• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.926 films
  • 12.203 series
  • 33.971 seizoenen
  • 646.938 acteurs
  • 198.976 gebruikers
  • 9.370.399 stemmen

iCheckMovies

zoeken in:

John Milton

• 24218 berichten
  • 13383 stemmen

cool! Ik sta slechts op 4 daarvan, stuk of 30 in de watchlist en de rest kende ik niet eens... Goede tips dus!

Spetie

• 38871 berichten
  • 8145 stemmen

Mooi werk Knisper.

moviefreak#1

• 14390 berichten
  • 25163 stemmen

Kijk, daar hebben we nog eens iets aan. Mooi werk Knisper.

Weet iemand trouwens wat er met Swim is gebeurd, die stond 34e in de ranking en 2e van de MM groep maar is nu helemaal weg?

Malick

• 9142 berichten
  • 640 stemmen

Nog twee (1 & 2) hele fijne lijstjes aan mijn favorieten toegevoegd.

John Milton

• 24218 berichten
  • 13383 stemmen

Leuke lijstjes! ik begon met een ranking in de 5000 in augustus en sta nu op 929 (eergisteren nog boven de 1000. Elke dag een paar shorts kijken van deze lijst afgewisseld met normale films en je stijgt redelijk snel. aan de ene kant kan die ranking me een beetje gestolen worden vooral als ik zie dat sommigen gewoon dingen aanvinken die ze hoogstwaarschijnlijk niet hebben gezien (10 praktisch onvindbare films op een dag checken die verder nog door niemand gecheckt zijn), aan de andere kant is het toch wel een beetje leuk

Maar het leuke films ontdekken is de grootste waarde natuurlijk. Swim ken ik niet helaas. Ik zit nu echt dagelijks op die site, het is wel addictive...

RuudC

• 4636 berichten
  • 2529 stemmen

Als je snel wilt stijgen in ranking moet je eens in dit lijstje gaan kijken. De oudste films zijn eerder fragmenten overigens. Opnames uit het prille begin van de filmgeschiedenis. Sommige zijn alleen vanwege de historische waarde interessant, maar er zit er ook een tussen waarin een olifant wordt geëlectrocuteerd. Ze zijn allemaal wel via youtube te vinden.

http://www.icheckmovies.com/lists/harvard+universitys+suggested+film+viewing+list+narrative+films+2012/

John Milton

• 24218 berichten
  • 13383 stemmen

RuudC schreef:

Als je snel wilt stijgen in ranking moet je eens in dit lijstje gaan kijken.

http://www.icheckmovies.com/lists/harvard+universitys+suggested+film+viewing+list+narrative+films+2012/

ja en nee, op die link van mij staan alle shorts die op een official list staan gesorteerd op speelduur, dus de kortste eerst, en daar staan alle die hier op staan dus ook op

Er is dus veel overlap en die Harvard lijst is op zich een snelle stijger (en interessant), maar die andere nog meer aangezien die met de 1 minuut filmpjes begint... Ik had er van jouw link inmiddels 78 gezien, maar ik ben op die shorts link van mij nu bij de filmpjes van 8 minuten aangekomen, alle officiele (vindbare) shorts daaronder zou ik dus moeten hebben gezien. Maar als ik straks bij de shorts van 40 minuten ben gaat het natuurlijk minder hard...

RuudC

• 4636 berichten
  • 2529 stemmen

Ah, dat was me nog niet helemaal opgevallen.. Het is eigenlijk dat ik zelf geschiedenis heb gestudeerd en dat ik daarom die antieke filmpjes wel interessant vind. De lijstjes die ik momenteel afwerk zijn de SF en horror toplijsten.

John Milton

• 24218 berichten
  • 13383 stemmen

kijk een mede-historicus, je verkeert in goed gezelschap

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16349 stemmen

moviefreak#1 schreef:

Weet iemand trouwens wat er met Swim is gebeurd, die stond 34e in de ranking en 2e van de MM groep maar is nu helemaal weg?

Ik heb mijn account opgeheven. Vind/Vond het eigenlijk maar een vervelende site, qua functionaliteit was het altijd al een behoorlijk drama. En daarnaast ontsteeg inmiddels het aantal onzinnige lijstjes het aantal zinnige by far. Én is leek soms meer bezig met lijstjes kijken dan films waarin ik zin had en dat beviel me niet.

Knisper

• 13038 berichten
  • 1278 stemmen

Dat is inderdaad het gevaar. Eigenlijk is de to see-lijst de enige lijst, die ik moet afwerken.

Onderhond

• 87592 berichten
  • 12835 stemmen

Ik blijf het nuttig vinden, zolang je jezelf er niet in verliest. 't Is gewoon een beetje discipline wat je jezelf moet opleggen.

Ik gebruik de lijsten nu vooral om af en toe een allom gewaardeerde film mee te pikken. En dan vooral de lijst van films die in de meeste (officiele) lijsten voorkomen, daar komen toch duidelijk de écht gelauwerde namen boven drijven. Beter dan een MM of IMDb top 250 te volgen, waar je toch meer een gesegmenteerde blik krijgt.

Maar nogmaals, als aanvulling, niet als leidend middel om dagelijks een film te kiezen.

beavis

• 6627 berichten
  • 14782 stemmen

Heb ook maar eens een eigen check-list aangemaakt

http://www.icheckmovies.com/lists/blown+away+by+light/beavis/

Niet zozeer / "alleen maar" een lijst van favorieten, ik heb geprobeerd om het ook een goede tip-lijst te laten zijn voor de avontuurlijke film-verkenner. Er zitten daarom ook genoeg recente tips in (zo'n 10% van de lijst). En alles wat richting mainstream of jeugd-sentiment e.d. gaat heb ik achterwege gelaten. Al deze titels onder elkaar vind ikzelf behoorlijk indrukwekkend, uiteraard, vandaar de titel die ik verzonnen heb. Hopelijk vinden anderen dat ook Hoewel er voor de mensen die mij hier al een beetje kennen waarschijnlijk weinig verassingen te vinden zullen zijn.

John Milton

• 24218 berichten
  • 13383 stemmen

leuke lijst. Ik heb er pas 15 gezien, dus nog een hoop te gaan. Veel titels kende ik al, maar zeker niet allemaal!

geen luchtig lijstje zo te zien

beavis

• 6627 berichten
  • 14782 stemmen

nee, voor wat lucht moet je er gewoon af en toe een screwball-komedie doorheen gooien

maar dat betekend niet dat ik deze lijst zelf, om in de beeldspraak te blijven, verstikkend zou vinden; het zijn in hoofdlijnen films die op hun eigen manier toch ook over mooie (ok, laat ik het nuanceren tot 'interessante') dingen gaan... op zijn minst over het menselijk vermogen enorm te worstelen met iets abstracts als "het bestaan"

Spetie

• 38871 berichten
  • 8145 stemmen

Mooie lijst inderdaad. Ik heb er 41 van gezien, maar er staan nog wel wat films in, die ik nog graag wil zien. Veel "dromerige" films. Films waarin je kunt wegdromen en je helemaal op hun reis meenemen, een gevoel dat ik bijvoorbeeld bij The Tree of Life kreeg.

beavis

• 6627 berichten
  • 14782 stemmen

kijk, dromerig klinkt al een stuk minder benauwd

dank!

Ik Doe Moeilijk

• 1145 berichten
  • 197 stemmen

Ik vraag me af hoe het kan dat sommige users hun totaal aantal checks soms gelijk is aan hun top list checks. Kijken die mensen dan alleen maar films uit top lists om zo hoog mogelijk te komen, of hebben ze gewoon een gemiddelde smaak (wat heel vreemd is, statistisch gezien).

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Ik denk dat die users alleen films afchecken die in een toplijst staan? Bijvoorbeeld door alle officiële toplijsten af te gaan en dan aan te tikken wat je er van gezien hebt.

Ik Doe Moeilijk

• 1145 berichten
  • 197 stemmen

Klinkt aannemelijk, had ik nog niet bedacht Blijf het desalniettemin een vreemd gebruik vinden.

Legan

• 18121 berichten
  • 4947 stemmen

Mochizuki Rokuro schreef:

(quote)

Ik heb mijn account opgeheven. Vind/Vond het eigenlijk maar een vervelende site, qua functionaliteit was het altijd al een behoorlijk drama. En daarnaast ontsteeg inmiddels het aantal onzinnige lijstjes het aantal zinnige by far. Én is leek soms meer bezig met lijstjes kijken dan films waarin ik zin had en dat beviel me niet.

Ah, dus daar was je gebleven. Had ik in het begin ook heel even, maar daar snel van genezen. Wat dat betreft gebruik ik het meer zoals Onderhond:

Onderhond schreef:

Ik gebruik de lijsten nu vooral om af en toe een allom gewaardeerde film mee te pikken.

Hoewel ik merk dat ik steeds meer afdwaal van andermans lijstjes.

Onderhond

• 87592 berichten
  • 12835 stemmen

Wat mij betreft is deze lijst momenteel de enige die ik echt gebruik, elke maand een gaatje of twee vullen is best aardig, maar meer dan dat is het ook niet.

RuudC

• 4636 berichten
  • 2529 stemmen

Je kijkt toch wel meer dan twee films per maand?

Onderhond

• 87592 berichten
  • 12835 stemmen

Voor de rest op te vullen heb ik ICheckMovies (en aanverwante lijstjes) niet nodig

Ik heb ook echt maar 1272 toplist checks op 4136 checks in totaal.

RuudC

• 4636 berichten
  • 2529 stemmen

Het is meer dat je een link plaatst naar een 'lijst' met alle films die op icheckmovies geregistreerd staan.

Onderhond

• 87592 berichten
  • 12835 stemmen

RuudC schreef:

Het is meer dat je een link plaatst naar een 'lijst' met alle films die op icheckmovies geregistreerd staan.

Gesorteerd op voorkomen in officiële toplijsten, toch? Ik begin uiteraard met vooraan uitpikken, niet iets ergens halverwege de lijst.

Maar was me er niet eens van bewust dat ze echt al hun films hadden opgelijst. Ben nog wel eventjes zoet met die lijst dan

RuudC

• 4636 berichten
  • 2529 stemmen

Nu zie ik het ook inderdaad. Ik keek alleen naar het totaal van de films in die lijst en niet naar het aantal toplist noteringen.

Ik houd me momenteel niet echt met de lijstjes bezig. Sowieso koop ik momenteel bijzonder weinig films. Eerst maar even de oude stapel wegwerken en daar ben ik nog lang niet klaar mee. Dan werk ik wellicht de lijstjes zoals de horror top 500 af. Lijkt me niet onverstandig om dat soort tips als liefhebber in de wind te slaan.

Onderhond

• 87592 berichten
  • 12835 stemmen

Valt dik tegen dat soort lijsten. Je kan er van op aan dat minstens 100 van die films van voor 1950 zijn en als horrorfilm ondertussen alle impact verloren hebben. Ik schrik er ook altijd van hoe weinig film ik van dat soort lijstjes gezien heb, maar als je dan uiteindelijk ziet wat er allemaal instaat ...

RuudC

• 4636 berichten
  • 2529 stemmen

Toch vind ik de charme van dat soort films soms wel erg aangenaam. De schok- en schrikeffecten zijn er in verreweg de meete gevallen wel af inderdaad. Ik vind ze ook lang niet altijd even goed, maar desondanks heb ik het er wel voor over om door een berg matige films te ploeteren om die paar krenten uit de pap te halen. En ergens, ik geef toe, vind ik het ook wel cool om heel veel 'klassiekers' gezien te hebben.

John Milton

• 24218 berichten
  • 13383 stemmen

Oh ik ben nog steeds verzot op die site, ben er al zoveel films door tegengekomen die ik anders niet direct gekeken zou hebben of die ik zelfs niet kende. zoals Onderhond die movies lijst gebruikt met sorteren op aantal official lists, maar dat trucje haal ik meestal bij specifieke lijstje ook uit.

Wat scheelt is dat het me niets uitmaakt of iets van voor 1950 is, ook al is alle horror ervan af gesleten, dan nog is er meestal wel genoeg bij om van te genieten, al is het alleen al vanuit filmhistorisch perspectief. De charme die RuudC noemt I guess. En stiekem vind ik dat ook cool en ik heb er vaak profijt van met de maandelijkse filmquiz.

Ik zit nu op 1657 official checks van 5143 checks, dus ik kijk ook genoeg wat niet op de lijstjes staat, althans, niet de officiële. Maar af en toe kom ik nog steeds verrassingen tegen zoals deze lijstjes:

About film: I-IV

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.