- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Welke regisseur scoort het vaakst 5 sterren
Welke regisseur scoort het vaakst 5 sterren
Querelle
-
- 6548 berichten
- 4894 stemmen
8 films! De rest heb je ook heel hoog van hem staan. Dat maakt jou waarschijnlijk de grootste fan van John Carpenter op Moviemeter.
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Kubrick met 6 stuks.. de rest volgt op flinke afstand.
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4100 stemmen
David Lynch met zes 5*-films, namelijk:
Eraserhead
The Elephant Man
Blue Velvet
Lost Highway
Mulholland Drive
Inland Empire
Gevolgd door John Carpenter en Stanley Kubrick. Beiden hebben drie 5*-films:
John Carpenter
Halloween
The Thing
The Fog
Stanley Kubrick
2001: A Space Odyssey
The Shining
Eyes Wide Shut
chevy93
-
- 12691 berichten
- 1243 stemmen
Heb 9 5,0*-films en allemaal van verschillende regisseurs
Wat ik mij afvraag.
Wat is nou de beste regisseurs qua gemiddelde van al zijn/haar films.
Uiteraard wel met een minimaal van, laat ik zeggen..., 5 films
DeCol
-
- 7009 berichten
- 2586 stemmen
Peter Jackson (3)
Frank Darabont (2)
Ridley Scott (2)
chevy93
-
- 12691 berichten
- 1243 stemmen
the pope
-
- 5380 berichten
- 2389 stemmen
John Carpenter (3)
David Lynch (3)
Martin Scorsese (2)
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
1. Michelangelo Antonioni (5)
2. Pedro Almodóvar (2)**
3. Luchino Visconti (2)*
4. Valerio Zurlini, Giuseppe Tornatore, Marco Tullio Giordana, Jean-Luc Godard, Fatih Akin, Yimou Zhang en Paul Verhoeven (2)
** Beide films staan in mijn top 10
* Eén film staat in mijn top 10
Kevin13
-
- 14947 berichten
- 0 stemmen
Alleen Tarantino heeft bij mij 2 films op 5,0* staan. Met name mijn nummer 1 Pulp Fiction en Reservoir Dogs. Het vreemde hieraan is dat Tarantino niet mijn favoriete regisseur is en niet in mijn Top5 staat.
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
1. Michelangelo Antonioni (5)
2. David Lynch (4)*
3. Andrei Tarkovsky (4)
4. Pedro Almodóvar (3)*
5. Jean-Luc Godard (3)
* Eén film staat in mijn top 10.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Russ Meyer (4)
David Lynch (4)
Wachowski Bros (4)
Neveldine & Taylor (3)
Stanley Kubrick (3)
Takashi Miike (2)
Tony Scott (2)
Sylvester Stallone (2)
Alfred Hitchcock (2)
Hiroshi Ishikawa (2)
Ming-liang Tsai (2)
David Fincher (2)
Philippe Grandrieux (2)
Rianneke_Dan
-
- 14194 berichten
- 2557 stemmen
Tim Burton met 6 films die op 5* staan
Maikeru
-
- 1934 berichten
- 2388 stemmen
Gaspar Noé
Enter The Void
Irréversible
Seul Conte Tous
Darren Aronofsky
Pi
Requiem for a Dream
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Miyazaki
Gake no Ue no Ponyo
Tonari no Totoro
Verder geen enkele regisseur met 2x 5*
Rianneke_Dan
-
- 14194 berichten
- 2557 stemmen
Goed dat je het zegt jeroentjuhhhh, ik was Miyazaki helemaal vergeten Ik heb van hem 8 films op 5* staan, dus hij scoort het vaakst, en dan Burton op de tweede plaats met 6 films
chevy93
-
- 12691 berichten
- 1243 stemmen
Leone: 3x (The Good, The Bad & The Ugly, Once Upon A Time In The West en For a Few Dollars More)
Jackson: 3x (Lord of the Rings-trilogie )
Hitchcock: 2x (Psycho en Dial M For Murder)
Kubrick: 2x (2001 en A Clockwork Orange)
Zo vaak geef ik niet een 5,0*
AGE-411
-
- 10236 berichten
- 723 stemmen
Leone: 3x (The Good, The Bad & The Ugly, Once Upon A Time In The West en For a Few Dollars More)
Jackson: 3x (Lord of the Rings-trilogie )
Hitchcock: 2x (Psycho en Dial M For Murder)
Kubrick: 2x (2001 en A Clockwork Orange)
Zo vaak geef ik niet een 5,0*
Kijk Braindead eens
Da's mijn 5,0 voor Jackson
U-96
-
- 11870 berichten
- 1828 stemmen
Het vaakst? Moet denk ik 'het meest' zijn. Vaakst is geen woord.
intezar
-
- 262 berichten
- 0 stemmen
Apollinisch
-
- 21275 berichten
- 0 stemmen
Het vaakst? Moet denk ik 'het meest' zijn. Vaakst is geen woord.
Finisterra
-
- 15508 berichten
- 4274 stemmen
Andrey Tarkovski (2)
en dan nog 12 éénlingen:
Wong Kar Wai
Alain Resnais
Jean-Luc Godard
Michelangelo Antonioni
Stanley Kubrick
Bernard Queyssane
David Lynch
Aleksandr Sokurov
Darren Aronofsky
Béla Tarr
Philippe Grandrieux
Theodoros Angelopoulos
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Geen Stallone fan? . Of je hebt niet zoveel met pretentieloos vermaak?
intezar
-
- 262 berichten
- 0 stemmen
Ik mag Stallone wel, maar vind niet dat hij een film heeft geregisseerd die 5 sterren waard is.
yeyo
-
- 6308 berichten
- 4460 stemmen
Sam Peckinpah (3)
Sergio Leone (3)
Pier Paolo Pasolini (2)
Francis Ford Coppola (2)
David Cronenberg (2)
Roman Polanski (2)
otherfool
-
- 18470 berichten
- 3397 stemmen
Darren Aronofsky 2x (Requiem, Fountain)
En een hele hoop éénlingen (23 als ik het goed heb)...
Poepgezicht
-
- 298 berichten
- 1247 stemmen
Sergio Leone 2x
Robert Rodriguez 2x
Dat is alles met meer dan 1x5*.
GuyB
-
- 1299 berichten
- 0 stemmen
James Cameron (3): Titanic, Terminator, Terminator 2: Judgment Day.
TheMajor
-
- 48 berichten
- 0 stemmen
De enige regisseur dit bij mij meerdere 5* scoort:
Alfred Hitchcock met:
- Dial M For Murder
- Psycho
- Rear Window
- Rope
Overige acteurs die mij mij een 5* krijgen:
D.W. Griffith met Broken Blossoms Broken Blossoms or The Yellow Man and the Girl (1919)
Fred Niblo met Ben-Hur: A Tale of the Christ (1925)
Sergio Leone met C'era una volta il West (1968)
Martin Scorsese met Casino (1995)
Oliver Hirschbiegel met Der Untergang (2004)
Michael Mann met Heat (1995)
Luc Besson met Léon (1994)
Frank Capra met Mr. Smith Goes to Washington (1939)
Franklin J. Schaffner met Patton (1970)
James Cameron met Terminator 2: Judgment Day (1991)
Roman Polanski met The Pianist (2002)
Frank Darabont met The Shawshank Redemption (1994)
Robert Wise met The Sound of Music (1965)
timmienoelie
-
- 1518 berichten
- 4265 stemmen
1) Quentin Tarantino 3x (Reservoir Dogs, Pulp Fiction, Inglourious Basterds)
2) Stanley Kubrick 2x (A Clockwork Orange, The Shining)
Eyes Wide Shut leunt dicht aan bij een 5.
3) Sidney Lumet 2x (12 Angry Men, Dog Day Afternoon)
4) Monty Python 2x (Life Of Brian, The Holy Grail)