- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- MM Memorabele Quotes
MM Memorabele Quotes
mister blonde
-
- 12694 berichten
- 5828 stemmen
Wat is hier in hemelsnaam nu weer memorabel aan? Wat een treurige behoefte en drang van de mesnen hier om iets memorabels te moeten plaatsen, terwijl er blijkbaar niets is. Ga lekker bij de Telegraaf werken of zo.
Awake78
-
- 1022 berichten
- 496 stemmen
Nou wellicht vindt hij het memorabel, dat kan toch? Je ziet hier juist bijna altijd quotes die zo nodig grappig zijn, maar dat hoeft toch ook niet altijd. Er zijn immers geen regels voor een memorabele quote lijkt mij.....
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Ik ben het eens met mister blonde. Een onsamenhangend bericht zonder hoofdletters en interpunctie, wat is daar memorabel aan?
Leg het eens uit!
Awake78
-
- 1022 berichten
- 496 stemmen
Dus een bericht kan alleen memorabel zijn als het in perfect Nederlands geschreven is? Niet dat ik het zo speciaal vind, maar wil alleen maar aangeven dat er geen regels zijn. Is ook maar een mening, net zoals het hele MM-systeem. De een vindt het memorabel, de ander niet.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Maar WAT is er memorabel aan? Ik zie alleen een nietszeggend bericht zonder hoofdletters en interpunctie. Nogmaals, WAT kan daar memorabel aan zijn?
Awake78
-
- 1022 berichten
- 496 stemmen
Tja bij deze vraag trek ik me dan toch uit deze discussie 
mister blonde
-
- 12694 berichten
- 5828 stemmen
Precies. Dat zegt ook genoeg. Snap ook de opmerking 'ja maar als hij of zij dat toch zus en zo vindt...' niet. Blijkbaar moet ik dat oeverloze en slappe geouwehoer maar accepteren.
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Ik zie alleen een nietszeggend bericht zonder hoofdletters en interpunctie. Nogmaals, WAT kan daar memorabel aan zijn?
Mag ik je even op deze wijzen?
ja
de film is leuk
gewoon goed
de hoofdrolspeler is kansloos
het plot is jolijt
de acteurs maken pret op de set
leuk
het is gewoon goed
gewoon pret maken
lul
Het kan dus wel 
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Daar vind ik ook niets memorabels aan.
Jawaddedadde
-
- 5348 berichten
- 2196 stemmen
Weinig memorabel inderdaad, hoogstens wat vreemd.
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Dan ben jij een van de weinigen. Toch de grootste klassieker van dit topic, denk ik.
Awake78
-
- 1022 berichten
- 496 stemmen
Precies. Dat zegt ook genoeg. Snap ook de opmerking 'ja maar als hij of zij dat toch zus en zo vindt...' niet. Blijkbaar moet ik dat oeverloze en slappe geouwehoer maar accepteren.
Tja ik vind dat je wel erg snel op je tenen getrapt bent. Ik neem het gewoon op voor die knul en vervolgens begin je tegen mij. Als je mij vraagt wat er zo leuk aan is weet ik het toch ook niet, dat heb ik ook nog gezegd (zeg nog; ik vind het ook niet zo bijzonder etc etc). Zeg alleen maar dat hij het toch wel mag plaatsen als HIJ het leuk, mooi of grappig vond. Je bent toch niet verplicht om het te lezen?
mister blonde
-
- 12694 berichten
- 5828 stemmen
Dat vind ik ook zo'n gelul. Sorry hoor. Ik wil wel graag memorabele dingen lezen. Ik weet toch pas dat het stom gelul is, als ik het al heb gelezen? Dus ik moet hier maar wegblijven, zodat anderen (in mijn ogen) onzin kunnen plaatsen.Het is tegenwoordig gewoon een ontzettend opgave op MM om een boeiend bericht te lezen. Ik zeg al bijna nooit meer iets over andermans berichten, doe ik dat wel een keer, krijg ik ik van die verkapte reacties dat ik mijn bek maar moet houden en me er niet mee moet bemoeien.
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4084 stemmen
Daar vind ik ook niets memorabels aan.
Tsjah, als je het zo wilt gaan stellen kan dit hele topic wel verwijderd worden en 1 pagina overhouden. Weinig memorabele quotes die de wereld doen veranderen hier 
Waar moet een memorabele quote van jou aan voldoen?
mister blonde
-
- 12694 berichten
- 5828 stemmen
We kunnen toch allemaal zelf wel een beetje nadenken wat daar aan zou kunnen voldoen. Kom op zeg.
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4084 stemmen
Nee, ik vraag het me nu echt serieus af. Ik bedoel, er worden hier vaak grappige posts geplaatst, maar die zijn ook niet echt memorabel. Die zouden eerder in het grappige opmerkingen topic kunnen passen of zo. Als ik puur kijk naar wat ik allemaal tegen ben gekomen op MovieMeter kan ik nauwelijks zeggen dat ik echt memorabele dingen heb gelezen die ik nog steeds in mn hoofd heb na al die tijd.
Toch is dit topic 163 pagina's groot.
huVILEub
-
- 3081 berichten
- 537 stemmen
Bij 2001: A Space Odysses
Dit vond ik een erg mooie uitleg:
Ik denkt niet dat 2001 voor de gemiddelde kijker is. De meeste kijkers zijn redelijk geconditioneerd en dus heel gelukkig met de meer traditionele vertelstijlen. De eerste keer dat ik 2001 zag (heel lang geleden) was het één grote aanvaring want ik verwachtte een Hollwoodiaanse sciencefictionfilm. Bijgevolg verzette ik me tegen het langzame tempo, de kille karakters, het ontbreken van een herkenbare vertelstijl en avontuurlijke actiescènes, enzovoort. Ik was een beetje boos want ik had het gevoel dat Kubrick me niet had gegeven wat ik wou.
Nu, vele jaren en ontelbare films later, kijk ik met heel andere ogen naar film. Ik verlang ook dat het andere dingen doet. Mijn smaak is veranderd. Ik noem het zelf "geëvolueerd". Ik hunker nu naar dingen die afwijken van het gangbare want met het ouder worden lijken de meeste films wel een herhalingsoefening. Hollywood maakt steeds dezelfde films omdat het publiek steeds vernieuwd (de grootste groep die naar de bioskoop gaat is tussen 15 en 30 jaar oud en elke nieuwe generatie vervangt de vorige). Waar 2001 voor mij afwijkt is de manier waarop het zijn verhaal vertelt. Het is 100% visueel. De beelden zijn perfect 'gecomponeerd' en hebben een overweldigende zeggingskracht. Let op! Wat zij laten zien staat centraal. Ze zijn niet bedoeld om te dienen als sfeertje of kleurrijk achtergrondje. Nee, ze zijn bedoeld om een diepe indruk in ons achter te laten. Kubrick neemt zijn tijd en creëert de nodige 'ruimte' zodat de beelden hun werk kunnen doen. Hij spreekt met beelden zoals een componist met klanken of een schrijver met woorden spreekt. 2001 is film in zijn puurste vorm. Het gebruikt een eigen taal, een taal dat alleen maar gebracht kan worden door film. Het is geen verfilmd boek of toneelstuk. Vertaal 2001 naar een andere kunstvorm en het verliest al zijn essentie. Probeer de volgende keer eens met deze instelling te kijken. Je moet jezelf wel toestaan om een 'verbinding' te maken, niet zozeer met de karakters of de gebeurtenissen, maar met de 'film' zelf. Je kan alleen maar op eenzelfde golflengte geraken als je je niet verzet. Luister naar de unieke en eigenzinnige 'vertelstem' die Kubrick hier hanteert. Eens je contact maakt met de film zul je merken dat 2001 helemaal niet zo onverdraaglijk traag is maar een boeiende en unieke zintuigelijke ervaring. Luister door te kijken.
De meeste fans zullen 2001 beschrijven als een uiterst intelligente film die bol staat van symboliek en existentiële thema's (en ik zeg niet dat ze ongelijk hebben) maar persoonlijk benader ik kunst op een emotionele basis. Een intellectuele basis is voor mij geen reden om het goed te vinden.
Maar dan zou heel de film anders, of beter gezegd, 'gewoner' moeten zijn. Ten eerste, het zou te voor de hand liggend zijn om op dat moment muziek te plaatsen (drama versterken met dramatische muziek = overbodige bevestiging van emoties). Ten tweede, het zou breken met de stijl en opvatting. De film voegt nergens nodeloos 'bevestigende' muziek toe. Ten derde, het gebruik van muziek zou de elementen die nu aanwezig zijn (het ademen, de stilte van de ruimte, de mens die uit zijn natuurlijke habitat is) alleen maar 'verdoven' of in kracht laten afnemen.
....
mister blonde
-
- 12694 berichten
- 5828 stemmen
Het meeste is ook gewoon onzin. Memorabel is natuurlijk een rekbaar begrip, maar geeft toch houvast. Het hoeft voor mij ook echt niet daadwerkelijk zo leuk, ontroerend of wat dan ook te zijn dat ik het thuis nog eens navertel, maar het moet toch enigszins toegevoegde waarde hebben? Het meeste dat ik lees is ongein, zijn gewoon normale berichten en zelfs als er iets in staat dat maar een klein beetje afwijkt wordt het hier geplaatst.
Als er een keer iets geplaatst wordt dat wellicht hier niet thuis hoort is dat heus niet erg, nu gebeurt dat echter bijna uitsluitend. En dat terwijl dit ooit een heel leuk topic was. Niet berichten plaatsen om te plaatsen, maar gewoon nadenken of een bericht hier een meerwaarde zou hebben. Het is allemaal geen hogere wiskunde hoor.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Waar moet een memorabele quote van jou aan voldoen?
Kan vanalles zijn. Een scherpe opmerking, of iemand die op een bepaalde manier de nagel op de kop slaat in een discussie,.....
Maar een nietszeggend bericht zonder enige vorm van interpunctie, waar zelfs alle hoofdletters in ontbreken, vind jij dat werkelijk memorabel, grappig of wat dan ook?
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4084 stemmen
Ooh nee hoor, maar ik vind bijna niets meer memorabel in dit topic. Ik geniet enkel van wat mooie reviews en leuke grapjes. Maar memorabel kan ik het niet noemen.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Bij Vampires Suck:
Kijk, dat soort posten vind ik nou leuk. Niet te serieus allemaal. 
Observator
-
- 18281 berichten
- 3579 stemmen
Berichten verplaatst naar De Site > Gebruikers > MM Miserabele Quotes
*mopperdemopper*
Bardt1980
-
- 448 berichten
- 92 stemmen
Berichten verplaatst naar De Site > Gebruikers > MM Miserabele Quotes
*mopperdemopper*
Volgens mij klopt die link niet helemaal of wel?
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Hij probeert sarcastisch te zijn Bardt. 
chevy93
-
- 12754 berichten
- 1324 stemmen
Nu snap ik 'em. 
Kan ik ook quotes uit dit topic quoten? 
Bardt1980
-
- 448 berichten
- 92 stemmen
Hij probeert sarcastisch te zijn Bardt.
Damn, en dat terwijl sarcasme my middle name is 
mister blonde
-
- 12694 berichten
- 5828 stemmen
Ooh nee hoor, maar ik vind bijna niets meer memorabel in dit topic. Ik geniet enkel van wat mooie reviews en leuke grapjes. Maar memorabel kan ik het niet noemen.
Dat is toch het hele punt?
Stephan
-
- 7890 berichten
- 1387 stemmen
Bij Rest Stop
- Hoezo ontploft dat wc huisje? Ik wist niet dat water explosief was, echt te belachelijk voor woorden. We konden onze lach van pure amateurisme niet meer inhouden.
Niet zo vreemd hoor, genoeg toiletten die geexplodeerd zijn de laatste jaren. Zijn genoeg plausibele verklaringen voor.
Ik vond 'm erg leuk