- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- Prijsvragen dóór Users
Prijsvragen dóór Users
salvatore
-
- 1937 berichten
- 3236 stemmen
Vind helaas western niet het mooiste wat er is
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Is wel een van mijn favoriete genres, maar ik heb A Fistfull of Dollars al. Is daar een S.E. van?
Turkeyloverz
-
- 4239 berichten
- 1459 stemmen
Ja die heeft hij net gekocht, en dat is de reden dat hij hem weggeeft.
Goodfella_90
-
- 10407 berichten
- 2595 stemmen
Neo is in ieder geval niet meer de enige inzender. 
Turkeyloverz
-
- 4239 berichten
- 1459 stemmen
Pff, uitslover. 
Jij mag dan wel een ''western-nerd'' zijn, ik doe weer mee 
us_raider
-
- 2034 berichten
- 0 stemmen
US_Raider heeft zich er ook mee gemoeid, hopelijk neemt hij even de moeite om m'n verhaaltje te lezen... 
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Zonder deze prijsvraag had ik niet eens gemerkt dat ik nog niet gestemd had voor A Fistfull of Dollars. Shame on me. 
catweasel
-
- 1571 berichten
- 951 stemmen
Zonder deze prijsvraag had ik niet eens gemerkt dat ik nog niet gestemd had voor A Fistfull of Dollars. Shame on me. 
Dat had ik bij C'era una Volta il West. 
feanaro surion
-
- 5765 berichten
- 1770 stemmen
Stuur maar in hoor Italian, ook al heb je alleen C'era una volta il West gezien, tot nu toe alleen maar prachtige reacties binnengekregen
Word nog moeilijk om te kiezen... 
italian
-
- 1391 berichten
- 262 stemmen
Stuur maar in hoor Italian, ook al heb je alleen C'era una volta il West gezien, tot nu toe alleen maar prachtige reacties binnengekregen
Word nog moeilijk om te kiezen... 
ik heb momenteel maar weinig inspiratie...maar toch bedankt 
Martin Van K
-
- 9050 berichten
- 4553 stemmen
Leone is een genie en daar zou ik graag een poëtisch en lyrisch stukje over schrijven, maar aangezien ik A fistfull of dollars al heb, ga ik dat toch maar niet doen 
feanaro surion
-
- 5765 berichten
- 1770 stemmen
Als je tijd over hebt doe het toch maar en post het gewoon in zijn topic 
Turkeyloverz
-
- 4239 berichten
- 1459 stemmen
Om hoelaat maak je het maandag bekend Jelle?
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ik stel de Boogie Nights Pal regio 2 dvd beschikbaar. Wat je er voor moet doen? slijm maar wat af.
De meest originele inzending wint hem.
Succes en tot maandagavond 21:00 heben jullie de tijd.
Rianneke_Dan
-
- 14194 berichten
- 2563 stemmen
Ik zal niet meedoen anders is het niet eerlijk 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Dat klopt inderdaad, we houden het wel op fair play, dames. 
feanaro surion
-
- 5765 berichten
- 1770 stemmen
Om hoelaat maak je het maandag bekend Jelle?
Nu... De winnaar is iemand die me zeker heeft overtuigd voor

Hier het winnende stukje
:
Llaat ik mezelf eerst eens even verdomd geloofwaardig maken met wat feitjes over wat ik vind van de Leone-westerns en westerns in het algemeen.
:
Per un Pugno di Dollari 5.0*
Per Qualche Dollaro in Più 5.0*
Il Buono, il Brutto, il Cattivo 5.0*
C'era una Volta il West 5.0*
Giù la Testa 4.5*
Gemiddelde van alle andere westerns die ik bestemd heb: 4,09
Uiteraard heb ik je er nu al lang overtuigd dat ik western het mooiste genre vind (en dan met name die van Leone), maar ik begin nu net flink enthousiast te worden, dus ik ga nog lekker even door.
Sergio Leone, wie ook mijn favoriete regisseur is (naast zijn geweldige westerns ook nog Once Upon A Time In America - 5.0*), heeft met zijn westerns iets unieks bereikt. Hij nadert hier namelijk perfectie naar mijn mening. Met elke western ging werd het (nóg) beter tot het allemaal samenkwam in zijn uberperfecte western C'era una Volta il West
Echt alles is geweldig aan deze films. De vaak prachtige beelden van grote landschappen. De ubercoole Clint Eastwood. De geweldige muziek. De geniale extreme close-ups met als hoogtepunt die van de ogen van Harmonica. De heerlijk trage scènes. Alles! Met het eindduel op het kerkhof in Il Buono, il Brutto, il Cattivo heeft hij zelfs mijn favoriete scène aller tijden op zijn naam staan. Deze scène is werkelijk perfect! Ik kan haast niet met woorden beschrijven hoe geweldig ik het stuk vind dat ze elkaar eindeloos maar blijven aankijken en aankijken en dat met die steeds aanzwellende muziek eronder. HEERLIJK! Nu denk je dat je het zo'n beetje wel gehad hebt, maar dan komt hij opeens aanzetten met een film die van begin tot eind perfect is! C'era una Volta il West is tot nu toe, en ik denk dat dat wel zo blijft, de enige film waarvan ik zeggen kan dat elke, maar dan ook ELKE scène geweldig is! Meesterlijk is de spanningsopbouw, het camerawerk, de muziek etc. etc. En die openingsscène ook! Geniaal gewoon!
*/me neemt even slokje water om weer een beetje rustig te worden*
Ik kan niet anders zeggen dan dat Leone gewoon de meester is op dit gebied. Punt. En dan is 'dit gebied' sowieso al niet verkeerd, want western is met afstand mijn favoriete genre. Toen ik vorig jaar Il Buono, il Brutto, il Cattivo zag was ik helemaal verkocht. Toen ik verder keek bleken er godzijdank naast die van Leone die ik direct allemaal zien ging nog meer heel goede westerns te zijn. Op de een of andere manier vind ik het altijd weer geweldig om die beelden van die grote droge woestijnen te zien, om die paarden te zien rennen, om die cowboys ultrastoer te zien doen.
Het is topvermaak eerste klas!
Ik hoop dat ik je nu voor de volle 100% heb overtuigd van het feit dat ik (Leone)westerns helemaal geweldig vind! 
neo
-
- 15435 berichten
- 10035 stemmen
Na zo'n lofuiting zal je denken ie ze allemaal allang op dvd heeft....
Goodfella_90
-
- 10407 berichten
- 2595 stemmen
yeah yeah yeah yeah yeah yeah! 
@ neo: dit was net de enige die ik niét had 
Hartstikke leuk dat ik gewonnen heb, ik zal direct mijn adresgegevens opsturen!
En bedankt voor de felicitaties. 
neo
-
- 15435 berichten
- 10035 stemmen
Vergeet vooral niet een smilie in je bericht!
Goodfella_90
-
- 10407 berichten
- 2595 stemmen
Ah, ik zie dat je ook meedeed. Goede verliezer ben je!
neo
-
- 15435 berichten
- 10035 stemmen
Het is je gegund hoor, maar iets minder smilies mag wel.