• 155.485 films
  • 9.306 series
  • 27.677 seizoenen
  • 604.440 acteurs
  • 346.924 gebruikers
  • 8.764.891 stemmen

Amazon

zoeken in:

kappeuter (crew films)

• 69528 berichten
  • 5543 stemmen

Dat zou wel een megaklapper zijn.

Of Prime Video dan nog steeds 3 euro per maand zal kosten, misschien komt er dan een premium abonnement bij voor het MGM aanbod.

Al heeft Amazon zakken die diep genoeg zijn. Door de c-crisis maken ze alleen maar meer winsten en steeg het aandeel naar het plafond.

starbright boy (moderator films)

• 20988 berichten
  • 4204 stemmen

Die gaan nog wel een tijdje door met 2,99. Winst maken ze wel op andere onderdelen, maar nieuwe leden genoeg en daar gaat het vooralsnog om. Het doel zou weleens 1 miljard leden kunnen zijn. Bovendien zijn prime-leden vast ook meer geneigd te kopen bij Amazon en levert het data op. Zo werkt het ook voor ze. Dit is om zichzelf te voorzien van veel content. 9 miljard is een schijntje voor Amazon en stratgisch is het slim. MGM is voornamelijk content heeft bar weinig huidige activiteit en is beter af onder de paraplu van Amazon. Ik denk dat ze de merknaam ook weer veel meer gaan gebruiken voor film en serieproductie dan. Heeft ook wel iets stoers als je met de brullende leeuw kunt beginnen.

j0enne

• 9541 berichten
  • 3457 stemmen

Lekker dan, iets op Amazon.nl besteld, wordt 't verstuurd vanuit Engeland.

zaterdag 10 juli

18:36

Je pakket is aangekomen bij een Amazon-faciliteit

Lauwin-Planque, Hauts-de-France FR

11:51

Douane-inklaringsproces voltooid

Mouscron, BE

6:51

Douane-inklaringsproces voltooid

Rochester, GB

6:34

Douane-inklaringsproces gestart.

Rochester, GB

Pakket is verzonden

John Milton

• 19804 berichten
  • 10914 stemmen

benieuwd hoe dat gaat met inklaringskosten en btw dan.

Brix

• 19100 berichten
  • 4570 stemmen

Gone are the good days

j0enne

• 9541 berichten
  • 3457 stemmen

Het probleem is dat er van tevoren nergens wordt aangegeven vanwaar 't verzonden wordt.

Ik snap best dat een Duitse release uit Duitsland wordt verzonden en een Engelse release uit Engeland, maar heb al meerdere keren gezien dat 't ook gewoon uit Frankrijk of Italië werd verzonden.

Ik ben straks meer kwijt aan de extra kosten dan de film zelf.

• 20988 berichten
  • 4204 stemmen

j0enne Brix John Milton Aan amazon met alle uitgangen betaal je vooraf al de kosten, dus dan maakt het geen zak uit vanuit welk land het verstuurd wordt. Storm in een glas water.

j0enne

• 9541 berichten
  • 3457 stemmen

Je hebt inderdaad gelijk.

Items:

EUR 5,12

Verzending en afhandeling:

EUR 0,00

Totaal excl. btw:

EUR 5,12

Geschatte belasting:

EUR 1,08

Totaal:

EUR 6,20

Totaal bestelling

EUR 6,20

John Milton

• 19804 berichten
  • 10914 stemmen

Dat scheelt alweer dan. Ik mocht van de week voor deze aankoop even 50 euro douanekosten lappen. Toch jammer.

Brix

• 19100 berichten
  • 4570 stemmen

John Milton Wow, dan is de lol er vanaf zeg

Lebarron

• 1021 berichten
  • 702 stemmen

Inklaringskosten zijn standaard €17 euro per pakket ongeacht de grootte of waarde. Daarbovenop komt ook btw van 21% en omzetbelasting van 3 of 4% op je aankoop. Dus even met de calculator aan de slag vooraf of het loont vanaf nu. Het zou reuzen als Amazon en Aliexpress te prijzen zijn wanneer ze deze kosten bij je aankoop erbij tellen in je winkelmandje. Dat die extra kosten dan later nog aan de postbode betaald moeten worden en niet vooraf is logisch maar dan weet je vooraf wel wat kwijt bent.

• 20988 berichten
  • 4204 stemmen

Lebarron Je bedragen kloppen niet. En zoals gezegd bij Amazon betaal je dat wel degelijk vooraf. Wat je moet betalen bij veel anderen is het volgende:

BTW van 21% bij DVD's en Blu Rays en 9% bij boeken bijvoorbeeld

Invoerrechten als je pakje meer dan 150 euro waard is.

Inklaringskosten Dit is afhankelijk van de pakketbezorger die zijn eigen kosten doorberekend. en kan enorm varieren tussen verschillende pakketbezorgers en is zeker niet altijd 17 euro, meestal is het minder

Omzetbelasting apart heb ik nog nooit van gehoord en ik ben erg benieuwd waar je dat gevonden hebt. Omzetbelasting is namelijk een weinig gebruikt synoniem voor BTW dus als je factuur krijgt waarop beide staan is dat niet in orde.

Ook belangrijk is dat buiten dat de je de BTW voor Nederland moet betalen , de plaastelijke BTW van je totaalbedrag af moet gaan. In Engeland heet dat VAT. Het bedrag dat er af gaat is ongeveer net zo veel als dat er aan BTW weer bijkomt en in de praktijk betaal je dan de andere posten bij. Als een winkel de importkosten niet vooraf betaald en de VAT wordt niet van het bedrag afgetrokken, dat overtreed de webwinkel de wet. Want dan betaal je dubbele belasting.

Aliexpress is bezig om grote magazijnen in de EU te openen om deze redenen.

Lebarron

• 1021 berichten
  • 702 stemmen

starbright boy schreef:

Lebarron Je bedragen kloppen niet. En zoals gezegd bij Amazon betaal je dat wel degelijk vooraf. Wat je moet betalen bij veel anderen is het volgende:

BTW van 21% bij DVD's en Blu Rays en 9% bij boeken bijvoorbeeld

Invoerrechten als je pakje meer dan 150 euro waard is.

Inklaringskosten Dit is afhankelijk van de pakketbezorger die zijn eigen kosten doorberekend. en kan enorm varieren tussen verschillende pakketbezorgers en is zeker niet altijd 17 euro, meestal is het minder

Omzetbelasting apart heb ik nog nooit van gehoord en ik ben erg benieuwd waar je dat gevonden hebt. Omzetbelasting is namelijk een weinig gebruikt synoniem voor BTW dus als je factuur krijgt waarop beide staan is dat niet in orde.

Aliexpress is bezig om grote magazijnen in de EU te openen om deze redenen.

Mijn excuses voor de verkeerde informatie. U bent blijkbaar beter ingevoerd dan ik. Mijn rekensom was gebaseerd op de Ipad die mijn oom en tante mijn stiefdochter voor haar verjaardag gestuurd hadden en wij een fikse rekening kregen van de postbode bij aflevering. Mijn vriendin was laaiend en heeft toen met de belastingdienst gebeld. Ik begreep dit uit haar verhaal maar zij is een Colombiaanse die in Nederland is opgegroeid en wanneer ze kwaad is gaat dat in half Spaans half Nederlands. Ik ben Nederlander en Amerikaan. Ook al beheers ik Spaans redelijk de helft gaat lost in translation wanneer ze kwaad is. Ik heb sowieso weinig verstand van financiële zaken. Ik heb tot mijn 32ste altijd in kazernes gewoond en dan was je soldij gewoon iets wat je kon uitgeven. Je had immers altijd 3 maaltijden en een dak boven je hoofd. Mijn vriendin gaat daarom in ons huis over de administratie, ik ben slechts de l*l die iets moet betalen wanneer zij mij dat opdraagt. U mag mijn post deleten ivm verkeerde informatie. Graag zelfs want ik wil geen negatieve aantekening krijgen van een moderator op basis van een honest mistake. Nogmaals mijn excuses voor de foutieve informatie die heb geplaatst en ik zal voortaan beter opletten wat ik post.

kappeuter (crew films)

• 69528 berichten
  • 5543 stemmen

https://play-lh.googleusercontent.com/QPKtPRTJyhrYoPqYmjP81aCeYAQrH7ocIC25Tw8spEoKsX7eY0cqXMJp4QfkIq2bSg=s360

Log in voor de eerste keer in de Amazon app en bespaar €7,50 op je eerstvolgende aankoop in de app

Amazon schreef:

Meld je voor 12 november 2021 voor het eerst aan in de Amazon app om je €7,50 actiecode te claimen in je Amazon account. Je kan de actiecode t/m 19 november voor je eerste aankoop in de app gebruiken.

Log voor de eerste keer in met je Amazon account in de app tussen 27 september en 12 november 2021 en ontvang €7,50 op je eerste bestelling in de app.

kappeuter (crew films)

• 69528 berichten
  • 5543 stemmen

Amazon ziet omzet stijgen door diensten en verhoogt prijs Prime-abonnement in VS - Telecompaper

Opmerkelijk, Prime Video is in de VS aanzienlijk duurder:

Telecompaper schreef:

Amazon gebruikte de presentatie van zijn jaarcijfers ook om een prijsverhoging van de Prime-abonnementen in de Verenigde staten aan te kondigen. De maandelijkse vergoeding gaat van USD 12,99 naar USD 14,99 en het jaarlijkse lidmaatschap van USD 119 naar USD 139.

Dan zal het aanbod wellicht daar vergelijkbaar zijn met Netflix.

skinny_tie

• 1229 berichten
  • 3648 stemmen

De gratis bezorging is in de VS veel belangrijker dan in Nederland. Ik koop geen wc-papier of kattenvoer op Amazon Nederland. Sterker nog, ik bestel meer bij Amazon Duitsland, UK of VS dan NL.

John Milton

• 19804 berichten
  • 10914 stemmen

Leuk, dank voor het delen!

The Oceanic Six

• 57708 berichten
  • 3780 stemmen

Schrijnend. Hele verhaal net gelezen, maar voor Amazon werken klinkt echt als de hel. Helemaal als je een gewone medewerker bent. Moet er niet aan denken dat elke scheet beoordeeld word. Het klinkt lullig, maar zorg er voor als jongere dat je gaat studeren, want anders heb je kans op dat soort banen.

Iets zegt me dat een bol.com bijna net zo erg is qua werkdruk, maar Amazon is wel echt waardeloos. South Park heeft niet zo heel lang geleden hier nog goede afleveringen over gemaakt met Jeff Bezos in de hoofdrol.

Splinters

• 1554 berichten
  • 1160 stemmen

Daar werken geen Nederlanders. Dit is arbeidsmigratie. En arbeidsmigratie in Nederland is een gigantische beerput.

SergioMalick

• 903 berichten
  • 1557 stemmen

Geldt net zo goed voor de distributiecentra van Jumbo, Albert Heijn etc. Zelf heb ik ooit 3 maanden gewerkt in een magazijn van de Jumbo waar de orders gereedgemaakt werden voor de online verkoop (zoals Picnic). Dat is echt verschrikkelijk. Denk alsjeblieft een aantal keer na voordat je online bestellingen doet. Zeker met boodschappen vind ik het moreel niet verantwoord, wanneer je ook gewoon naar de supermarkt zou kunnen, indien lichamelijk mogelijk. Denk er eens over na en zie het een beetje als het niet eten van vlees of het niet gebruiken van het vliegtuig.

Splinters

• 1554 berichten
  • 1160 stemmen

Eigenlijk moet een grote en diverse groep journalisten een paar maanden undercover in de wereld der nederlandse arbeidsmigratie. En dan bedoel ik volledig undercover, dwz wonen en werken. Na deze operatie kan men rechtmatig artikelen neerpennen over uitbuiting, een giftige woon en werkomgeving en allerlei grensoverschrijdend gedrag.

Dick2008

• 10005 berichten
  • 807 stemmen

Hoe kan je bij Amazon.nl zien of je invoerrechten moet betalen. Een jaar geleden een Engelse dvd gekocht bij Rarewaves.nl toen moest ik invoerrrechten betalen. Dat heb ik geweigerd, geen probleem geld terug. Maar nu heb ik de dvd toch kunnen kopen weliswaar bij Amazon Warehouse maar goed. Meestal koop ik dat het van Amazon.de afkomstig is.

kappeuter (crew films)

• 69528 berichten
  • 5543 stemmen

Dick2008 schreef:

Hoe kan je bij Amazon.nl zien of je invoerrechten moet betalen. Een jaar geleden een Engelse dvd gekocht bij Rarewaves.nl toen moest ik invoerrrechten betalen. Dat heb ik geweigerd, geen probleem geld terug. Maar nu heb ik de dvd toch kunnen kopen weliswaar bij Amazon Warehouse maar goed. Meestal koop ik dat het van Amazon.de afkomstig is.

Bij amazon.nl betaal je geen invoerrechten.

Dick2008

• 10005 berichten
  • 807 stemmen

Vreemd hoor dan is het waarschijnlijk een importdvd geweest, het duurde ook best lang.

kappeuter (crew films)

• 69528 berichten
  • 5543 stemmen

Het is echt nieuw voor mij heel veel spullen van amazon.nl komen uit heel Europa, dat zie ik bij track en trace, maar ik heb nog nooit invoerrechten hoeven betalen. Misschien ligt dat anders voor producten die je koopt bij wederverkopers buiten EU die producten op Amazon.nl aanbieden.

Dick2008

• 10005 berichten
  • 807 stemmen

Dat zal het zijn.

Richardus

• 1619 berichten
  • 815 stemmen

Klopt. Is altijd ff kijken door wie het waar vandaan komt, ook op de NL versie.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.