• 149.751 films
  • 8.327 series
  • 25.394 seizoenen
  • 558.108 acteurs
  • 324.664 gebruikers
  • 8.524.544 stemmen

De betere dvd zaken & import vs nl dvd's

zoeken in:

Ramon K

• 13576 berichten
  • 0 stemmen

kappeuter schreef:

De Bergmans zijn dus 3 voor 25 euro.

Een hoop Kurosawa's zijn hier € 9,99.

Nu inmiddels wel (maar ook lang niet overal in NL), destijds (toen ik ze kocht) niet. Bij boudisque zijn ze nog 15 Euro, bij Rodisc 14, zo ook Bol etc.

Ramon K

• 13576 berichten
  • 0 stemmen

Zelfs Moskwood zakt de laatste tijd duidelijk met prijzen. De twee laatstverschenen Tarkovsky's (Nostalghia en Ivan's Childhood) zijn 19,99. Engeland is nog vaak goedkoper, maar het verschil wordt kleiner. Zie ook die Bergmans dus.

Ik heb ook al aangegeven dat Kurosawa en Bergman oa qua prijs aan het dalen zijn. Maar over het algemeen is 't hier duurder.

Quentin

• 10139 berichten
  • 8197 stemmen

Beperkt assortiment, gebrek aan extra's en hoge prijzen lijken me gewoon het resultaat van een (te) kleine afzetmarkt, niet bijzonder vreemd lijkt me.

Ramon K

• 13576 berichten
  • 0 stemmen

Quentin schreef:

Beperkt assortiment, gebrek aan extra's en hoge prijzen lijken me gewoon het resultaat van een (te) kleine afzetmarkt, niet bijzonder vreemd lijkt me.

Maar wel kut natuurlijk.

Quentin

• 10139 berichten
  • 8197 stemmen

Met een creditcard kom je ver, zo'n probleem is het allemaal niet.

starbright boy (moderator films)

• 20502 berichten
  • 3955 stemmen

Gemiddeld is Nederland absoluut duurder, maar uiteindelijk is het maar net wat je met elkaar vergelijkt. Ik kom in ieder geval ook vaak op Nederlandse releases uit. Inherit the Wind voor zes euro, The Travelling Players voor 8, Bin Jip voor acht, L'empire des senses voor zeven, The Best Years of our Lives voor zes, To be or not to be voor zeven. En zo kan ik nog een aardige tijd doorgaan. Daar kunnen buitenlandse sites niet tegenop.

• 20502 berichten
  • 3955 stemmen

Quentin schreef:

Precies. Dat is de enige reden. Als je Nederland gaat vergelijken met echt vergelijkbare landen zoals Zweden ofzo, dan ben ik ervan overtuigd dat we er niet negatief uitkomen.

Ramon K

• 13576 berichten
  • 0 stemmen

Precies. Dat is de enige reden. Als je Nederland gaat vergelijken met echt vergelijkbare landen zoals Zweden ofzo, dan ben ik ervan overtuigd dat we er niet negatief uitkomen.

Daar ben ik het mee eens.

kos

• 45364 berichten
  • 8080 stemmen

Quentin schreef:

Met een creditcard kom je ver, zo'n probleem is het allemaal niet.

.

Mochizuki Rokuro

• 18899 berichten
  • 13349 stemmen

kappeuter schreef:

De Bergmans zijn dus 3 voor 25 euro.

Een hoop Kurosawa's zijn hier € 9,99.

Sterker nog, met de kortingsbonnen van Van Leest zelf slecht 7,50 per stuk! Dus ligt er nu een stapel thuis van zijn 4* of meer films.

Jongens bedankt voor de opmerkzaamheid, maar ben het zeker met Ramon K eens'

- kappeuter je definitie van filmfan zijn is naar mijn mening te beperkt (da's niet alleen Kurosawa)

- dit is écht pas sinds kort in de winkel zelf, was er vorige week nog geweest (hoewel ik Van Leest online niet check)

- In NL zijn klassieke en moeilijk verkrijgbare DVDs gewoon duur

- De zoekfunctie van Boudisque online is ongelofelijk knudde. En niet alleen het zoeken, ook de info op je scherm als-ie wat vindt, geen hoes, nauwelijks info etc.

Edit:

starbright boy schreef:

Ik kom in ieder geval ook vaak op Nederlandse releases uit. Inherit the Wind voor zes euro, The Travelling Players voor 8, Bin Jip voor acht, L'empire des senses voor zeven, The Best Years of our Lives voor zes, To be or not to be voor zeven. En zo kan ik nog een aardige tijd doorgaan. Daar kunnen buitenlandse sites niet tegenop.

Hier heb je natuurlijk ook gelijk in. Angelopoulos is absoluut onvekrijgbaar op mondiale schaal.

kappeuter (crew films)

• 65779 berichten
  • 5316 stemmen

Mochizuki Rokuro schreef:

- kappeuter je definitie van filmfan zijn is naar mijn mening te beperkt (da's niet alleen Kurosawa)

Huh. Ik heb nergens een definitie van filmfan gegeven / willen geven.

Je hebt filmfans in alle soorten en maten. Ik denk wel dat veel filmfans op z'n minst een Kurosawa hebben, of een Bergman

Trouwens, kortingsbonnen van Van Leest? Waar?.

Dat is zeker geen regel hoor. Klassiekers zijn vaak goedkoop hier.

Bogart films bij Rodisc 5 euro, om maar eens een voorbeeldje te geven.

Moeilijk verkrijgbare, ja dat zal wel, als ze hier niet in NL zijn verschenen (Naked Island etc.)

Mochizuki Rokuro

• 18899 berichten
  • 13349 stemmen

kappeuter schreef:

Dat is zeker geen regel hoor. Klassiekers zijn vaak goedkoop hier.

Bogart films bij Rodisc 5 euro, om maar eens een voorbeeldje te geven.

Moeilijk verkrijgbare, ja dat zal wel, als ze hier niet in NL zijn verschenen (Naked Island etc.)

Ja je hebt gelijk. Mijn fout, ik wilde schrijven dat n-Hollywood klassiekers lastig verkrijgbaar en dan vaak duur zijn. Zoals Antonioni, Angelopoulos, maar ook Melville, Clouzot, veel Japanners, maar dat geldt voor nieuwe titels net zo goed. NRC serie is eigenlijk nog het beste samen met Total (R.I.P.).

Paar uitzonderingen: Ozu (wel weinig titels op zo'n gigantisch oeuvre), Kurosawa, Brgman (inmiddels 24 titels, waarop ook de sterfdatum staat, dus heel recent bij Moskwood!)

Met uitzondering van Filmfreak zjin de NL-se labels niet heel happig om eens wat gevarieerdere titels uit te brengen. En wschl. terecht want het is een gegarandeerd financieel fiasco met zo'n kleine afzetmarkt, afgaande op starbright boy's omzetcijfers van Eureka!

• 20502 berichten
  • 3955 stemmen

Trouwens: Een paar voorbeelden van slecht verkopende Masters of Cinema titels zijn Mickael (Dreyer), Abhijan (Ray), Tartuffe (Murneau) en Asphalt (May) en ook Toni (Renoir) verkocht niet goed.

Ook een aantal van de bestverkopenden werden genoemd: Metropolis (Lang), Kwaidan (Kobayashi), F is for Fake (Welles), Punishment Park (Watkins) en Sunrise (Murneau).

Ik kreeg de indruk dat Metropolis de bestverkochte is en Abhijan de slechtstverkochte.

kappeuter (crew films)

• 65779 berichten
  • 5316 stemmen

Mochizuki Rokuro schreef:

Mijn fout, ik wilde schrijven dat n-Hollywood klassiekers lastig verkrijgbaar en dan vaak duur zijn. Zoals Antonioni, Angelopoulos, maar ook Melville, Clouzot, veel Japanners, maar dat geldt voor nieuwe titels net zo goed. NRC serie is eigenlijk nog het beste samen met Total (R.I.P.).

Dan heb ik wat tips voor je:

Professione: Reporter € 8.51

Blowup € 11,94

Army in the Shadows € 5,80

Diabolique en Le Salaire de La Peur zijn ook onder de 10 euro.

(prijzen incl. verzending)

• 20502 berichten
  • 3955 stemmen

kappeuter schreef:

Le Salaire de La Peur

Verkeerd voorbeeld, omdat de Nederlandse release absoluut te vermijden is (ingekleurde versie).

kappeuter (crew films)

• 65779 berichten
  • 5316 stemmen

Ja dat weet ik. TV even op zwart-wit zetten.

Maar wel kwalijke zaak natuurlijk. Zal niet enkel in NL gebeuren vrees ik.

Mochizuki Rokuro

• 18899 berichten
  • 13349 stemmen

kappeuter schreef:

Professione: Reporter € 8.51

Blowup € 11,94

Army in the Shadows € 5,80

Diabolique en Le Salaire de La Peur zijn ook onder de 10 euro.

(prijzen incl. verzending)

Da's flauwe symptoom bestrijding. Dat zijn allemaal speldeprik effecten. Geen substantiële bron met visie.

Natuurlijk weet ik dat er 2 Antonioni's zijn die goedkoop zijn. Maar waar zijn absolute classics als La Notte en L'Eclisse en LAvventura? Ook Fellini, Visconti. De Sica, Saura, Ferreri, etc etc zijn soms te vinden. Maar het overgrote deel niet.

Dus ik twijfel er niet aan dat jij ergens iets van daan tovert, maar dat gaat dus voorbij aan mijn punt.

FisherKing

• 18696 berichten
  • 0 stemmen

Overigens ligt Professione: Reporter onder de nietszeggende titel "the passenger" in de winkel. Heb eerst uitgebreid met de verkopers staan praten alvorens deze Antonioni aan te schaffen

Mochizuki Rokuro

• 18899 berichten
  • 13349 stemmen

FisherKing schreef:

Overigens ligt Professione: Reporter onder de nietszeggende titel "the passenger" in de winkel. Heb eerst uitgebreid met de verkopers staan praten alvorens deze Antonioni aan te schaffen

Klopt, neem wel aan dat het verder een originele versie is. Ik heb m twee weken terug gekocht voor 7,99 (dus nog goedkoper dan kappeuter schrijft ), maar nog niet bekeken. Die titel Passenger werd s volgens mij toen-ie uitkwam al gebruikt.

kappeuter (crew films)

• 65779 berichten
  • 5316 stemmen

Incl. verzenden had ik erbij gezet.

Professione: reporter is een (vnl.) engelstalige film.

Profession: Reporter had ik ook niet mooi gevonden.

dragje

• 5098 berichten
  • 0 stemmen

starbright boy schreef:

(quote)

Verkeerd voorbeeld, omdat de Nederlandse release absoluut te vermijden is (ingekleurde versie).

Waaah?? Die heb ik onlangs gekocht bij DVD valley, maar nog niet bekeken! In kleur?!

dragje

• 5098 berichten
  • 0 stemmen

Skip vorig bericht...

Specificaties

#

Beeldformaat: 1.33:1 (4:3)

#

Geluid: Frans, Mono

#

Ondertiteling: Nederlands

#

Soort verpakking: amaray

#

Filmkeuring: 16

#

Regiocode: 2

#

Aantal disks: 1

#

Zwart-Wit

Mug

• 13949 berichten
  • 5968 stemmen

Dat is de ingekleurde versie...

dragje

• 5098 berichten
  • 0 stemmen

waarom staat dit er dan bij??

Skip vorig bericht...

Specificaties

Regiocode: 2

#

Aantal disks: 1

#

Zwart-Wit

Mug

• 13949 berichten
  • 5968 stemmen

Niet alle informatie klopt op het internet. Deze Paradiso dvd-versie van Wages of Fear is de gevreesde ingekleurde film.

Mochizuki Rokuro

• 18899 berichten
  • 13349 stemmen

Hoe vaak klopt de beeldformaat aanduiding niet op de hoezen van DVD's?. Ongelofelijk vaak! Maar het is wel vervelend inderdaad dat dat soort info niet klopt. Dit is helemaal schrijnend voorbeeld. Ik heb de zwart-wit versie gezien en ik meen dat de Engelse versie ook NL-se subs heeft klopt dat?

Mug

• 13949 berichten
  • 5968 stemmen

De Engelse versie (Optimum) heeft alleen Engelse ondertiteling, maar is wel in zwart-wit.

dragje

• 5098 berichten
  • 0 stemmen

Mug schreef:

Niet alle informatie klopt op het internet. Deze Paradiso dvd-versie van Wages of Fear is de gevreesde ingekleurde film.

Dank!

Ik heb zonet wel gebeld met DVD Valley en zij hebben mij verzekerd dat als dit de kleuren versie betreft dat ik (zelfs zonder bon) de film kan inleveren, ik heb destijds de film in zwart wit formaat gezien namelijk en die beleving wil ik wederom terugzien in zwart wit. Ik ga vanavond wel controleren thuis of het inderdaad de kleuren versie betreft. En dan DVD Valley attenderen dat de informatie op hun website niet klopt.

Mochizuki Rokuro

• 18899 berichten
  • 13349 stemmen

Mug schreef:

De Engelse versie (Optimum) heeft alleen Engelse ondertiteling, maar is wel in zwart-wit.

Dan heb ik me dat ingebeeld die NL-se ondertitels. Het was wel een zwart-wit versie gelukkig

Ramon K

• 13576 berichten
  • 0 stemmen

Dat is gewoon zo. En ook de nieuwe arthouse releases zijn in eerste instantie erg duur. De kwaliteit van de Ozu box is trouwens ook grotendeels teleurstellend, De Doinel-box van Truffaut idem dito (de korte film uit de reeks zit er niet bij, en de laatste film uit de box mist 20 min aan ondertiteling). Ik heb er wel 70 Euro voor neergelegd destijds. Ik vind dat onvergeeflijke fouten. Op de Leone's na is er haast geen spaghettiwestern te krijgen (Django en Trinity hebben beeldratio-fouten, Keoma verkeerde filmhoes). Shaolin Soccer was tot voor kort enkel in een gedubde ingekorte versie verkrijgbaar, nu is er eindelijk een dure SE.

En dan kun je wel met kortingen op Bergman en Kurosawa-titels komen (die al jaren rond circuleren dus het werd ook wel eens tijd) en wat te vervallen Warner releases (die zijn overal ter wereld goedkoop), maar dat vind ik echt maar een schrale troost. Ik MOET gewoon naar het buitenland uitwijken om films van grootmeesters te zien, of film-noir, Japanse klassiekers etc etc en dat heeft niets met een overdadige filmsmaak te maken. En ook de kwaliteit telt, want vooral van mijn favoriete films wil ik definitieve edities. Nederland heeft bijvoorbeeld van een grote klassieker als Citizen Kane ongeveer de lelijkste release ter wereld. En het beeld van een koopje als Cinema Paradiso...tjongejongejonge. En dan heb je nog de markt natuurlijk. Ik weet niet precies wie die ongelooflijke sterke Shaw producties uitgebracht heeft, maar petje af. Alleen komen er naar mijn weten geen nieuwe releases bij, bij gebrek aan belangstelling. Verder prijs ik de NRC collectie (Naked, Travelling Players) en nog wat dingetjes, maar voor de rest vind ik het naadje pet.

Dan heb ik me dat ingebeeld die NL-se ondertitels. Het was wel een zwart-wit versie gelukkig

Maar het beeld is vrij lelijk plus burned subs die vaak onleesbaar zijn. Criterion, misschien wat duurder, maar dan heb je ook wat.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.