• 12.237 nieuwsartikelen
  • 165.693 films
  • 10.698 series
  • 30.883 seizoenen
  • 623.353 acteurs
  • 194.933 gebruikers
  • 9.099.465 stemmen
Avatar
 

Bol.com

zoeken in:
avatar van ZAP!

ZAP!

  • 5156 berichten
  • 3562 stemmen

Weer wat nieuws: "We hebben je pakje om 15:15 bij je bezorgd" stond in een mail, maar niets in de bus (ook geen briefje o.i.d.) en niemand aan de bel geweest (ik was de hele middag aanwezig) . Contact opgenomen op de site en door ene Mireille (of zo) gevraagd of ik tot dinsdag wil afwachten... de status van de bestelling ('bezorgd') kunnen ze zogenaamd niet aanpassen. Gelukkig had ik nog niet betaald.

Is dit een handigheidje bij drukte bij Postnl om het zo te doen lijken of ze goed op schema liggen of zo?

En zijn er meer users hier met dezelfde ervaring?

(een tweede pakketje - 1 dvd van een andere verkoper via Bol - is nog 'onderweg')



avatar van ZAP!

ZAP!

  • 5156 berichten
  • 3562 stemmen

kappeuter - ik wist wel dat er wachttijden waren (heb ik ook alle geduld en begrip voor), maar ik krijg in deze een beetje het gevoel belazerd te worden als ze gewoon doen alsof het bezorgd is. Misschien ligt de fout dan ook bij Postnl trouwens, en niet zozeer bij Bol (hoewel Bol verantwoordelijk blijft voor eventuele bezorgproblemen; zij geven de opdracht aan Postnl).


avatar van kappeuter

kappeuter (crew films)

  • 73647 berichten
  • 5860 stemmen

ZAP!

Is het toevallig een brievenbuspakket?

Dan kan het per ongeluk bij de buren zijn bezorgd bijvoorbeeld. In dat geval zul je het wellicht snel alsnog hebben.


avatar van ZAP!

ZAP!

  • 5156 berichten
  • 3562 stemmen

Het zou een brievenbuspakket zijn, maar waarom dan bij de buren bezorgen als het in de bus past? En dan nog hadden ze een briefje in de bus moeten doen en via de update gemeld moeten hebben dat het bij de buren bezorgd is. Daarbovenop zijn de buren van m'n pa (= bezorgadres) attent als de hel en had ik het nu al moeten hebben.


avatar van kappeuter

kappeuter (crew films)

  • 73647 berichten
  • 5860 stemmen

ZAP! schreef:

Het zou een brievenbuspakket zijn, maar waarom dan bij de buren bezorgen als het in de bus past? En dan nog hadden ze een briefje in de bus moeten doen en via de update gemeld moeten hebben dat het bij de buren bezorgd is. Daarbovenop zijn de buren van m'n pa (= bezorgadres) attent als de hel en had ik het nu al moeten hebben.

Per vergissing bezorgd bij de buren bedoelde ik.

Maar goed die optie vervalt dus.


avatar van ZAP!

ZAP!

  • 5156 berichten
  • 3562 stemmen

Verkeerd begrepen. Zal moeten afwachten tot (uiterlijk) dinsdag vrees ik...


avatar van Dk2008

Dk2008

  • 10474 berichten
  • 769 stemmen

Ligt inderdaad niet aan bol.com maar postnl heb bijna een week gewacht op een pakket (niet via Bol.com maar goed). Zou eerst de volgende dag bezorgd. Die melding werd weggehaald en er stond alleen nog maar door drukte duurt het langer. Ja ja en maar wachten. En dit was niet de eerste keer.


avatar van ZAP!

ZAP!

  • 5156 berichten
  • 3562 stemmen

Dk2008 schreef:

Ligt inderdaad niet aan bol.com maar postnl heb bijna een week gewacht op een pakket (niet via Bol.com maar goed). Zou eerst de volgende dag bezorgd. Die melding werd weggehaald en er stond alleen nog maar door drukte duurt het langer. Ja ja en maar wachten. En dit was niet de eerste keer.

Thx voor de respons. Bol is officieel wel de 'opdrachtgever' voor Postnl en die moet er werk van maken, zo heb ik het begrepen.


avatar van kappeuter

kappeuter (crew films)

  • 73647 berichten
  • 5860 stemmen

ZAP!

Ik kreeg via BOL een pakket dat door een fietskoerier bezorgd zou worden, maar het pakket raakte zoek.

Na een x aantal dagen heeft BOL het pakket gewoon nogmaals verstuurd en kwam het wel gewoon goed aan, nu via PostNL.

De klantenservice van BOL is altijd wel oplossingsgericht en coulant.


avatar van Dk2008

Dk2008

  • 10474 berichten
  • 769 stemmen

kappeuter schreef:

De klantenservice van BOL is altijd wel oplossingsgericht en coulant.

Klopt, daar ben ik ook heel tevreden over. Ik koop liever via Amazon.nl, die klantenservice is ook goed, ze versturen vaak via DHL, hoewel daar de meningen ook heel verschillend over zijn, is het bij mij altijd goed gegaan (vaak geef ik ook aan, ik haal het op bij een Servicepoint). Wat er aan de hand is bij Postnl weet ik niet, ik vermoed te weinig mensen in dienst.


avatar van ZAP!

ZAP!

  • 5156 berichten
  • 3562 stemmen

kappeuter / Dick2008 - ik hoop het, een paar titels waren namelijk wel "bijna op" volgens de site. Wordt evt. vervolgd.


avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

  • 59791 berichten
  • 3989 stemmen

ZAP! schreef:

Weer wat nieuws: "We hebben je pakje om 15:15 bij je bezorgd" stond in een mail, maar niets in de bus (ook geen briefje o.i.d.) en niemand aan de bel geweest (ik was de hele middag aanwezig) . Contact opgenomen op de site en door ene Mireille (of zo) gevraagd of ik tot dinsdag wil afwachten... de status van de bestelling ('bezorgd') kunnen ze zogenaamd niet aanpassen. Gelukkig had ik nog niet betaald.

Is dit een handigheidje bij drukte bij Postnl om het zo te doen lijken of ze goed op schema liggen of zo?

En zijn er meer users hier met dezelfde ervaring?

(een tweede pakketje - 1 dvd van een andere verkoper via Bol - is nog 'onderweg')

Heb ik ook al eens meegemaakt. Soms scannen ze geloof ik zo'n hele bus vooraf en gaan dan pas bezorgen. Dikke kans dat je na het weekend alsnog je pakje krijgt. Het is wel schandalig en misleidend, maar al die bezorgbedrijven zijn tegenwoordig triest in handelen en communiceren. En dan is PostNL nog veruit de beste van die bedrijven.

Het heeft overigens niks met bol.com te maken, zij hebben de bestelling gewoon op de post gedaan.


avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

  • 59791 berichten
  • 3989 stemmen

kappeuter schreef:

ZAP!

Ik kreeg via BOL een pakket dat door een fietskoerier bezorgd zou worden, maar het pakket raakte zoek.

Na een x aantal dagen heeft BOL het pakket gewoon nogmaals verstuurd en kwam het wel gewoon goed aan, nu via PostNL.

De klantenservice van BOL is altijd wel oplossingsgericht en coulant.

Klopt, heb ik ook wel eens gehad ja. Bol wil klanttevredenheid, dan verzenden ze vaak na een paar dagen iets opnieuw. Heb wel eens het originele pakketje na 1, 2 weken dan alsnog ontvangen, had ik plots 2x dezelfde film. Maar dat is niet mijn fout, ik heb als klant gewoon recht op een tijdig geleverd product.


avatar van ZAP!

ZAP!

  • 5156 berichten
  • 3562 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Heb ik ook al eens meegemaakt. Soms scannen ze geloof ik zo'n hele bus vooraf en gaan dan pas bezorgen. Dikke kans dat je na het weekend alsnog je pakje krijgt. Het is wel schandalig en misleidend, maar al die bezorgbedrijven zijn tegenwoordig triest in handelen en communiceren. En dan is PostNL nog veruit de beste van die bedrijven.

Het heeft overigens niks met bol.com te maken, zij hebben de bestelling gewoon op de post gedaan.

Een paar minuten later krijg ik alle vier de titels in de bus (gedonderd, kan ik wel zeggen); een man liep met een lading pakjes onder de arm een aantal huizen in de straat langs... nou ja, binnen is binnen!


avatar van kappeuter

kappeuter (crew films)

  • 73647 berichten
  • 5860 stemmen

ZAP! schreef:

Een paar minuten later krijg ik alle vier de titels in de bus (gedonderd, kan ik wel zeggen); een man liep met een lading pakjes onder de arm een aantal huizen in de straat langs... nou ja, binnen is binnen!

Bij je pa bedoel je? Anders klopt het verhaal niet meer.


avatar van ZAP!

ZAP!

  • 5156 berichten
  • 3562 stemmen

kappeuter schreef:

Bij je pa bedoel je? Anders klopt het verhaal niet meer.

Bij m'n pa idd, maar 'ik' kreeg ze...


avatar van ZAP!

ZAP!

  • 5156 berichten
  • 3562 stemmen

Kreeg net een mail met de vraag "hoe ging het?" Dat zouden verdomme toch moeten weten nu...


avatar van kappeuter

kappeuter (crew films)

  • 73647 berichten
  • 5860 stemmen

ZAP! schreef:

Kreeg net een mail met de vraag "hoe ging het?"

Is natuurlijk een automatische standaardmail nadat je contact hebt gehad met de klantenservice. Rustig.

Dat zouden verdomme toch moeten weten nu...

Niet als een door foutieve scan de status (eerst) niet klopte.

Ze lezen vast dit forum niet.


avatar van ZAP!

ZAP!

  • 5156 berichten
  • 3562 stemmen

kappeuter schreef:

Is natuurlijk een automatische standaardmail nadat je contact hebt gehad met de klantenservice. Rustig.

Volgens mij ging het over de bestelling, maar de mail is nu al weg...

kappeuter schreef:

Niet als een door foutieve scan de status (eerst) niet klopte.

Ik had mijn beklag bij de klantenservice gedaan ná die (zgn., want dat geloof ik niet zo) foutieve scan, dat hadden ze dus kunnen weten.

Deze mix-up was voor mij weer iets nieuws en ik had ook al een tijd niet meer iets besteld, maar reageren op zo'n mail heb ik dan geen zin meer in.


avatar van kappeuter

kappeuter (crew films)

  • 73647 berichten
  • 5860 stemmen

ZAP!

De status was toch eerst ten onrechte 'bezorgd'. Hoe moet BOL dan weten of je het pakketje nu daadwerkelijk hebt gehad, behalve als jij dat nu zelf aangeeft?

Ik vind het volstrekt normaal en attent overkomen als ze het nog even bij je checken.

Maar ik denk dat het een automatische mail is na ieder contact met de klantenservice.

Dan willen ze even weten of het probleem inmiddels is opgelost, of dat er nog actie moet worden ondernomen.

Of had je ook met de PostNL klantenservice contact gehad?

Ik snap eigenlijk niet dat je een probleem hebt met die mail.

Wie hier aan het stuntelen is is PostNL, niet BOL.com.


avatar van ZAP!

ZAP!

  • 5156 berichten
  • 3562 stemmen

kappeuter schreef:

ZAP! De status was toch eerst ten onrechte 'bezorgd'. Hoe moet BOL dan weten of je het pakketje nu daadwerkelijk hebt gehad, behalve als jij dat nu zelf aangeeft?

Ik ga uit van een perfecte wereld, misschien moet ik dat niet doen, maar als ik Mireille (of hoe heette ze, dat weet ik niet meer) van de klantenservice van Bol vertel dat Postnl zegt dat ze het pakket bezorgd hebben maar er ligt niets in de bus, dan verwacht ik dat ZIJ dat vervolgens met elkaar maar lekker gaan uitzoeken.

EN IK BEN RUSTIG, JA!? Grapje hoor.

P.s.:

kappeuter schreef:

Ik snap eigenlijk niet dat je een probleem hebt met die mail.

Ik weet de inhoud dus niet precies meer, maar hoe dan ook:
kappeuter schreef:

Wie hier aan het stuntelen is is PostNL, niet Bol.com.

Dat is vast ook zo, maar dat is mijn probleem niet, ik deal alleen met Bol. Postnl werkt nml. in hun opdracht.



avatar van kappeuter

kappeuter (crew films)

  • 73647 berichten
  • 5860 stemmen

Bol.com onder vuur na klachten van verkopers, ACM doet onderzoek | Binnenland | AD.nl

AD schreef:

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) doet onderzoek naar webwinkel bol.com, die haar kantoor in Utrecht heeft gevestigd. Volgens de concurrentietoezichthouder zijn er signalen dat het bedrijf zichzelf en bepaalde ondernemers voortrekt, ten koste van andere verkopers op het platform.


avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

  • 59791 berichten
  • 3989 stemmen

Bij bol.com op hun voorpagina dus al de hele week een oerlelijke spelfout op een reclamebanner.

3 voor 25

DVD & blueray

blue ipv blu en ook geen koppelstreepje tussen blu en ray.

En dat is dan de grootste verkoopsite van ons land.


avatar van kappeuter

kappeuter (crew films)

  • 73647 berichten
  • 5860 stemmen

Wat ook raar is dat ze tegenwoordig Bol. heten. De url is nog wel bol.com maar in het logo staat er nu bol.

Bol.com trekt staart in - RetailDetail NL

Ahold Delhaize-dochter bol.com laat zijn achtervoegsel vallen en gaat verder als gewoon ‘bol‘. “Niet meer nodig om duidelijk te maken dat het een online winkel was”, klinkt de reden voor de opfrissing.

In de volksmond zal men gewoon Bol.com blijven zeggen.


avatar van kappeuter

kappeuter (crew films)

  • 73647 berichten
  • 5860 stemmen

BOL gaat de prijs verhogen voor Select:

BOL schreef:

Op 01-04-2025 wordt jouw Select verlengd en ga je 14.99 euro betalen voor je Select-jaarlidmaatschap.

Tzt maar even bepalen of het dan voor mij dan nog uit kan. Zoveel bestel ik nou ook weer niet en dit kan betekenen dat ik het Select abonnement ga opzeggen en omdat ik toch al Prime heb, dat ik meer bij Amazon ga bestellen voor bestellingen onder de 20 euro.

Avondbezorging is vaak wat meer shabby en ik heb wel meegemaakt dat het niet waargemaakt wordt en dat de bestelling naar de volgende dag gaat.


avatar van thunderball

thunderball

  • 5719 berichten
  • 1377 stemmen

kappeuter schreef:

BOL gaat de prijs verhogen voor Select:

(quote)

Tzt maar even bepalen of het dan voor mij dan nog uit kan. Zoveel bestel ik nou ook weer niet en dit kan betekenen dat ik het Select abonnement ga opzeggen en omdat ik toch al Prime heb, dat ik meer bij Amazon ga bestellen voor bestellingen onder de 20 euro.

Avondbezorging is vaak wat meer shabby en ik heb wel meegemaakt dat het niet waargemaakt wordt en dat de bestelling naar de volgende dag gaat.

Bedankt voor je bericht!

Ik besefte daardoor dat mijn overleden vrouw nog steeds lid was van select. Meteen gekeken en eind van de maand zou het weer voor een jaar worden verlengd. Oef! Net op tijd dus opgezegd!


Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.