- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- MM Memorabele Quotes
MM Memorabele Quotes
dragje
-
- 5098 berichten
- 0 stemmen
"doodgegooid" ?
Recentelijk (grote) producties omtrent de Tweede Wereldoorlog kan ik niet eens direct voor de geest halen. Zwartboek is mijns inziens de laatste echt serieuze grote productie die nota bene in 2006 werd geproduceerd.
Voorts betreft de "stelling" van saw_lover dat het thema Tweede Wereldoorlog mensen niet meer zou raken, ik citeer: "...het raakt mensen niet meer omdat ze alles al 'ns een keer hebben gezien..." een, mijns inziens, tamelijk generaliserend en onzinnig argument; al is het alleen al omdat het thema mij wel "raakt".
En dat films over de Tweede Wereldoorlog per definitie in aanmerking komen voor een Oscar, wat hier wordt gesuggereerd, raakt eveneens kant noch wal.
Knisper
-
- 13041 berichten
- 1279 stemmen
Valkyrie en die Falscher zijn de eersten die in mijn gedachten springen (de laatste won een Oscar).
Dat deze films de mensen niet meer raken, ben ik het ook niet eens. Als dat waar was, dan zouden ze de films simpelweg niet meer maken. Het is wel zo dat het gebruiken van dit onderwerp nogal makkelijk scoren is.
djelle
-
- 6070 berichten
- 0 stemmen
ik citeer: "...het raakt mensen niet meer omdat ze alles al 'ns een keer hebben gezien..."
Ik denk dat hij het vooral hoopt, maar zich een beetje warrig weet uit te drukken. Want even later zegt hij:
"Kortom...zucht. Ik denk dat WO2 nu nog altijd miljoenen mensen facineert."
Ik vind de post vooral een beetje misplaatst verder omdat 'Der Untergang' geen typische WO2 film is. Ik ken in elk geval maar weinig oorlogsfilms die de laatste dagen van Hitler op dergelijke wijze portretteren.
dragje
-
- 5098 berichten
- 0 stemmen
Valkyrie en die Falscher zijn de eersten die in mijn gedachten springen (de laatste won een Oscar).
Precies, slechts 2 van de totaliteit aan diverse films die jaarlijks in de bioscoopzalen verschijnen. Van "doodgooien" kan dus geen sprake zijn.
Zit een kern van waarheid in.
Dat is net zoiets als te stellen dat het maken van een 'big budget science fiction-film boordevol special effecten' per definitie makkelijk zou scoren in de context van "succes" (oscars, opbrengsten enz.). De talloze "flops" tonen aan dat van een definitie geen sprake kan zijn. Dit is ook van toepassing als het gaat om films over, of die zich afspelen tijdens, de Tweede Wereldoorlog.
Elk acteur, actrice, scenario of regisseur, in welke filmproductie dan ook, die moedwillig "clichés" hanteren als effectbejag "scoort" makkelijk.
M.a.w. het is ridicuul te stellen dat een film over de Tweede Wereldoorlog per definitie "makkelijk" zou scoren of welk thema dan ook. Dit laatste is afhankelijk van de invulling en niet van het thema an sich.
dragje
-
- 5098 berichten
- 0 stemmen
Ik denk dat hij het vooral hoopt, maar zich een beetje warrig weet uit te drukken. Want even later zegt hij:
"Kortom...zucht. Ik denk dat WO2 nu nog altijd miljoenen mensen facineert."
Zijn posting is inderdaad behoorlijk warrig.
Maar goed, het is mijns inziens tamelijk naïef te denken dat een gebeurtenis zoals die van de Tweede Wereldoorlog die tot de dag van vandaag verantwoordelijk is voor zoveel leed en controverses niet meer in de belangstelling zou staan.
Daarbij vraag ik me serieus af waarom dat 'verkeerd' zou zijn. Verkeerd of juist goed vind ik persoonlijk tamelijk irrelevante punten binnen deze context.
Wat is een 'typische' Tweede Wereldoorlog film? Een film over de geallieerde invasie in Normandië? Volgens mij betreft dat een andere discussie 
Maar goed, ik heb geschreven wat ik hier wilde melden en daar laat ik het bij. Kom maar op met die memorabele quotes 
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
WO 2 was gewoon een periode die gezien zijn wreedheid en alles wat er is gebeurd facinerend is en blijft.
Trouwens, we zijn ook doodgegooid met films over Vietnam, de riddertijd en de middeleeuwen. Ook maar niet meer doen? Want dat kennen we nou ook wel....
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3284 stemmen
Zo, met die discussie is de troll ook weer tevreden.
606
-
- 23882 berichten
- 12279 stemmen
WO 2 was gewoon een periode die gezien zijn wreedheid en alles wat er is gebeurd facinerend is en blijft.
Trouwens, we zijn ook doodgegooid met films over Vietnam, de riddertijd en de middeleeuwen. Ook maar niet meer doen? Want dat kennen we nou ook wel....
Ja bij deze heb je een mooi punt en volkomen gelijk
blijven maken die film en elke film is net weer anders en kom je iets anders te weten.
geen een film is helemaal het zelfde
Knisper
-
- 13041 berichten
- 1279 stemmen
Trouwens, we zijn ook doodgegooid met films over Vietnam, de riddertijd en de middeleeuwen. Ook maar niet meer doen?
Goodfella_90
-
- 10408 berichten
- 2596 stemmen
Ach, 90% van alle films gaan over eigentijdse zaken, en daar hoor ik ook niemand over klagen. 
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Dat is al helemaal afgezaagd ja. Tijd voor films die zich in geen tijd afspelen 
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Dit vond ik wel een geestige typefout, bij Letter from an Unknown Woman:
Ophüls werkte maar kort in Amerikaanse studiosysteem voor mij weer terugkeerde naar Europa.
Toen ik er snel overheen las leek het net of er stond dat Ophüls speciaal voor Starbright Boy terugkeerde naar Europa. Mocht hij willen 
serpico
-
- 2900 berichten
- 491 stemmen
Bij The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford:
allesbehalve meer dan 3,5 sterren kan ik deze film niet geven.
Hij gaf 3,5* voor de duidelijkheid, maar de verwoording is knap inspelen op het menselijk intellect en de Nederlandse taal. Als je allesbehalve meer dan iets níet kunt geven, dan kun je dus eigenlijk alleen maar wel meer geven ... ?
Ik heb zelden zolang over een bericht nagedacht iig 
IcU
-
- 6783 berichten
- 3051 stemmen
Haha inderdaad
Of hij heeft er over na gedacht, of hij was er eventjes niet bij toen hij het berichtje plaatste 
Spetie
-
- 38871 berichten
- 8216 stemmen
Bij: Pulp Fiction:
Bij mij is zo dat ik meestal de films die ik de volle 5* toe ken, het minste kijk ( dan gaan ze ook niet vervelen), de films die ik 4* of 4,5* toe ken kijk ik dan weer vaker. En zo belanden die films ook in m'n top 10
Ik vind het grappig dat iemand om deze reden een film van 4,0* beter vind dan een andere film die hijzelf 5,0* gegeven heeft
.
klute89
-
- 3649 berichten
- 0 stemmen
Bij: Pulp Fiction:
Ik vind het grappig dat iemand om deze reden een film van 4,0* beter vind dan een andere film die hijzelf 5,0* gegeven heeft
.
Ik zeg niet dat ik films die 4*/ 4,5* krijgen beter zijn dan films met 5*, ik kijk ze alleen meer. 
Spetie
-
- 38871 berichten
- 8216 stemmen
Ik zeg niet dat ik films die 4*/ 4,5* krijgen beter zijn dan films met 5*, ik kijk ze alleen meer. 
Toch staat een bv film als Coma die je 4,0* geeft in je top 10. Of is het voor jou dan misschien de top 10 van meest gekeken films? 
klute89
-
- 3649 berichten
- 0 stemmen
Toch staat een bv film als Coma die je 4,0* geeft in je top 10. Of is het voor jou dan misschien de top 10 van meest gekeken films? 
Nee nee, absoluut niet. Het zit zo ( ik hou er een eigen filosofie op na
) de films die ik echt goed vind zoals: Blade Runner Once Upon a Time In the West enz. en die ook 5* hebben, die kijk ik niet veel, maar eens in de zoveel tijd. Als ik zo vaak een van die films zou zien, dan gaat een beetje de magie er af. Als ik ze weinig zie en ik denk eens na een lange tijd ik heb zin om Blade Runner te zien, dan ben ik weer volledig flabbergasted. 
De films die 4* of 4,5* hebben uiteraard ook veel sfeer, maar hebben dan net niet de magie van zo een film met 5* en daarom kan ik dus de films met 4*/ 4,5* vaker zien.
Ik heb het zo goed mogelijk proberen uit te leggen 
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
wat ik hier uit op maak als je films die je nu met 5* waardeerd vaker kijkt dat je bang bent dat je ze een lagere waardering gaat geven.
klute89
-
- 3649 berichten
- 0 stemmen
wat ik hier uit op maak als je films die je nu met 5* waardeerd vaker kijkt dat je bang bent dat je ze een lagere waardering gaat geven.
Ik geef het op

combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
Ik geef het op

klute89
-
- 3649 berichten
- 0 stemmen

Ik begrijp dat heel goed. Ik had er ook nooit over moeten beginnen 
Spetie
-
- 38871 berichten
- 8216 stemmen
Ik begrijp dat heel goed. Ik had er ook nooit over moeten beginnen 
Het blijft een vaag verhaal. Laten we het daar maar bij houden. De Quote van je is in ieder geval memorabel
.
klute89
-
- 3649 berichten
- 0 stemmen
.
Ik voel me gevleid

The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Geen quote, maar dit is toch wel een van de grappigste en meest memorabele forums van MovieMeter 
klute89
-
- 3649 berichten
- 0 stemmen
Geen quote, maar dit is toch wel een van de grappigste en meest memorabele forums van MovieMeter 
Haha, erg bijzondere conversatie 
Apollinisch
-
- 21299 berichten
- 0 stemmen
Ik kon wel lachen om de volgende twee citaten bij 2001:
en
Pastichio Rocker
-
- 6344 berichten
- 0 stemmen
Vind dit wel een mooie van Tottenham89 bij de film 'Speed Racer':