Bol.com

ZAP!
-
- 5405 berichten
- 3603 stemmen
Weer wat nieuws: "We hebben je pakje om 15:15 bij je bezorgd" stond in een mail, maar niets in de bus (ook geen briefje o.i.d.) en niemand aan de bel geweest (ik was de hele middag aanwezig) . Contact opgenomen op de site en door ene Mireille (of zo) gevraagd of ik tot dinsdag wil afwachten... de status van de bestelling ('bezorgd') kunnen ze zogenaamd niet aanpassen. Gelukkig had ik nog niet betaald.
Is dit een handigheidje bij drukte bij Postnl om het zo te doen lijken of ze goed op schema liggen of zo?
En zijn er meer users hier met dezelfde ervaring?
(een tweede pakketje - 1 dvd van een andere verkoper via Bol - is nog 'onderweg')

kappeuter (crew films)
-
- 74657 berichten
- 5958 stemmen

ZAP!
-
- 5405 berichten
- 3603 stemmen
kappeuter - ik wist wel dat er wachttijden waren (heb ik ook alle geduld en begrip voor), maar ik krijg in deze een beetje het gevoel belazerd te worden als ze gewoon doen alsof het bezorgd is. Misschien ligt de fout dan ook bij Postnl trouwens, en niet zozeer bij Bol (hoewel Bol verantwoordelijk blijft voor eventuele bezorgproblemen; zij geven de opdracht aan Postnl).

kappeuter (crew films)
-
- 74657 berichten
- 5958 stemmen
Is het toevallig een brievenbuspakket?
Dan kan het per ongeluk bij de buren zijn bezorgd bijvoorbeeld. In dat geval zul je het wellicht snel alsnog hebben.

ZAP!
-
- 5405 berichten
- 3603 stemmen
Het zou een brievenbuspakket zijn, maar waarom dan bij de buren bezorgen als het in de bus past? En dan nog hadden ze een briefje in de bus moeten doen en via de update gemeld moeten hebben dat het bij de buren bezorgd is. Daarbovenop zijn de buren van m'n pa (= bezorgadres) attent als de hel en had ik het nu al moeten hebben.

kappeuter (crew films)
-
- 74657 berichten
- 5958 stemmen
Het zou een brievenbuspakket zijn, maar waarom dan bij de buren bezorgen als het in de bus past? En dan nog hadden ze een briefje in de bus moeten doen en via de update gemeld moeten hebben dat het bij de buren bezorgd is. Daarbovenop zijn de buren van m'n pa (= bezorgadres) attent als de hel en had ik het nu al moeten hebben.
Per vergissing bezorgd bij de buren bedoelde ik.
Maar goed die optie vervalt dus.

ZAP!
-
- 5405 berichten
- 3603 stemmen
Verkeerd begrepen. Zal moeten afwachten tot (uiterlijk) dinsdag vrees ik...

Dk2008
-
- 11042 berichten
- 760 stemmen
Ligt inderdaad niet aan bol.com maar postnl heb bijna een week gewacht op een pakket (niet via Bol.com maar goed). Zou eerst de volgende dag bezorgd. Die melding werd weggehaald en er stond alleen nog maar door drukte duurt het langer. Ja ja en maar wachten. En dit was niet de eerste keer.

ZAP!
-
- 5405 berichten
- 3603 stemmen
Ligt inderdaad niet aan bol.com maar postnl heb bijna een week gewacht op een pakket (niet via Bol.com maar goed). Zou eerst de volgende dag bezorgd. Die melding werd weggehaald en er stond alleen nog maar door drukte duurt het langer. Ja ja en maar wachten. En dit was niet de eerste keer.

kappeuter (crew films)
-
- 74657 berichten
- 5958 stemmen
Ik kreeg via BOL een pakket dat door een fietskoerier bezorgd zou worden, maar het pakket raakte zoek.
Na een x aantal dagen heeft BOL het pakket gewoon nogmaals verstuurd en kwam het wel gewoon goed aan, nu via PostNL.
De klantenservice van BOL is altijd wel oplossingsgericht en coulant.

Dk2008
-
- 11042 berichten
- 760 stemmen
De klantenservice van BOL is altijd wel oplossingsgericht en coulant.

The Oceanic Six
-
- 60551 berichten
- 4108 stemmen
Weer wat nieuws: "We hebben je pakje om 15:15 bij je bezorgd" stond in een mail, maar niets in de bus (ook geen briefje o.i.d.) en niemand aan de bel geweest (ik was de hele middag aanwezig) . Contact opgenomen op de site en door ene Mireille (of zo) gevraagd of ik tot dinsdag wil afwachten... de status van de bestelling ('bezorgd') kunnen ze zogenaamd niet aanpassen. Gelukkig had ik nog niet betaald.
Is dit een handigheidje bij drukte bij Postnl om het zo te doen lijken of ze goed op schema liggen of zo?
En zijn er meer users hier met dezelfde ervaring?
(een tweede pakketje - 1 dvd van een andere verkoper via Bol - is nog 'onderweg')
Heb ik ook al eens meegemaakt. Soms scannen ze geloof ik zo'n hele bus vooraf en gaan dan pas bezorgen. Dikke kans dat je na het weekend alsnog je pakje krijgt. Het is wel schandalig en misleidend, maar al die bezorgbedrijven zijn tegenwoordig triest in handelen en communiceren. En dan is PostNL nog veruit de beste van die bedrijven.
Het heeft overigens niks met bol.com te maken, zij hebben de bestelling gewoon op de post gedaan.

The Oceanic Six
-
- 60551 berichten
- 4108 stemmen
Ik kreeg via BOL een pakket dat door een fietskoerier bezorgd zou worden, maar het pakket raakte zoek.
Na een x aantal dagen heeft BOL het pakket gewoon nogmaals verstuurd en kwam het wel gewoon goed aan, nu via PostNL.
De klantenservice van BOL is altijd wel oplossingsgericht en coulant.
Klopt, heb ik ook wel eens gehad ja. Bol wil klanttevredenheid, dan verzenden ze vaak na een paar dagen iets opnieuw. Heb wel eens het originele pakketje na 1, 2 weken dan alsnog ontvangen, had ik plots 2x dezelfde film. Maar dat is niet mijn fout, ik heb als klant gewoon recht op een tijdig geleverd product.

ZAP!
-
- 5405 berichten
- 3603 stemmen
Heb ik ook al eens meegemaakt. Soms scannen ze geloof ik zo'n hele bus vooraf en gaan dan pas bezorgen. Dikke kans dat je na het weekend alsnog je pakje krijgt. Het is wel schandalig en misleidend, maar al die bezorgbedrijven zijn tegenwoordig triest in handelen en communiceren. En dan is PostNL nog veruit de beste van die bedrijven.
Het heeft overigens niks met bol.com te maken, zij hebben de bestelling gewoon op de post gedaan.


kappeuter (crew films)
-
- 74657 berichten
- 5958 stemmen
Een paar minuten later krijg ik alle vier de titels in de bus (gedonderd, kan ik wel zeggen); een man liep met een lading pakjes onder de arm een aantal huizen in de straat langs... nou ja, binnen is binnen!
Bij je pa bedoel je? Anders klopt het verhaal niet meer.

ZAP!
-
- 5405 berichten
- 3603 stemmen
Bij je pa bedoel je? Anders klopt het verhaal niet meer.


ZAP!
-
- 5405 berichten
- 3603 stemmen
Kreeg net een mail met de vraag "hoe ging het?" Dat zouden verdomme toch moeten weten nu...

kappeuter (crew films)
-
- 74657 berichten
- 5958 stemmen
Kreeg net een mail met de vraag "hoe ging het?"
Is natuurlijk een automatische standaardmail nadat je contact hebt gehad met de klantenservice. Rustig.

Niet als een door foutieve scan de status (eerst) niet klopte.
Ze lezen vast dit forum niet.

ZAP!
-
- 5405 berichten
- 3603 stemmen
Is natuurlijk een automatische standaardmail nadat je contact hebt gehad met de klantenservice. Rustig.
Niet als een door foutieve scan de status (eerst) niet klopte.
Deze mix-up was voor mij weer iets nieuws en ik had ook al een tijd niet meer iets besteld, maar reageren op zo'n mail heb ik dan geen zin meer in.

kappeuter (crew films)
-
- 74657 berichten
- 5958 stemmen
De status was toch eerst ten onrechte 'bezorgd'. Hoe moet BOL dan weten of je het pakketje nu daadwerkelijk hebt gehad, behalve als jij dat nu zelf aangeeft?
Ik vind het volstrekt normaal en attent overkomen als ze het nog even bij je checken.
Maar ik denk dat het een automatische mail is na ieder contact met de klantenservice.
Dan willen ze even weten of het probleem inmiddels is opgelost, of dat er nog actie moet worden ondernomen.
Of had je ook met de PostNL klantenservice contact gehad?
Ik snap eigenlijk niet dat je een probleem hebt met die mail.
Wie hier aan het stuntelen is is PostNL, niet BOL.com.

ZAP!
-
- 5405 berichten
- 3603 stemmen
ZAP! De status was toch eerst ten onrechte 'bezorgd'. Hoe moet BOL dan weten of je het pakketje nu daadwerkelijk hebt gehad, behalve als jij dat nu zelf aangeeft?
EN IK BEN RUSTIG, JA!? Grapje hoor.
P.s.:
Ik snap eigenlijk niet dat je een probleem hebt met die mail.
Wie hier aan het stuntelen is is PostNL, niet Bol.com.

kappeuter (crew films)
-
- 74657 berichten
- 5958 stemmen

kappeuter (crew films)
-
- 74657 berichten
- 5958 stemmen
Bol.com onder vuur na klachten van verkopers, ACM doet onderzoek | Binnenland | AD.nl
De Autoriteit Consument & Markt (ACM) doet onderzoek naar webwinkel bol.com, die haar kantoor in Utrecht heeft gevestigd. Volgens de concurrentietoezichthouder zijn er signalen dat het bedrijf zichzelf en bepaalde ondernemers voortrekt, ten koste van andere verkopers op het platform.

The Oceanic Six
-
- 60551 berichten
- 4108 stemmen
Bij bol.com op hun voorpagina dus al de hele week een oerlelijke spelfout op een reclamebanner.
DVD & blueray
blue ipv blu en ook geen koppelstreepje tussen blu en ray.
En dat is dan de grootste verkoopsite van ons land.

kappeuter (crew films)
-
- 74657 berichten
- 5958 stemmen
Wat ook raar is dat ze tegenwoordig Bol. heten. De url is nog wel bol.com maar in het logo staat er nu bol.
Bol.com trekt staart in - RetailDetail NL
In de volksmond zal men gewoon Bol.com blijven zeggen.

kappeuter (crew films)
-
- 74657 berichten
- 5958 stemmen
BOL gaat de prijs verhogen voor Select:
Op 01-04-2025 wordt jouw Select verlengd en ga je 14.99 euro betalen voor je Select-jaarlidmaatschap.
Tzt maar even bepalen of het dan voor mij dan nog uit kan. Zoveel bestel ik nou ook weer niet en dit kan betekenen dat ik het Select abonnement ga opzeggen en omdat ik toch al Prime heb, dat ik meer bij Amazon ga bestellen voor bestellingen onder de 20 euro.
Avondbezorging is vaak wat meer shabby en ik heb wel meegemaakt dat het niet waargemaakt wordt en dat de bestelling naar de volgende dag gaat.

thunderball
-
- 5803 berichten
- 1392 stemmen
BOL gaat de prijs verhogen voor Select:
Tzt maar even bepalen of het dan voor mij dan nog uit kan. Zoveel bestel ik nou ook weer niet en dit kan betekenen dat ik het Select abonnement ga opzeggen en omdat ik toch al Prime heb, dat ik meer bij Amazon ga bestellen voor bestellingen onder de 20 euro.
Avondbezorging is vaak wat meer shabby en ik heb wel meegemaakt dat het niet waargemaakt wordt en dat de bestelling naar de volgende dag gaat.
Bedankt voor je bericht!
Ik besefte daardoor dat mijn overleden vrouw nog steeds lid was van select. Meteen gekeken en eind van de maand zou het weer voor een jaar worden verlengd. Oef! Net op tijd dus opgezegd!

kappeuter (crew films)
-
- 74657 berichten
- 5958 stemmen
Zijn er hier nog anderen die ook klachten hebben over avondbezorging bij BOL?
Ik betaal extra voor BOL select zodat je bij je bestelopties ook voor avondbezorging kunt kiezen.
Afgelopen jaar al 3x meegemaakt dat het pakket een dag vertraagd is en het pakket vervolgens niet 's avonds geleverd wordt.
Ik kies maar af en toe voor avondbezorging omdat ik nu inmiddels weet dat het een wassen neus is. Eigenlijk ben ik er nu wel klaar mee.

kappeuter (crew films)
-
- 74657 berichten
- 5958 stemmen
Dit jaar maar één keer meegemaakt, maar toen werd het de volgende dag wel in de avond geleverd kappeuter. Het geeft niet echt een vertrouwd gevoel, vooral omdat het een cadeau was.
Ok ja dat zou ik wel prettiger vinden, als het dan bij vertraging alsnog in de avond geleverd wordt.
Ja je kunt er niet van op aan, de 'claims' van BOL. Geregeld hebben ze vertraging. Het is nu BOL 7-daagse, daar zal het wel mee te maken hebben.
Het ligt natuurlijk aan Post NL die de grote stroom pakketten af en toe niet aan kan, maar dan zou het wel prettig zijn als het avondbezorging blijft bij vertraging.

kappeuter (crew films)
-
- 74657 berichten
- 5958 stemmen
Wijziging: minimumbedrag gratis verzending veranderd | bol - affiliate.bol.com
Dit had ik helemaal gemist, omdat ik zelf BOL Select heb.
Dan zullen ze BOL Select ook wel steeds duurder maken.
De Bijenkorf had voorheen gratis bezorging maar nu alleen voor Members vanaf 50 euro...
Bij veel winkels betaal je tegenwoordig ook de verzendkosten bij retour. Het wordt er allemaal niet beter op.

neo
-
- 15428 berichten
- 9966 stemmen
Wat mij betreft had elke webwinkel vanaf dag 1 al retiourkosten in rekening mogen brengen voor nonchalant koopgedrag; misschien was de blauwe toch niet zo mooi als de rode....