• 15.742 nieuwsartikelen
  • 177.914 films
  • 12.203 series
  • 33.971 seizoenen
  • 646.886 acteurs
  • 198.966 gebruikers
  • 9.370.192 stemmen

Amazon

zoeken in:

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Nog geen topic over Amazon?

Ik heb goede ervaringen met amazon.com amazon.co.uk amazon.de en amazon.fr.

Xich Lo (met NL ondertiteling) bestelde ik bij amazon.fr en had ik binnen een week in huis!

catweasel

• 1571 berichten
  • 951 stemmen

Hoe kun je daar het best betalen?

gotti

• 14075 berichten
  • 5883 stemmen

Creditcard.

catweasel

• 1571 berichten
  • 951 stemmen

Ja, die heb ik dus niet.

gotti

• 14075 berichten
  • 5883 stemmen

Iemand regelen met een CC moet geen probleem zijn denk ik...

Ewing Oil

• 146 berichten
  • 49 stemmen

Het is misschien en stomme vraag, maar ik heb nog nooit wat besteld bij Amazon.com, maar ben wel van plan om daar wat te gaan bestellen. Als ik me wil gaan inschrijven bij Amazon, zijn mijn gegevens dan wel beveilgd, en wat bedoelen ze eigenlijk met Zipp code, staat dat voor post code van je adres?.

blabla

• 2070 berichten
  • 5242 stemmen

Ja.

Dogie Hogan

• 13381 berichten
  • 788 stemmen

- AMAZON.COM: hoge portokosten (ca $ 9,50 per DVD.)

- AMAZON.DE: snelle levering, maar wel per 1 jan. j.l. BTW correctie van 16 naar 19%.

- AMAZON.CO.UK: snelle levering.

Prijs wordt bij factuuropmaak wel verhoogd met % admin. kosten.

Maar koop meestal bij DVDPACIFIC.COM, LOADED247.COM of soms bij EBAY.COM (oppassen voor bootlegs).

Phoenix

• 7846 berichten
  • 1418 stemmen

Vergeleken met Play.com is Amazon.co.uk meestal (teminste, de films die ik er wil bestellen) gemiddeld wel een paar pond goedkoper. Wordt dit verschil nog ergens anders (verzendkosten, slechte service/kwaliteit dvd's) "goed"gemaakt?

Dogie Hogan

• 13381 berichten
  • 788 stemmen

Phoenix schreef:

Vergeleken met Play.com is Amazon.co.uk meestal (teminste, de films die ik er wil bestellen) gemiddeld wel een paar pond goedkoper. Wordt dit verschil nog ergens anders (verzendkosten, slechte service/kwaliteit dvd's) "goed"gemaakt?

Tov andere on-line shops, vind ik de bijkomende kosten (porto, BTW aanpassing sedert 1 jan.j.l. e.d.) bij amazon.de, amazon.co.uk en amazon.com erg hoog.

Voor mij is de prijs van een DVD: de geadverteerde prijs plus porto, en ik kom buiten de amazons eigenlijk altijd lager uit (vooral cd-wow en DVDPacific.)

(Doe eens een test met de recente Double Indemnity S.E. DVD.)

Wouter

• 18718 berichten
  • 3085 stemmen

Phoenix schreef:

Vergeleken met Play.com is Amazon.co.uk meestal (teminste, de films die ik er wil bestellen) gemiddeld wel een paar pond goedkoper.

Dat idee heb ik niet. Zeker niet als je de verzendkosten meerekent.

Dogie Hogan

• 13381 berichten
  • 788 stemmen

Wouter schreef:

(quote)

Dat idee heb ik niet. Zeker niet als je de verzendkosten meerekent.

Klopt, in totaal ben je bij Amazon duurder uit.

Phoenix

• 7846 berichten
  • 1418 stemmen

Ik had het dan inderdaad enkel over de prijs van de dvd's. Maar nu weet ik dus dat Play (of misschien nog een andere winkel) the way to go is. Tenzij het echt vele ponden scheelt, wat nog wel eens het geval is. Ik neem aan dat het verschil in verzendkosten niet richting de 5 pond per dvd gaat?

Edit: Als ik het allemaal goed lees kost het 0.40 pond om een dvd te versturen, plus nog 1.50 pond per levering bij Amazon.co.uk. Play is gratis, maar dat weegt toch niet op tegen de 5 pond lagere prijs die ik bij Amazon.co.uk vaak tegenkom (Snatch 2-Disc, Shawshank Redemption 3-Disc en nog veel meer). Of zie ik nu iets verkeerd?

tsjidde

• 2112 berichten
  • 4038 stemmen

Bij de Amazon.co.uk betaal je (bij airmail verzending) voor dvd's £1.49 per zending + £0.39 per item.

Daarbij wordt er over de prijs van de dvd('s) ook nog eens 19% VAT berekend.

Dus reken maar uit je winst cq. je verlies...

Een dvd die bij Play.com £10 kost moet dus bij Amazon.co.uk al minder dan £6.83 kosten, anders ben je gewoon duurder uit.

Natuurlijk heb je die £1.49 maar één keer per bestelling, maar ik verkeek me vaak op de VAT die er extra bovenop komt. En die kosten krijg je tijdens het orderproces pas te zien als je bestelling al bijna rond is.

Phoenix

• 7846 berichten
  • 1418 stemmen

Kijk, daar heb ik wat aan .

Mja, ik geloof ik bijna altijd een prijsverschil van meer dan 3,17 heb. Shawshank Redemption 3-Disc is 5 pond goedkoper bij Amazon, Snatch 2-Disc zelfs 11 pond! Donnie Darko D.C. ook 5 pond. Spirited Away ook 5 pond (de helft van wat ie bij Play.com kost).

Soms is het prijsverschil dan iets minder (2 pond oid, bijvoorbeeld bij de Memento 3-Disc of de Monty Python box-set) maar die 1.50 betaal je natuurlijk ook maar 1 keer (ben van plan om flink wat in 1 keer te bestellen).

In ieder geval bedankt voor de respons, ik ga het nog even uitzoeken .

tsjidde

• 2112 berichten
  • 4038 stemmen

(afbeelding)

Daarbij hanteert Blah! een gunstige omrekenkoers als je kiest voor betaling in €uro's. Bij Play wordt £5.99 namelijk €9,99 terwijl diezelfde £5.99 bij Blah! €8,99 wordt. En dat is toch weer een €uro.

FisherKing

• 18696 berichten
  • 0 stemmen

tsjidde schreef:

Bij Play wordt £5.99 namelijk €9,99 terwijl diezelfde £5.99 bij Blah! €8,99 wordt. En dat is toch weer een €uro.

Klopt, maar met een creditcard-betaling kies je natuurlijk altijd voor de "locale" valuta, en dan bespaar je die 1 euro uiteraard altijd.

Phoenix

• 7846 berichten
  • 1418 stemmen

Lol, ik had nog nooit van Blah! gehoord . Wie noemt zijn winkel dan ook zo. Maar als die het goedkoopste is moet ik daar natuurlijk even naar kijken.

Eerst maar es wachten tot ik mn creditcard fatsoenlijk kan gebruiken.

tsjidde

• 2112 berichten
  • 4038 stemmen

FisherKing schreef:

Klopt, maar met een creditcard-betaling kies je natuurlijk altijd voor de "locale" valuta, en dan bespaar je die 1 euro uiteraard altijd.

Ja, maar ik weet niet welke valutakoers de creditcard-maatschappij aanhoudt (dat zie ik pas op het afschrift) én bij betaling in vreemde valuta berekent MasterCard €0,11 per transactie extra. Dus vandaar dat ik wel blij ben met de gunstige koers op Blah!, dan weet ik namelijk precies wat ik betaal (in €).

Phoenix

• 7846 berichten
  • 1418 stemmen

Hoe het ook zij, bedankt! Alleen Spirited Away en Memento zijn bij Amazon voordeliger. En R1-releases (Ghost In The Shell, de criterion uitgave van Fear and Loathing in Las Vegas, dat soort...) uit de VS dan, omdat die bij Play en Blah niet in het assortiment zitten. Maar daar wacht ik toch nog even mee tot ik een DVD-speler heb die R1 kan afspelen. Sowieso zijn die releases momenteel nog best duur. Tegen de tijd dat ik een regiovrije dvdspeler heb kijk ik wel weer een keer (ook bij andere sites).

In ieder geval weer wat extra pondjes eraf .

FisherKing

• 18696 berichten
  • 0 stemmen

tsjidde schreef:

(quote)

Ja, maar ik weet niet welke valutakoers de creditcard-maatschappij aanhoudt

Ze houden altijd de, gunstige, middenkoers aan. (althans Visa doet dat) Ik betaal ook niks extra voor andere valuta)

tsjidde

• 2112 berichten
  • 4038 stemmen

Phoenix schreef:

En R1-releases (Ghost In The Shell, de criterion uitgave van Fear and Loathing in Las Vegas, dat soort...) uit de VS dan, omdat die bij Play en Blah niet in het assortiment zitten.

R1-releases kun je dan (vaak) weer beter bij DVDPacific halen.

Phoenix

• 7846 berichten
  • 1418 stemmen

Jah, ik was ook van plan om daar even te kijken. Maar voorlopig kan ik toch nog geen R1 afspelen dus wacht ik daar nog maar even mee (zo rijk ben ik ook niet).

tsjidde

• 2112 berichten
  • 4038 stemmen

Kun je je huidige dvd-speler dan niet regiovrij maken?

Phoenix

• 7846 berichten
  • 1418 stemmen

Ik heb op mijn kamer een ongelofelijk crap-ass kloteding staan die het nu al amper doet. Als ik daar nou ook nog aan ga rommelen vrees ik het ergste. Het betere werk (grote tv, home cinema) staat in de woonkamer, en is dus bestemd voor de hele familie. Deze is echter ook niet regiovrij, en hoewel het vast heel eenvoudig zal zijn om hem regiovrij te krijgen, ben ik toch bang dat er iets fout gaat. Ik betwijfel ook of ik toestemming krijg van mn ouders, omdat het nu net, na een heleboel gedoe omtrent zo'n UPC Digitale TV-kastje, weer een beetje normaal functioneert.

Daarnaast heb ik nog een dvd-speler in mn pc natuurlijk, maar ik dacht dat alle software alleen een beperkt aantal non-R2 dvd's afspeelde, voordat je moet gaan betalen.

Dogie Hogan

• 13381 berichten
  • 788 stemmen

Amazon.fr heeft momenteel vele RKO-films in de aanbieding (door- gaans € 4,50 duurder). Link: http://tinyurl.com/pt6bo

Engelstalig, met eventuele Franse subs en dubs.

Interessante films leken mij o.a. de Film-Noirs: THE BIG STEAL (Ca commence à Vera Cruz) en MACAO. In andere regio's niet op DVD.

Maar ja, weer die (hoge) portokosten...

Bij 2 DVD's € 8,94 bijvoorbeeld. Bij 1 DVD zelfs € 6,94.

Als vaste klant van o.a. Dvdpacific.com, Rodisc.nl en Blahdvd.com moet ik daar erg aan wennen. Ik ben er nog niet uit.

Dogie Hogan

• 13381 berichten
  • 788 stemmen

Aanbiedingen Amazon.co.uk: link.

w.o.:

- Letter From An Unknown Woman [1948]

- Madame De... [1953]

- The Reckless Moment [1949]

- Le Plaisir [1952]

Sander2

• 2816 berichten
  • 0 stemmen

Je kunt nu $30 terugkrijgen van Amazon.com als je een Amazon.com Visa Card neemt. Weet iemand meer hierover? Moet je daar op termijn bijvoorbeeld geld voor betalen ofzo?

starbright boy (moderator films)

• 22396 berichten
  • 5068 stemmen

Volgens mij geldt dat alleen klanten uit de VS.

zeto

• 1 berichten
  • 0 stemmen

In Filmdragers en apparatuur > Winkels en videotheken > Amazon.fr:

Hallo,

Zou iemand mij aub eens kunnen vertellenwat de verzendingskosten zijn bij Amazon.fr? Ik zit mij echt dood tezoeken maar kan het nergens vinden. Ik zou graag Gangs Of New York - Édition Prestige 4 DVD en Un long dimanche de fiançailles - Édition Prestige limitée willen kopen maar ik zie nergens hoeveel verzndingskoten ik daarvoor moet bijbetalen. Dus als iemand me zou kunnen helpen

Greetz

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.