- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Beste Bond-schurken
Beste Bond-schurken
The Last
-
- 7169 berichten
- 0 stemmen
Lijkt me vrij duidelijk, gezien de naam.
Wie zijn dus jullie favoriete Bond-schurken?
Mijn top 5:
1. Auric Goldfinger (Gert Frobe) - Goldfinger
2. Jaws (Richard Kiel) - The Spy Who Loved Me en Moonraker
3. Francisco Scaramanga (Christopher Lee) - The Man with the Golden Gun
4. Oddjob (Harold Sakata) - Goldfinger
5. Max Zorin (Christopher Walken) - A View to a Kill
Ach ja, 2 henchmen, maar who cares?
Goldfinger is mijn absolute nummer 1, en sowieso één van de betere schurken op het witte doek. Jaws en Oddjob zijn de beste henchmen. A View to a Kill is zeker niet Moore's beste, maar Walken steelt toch echt de show daar. Scaramanga is de meest ondergewaardeerde bond villain.
Leek me wel leuk zo'n topic, aangezien ik binnenkort misschien weer oude tijden laat herleven. (als 'former' Bond-fan).
Silvio Dante
-
- 2943 berichten
- 2114 stemmen
Ernest Stravo Blofeld, neergezet door drie heerlijke acteurs:
Donald Pleasence, Charles Gray en Telly Savales.
Eveneens aardig: Goldfinger, Dr. No, Scaramanga.
maerk
-
- 4249 berichten
- 2702 stemmen
Richard Kiel als Jaws is me altijd bijgebleven.
®Tc
-
- 8212 berichten
- 1087 stemmen
Villiians:
1. Max Zorin (Christopher Walkon) - A View to a Kil
2. Franz Sanchez (Robert Davi) - Licence to Kill
3. 006 (Sean Bean) - Goldeneye
4. Ernst Stavro Blofeld (Anthony Dawson/Telly Savales/Donald Pleasence/Charles Gray/John Hollis) - From Russia With Love/Thunderball/On Her Majesty's Secret Service/You Only Live Twice/Diamonds Are Forever/For Your Eyes Only
5. Auric Goldfinger (Gert Frobe) - Goldfinger
Henchmens:
1. Oddjob (Harold Sakata) - Goldfinger
2. Renard (Robert Carlyle) - The World is not Enough
3. Red Grant (Robert Shaw) - From Russia With Love
4. Jaws (Richard Kiel) - The Spy Who Loved Me/Moonraker
5. Necros (Andreas Wisniewski) - The Living Daylights
The Last
-
- 7169 berichten
- 0 stemmen
Blofeld hoorde je toch alleen de stem van in het begin? Later kwam hij pas echt aan bod (in You Only Live Twice meen ik).
Onatopp is ook een goede idd en eigenlijk het enigste pluspunt van de hele Brosnan-reeks.
Lord Flashheart
-
- 6454 berichten
- 2368 stemmen
Scaramanga is me altijd het beste bijgebleven, want die is uit de eerste Bondfilm die ik gezien heb, zo'n 16 jaar geleden.
Maar verder vond ik vooral de side kicks van de bad guys erg grappig:
- Baron Samedi (Live and Let Die) Voodoo neger. Meest lugubere side kick ooit.
- Oddjob (Goldfinger) Al genoemd.
- May Day (A View to a Kill) Tsja, Grace Jones.
- Nick Nack (The Man With the Golden Gun) Aziatisch dwergje.
- Mr. Wint and Mr. Kidd (Diamonds are Forever) Legendarisch homo-stel. Vooral hun einde is fantastisch.
Dit soort stereo-type sidekicks mis ik echt de laatste jaren. Het gaf de films wat meer kleur en daarnaast wat humor. Maar misschien dat ze onder invloed van politieke correctheid hebben moeten wijken.
The Last
-
- 7169 berichten
- 0 stemmen
Helemaal mee eens LF.
Geweldige sidekicks (henchmen) ook die je opnoemt (Nick Nack ). Samedi en Wint & Kidd zijn misschien wel de grootste idioten uit de Bond-geschiedenis.
Emile Locque komt ook ineens in mij op, die vent die je nooit hoorde praten in For Your Eyes Only. Ook een aardige.
thunderball
-
- 5661 berichten
- 1360 stemmen
Favoriete Bondschurken:
1 Gert Frobe als Goldfinger
2 Michael Lonsdale als Drax
3 Donald Pleasence als Blofeld
4 Christopher Lee als Scaramanga
5 Adolfo Celi als Largo
Favoriete henchmen:
1 Richard Kiel als Jaws
2 Harold Sakata als Oddjob
3 Robert Shaw als Red Grant
4 Famke Janssen als Xenia Onatopp
5 Luciana Paluzzi als Viona Volpe
By the way: henchmen's is steenkolen Engels, omdat men al het meervoud is van man
U-96
-
- 11870 berichten
- 1828 stemmen
Moeilijk kiezen, want ik vind ze allemaal wel erg goed. Je kunt mij beter vragen welke ik het minst vind. Dan kom ik toch wel gauw terecht bij het zooitje uit Die Another Day.
Verbaast me trouwens dat niemand nog Le Shiffre (Mads Mikkelsen) heeft genoemd.
turbothijs
-
- 56 berichten
- 0 stemmen
Goldfinger vind ik een hele goede slechterik. Verder vind ik Onatopp(Famke Janssen) ook goed.
De slechtste is natuurlijk Die Another Day. Over the top is leuk, maar dit is echt te overdreven.
Ruud007
-
- 195 berichten
- 41 stemmen
Vaak zijn de favoriete henchmen's hetzelfde, maar als het om villians gaat verschillen mensen vaak van keuze.
Favoriete henchmen:
1. Richard Kiel als Jaws
2. Harold Sakata als Oddjob
3. Julius Harris als Tee Hee
4. Robert Shaw als Donald Grant
5. Grace Jones als May Day
Favoriete villians:
1. Michael Lonsdale als Hugo Drax
2. Gert Fröbe als Goldfinger
3. Christopher Walken als Max Zorin
4. Telly Savalas als Blofeld
5. Christopher Lee als Francisco Scaramanga
Popeye Doyle
-
- 276 berichten
- 0 stemmen
Emilio Largo
Ernst Stavro Blofeld
Max Zorin
Donald Grant
Rosa Klebb
Jaws
Oddjob
Dr. No
JustMike
-
- 3218 berichten
- 751 stemmen
Mijn top 5:
1. Auric Goldfinger (Gert Frobe) - Goldfinger
2. Jaws (Richard Kiel) - The Spy Who Loved Me en Moonraker
3. Francisco Scaramanga (Christopher Lee) - The Man with the Golden Gun
4. Oddjob (Harold Sakata) - Goldfinger
5. Max Zorin (Christopher Walken) - A View to a Kill
haha, die van mij is hetzelfde, alleen de laatste niet...
JustMike
-
- 3218 berichten
- 751 stemmen
dat is die spion in een film, ik ben vergeten welke, dan zitten ze in een trein en dan komt er een rus aan om hem aan te vallen, welk deel is dit?
nou dat is mijn nummer 5!
Mr. E-28
-
- 532 berichten
- 0 stemmen
@JustMike :
bedoel je Red Grant in From Russia With Love ?
Brix
-
- 19257 berichten
- 4676 stemmen
Schurken (leiders):
Auric Goldfinger (Gert Fröbe)
Francisco Scaramanga (Christopher Lee)
Frank Sanchez (Robert Davi)
Handlangers:
Donald Grant(Robert Shaw)
Oddjob (Harold Sakata)
Rosa Klebb (Lotte Lenya)
Film Pegasus (moderator films)
-
- 30451 berichten
- 5199 stemmen
Beste schurken:
1. Red Grant (From Russia With Love)
2. Auric Goldfinger (Goldfinger)
3. Ernst Stravro Blofeld (vooral dan From Russia With Love en On Her Majesty's Secret Service)
4. Alec Trevelyan (Goldeneye)
5. Frank Sanchez (Licence to kill)
dominion
-
- 4062 berichten
- 0 stemmen
Ik vind Scaramanga een hele goeie schurk.
van duijn
-
- 935 berichten
- 845 stemmen
top 3:
1. Christopher Walken als Max Zorin
2. Charles Gray als Blofeld
3. Christopher Lee als Scarmanga
AGE-411
-
- 10236 berichten
- 723 stemmen
Moeilijk om ze in een volgorde te plaatsen. De meest memorabele:
- Scaramanga (The Man With The Golden Gun)(Christopher Lee)
- Red Grant (From Russia With Love)(Robert Shaw)
- Raoul Silva (Skyfall)(Javier Bardem)
- Franz Sanchez (Licence To Kill)(Robert Davi)
ASRoma1927
-
- 49 berichten
- 2125 stemmen
1: Max Zorin - Christopher Walken
2: May Day - Grace Jones
3: Jaws - Richard Kiel
4: Oddjob - Harold Sakata
5: Elektra King - Sophie Marceau
blackcat13
-
- 660 berichten
- 136 stemmen
Ik ben er nog niet helemaal uit wie mijn favoriete Bondschurk is, maar ben de films nu stuk voor stuk aan het herzien dus daar zal wel een toplijstje uit voortkomen haha.
Wat vinden jullie trouwens van Bardem's Silva? Vond deze schurk wel aardig, maar iets teveel afgekeken van The Joker met zijn gekke trekjes en gestoorde tics en over-gecompliceerde plannetjes.
Sowiezo vind ik de villains van Daniel Craig's "Bond-run" niet denderend maar Mister White heeft wel iets cools en sowiezo Quantum als geheel is toch wel nice. Le Chiffre had ook een gaaf voorkomen maar is niet echt optimaal benut, vooral door zijn nogal snelle en slappe exit.
De fan-favorite Goldfinger is een leuke badguy, maar de grote ophef heb ik nooit echt begrepen eigenlijk. Misschien bij een herziening.
Dk2008
-
- 10396 berichten
- 746 stemmen
1 Christopher Walken als Max Zorin
2 Robert Davi als Frank Sanchez
Film Pegasus (moderator films)
-
- 30451 berichten
- 5199 stemmen
Top 5 van Bond villains:
1. Le Chiffre (Casino Royale)
2. Auric Goldfinger (Goldfinger)
3. Ernst Stavro Blofeld (diverse films)
4. Alec Trevelyan (GoldenEye)
5. Francisco Scaramanga (The man with the golden gun)
En top 5 van de henchmen:
1. Red Grant (From Russia With Love)
2. Xenia Onatopp (GoldenEye)
3. Fatima Blush (Never say never again)
4. Mr. Hinx (Spectre)
5. Fiona Volpe (Thunderball)