• 17.839 nieuwsartikelen
  • 183.824 films
  • 12.737 series
  • 35.176 seizoenen
  • 658.882 acteurs
  • 200.906 gebruikers
  • 9.505.375 stemmen

Polare (voorheen De Slegte / Selexyz)

zoeken in:

kappeuter (crew films)

• 74763 berichten
  • 5989 stemmen

Heeft iemand ervaring met het kopen / verkopen van dvd's bij De Slegte?

Ze schijnen namelijk nu ook dvd's in te kopen / te verkopen.

Ik kreeg de tip van een vriend. Ik wil dit weekend eens gaan kijken.

Koop en verkoop je dvd's en blu-rays bij De Slegte!

De mooiste dvd's en blu-rays van topfilms, cultfilms, goede T.V. series en muziek koop je nu ook bij De Slegte! Tweedehands, maar qua kwaliteit als nieuw - en zeer voordelig! Natuurlijk kun je ook je dvd's en Blu-rays aan ons verkopen. Wij kopen echter niet alles in, alleen voor kwaliteitsfilms en series hebben wij interesse.

Wellicht zijn ze hier nog maar kort geleden mee begonnen, want ik zie op hun site nog maar weinig aanbod.

De mooiste dvd's koop je nu ook bij De Slegte - De Slegte - deslegte.com

kappeuter (crew films)

• 74763 berichten
  • 5989 stemmen

Ik heb inmiddels even bij mijn filiaal gekeken, en daar hebben ze nu inderdaad ook een bescheiden dvd-collectie; een paar kasten vol.

Het overgrote deel betreft gelukkig films. Kwalitatief in ieder geval beter dan het aanbod in zaken als Used Products e.d., maar de prijs is ook iets hoger (meeste dvd's 2,50 per dvd, met uitschieters naar boven).

Daarnaast redelijk aanbod van tv-series en documentaires.

Dvd's inkopen waren ze momenteel niet in geinteresseerd, ze gaven eerlijk toe dat het (nog) niet zo goed loopt. Ze zijn wel geinteresseerd in tv-series.

Mochizuki Rokuro

• 18949 berichten
  • 16904 stemmen

Hier in Utrecht ook. Viel me pas recent op. 3 voor de prijs van 2, maar het aanbod was hier net als bij bijvoorbeeld Used Products vond ik. Geen enkele titel die de moeite was of er ook maar in de buurt kwam. Veel series ook en ook redelijk wat Blu-Rays. Daar stond wel No Country voor Old Man tussen, maar dat was een Amerikaanse.

Bij tweedehands boeken zijn ze altijd kieskeurig wat ze wel/niet kopen. Heb er ooit met filmbiografieën en zo gestaan. Maar met films zelf blijkbaar niet. Of het lag aan de onkunde en onwennigheid zoals je aangeeft.

kappeuter (crew films)

• 74763 berichten
  • 5989 stemmen

3 voor de prijs van 2 wist ik niet, waarschijnlijk heb ik daar overheen gekeken.

Ze hebben wel wat meer arthouse films dan Used Products, maar het zijn over het algemeen de bekende titels.

Als het wat bekender wordt dat De Slegte ook dvd's verkoopt, zal het aanbod wellicht veranderen en hopelijk nog wat verbeteren.

Metalfist

• 12443 berichten
  • 3964 stemmen

In Antwerpen is het al gemakkelijk een half jaar denk ik maar ik heb er zelf nog niets meegepakt. Voor een DVD vragen ze gemakkelijk 3 à 4 euro en dat vind ik wat teveel voor een tweedehands DVD.

Als je boeken wilt verkopen kun je trouwens beter naar een andere winkel gaan, De Slegte is daar schandalig in. Ik heb zelf een zestal Buffy boeken verkocht die in de winkel zelf voor 5 euro per stuk werden verkocht. Zij boden mij er 50 cent per stuk voor..

Vind over het algemeen trouwens dat hun prijzen belachelijk hoog zijn aan het worden na de digitalisering van de prijzen en het aanbieden via de site. Vroeger werd de prijs in potlood op de laatste/eerste pagina geschreven maar een goed jaar geleden denk ik hebben ze etiketten laten printen en de prijs verhoogd.

Metalfist

• 12443 berichten
  • 3964 stemmen

De site van De Slegte is er wel een stuk op achteruit gegaan precies. Via google kom ik op dit boek van Leopold Vermeiren:

Rode Ridder, VERMEIREN, Leopold - Polare

Maar probeer dat maar eens terug te vinden via de site zelf..

speliz

• 57 berichten
  • 147 stemmen

nou polare Enschede zou ik nooit meer heen gaan,

Vandaag geweest 2 shoppers vol, ongeveer 50 boeken....

EERST getelefoneerd, was echter al een niet te positief telefoongesprek....

Toen ik de winkel binnen kwam liep ik naar de kassa en de jonge man aan de kassa vertelde mij dat ik naar de eerste etage moest en daar verder geholpen werd, prima.. geen probleem,

Sta ik daar aan de inkoopbalie, en echt niemand, ja 2 klanten, na 10 minuten maar even gevraagd aan de jongen aan de kassa waar de meneer van de inkoopbalie bleef...

En ja hoor daar is meneer, gunde me geen blik waardig, (Baalde waarschijnlijk dat hij van z'n plekje moest......)ik wou me nog voorstellen maar dat was al te veel moeite....

Met veel moeite heeft meneer de boeken bekeken en wou slechts 21 van de 47 boeken hebben voor slecht 15 euro....pffff, was er eigenlijk wel klaar mee..ben er helaas akkoord meegegaan...

Eenmaal thuis zie ik dat ze gewoon 10 euro per boek vragen die ik helaas verkocht heb...

Mij zien ze er nooit weer...

Mvg.

Speliz

Mochizuki Rokuro

• 18949 berichten
  • 16904 stemmen

Polare sluit tijdelijk de deuren - NOS Nieuws

Een opeenvolging van incidenten en nu dus "De organisatie werkt aan een strategische heroriëntatie om haar voortbestaan veilig te stellen"

Metalfist

• 12443 berichten
  • 3964 stemmen

Iemand een idee wat dit betekent voor De Slegte? Zou het in ieder geval erg jammer vinden mochten de twee vestigingen in Antwerpen de deuren sluiten.

starbright boy (moderator films)

• 22703 berichten
  • 5315 stemmen

Gaat dus niet meer goedkomen. Wordt een faillissement en daarna waarschijnlijk enkele investeerders die de interessantere vestigingen (in de grootste steden) los van elkaar gaan doorstarten denk ik. Het zou me niet verbazen als er in Rotterdam weer een Donner is binnenkort en in Utrecht een Broese. Maar dan waarschijnlijk een stuk kleiner dan nu. Ik denk niet dat de winkels met de huidige oppervlakte en personeel kunnen bestaan.

Geeft trouwens wel te denken over die investeerder. Dit gaat nu al fout en FRS zal, als de voortekenen niet bedriegen, ook gaan volgen. Dat terwijl het met het los doorgestarte Fame in Amsterdam wel goed lijkt te gaan.

kappeuter (crew films)

• 74763 berichten
  • 5989 stemmen

Doodzonde.

Mbt die investeerder; het lijkt een kwestie van te veel hooi op de vork nemen.

Hadden ze zich geconcentreerd op Polare dan waren er vast meer buffers geweest. Het FRS avontuur lijken ze ook slecht te hebben georganiseerd. Dat kwam als paniekvoetbal over.

kappeuter (crew films)

• 74763 berichten
  • 5989 stemmen

Nieuwe eigenaren voor twee delen van Polare - boeken - VK - volkskrant.nl

De acht Vlaamse winkels van Polare gaan samen verder onder hun oorspronkelijke naam De Slegte.

Montorsi

• 9794 berichten
  • 2404 stemmen

Zie dat het hier nog niet staat, maar Donner komt niet terug op de Lijnbaan in Rotterdam maar in het oude ABN-AMRO gebouw op de Coolsingel. Blijkbaar omdat het Polare-gebouw een andere bestemming heeft gekregen. Beetje vreemd verhaal, maar allang blij dat die belachelijk naam weer verdwijnt.

starbright boy (moderator films)

• 22703 berichten
  • 5315 stemmen

Het ligt een tikje anders: De verhuurder wil ze kwijt. Maar het ABN-Amro gebouw is een goed alternatief.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.