menu

Filmdragers en apparatuur / Winkels en webshops / Amazon

zoeken in:
Precies, een beetje met de tijd mee gaan kan geen kwaad. Amazon is niet bepaald een klein bedrijf te noemen.

Ik koop sinds vorig jaar mei geregeld Blu-rays bij ze en heb dat altijd via iDeal gedaan. Zelf heb ik geen andere mogelijkheden qua betalingen. Het is dus op zijn minst al anderhalf jaar dat je via iDeal kunt betalen bij Amazon.de. Maar als je het over een beetje met de tijd mee gaan hebt Alexander1900 dan mag Amazon best eens wat meer betalingsopties aanbieden voor Amazon Prime van ze, want de laatste keer dat ik daarnaar heb gekeken moest je dat afsluiten via creditcard.

kappeuter (crew)
De betaalopties op Prime zijn inderdaad beperkt.
Ik heb mijn Prime abonnement aantal maanden geleden afgesloten via 'automatische' incasso. Daarvoor moest ik geloof ik naar de site van amazon.de, op de prime video site kon ik dat geloof ik niet instellen.
Ik heb toen binnen de proefmaand opgezegd dus er is niks van mijn rekening afgegaan.

Met de hoge pond ga ik voortaan toch wat vaker eerst op Amazon.de kijken. Films daar kun je eigenlijk altijd wel in de originele (engelse) taal zien met de subs uit.

Ook WowHD Amazon.com worden weer interessanter. En Zavvi natuurlijk (al ben ik wel een beetje klaar met hun, nu ze een deel van mijn Black Friday bestelling gecancelled hebben.

Iemand anders nog tips?

kappeuter (crew)
Amazon.nl nu officieel aangekondigd - Emerce

Emerce schreef:
Een datum voor de lancering wordt nog altijd niet genoemd, al wordt in de wandelgangen eind februari genoemd.

Komst Amazon naar Nederland wordt ’mokerslag’: link.

Vreemd, mijn kennissen en ik doen al sedert eind vorige eeuw veel aankopen bij Amazon. Waarom nu ineens "mokerslag".
Het blijft interessant bij de buitenlandse Amazon te kopen i.v.m. geregeld portovrij voor kopers uit andere landen.

Als het aanbod zou zijn als US en UK zou het mooi zijn want aanschaf zonder creditcard, wat bij genoemde twee nog steeds niet mogelijk is.

geplaatst:
Dogie_Hogan schreef:

Het blijft interessant bij de buitenlandse Amazon te kopen i.v.m. geregeld portovrij voor kopers uit andere landen.

(Helaas) Nog nooit tegengekomen, wel lage portokosten, maar gratis?

geplaatst:
Geen porto, inderdaad. Nog los van boven een bepaald bedrag, zoals nu weer bij Amazon.nl.

geplaatst:
Ik zie bij Amazon NL inderdaad ongeveer hetzelfde principe als bij Amazon Duitsland (en Bol.com)
Boven een bepaald bedrag gratis verzending.
Maar niet bij alles.
Het grote verschil tussen bestellen via Amazon Duitsland of Amazon NL zie ik nog niet echt momenteel.

geplaatst:
Op Tweakers bespreken ze de Minpunten waar reeds tegenaan gelopen wordt in die landsomzetting, en dat lijkt niet alleen keuze-afhankelijk (in welk land je een amazon prime hebt afgesloten) te zijn; sommige dingen lijken nu niet meer verzonden te worden vanaf amazon.de naar Nederlandse adressen, waar dit eerder wel het geval was.

Dat zou wel balen zijn. Ik haalde regelmatig iets van amazon.de af dat in Nederland tientjes meer kostte. Ik snapte het credit card bezwaar alleen om die reden al nooit, los van dat het erg praktisch kan zijn, verdient het zichzelf voor de handige shopper zo terug.

geplaatst:
Ik heb zojuist m'n eerste bestelling geplaatst. Ik ben benieuwd.

geplaatst:
Haha yes. 1e bestelling binnen! Ik kan amerikaanse releases gewoon via ideal betalen. Ik ben blij. Hier en daar goedkoper dan de concurrent. Bol was dat eigenlijk nooit met hun beperkte aanbod en lachwekkend hoge prijzen voor buitenlandse releases. zeker omdat ik klaar ben met zavvi, waarvan letterlijke bij elke bestelling een product niet aankomt dat dan ook toevallig meteen niet meer leverbaar is. Dat is me de laatste 3 bestellingen overkomen al. Dus blij dat amazon er is. Joechei

geplaatst:
Inmiddels diverse bestellingen gedaan die porto-vrij (zonder minimum aankoopbedrag) snel werden geleverd.
Dat geldt overigens niet voor alle bestellingen.
Het aanbod is wel nog beperkt en er is prijsverschil met Amazon UK en DE.
Het blijft vooralsnog goed opletten en vergelijken.

geplaatst:
De prijsverschillen zijn soms te gek voor woorden.
Zo heb ik de blu ray van Le Marginal (onder de Engelse titel The Outsider) omgerekend voor zo'n 14 euro op de Amerikaanse Amazon gekocht en blijkt hij op de Nederlandse maar liefst rond de 30 euro te zijn.

geplaatst:
j0enne schreef:
Ik heb zojuist m'n eerste bestelling geplaatst. Ik ben benieuwd.
Inmiddels al meerdere keren besteld, zeer tevreden.
Bovendien leuke prijsjes voor sommige titels, al kan dat per dag verschillen.

geplaatst:
5 blu-ray's voor 30 euro.
5 Artikel für EUR 30 - amazon.de

Gast
geplaatst: vandaag om 08:51 uur

geplaatst: vandaag om 08:51 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.