmen

Metalfist schreef:

Dan komen ze flodderen.

Is flodderen hetzelfde als het Nederlandse bedelen?

Brix

• 19677 berichten
  • 5113 stemmen

@Elineloves:

Bommetjes rapen binnenshuis, if you know what I mean

De hele dag de drie hondjes niet naar buiten kunnen krijgen door het geknal van vuurwerk.

Om 12 uur (ik, TV kijkend, zittend op de bank)een bibberende hond op mijn linker voet en een bevende op de andere.

De derde tegen me aan liggend, trillend als een espenblad, en de kat ernaast, die het allemaal weinig kon schelen.

Ondertussen door het woonkamerraam de schuur, waarin 7 van de negen konijnen verblijven in het oog houdend, want je weet het maar nooit met die vuurpijlen.

De "binnenkonijnen" stampten af en toe nijdig op de bodem van hun hok.

Gelukkig verder alles goed gegaan.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.