- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Maak van een regisseur jouw toplijst
Maak van een regisseur jouw toplijst
Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
Ben geen Miike-kenner, maar Ichi The Killer schijnt bij velen nogal in de smaak te vallen.
mikey
-
- 28999 berichten
- 5148 stemmen
Dead or Alive 3
Ichi the Killer 3.5
Fudoh: The New Generation 3
Imprint 1.5
Wel grappig tot nu toe. Misschien soms teveel onderbroekenlol.
Gizzmann
-
- 5617 berichten
- 2874 stemmen
01.46-Okunen no Koi (2006) 5*
02.Zebraman (2004) 3,5*
03.Ôdishon (1999) 3*
Hij heeft alvast een meesterwerk gemaakt, maar ik weet na drie films dat hij geweldig kan zijn, maar ook wel licht tegen kan vallen. Ben toch benieuwd naar een aantal van zijn andere films, maar hoef heus niet alles van hem te zien (ben je ook veel telang bezig
)
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16416 stemmen
Even copy-paste uit het Miike topic, dat gaat alvast snel...
01. 46-Okunen no Koi 4.0*
02. Gokudo Kyofu Dai-Gekijo Gozu 4.0*
03. Koroshiya 1 3.5*
04. Shinjuku Kuroshakai 3.5*
05. Katakuri-ke no Kofuku 3.5*
06. Chugoku no Chojin 3.5*
07. Bijita Q 3.0*
08. Odishon 3.0*
09. Jitsuroku – Ando Noboru Kyodo-den: Rekka 3.0*
10. Hanzaisha 2.5*
11. Zeburaman 2.5*
12. Chakushin Ari 2.0*
Yokai Daisenso in bezit op DVD, maar nog niet gezien. Verder vooral benieuwd naar Burusu Hapu en wellicht Izo.
guulbert
-
- 1618 berichten
- 18 stemmen
1. Bijitâ Q 5*
2. Jitsuroku Andô Noboru Kyôdô-den: Rekka 3.5*
Alastor
-
- 2634 berichten
- 3018 stemmen
Nog maar een eigenzinnige filmmaker dan; Jean-Luc Godard
1. 4,5* Une Femme Mariée: Suite de Fragments d'un Film Tourné en 1964
2. 3,5* 2 ou 3 Choses Que Je Sais d'Elle
3. 3,5* Vivre Sa Vie: Film en Douze Tableaux
4. 3,5* Masculin, Féminin: 15 Faits Précis
5. 3,0* Le Mépris
6. 3,0* À Bout de Souffle
7. 3,0* Bande à Part
Well done. Ben nog lang niet klaar met zijn oeuvre, op naar meer!
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Legendarische naam, maar komt bij mij niet verder dan 2 sterren, van wat ik gezien heb. Weinig goesting dus om de rest te gaan zien.
starbright boy (moderator films)
-
- 22420 berichten
- 5127 stemmen
Eerst Godard. Interessant, maar ik blijf 'm op een afstandje bekijken. Hij heeft nog nooit echt mijn hart weten te veroveren. In zijn latere werk (vanaf de politisering van zijn films in ongeveer 1968) heb ik (nog) niet veel trek. Een aantal van zijn vroegere films wil ik nog graag zien, omdat ik wel het gevoel heb dat er ergens een film zit die wel in de vieren terecht komt (ik verwacht misschien wel het meeste van Le Mepris en Vivre Sa Vie).
1. Masculin, Féminin: 15 Faits Précis 3.5*
2. Bande à Part 3.5*
3. Week End 3.0*
4. À Bout de Souffle 3.0*
5. Éloge de l'Amour 2.0*
Van Miike nog maar drie films gezien. Meer gaat er zeker van komen. De man is interessant door zijn enorme werktempo en zijn alle kanten op schietende oeuvre. Ik weet zeker dat er films zullen zijn die ik niet te harden zal vinden, maar ook zeker dat er nog films tussenzitten die ik geweldig goed ga vinden. Ik heb in elk geval interesse in o.a. De twee Young Thugs-films, Gozu, Fudoh, The Happiness of the Kakaturi's, Visitor Q, The Bird People in China en Three Extremes.
1. 46-Okunen no Koi 4.0*
2. Ôdishon 3.5*
3. Yôkai Daisensô 3.0*
danuz
-
- 12935 berichten
- 0 stemmen
01. 3.5* - Mépris, Le
02. 3.0* - À Bout de Souffle
03. 2.5* - Week End
04. 1.5* - 2 ou 3 Choses Que Je Sais d'Elle
Van mooi (Le Mepris zou ooit eens in de herkijk moeten en dan wellicht opgehoogd worden), tot leuk (Souffle), tot aardig (Week End), tot niet doorheen te komen (2 ou 3).. Wil zeker meer van hem zien, vermoed dat er nog wel enkele boeiende films tussen zitten.
Co Jackso
-
- 21924 berichten
- 2791 stemmen
1. 3,5* - À Bout de Souffle
2. 3,0* - Alphaville, une Étrange Aventure de Lemmy Caution
3. 1,5* - Éloge de l'Amour
Tot nu toe is Godard voor mij geen succes. Het is mij iets te poëtisch en te zweverig. Maandag ga ik wel Pierrot le Fou zien, waar ik wel wat van verwacht.
dragje
-
- 5098 berichten
- 0 stemmen
01. - 4.0* - Masculin, Féminin: 15 Faits Précis (1966) -b
02. - 4.0* - Mépris, Le (1963) -b
03. - 4.0* - À Bout de Souffle (1960) -b
04. - 3.5* - Alphaville, une Étrange Aventure de Lemmy Caution (1965) -b
05. - 3.5* - Week End (1967) -b
Veels te weinig van gezien, wat ook telt voor bepaalde Italiaanse regisseurs telt ook voor Godard; veel kijken.
Onderhond
-
- 87606 berichten
- 12869 stemmen
01. 3.5* - Mépris, Le
02. 3.0* - Alphaville, une Étrange Aventure de Lemmy Caution
03. 3.0* - Week End
04. 3.0* - À Bout de Souffle
05. 3.0* - Notre Musique
06. 2.0* - Bande à Part
07. 2.0* - 2 ou 3 Choses Que Je Sais d'Elle
Eigenlijk geen betere regisseur om te kiezen na Miike. Hoewel ze toch andere films maken, zijn het twee regisseurs die gewoon écht lekker buiten de lijntjes kleuren.
Ook de reden waarom ik Godard nog kan smaken. Je kan een Godard film opzetten en nog steeds iets compleet nieuws zien.
Jammer genoeg is hij absoluut niet de entertainer die Miike is, vind zijn films vormelijk en structureel dan ook steeds veel boeiender dan de nogal dufkutterij die zich daadwerkelijk op het scherm afspeelt.
Maar toffe vent, af en toe pik ik eens een filmpje mee, al is het weeral een tijdje geleden. Komt omdat er jammer genoeg nog steeds niks van hem in de Top 250 staat. Wat mij betreft een gemis.
Spetie
-
- 38871 berichten
- 8210 stemmen
Maar toffe vent, af en toe pik ik eens een filmpje mee, al is het weeral een tijdje geleden. Komt omdat er jammer genoeg nog steeds niks van hem in de Top 250 staat. Wat mij betreft een gemis.
Je zegt dat je het een gemis vindt dat er geen film van hem in de top 250 staat, maar je geeft geen film van hem hoger dan 3,5*. Dan hoort hij toch ook niet in jou top 250 qua films of bedoel je iets anders?
Onderhond
-
- 87606 berichten
- 12869 stemmen
Niet in mijn Top 250 nee, maar een algemene Top 250 is toch wat anders. En daar hoort gewoon toch wel een filmpje van Godard in te staan. Daarvoor is hij zeker uniek en getalenteerd genoeg.
Spetie
-
- 38871 berichten
- 8210 stemmen
Niet in mijn Top 250 nee, maar een algemene Top 250 is toch wat anders. En daar hoort gewoon toch wel een filmpje van Godard in te staan. Daarvoor is hij zeker uniek en getalenteerd genoeg.
Oke ik snap je punt. Ja misschien is hij daar zeker getalenteerd genoeg voor, maar heel veel mensen, waaronder ik, zien zijn films blijkbaar nooit. Hij heeft 39 films gemaakt waarvan er maar eentje door meer dan 100 mensen hier is gezien. Zo kom je natuurlijk ook niet snel in de top 250. Toch zou ik best eens een film van hem willen zien.
Madecineman (moderator films)
-
- 7484 berichten
- 1715 stemmen
Heb je er niks van gezien dan ligt het geheel aan jezelf en is het hoog tijd om weer wat meer interesse te tonen in de hedendaagse films. Keuze genoeg in ieder geval.
Nou als dit moet doorgaan voor hedendaagse filmkunst
Visitor Q 1.5*
Ook heb ik ooit getracht Ichi en zebraaman te bekijken maar die heb ik na een half uurtje ofzo maar weer afgezet. Wat een bagger zeg.
Goddard nooit iets van gezien, dus das een nog korter rijtje.
Onderhond
-
- 87606 berichten
- 12869 stemmen
Als je filmkunst van Miike wil moet je ook achter die films aangaan, en niet achter Visitor Q. Ik zeg trouwens ook nergens dat Miike enkel filmkunst maakt, maar dat je als filmfan minstens interesse kan tonen in z'n werk. Iets wat jij dus ook al gedaan hebt, dus hoef je je verder ook niet aangesproken te voelen.
Madecineman (moderator films)
-
- 7484 berichten
- 1715 stemmen
Als je filmkunst van Miike wil moet je ook achter die films aangaan, en niet achter Visitor Q. Ik zeg trouwens ook nergens dat Miike enkel filmkunst maakt, maar dat je als filmfan minstens interesse kan tonen in z'n werk. Iets wat jij dus ook al gedaan hebt, dus hoef je je verder ook niet aangesproken te voelen.
Nou ja, ik bedoel iemand met zo'n uitgebreide lijst aan films valt natuurlijk op in filmland, de 3 films die ik (iig gedeeltelijk) gezien heb vond ik echt enorm tegen vallen dus vraag dan toch af waarom deze regisseur zo veel liefhebbers heeft. Aangezien jij nogal veel gezien hebt van hem welke film zou ik moeten kijken om echt het genie van Miike terug te zien in een film van hem?
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16416 stemmen
01. 4.5* - À Bout de Souffle
02. 4.0* - Vivre Sa Vie - Film en Douze Tableaux
03. 4.0* - Le Mepris
04. 4.0* - Pierrot le Fou
05. 3.5* - Week End
06. 3.5* - MA SCU LIN Féminin - 15 Faits Précis
07. 3.0* - Bande à Part
08. 3.0* - Alphaville - Une Étrange Aventure de Lemmy Caution
09. 3.0* - La Chinoise - Un Film en Train de se Faire
10. 3.0* - Le Petit Soldat
11. 3.0* - 2 ou 3 Choses Que Je Sais d'Elle
12. 2.5* - Une Femme est une Femme
13. 2.5* - Sauve Qui Peut (La Vie)
14. 2.0* - Les Caribiniers
15. 2.0* - Éloge de l'Amour
16. 2.0* - Paris Vu Par... - Montparnasse et Levallois – Un Action-Film
17. 2.0* - Laviamoci il Cervello ROGOPAG – Il Nuovo Mondo
18. 1.5* - Aria - Aramide
19. 1.0* - Tout Va Bien
20. 0.5* - Passion
Na de jaren 60 was het zeker "anders" en een eigen stijl, maar ook van maximaal middelmatig niveau.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
1. À Bout de Souffle (1960) 2,5
2. Week End (1967) 1,5
Weet mij niet te raken, maar waren wel twee eigenzinnige films. Verder veel te weinig van gezien om iets over te kunnen zeggen.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Nou ja, ik bedoel iemand met zo'n uitgebreide lijst aan films valt natuurlijk op in filmland, de 3 films die ik (iig gedeeltelijk) gezien heb vond ik echt enorm tegen vallen dus vraag dan toch af waarom deze regisseur zo veel liefhebbers heeft. Aangezien jij nogal veel gezien hebt van hem welke film zou ik moeten kijken om echt het genie van Miike terug te zien in een film van hem?
Probeer Sabu of Young Thugs eens.
Ramon K
-
- 13575 berichten
- 0 stemmen
Takashi Miike:
01. Gozu 4*
02. The City of Lost Souls 4*
03. Ichi the Killer 3,5*
04. Big Bang Love 3,5*
05. Ley Lines 3,5*
06. Shinjuku Triad Society 3,5*
07. Dead or Alive 3*
08. Rainy Dog 3*
09. Dead or Alive 2: Birds 3*
10. Audition 2,5*
11. Dead or Alive: Final 1,5*
12. One Missed Call 1,5*
13. Visitor Q 1,5*
Soms erg leuk, soms matig tot slecht, maar ik moet wel zeggen dat zijn cinema ‘iets’ heeft. Ben niet altijd even dol op zijn humor en zijn gebruik van lelijke CGI. Ben vooral benieuwd naar Sukiyaki Western Django, Izo en zijn yakuzawerk. Audition verdient een herziening.
maxcomthrilla
-
- 15579 berichten
- 2849 stemmen
01 - 4,5* Pierrot le Fou
02 - 4,5* Le Mepris
03 - 4,0* À Bout de Souffle
Geweldige regisseur. Zowat de eerste regisseur die in de jaren `60 met prachtige kleuren aan kwam zetten. Muziek is altijd op een aparte manier aanwezig en daarnaast gebeuren er gewoon dingen in zijn films die je op voorhand niet kunt voorstellen en voorspellen. Le Mepris en Pierrot le Fou blinken echt uit dankzij hun mediterraanse settings.
Veel te weinig van gezien nog. Maar Masculin Feminin & Alphaville - Une Étrange Aventure de Lemmy Caution liggen klaar om bekeken te worden. Verder benieuwd naar Bande a Part, Vivre sa Vie - Film en Douze Tableaux, Un Femme is un Femme, Une Femme Mariée: Suite de Fragments d'un Film Tourné en 1964 & Le Petit Soldat. Maar ik wil ook graag eens een wat oudere Godard kijken. Puur om te zien of het nou echt zo slecht is.
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Ja misschien is hij daar zeker getalenteerd genoeg voor, maar heel veel mensen, waaronder ik, zien zijn films blijkbaar nooit.
Voor een echte filmliefhebber is Godard denk ik toch echt onvermijdelijk. Love him or hate him, maar je kunt er niet echt omheen. Daarvoor is hij te belangrijk.
1. A Bout de Souffle (4*)
Die eerste film die ik van Godard zag is een groeiertje. Ik wil al lang wat meer van hem zien. Zal ook binnen niet al te lange tijd gebeuren denk ik.
Macmanus
-
- 13726 berichten
- 3705 stemmen
Ooit een stuk van Éloge de l'Amour gezien, maar dat was me toch langdradig niet normaal meer. Lijkt me ook een beetje humor te missen, maar ik zal eens kijken naar andere films zijn glorie periode is ook veel eerder.
Dragon
-
- 62559 berichten
- 4509 stemmen
1. Bande à Part (4,5)
2. Alphaville, une Étrange Aventure de Lemmy Caution (3,5)
À Bout de Souffle in bezit op dvd, Le Petit Soldat bij de hand.
Veel te weinig van gezien en daar wil ik op korte termijn verandering in brengen.
starbright boy (moderator films)
-
- 22420 berichten
- 5127 stemmen
Lijkt me ook een beetje humor te missen.
Integendeel. Veel van zijn jaren '60 films zijn juist erg komisch. Juist veel meer humor dan veel andere grote regisseurs. Maar op basis van Eloge d'amour kan ik wel begrijpen dat je die conclusie trekt.
Legan
-
- 18121 berichten
- 4947 stemmen
Wat ik tot nu toe mis is een vrouwelijke regisseur. Dus als eerste iemand met standaard films, maar toch meer bekendheid en gemaakte films (7) dan menig andere vrouw: Penny Marshall
01. 3,5* - Awakenings
02. 3,0* - Big
03. 3,0* - League of Their Own, A
04. 3,0* - Renaissance Man
DieGo
-
- 5808 berichten
- 2367 stemmen
01. 3.5* - A League of Their Own
02. 2.5* - Renaissance Man
03. 2.5* - Big
04. 2.0* - Jumpin' Jack Flash
1 vermakelijke film de rest is wat minder. Toch wel benieuwd naar Awakenings.
Tommeh
-
- 7318 berichten
- 3297 stemmen
01. 3.0* - League of Their Own, A
02. 2.5* - Big
03. 2.5* - Renaissance Man
04. 2.0* - Jumpin' Jack Flash
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.