menu

Filmdragers en apparatuur / Winkels en webshops / Bol.com

zoeken in:
kappeuter (crew)
geplaatst:
Nieuwe blauwe jas voor bol.com - bol.com persinformatie - pers.bol.com

BOL.com schreef:
Bol.com steekt de winkel in een nieuw blauw jasje. Van de app en website, tot de cadeaukaart en verzenddoos. De huisstijl van bol.com met het herkenbare logo en het blauw van bol.com wordt opgefrist en nog kleurrijker, speelser en menselijker.

Haha, menselijker...
Hebben ze een super herkenbare kleur, kiezen ze nu voor een saaier blauw. Smaken verschillen zullen we maar zeggen.

Boukje Taphoorn, CMO van bol.com: “We werken continue aan de winkelbeleving voor de klant.

Aj, slordige spelfout, verwacht je niet bij een miljoenenbedrijf.

geplaatst:
Jij weet toch ook dat een verbetering nooit een verbetering is.

Ik zeg altijd maar, het houdt mensen bezig. De 40-urige baan... moet ook gevuld worden. Niks doen kan niet.

kappeuter (crew)
geplaatst:
Nou, ik vind het huidige MM-logo wel mooier dan het logo dat ik had ontworpen.

geplaatst:
Ik vind het er maar raar uitzien.

geplaatst:
Zojuist van Bol een nieuwe 4K van Tomb Raider uit de bus gehaald. Durf hem bijna niet open te maken, want wat zal er nu weer voor vreemd schijfje in zitten?

geplaatst:
Naast de documentaire Erwin Olaf - The Legacy is een boek verschenen met een overzicht van zijn foto's: Erwin Olaf - I Am. Het boek kost overal euro 64,50. BIJ bol.com kost het boek Euro 122,99!!!

Ik heb besloten een groot deel van mijn dvd/bluray-collectie te verkopen. Kostte eerst al een heleboel tijd om te selecteren welke ik weg doe en welke ik bewaar, maar dat overzicht heb ik inmiddels. Ik wil bijna 1000 films verkopen. Ik was van plan ze op BOL te zetten. Lekker makkelijk, alleen een ISBN-nummer invoeren en de kwaliteit noteren. Dan een prijs invullen en het staat al te koop. Het valt echter vies tegen wat er dan overblijft.

Voorbeeld:
11:14 met Hilary Swank.
Die kun je momenteel nieuw kopen via BOL (externe verkoper) voor 7,99 exclusief verzendkosten. Dat kost de koper dus werkelijk 7,99.
Tweedehands te koop vanaf 4,99 + 1,99 servicebijdrage. Dat kost de koper dus 6,98. Laten we eens kijken wat er dan overblijft, als ik hem zo aanbied.
Prijs: 4,99
Bemiddelingsbijdrage: 1,75 (nl 1,00 + 15%)
Postzegels: 2,49 (denk dat het net onder 100 g blijft)
Voor mij: 0,75

Dus de klant betaalt 6,98. Daarvan gaat er 3,74 naar BOL, 2,49 naar PostNL en 0,75 naar mij. Dan ga ik er nog van uit, dat het onder de 100 g blijft en dat ik een bubbeltjesenvelop recycle. Als het net over de 100 g gaat, moet ik al geld toeleggen.

Waarom zou ik in vredesnaam bij BOL verkopen?

kappeuter (crew)
Het is inderdaad schandalig hoeveel geld er naar BOL gaat. Je hoest als verkoper de verzendkosten al op.
Je betaalt als verkoper provisie, en de koper betaalt zogenaamd geen verzendkosten maar dus wel verkoopkosten. Zo kost het BOL dus geen verzendkosten. Voor hun verkoopsysteem innen ze dus 2x geld; via de koper en via de verkoper.
En met de huidige postzegeltarieven blijft er dan inderdaad weinig over.
Ik vraag me wel eens af of er misschien veel onwetende mensen hun dvd's aanbieden, niet beseffende hoeveel het allemaal zou kosten als de koop doorgaat. Wie neemt er nou genoegen met 'winst' van minder dan 1 euro, met het risico dat de dvd niet aan komt...

Ik vind verkopen op BOL alleen interessant als het OOP titels betreft, films die niet meer nieuw te koop zijn.
Dan kun je een dvd wel voor rond de 12,50 tot 20 euro (mits als nieuw) te koop zetten. Zo is het nog wel de moeite waard en kun je er nog best wat aan verdienen.

Bol is inderdaad alleen voor verkoop van specialere DVD's de moeite waard. Ik zou het gewoon lekker op Marktplaats gooien, maar ook hier op Moviemeter, Allesoverfilm.nl, Fok.nl, Facebook groepen... genoeg (veel) betere alternatieven. Succes!

jeroentjuhhhhh schreef:
Bol is inderdaad alleen voor verkoop van specialere DVD's de moeite waard. Ik zou het gewoon lekker op Marktplaats gooien, maar ook hier op Moviemeter, Allesoverfilm.nl, Fok.nl, Facebook groepen... genoeg (veel) betere alternatieven. Succes!

Dit was mijn volgende vraag, maar mijn vorige bericht was nog niet klaar toen ik de keuken ingeroepen werd.
Wat is het beste alternatief? Ik kan de hele lijst op Marktplaats zetten. Dan zal ik de dvd's eerst een beetje moeten sorteren op prijs enzo. Maar Marktplaats levert mijns inziens altijd wel een hoop gedoe op. De mailtjes in je inbox etc... Echt handig werkt dat niet.
Als ik voor een forum kies, dan zal ik het hier doen.
Een ander alternatief is wachten tot het koningsdag is en op de kleedjesmarkt gaan staan. Scheelt wel een hoop rompslomp met verzenden.

joachimt schreef:
(quote)
Ik kan de hele lijst op Marktplaats zetten. Dan zal ik de dvd's eerst een beetje moeten sorteren op prijs enzo. Maar Marktplaats levert mijns inziens altijd wel een hoop gedoe op. De mailtjes in je inbox etc... Echt handig werkt dat niet.
Als ik voor een forum kies, dan zal ik het hier doen.
Een ander alternatief is wachten tot het koningsdag is en op de kleedjesmarkt gaan staan. Scheelt wel een hoop rompslomp met verzenden.

Marktplaats is inderdaad iets meer werk, maar als je nog iets voor je DVD's wilt ontvangen, dan is het echt de beste optie! Rommelmarkten werken niet echt voor losse prijzen en de gangbare prijs is daar inmiddels gedaald naar €0,50 per DVD. Als je alles in één keer verkoopt is dat €0,20 op dit moment... of je moet bijzonder spul hebben / een interessante focus op bepaalde genres.

jeroentjuhhhhh schreef:
(quote)

Marktplaats is inderdaad iets meer werk, maar als je nog iets voor je DVD's wilt ontvangen, dan is het echt de beste optie! Rommelmarkten werken niet echt voor losse prijzen en de gangbare prijs is daar inmiddels gedaald naar €0,50 per DVD. Als je alles in één keer verkoopt is dat €0,20 op dit moment... of je moet bijzonder spul hebben / een interessante focus op bepaalde genres.

Bijzonder? Tja, sommige wel, anderen niet. Ik heb van alles. Wat levert een DVD op dit forum op?

Hangt er echt puur vanaf wat je verkoopt. Ik heb al tijden onder andere een Kurosawa (Ikiru) in mijn verkoop topic staan en ik geraak hem nog niet aan de straatstenen kwijt, laat staan de andere films die veel en veel 'minder interessant' zijn.

Nu ik ben op niet echt de meest actieve in het verkoop topic dus misschien ligt het voor een stuk aan mezelf, maar je moet echt wat geluk hebben dat je net de persoon vind die interesse heeft. Een standaard prijs kun je dan ook (via Moviemeter) niet op een film plakken volgens mij.

Marktplaats is de beste optie.
Voor de standaard titels zal d'r waarschijnlijk geen interesse zijn, maar dat is overal, het draait vooral om de titels die wat lastiger verkrijgbaar zijn.

Ik denk dat ik een spreadsheet op Google Drive zet met voldoende info per dvd. Dan kan ik een link naar die spreadsheet delen waar ik wil (hier, marktplaats, icmforum, ....). Lijkt me het meest praktisch voor mezelf. Welke info is nodig?
- dvd of blu-ray
- regio
- ondertiteling
- Aziatische release of niet (daar heb ik er nogal wat van)
- aantal discs
- hoes (kartonnen omslag, steelcase etc... Ik heb alle standaard dvd’s in slimcases gedaan)
Andere noodzakelijke info? (zonder al te veel in detail te gaan)

Staat van de disc en of hoes?

Ajax&Filmfreak schreef:
Staat van de disc en of hoes?

Doe ik ook.
Ex-renstal of niet zal ik ook toevoegen.

bol.com | Arrow - Seizoen 1 t/m 3 (Blu-ray) (Blu-ray), Stephen Amell | Dvd's

Deze wilde ik jullie niet onthouden:
In de Outlet, seizoen 1 t/m 3 van Arrow op Blu-ray voor 144,99!

Edit: Seizoen 1 t/m 4 op Blu-ray van Arrow kost bij hun 22,99

kappeuter (crew)
‘Bol.com gaat kleren verkopen om Amazon in Nederland voor te zijn’ | Tech | AD.nl

Laat ze eerst eens de toeslagen omlaag brengen die verkopers aan BOL moeten afdragen en maximumprijzen instellen voor productcategorieën.
OOP titels staan niet zelden voor 50 euro op BOL.

bol.com | Dragged Across Concrete (Blu-ray), Mel Gibson | Dvd's

Voor 23:59 besteld, morgen in huis

Releasedatum
31 december 2019

kappeuter (crew)
Haha ja, vaag. Is al uitgekomen.
Verkeerde datum staat er dus bij, ook op BOL. Ik heb deze op MM aangepast naar 18 oktober.

kappeuter (crew)
Bol.com-directeur Huub Vermeulen: ‘Je wilt niet dat Amazon hier de boel overneemt’ | Trouw

Trouw schreef:
Het was twee jaar terug even onwerkelijk, toen hij ‘de belangrijkste meneer’ van Bol.com werd. Maar inmiddels is Huub Vermeulen het gewend. Onder zijn leiding wil de webwinkel de redder worden van de Nederlandse detailhandel. ‘Je wilt niet dat Amazon hier de boel overneemt.’

Wij verkopen weliswaar zelf via ons platform onze eigen voorraad, maar we willen dat steeds minder doen. Liever zien we dat Nederlandse en Belgische detailhandelaren nog meer dan nu Bol.com gebruiken om hun eigen producten te verkopen. Ik heb begin dit jaar gezegd: binnen twee jaar verkopen de ondernemers meer via ons platform, dan wijzelf.

Dat had ik al jaren geleden gemerkt. En vandaar ook de buitensporige prijzen die soms gevraagd worden. Bol.com begint op een marktplaats te lijken en vind dat niet zo positief.
Nee, leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker.

Buiten dat, ben ik tevreden over bol.com.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:11 uur

geplaatst: vandaag om 18:11 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.