- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- MM Memorabele Quotes
MM Memorabele Quotes
kappeuter (crew films)
-
- 74673 berichten
- 5985 stemmen
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Russel schreef bij silence of the lambs over Anthony Hopkins:
Die kop van hem blijft gewoon goed, beetje mysterieus en psychopatisch, deze rollen zijn op zijn buik geschreven.
Volgens mij haalt onze Russel twee gezegdes door elkaar 
Knisper
-
- 13041 berichten
- 1279 stemmen
Ik kon hier wel om lachen, bij Edades de Lulú, Las
dus...er zit veel seks in? ik bedoel maakt niet uit ofzo..is maar een vraag...net zoals iemand vraagt of je suiker in je thee wil, ja of nee, dus..seks? er staat erotiek..maar maakt niet uit verder...maar wel ff antwoord geven..als je wil,...
Erg ongemakkelijk. 
vlugge japie
-
- 17 berichten
- 1660 stemmen
Ik vond deze wel grappig bij Final Destination:
Het komt erop neer dat hun tot het eind van hun leven hun dood moeten ontlopen.
kappeuter (crew films)
-
- 74673 berichten
- 5985 stemmen
Berichten over stemgedrag user weggehaald.
Als je vermoedt dat een andere gebruiker fraudeert, dan kun je een moderator hier per privébericht op attenderen; berichten met verwijten en beschuldigingen op het forum en de filmpagina's worden niet geaccepteerd, en gezien als misbruik van jouw kant.
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Hey, ik ook! 
SelmaDuim
-
- 4907 berichten
- 732 stemmen
In het topic "Movie Meter User Pics":
Leuke foto's allemaal 
De smoelenboek doet het niet meer.
Had je dat tegen mij??.
Heerlijk, dat 'langs-elkaar-heen-gepraat'. 
serpico
-
- 2900 berichten
- 491 stemmen
Bij Atonement:
Welke personage speelt Keira hier dan? En wat biljft het een kapot lekker ding zeg!
Vertaling: en wat is zij een ontzettend mooie jongedame zeg.
Ieder zijn manier om aan te geven dat iemand er goed uit ziet toch? Mooie vrouw of lekker ding, whats the difference...
vrouw/ding what's the difference 
IcU
-
- 6783 berichten
- 3051 stemmen
Nog een aantal leuke van film_kaza 
Bij My Scene Goes Hollywood (2005)
Voor alle duidelijkheid: de film is afgeleid van kinder (meisjes) poppen...
De film zelf is niet alleen slecht maar het idee om van poppen films of series te maken is gewoon dom. Maar weinig jonge liefhebbers en 0 (ietsjes) oudere liefhebbers.
Weet je wat ik zou doen? Hun allemaal ik een horrorfilm stoppen en dan blijft Action Man als laatste over. Maar dan word ie opgegeten door een tijger ofzo.
Er zitten ook enorme 'plot twists' in berichten.
Sleepy Hollow:
ik vond de film, niet al te geweldig, te veel van verwacht.
maar toch.. geef ik hem denk ik maar een 4,5
Bij The Little Mermaid

sinterklaas
-
- 11819 berichten
- 3319 stemmen
In het topic "Movie Meter User Pics":
Heerlijk, dat 'langs-elkaar-heen-gepraat'. 
Hmmm, ik had eerder verwacht dat mijn quote bij Alexander (2004) hierin word gebruikt.
salvatore
-
- 1937 berichten
- 3246 stemmen
Hmmm, ik had eerder verwacht dat mijn quote bij Alexander (2004) hierin word gebruikt.
Welke??
SelmaDuim
-
- 4907 berichten
- 732 stemmen
Het gaat ook meer om de reactie op jouw post. Al is die enorme fout ook wel erg grappig. 
sinterklaas
-
- 11819 berichten
- 3319 stemmen
Welke??
Eerlijk gezegt had ik hem beter verwacht 
wij hebben hem thuis op dvd en ik dacht ik moet die eigenlijk wel een keer zien!!
Maar ik vind het een homo film.
niet flauw bedoelt hoor!
Ach ja, het kan ook slechter.

Hoe dan bedoeld?
Homo Film?! Dat mag je wel eens uitleggen ja ...
Misschien wel omdat die jongentjes in het begin in witte jurken rondlopen of die zoenscene tussen Alexander en Hapaistion.
.
titia
-
- 601 berichten
- 1302 stemmen
Kom nogal vaak deze opmerking tegen:
Wat wil je dan met een film doen!?! (opeten, weggooien, voetballen?)
serpico
-
- 2900 berichten
- 491 stemmen
Gelijk heb je ja. Misschien bedoelen ze dat hij er visueel heel leuk uitziet maar verder niets omvat?
Onderhond
-
- 87613 berichten
- 12874 stemmen
Wat wil je dan met een film doen!?! (opeten, weggooien, voetballen?)
Noemt met "een uitdrukking".
Onderhond
-
- 87613 berichten
- 12874 stemmen
Sluit elkaar niet uit natuurlijk.
Hannibal
-
- 9360 berichten
- 3284 stemmen
Wat is er fout aan dan? "Film kijken" is toch een normale uitdrukking?
Als je zegt "Ik ga een appel eten" is dat toch ook niet memorabel?
Ramon K
-
- 13575 berichten
- 0 stemmen
Mwa.... "Comfortabele fiets, om op te fietsen." Klinkt als je deze zinconstructie gebruikt eigenlijk niet. Op een fiets fiets je, je gooit 'm niet door de salade. Oogt een beetje als een soort pleonasme of tautologie op 1 of andere manier.
titia
-
- 601 berichten
- 1302 stemmen
Film kijken is een normale uitdrukking.
Wat er eigenlijk staat is dat het een film is waar je best naar zou kunnen kijken, maar iets anders moet je er ook niet mee doen. (zo interpreteer ik het in elk geval)
Voorbeeld: Frankrijk is een leuk land om naar op vakantie te gaan (maar je moet er niet wonen). Of: Lekkere appel om op te eten (maar niet geschikt voor een appeltaart)
Dus, wat wil je nog meer met films?
Of het echt een memorabele quote is, geen idee, maar ik vind 'm in elk geval raar.
Onderhond
-
- 87613 berichten
- 12874 stemmen
Volgens mij is het gewoon een verkorting van:
"aardige film om een keertje te kijken"
"aardige film om (te) kijken"
Je kan ook zeggen "kijkt aardig weg", men daar doelt men meer op tempo en interesse tijdens de film.
titia
-
- 601 berichten
- 1302 stemmen
Vind ik ook vrij vreemde uitspraken, maar dat zal dan wel aan mij liggen.
Onderhond
-
- 87613 berichten
- 12874 stemmen
Ik vind het een makkelijke uitdrukking om te zeggen dat:
- de film wel leuk/aardig was
- het geen tijdverspilling was
- het geen film is die echt blijft hangen, om welke reden dan ook.
Gewoon leuk om "eens" (dit duidelijker ?) te kijken maar daarna gewoon weer te vergeten. Fun while it lasts.
riivas
-
- 64 berichten
- 260 stemmen
Hoe hebben jullie de film al gezien dan, hij is nog niet te huur...Ik heb nog nagevraagd in de videotheek 
calvé.nl schijnt een goede torrentsite te zijn...
Ruben. K.
-
- 155 berichten
- 50 stemmen
De enige goede film is een gekeken film....
niethie
-
- 7319 berichten
- 7246 stemmen
Bij no place to hide (rebel) door RedLine
Ik heb deze film op Maandag 13 Augustus dat is vandaag bij de Free Record Shop gekocht en het vreemde is Shade een andere film van Stallone kost 3 euro en Rebel kost 7 euro heel vreemd terwijl Shade ook nog een 10 keer beter is.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31163 berichten
- 5455 stemmen
Dit keer geen flauwe woordspeling als memorabele quote, maar een zeer mooi uitgedrukte recensie. M'n complimenten voor de schrijver hiervan. Hij beschrijft in slechts enkele korte alinea's perfect hoe de film bij hem overkomt. Vond ik toch het vermelden waard.
Wat een vreselijk harde zit deze film...
Een vriend van me kwam met deze film aanzetten en zag er uit of net z'n hele familie was omgekomen, wit gezicht, wijd opengesperde ogen, "...net Requiem gekeken, man!". Ik was bij voorbaat al bang voor wat ik ging zien...
Al vanaf het begin hangt er een onprettige sfeer (Who wants juice) die de onvermijdelijke ondergang van z'n karakters al ruimschoots voor het gebeuren aankondigt. Ellen Burstyn en ook de rest van de Cast (zelfs Wayans!) zijn perfect, de hip-hop montage (zoals Aronofsky het zelf noemde) is hier prima op zijn plaats en zuigt je de wereld van de karakters in en zorgt bovendien voor een mooi contrast met de rustige(re) scenes.
Walgelijk mooie erg depressieve film, die de ziekelijke pracht en pijn van de ondergang weergaloos in beeld brengt. Uniek en stem verhoogd naar -> 5*
edit: dit gaat over de film Requiem for a dream, voor wie de film nog niet gezien moest hebben.