• 15.935 nieuwsartikelen
  • 178.874 films
  • 12.260 series
  • 34.055 seizoenen
  • 648.924 acteurs
  • 199.227 gebruikers
  • 9.386.536 stemmen

Maak van een regisseur jouw toplijst

zoeken in:

Matchostomos

• 4171 berichten
  • 535 stemmen

James Cameron:

01. 3.0* - Aliens

02. 3.0* - Terminator 2: Judgement Day

03. 3.0* - Titanic

04. 2.0* - The Terminator

'The Abyss' in bezit en reeds voor mijn periode op moviemeter gezien. En die kijkbeurt van weleer zegt me nog steeds dat 'The Abyss' wellicht Camerons beste is. 'Piranha Part Two: The Spawning' opgenomen op cassette.

Madecineman (moderator films)

• 7484 berichten
  • 1715 stemmen

Frankenheimer nog even;

1) Ronin 4*

2) Birdman of Alcatraz 3.5*

Voor de rest een regisseur die me niet zo heel erg aanspreekt (voor Ronin heb ik wel een zwak op de een of andere manier)

Cameron;

1) Aliens 4*

2) The Abyss 4*

3) Terminator 2 4*

4) The Terminator 3.5*

5) Titanic 3*

Maakt bijzonder vermakelijke spektakelfilms, zit ook wel een beetje te wachten op zijn nieuwste SF project.

Jorick

• 8776 berichten
  • 2337 stemmen

1. Titanic (3,5*)

2. Aliens (3,5*)

3. The Terminator (3,0*)

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Knisper schreef:

Maakt vooral hele slechte vervolgen.

Dat is nou net wat hij wél kan. Hij is een van de zeldzame regisseurs die schijnbaar een vervolg kan makend at superieur is aan het eerste deel. En hij deed het twee keer!

1. Aliens (4*)

2. Terminator 2: Judgment Day (3,5*)

3. True Lies (3,5*)

4. The Terminator (3*)

5. Titanic (2,5*)

Verder niet echt een opvallend figuur. Maakt bovengemiddelde actiefilms, maar een echt meesterwerk zie ik hem niet maken. Ik kom er nu pas achter dat er schijnbaar een hype hangt rondt zijn nieuwste film. Die spreekt mij eigenlijk niet zo aan. Verder wil ik alleen The Abyss nog van hem zien. Die twee docu's en die Piranhafilm laat ik voor wat ze zijn. Het grootste raadsel rond Cameron is hoe juist Titanic zou populair heeft kunnen worden. Het enige wat niet standaard aan die film was waren het budget de belachelijke lengte.

Leland Palmer

• 23785 berichten
  • 4899 stemmen

James Cameron:

1. 5,0* - Titanic (#4)

2. 5,0* - Terminator 2: Judgement Day

3. 3,5* - Terminator, The

4. 3,0* - Aliens

5. 3,0* - True Lies

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Meester van de uber-actie film.

1. Terminator 4,5

2. True Lies 4,5

3. Aliens 4,5

4. Titanic 4,5

5 The Abyss 4

6 Terminator 2 4

7 Ghosts of the Abyss 2

8 Piranha 2 2

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

The One Ring schreef:

Het grootste raadsel rond Cameron is hoe juist Titanic zou populair heeft kunnen worden. Het enige wat niet standaard aan die film was waren het budget de belachelijke lengte.

In zijn tijd waren de SE baanbrekend, meer zelfs dan die van Jurassic park zou ik willen stellen. Verder boodt de film prima vermaak voor zowel jongens als meisjes. Film stond 16 weken bovenaan de bezoekersladder in de USA met elke week een constante 25 miljoen. Met afstand een ongeëvenaarde prestatie. Tegenwoordig openen ze zeer hoog (80-100mln) om vervolgens elke week 50% in te leveren.

maxcomthrilla

• 15579 berichten
  • 2849 stemmen

01 - 3,5* True Lies

02 - 3,0* Titanic

03 - 1,0* Terminator II: Judgment Day

Matige actie - regisseur. The Terminator en Aliens ooit eens gezien maar ik kan mij er niets van herinneren. Terminator II wil ik nog wel eens een kans geven. Is ook al ruim 3 jaar geleden dat ik hem zag en mijn smaak is toch wel veranderd sindsdien.

Silvio Dante

• 2943 berichten
  • 2153 stemmen

1. Titanic 4.5*

2. T2: Judgement Day 4.0*

3. The Abyss 3.5*

4. The Terminator 3.5*

5. Aliens 1.0*

Onderhond

• 87606 berichten
  • 12869 stemmen

Zal dan maar weer eens een brave naam neerzetten. Takashii Miike. Heb je er niks van gezien dan ligt het geheel aan jezelf en is het hoog tijd om weer wat meer interesse te tonen in de hedendaagse films. Keuze genoeg in ieder geval.

Onderhond

• 87606 berichten
  • 12869 stemmen

01. 5.0* - Big Bang Love, Juvenile A

02. 5.0* - Visitor Q

03. 5.0* - The Box (Three ... Extremes segment)

04. 4.5* - Gozu

05. 4.5* - Izo

06. 4.5* - The City of Lost Souls

07. 4.5* - The Big Spook War

08. 4.0* - Dead or Alive 2: Tôbôsha

09. 4.0* - The Happiness of The Katakuris

10. 4.0* - Like a Dragon

11. 4.0* - Fudoh: The New Generation

12. 4.0* - The Bird People in China

13. 4.0* - Audition

14. 4.0* - Dead or Alive 3

15. 4.0* - Graveyard of Honor

16. 4.0* - Sukiyaki Western Django

17. 4.0* - Osaka Tough Guys

18. 4.0* - Sabu

19. 4.0* - Blues Harp

20. 4.0* - Young Thugs: Nostalgia

21. 3.5* - Zeburaaman

22. 3.5* - Full Metal Yakuza

23. 3.5* - Ichi the Killer

24. 3.5* - One Missed Call

25. 3.5* - Ley Lines

26. 3.5* - Deadly Outlaw: Rekka

27. 3.5* - Agitator

28. 3.5* - The Negotiator

29. 3.5* - Yakuza Demon

30. 3.5* - Andromedia

31. 3.0* - Bodyguard Kiba

32. 3.0* - Rainy Dog

33. 3.0* - Family

34. 3.0* - Shinjuku Triad Society

35. 3.0* - MPD Psycho

36. 3.0* - Imprint

37. 3.0* - Shinjuku Outlaw

38. 3.0* - Salaryman Kintaro

39. 2.0* - Dead or Alive

40. 1.5* - Kumamoto Stories

41. 1.0* - Silver

Zal nooit mijn absolute nummer 1 worden, daarvoor heeft hij teveel films gemaakt die niet goed genoeg afgewerkt zijn. Anderzijds denk ik dat hij niet snel uit m'n top 10 van regisseurs zal verdwijnen, aangezien hij bijna altijd iets maakt waar wat boeiends in zit.

Waarschijnlijk daarom dat ik ook al zoveel van hem gezien heb. 't Is altijd leuk om een Miike te kijken, aangezien je een bijna 100% garantie hebt weer eens iets nieuws of anders te zien.

Vaak werkt het niet voor iedereen maar bij Miike kan ik dat enkel positief zien. Verder ook knap dat hij ook nu nog (na uiteindelijk toch wat nationale en internationale appreciatie) hij gewoon zijn ding blijft doen.

Wat mij betreft in ieder geval de boeiendste regisseur die ik ken. En de meest originele en veelzijdige.

DVD-T

• 15565 berichten
  • 3129 stemmen

1-Chakushin Ari(one missed call) 4*

2-Koroshiya 1 4*

3-Dead or Alive 2: Tôbôsha 3.5*

4-Dead or Alive: Hanzaisha 3*

5-Dead or Alive: Final 3*

Nog erg weining van gezien maar wat ik gezien heb is me tot nu toe wel goed bevallen.Bijitâ Q lijkt me in iedergeval wel wat,en voor de rest zou ik niet echt weten waar ik moet beginnen.

Observator

• 18281 berichten
  • 3579 stemmen

1. 3,5* - Ôdishon

2. 2,5* - Koroshiya 1

Wat een oeuvre heeft die vent. Zit genoeg interessants tussen. Ben benieuwd naar jullie aanraders.

Alastor

• 2634 berichten
  • 3018 stemmen

1. 3,0* Ôdishon

2. 3,0* 46-Okunen no Koi

3. 1,0* Bijitâ Q

Bijitâ Q is vermoedelijk de allereerste Japanse film die op m'n pad kwam en betekende direct een valse start. Later heb ik de film nog een keer herzien, omdat er blijkbaar lovende kritieken bestonden, het bleek echter je reinste tijdsverspilling te zijn.

Met Ôdishon bewijst hij prima te kunnen filmen. 46-Okunen no Koi vond ik daarentegen nogal onevenwichtig en leek wat afgeraffeld, maar wist met krachtige afzonderlijke scènes nog wel te overtuigen.

Zijn vernieuwingsdrang valt te prijzen, op geweld- en misdaadfilms vol zieke humor zit ik echter bepaald niet te wachten. Van het resterende weet ik amper wat te verwachten, maar iets zegt me dat dat me ook tegen zal staan. Ik laat Miike voorlopig even voor wat hij is (een ongeleid projectiel?), misschien dat ik voor die 'doldwaze' Katakuri-familie nog wel ooit een uitzondering wil maken.

Cosoco

• 10908 berichten
  • 5185 stemmen

Ik heb er inmiddels al redelijk wat Miike's opzitten. Geweldig origineel en veelzijdig regisseur, al is lang niet alles even goed. Hoe meer ik van 'em zie, hoe meer ik Miike waardeer. Binnenkort waag ik me aan z'n western.

01 - 4,5* - 46-Okunen no Koi

02 - 4,5* - The Box

03 - 4,0* - Bijitâ Q

04 - 3,5* - Katakuri-ke no Kôfuku

05 - 3,5* - Dead or Alive 2: Tôbôsha

06 - 3,5* - Chuugoku no Chôjin

07 - 3,5* - Gokudô Sengokushi: Fudô

08 - 3,5* - Ôdishon

09 - 3,5* - Zebraman

10 - 3,0* - Koroshiya 1

11 - 3,0* - Naniwa Yuukyôden

12 - 3,0* - Chakushin Ari

13 - 2,5* - Gokudô Kuroshakai

14 - 2,5* - Shinjuku Autoroo

15 - 2,5* - Dead or Alive: Hanzaisha

16 - 2,0* - Imprint

Dragon

• 62559 berichten
  • 4509 stemmen

1. Ôdishon (4)

2. Bijitâ Q (4)

3. Koroshiya 1 (3) (dvd)

Dead or Alive: Hanzaisha, Dead or Alive 2: Tôbôsha & Dead or Alive: Final in bezit op dvd. Tv-opname van Chakushin Ari (One Missed Call) op dvd-rw.

In Miike's werk ga ik me zeker nog verder verdiepen. Gozu, Full Metal Yakuza, The Happiness of The Katakuris & Izo spreken mij het meest aan.

Co Jackso

• 21924 berichten
  • 2791 stemmen

1. 3,0* - Zebraman

2. 2,5* - Koroshiya 1

Duidelijk tekort gezien voor een echt goed oordeel over zijn werk.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Leuke veelzijdige no budget regisseur met geweldige ideeen. Heeft helaas vaak te kampen met grote pieken endalen in ijn films.

1 Visitor Q 4,5

2 Fudoh: The New Generation 4

3 Young Thugs: Innocent Blood 4

4 The Big Spook War 4

5 Dead or Alive 3,5

6 Audition 3,5

7 Sabu (2002) 3,5

8 Dead or Alive 2: Birds 3

9 Ichi the Killer 3

10 Dead or Alive 3 3

11 Three... Extremes 3

12 Gozu 2,5

13 The City of Lost Souls 2,5

14 Deadly Outlaw: Rekka 2,5

15 Alternatieve titel: The Happiness of The Katakuris 2

16 Zeburaaman 2

maxcomthrilla

• 15579 berichten
  • 2849 stemmen

01 - 4,5* 46-Okunen no Koi

02 - 4,0* Katakuri-ke no Kôfuku

03 - 4,0* Bijitâ Q

04 - 3,5* Ôdishon

05 - 3,5* Gokudô Sengokushi: Fudô

Interessante regisseur die veel leuke verassingen in zijn films stopt. Alhoewel veel films mij niet aanspreken, doen velen dat ook weer wel. Gozu, The City of the Lost Souls, The Big Spook War & The Bird People in China liggen klaar om bekeken te worden. Ichi: The Killer wil ik ook graag zien.

Halcyon

• 9952 berichten
  • 0 stemmen

One Missed Call en Visitor Q vind ik z'n beste films.

Al de rest dat ik gezien heb gaat van doorsnee (vb. Ichi The Killer) tot schandalig slecht (vb. Audition). Wat mij betreft een knoeier eerste klas. Visueel afzichtelijke films (op een paar uitzonderingen na) en vaak ook erg saai en scenarioloos. Staat bij mij vooral bekend om shockvalue en een paar dolle fratsen. Vreemd dat hij dan af en toe uitpakt met een geweldige film. Potentieel zal er ergens toch wel inzitten, al komt het er maar zelden uit. Misschien eens beseffen dat kwaliteit primeert boven kwantiteit?

Onderhond

• 87606 berichten
  • 12869 stemmen

Misschien eens beseffen dat kwaliteit primeert boven kwantiteit?

En een doorsnee regisseur worden. Ik mag hopen van niet. Kwantiteit is gewoon erg duidelijk een meerwaarde bij Miike.

Matchostomos

• 4171 berichten
  • 535 stemmen

Takashi Miike:

01. 3.0* - Box (segment 'Three... Extremes')

02. 1.5* - Bijitâ Q

'Imprint' in bezit. 'Zebraman' opgenomen op cassette. En (enkel) benieuwd naar 'Gozu' en '46-Okunen no Koi'.

Halcyon

• 9952 berichten
  • 0 stemmen

Onderhond schreef:

(quote)

En een doorsnee regisseur worden. Ik mag hopen van niet. Kwantiteit is gewoon erg duidelijk een meerwaarde bij Miike.

Ik zie niet hoe je "doorsnee regisseur" (duidelijk een kwalitatief waardeoordeel) rijmt met het aantal films (kwantitatief) dat hij maakt. Die twee staan volledig los van mekaar, voor mij toch. Tenzij je zijn onafgewerkte look als gevolg van zijn moordend tempo als kwaliteit beschouwt. Voor mij mag Miike dus perfect wat minder films maken, maar degene die hij maakt mogen dan wel het niveau halen van pakweg een One Missed Call of Visitor Q.

Maar goed, dat is misschien een discussie voor bij de regisseur zelf in plaats van dit topic.

Macmanus

• 13726 berichten
  • 3705 stemmen

Miike

1: Bijitâ Q 5*

2: Dead or Alive 2: Tôbôsha 4.5*

3: Yôkai Daisensô 4*

4: Katakuri-ke no Kôfuku 4*

5: Ôdishon 4*

6: Box 4*

7: Gokudô Kyôfu Dai-gekijô: Gozu 4*

8: A Big Bang Love, Juvenile 4*

9: Dead or Alive: Final 4*

10: Koroshiya 1 3.5*

11: Chuugoku no Chôjin 3.5*

12: Chakushin Ari 3.5*

13: Gokudô Sengokushi: Fudô 3.5*

14: Tajuu Jinkaku Tantei Saiko - Amamiya Kazuhiko no Kikan 3.5*

15: Zebraman 3*

16: Dead or Alive: Hanzaisha 3*

17: Imprint 3*

18: Jitsuroku Andô Noboru Kyôdô-den: Rekka 3*

19 :Araburu Tamashii-Tachi 3*

20: Gokudô Kuroshakai 2.5*

21: Sabu 2*

Miike is denk ik de regisseur waar ik de meeste films van heb gezien. Begon wat stroef, vaak iets te flets beeld. Maar levert tegenwoordig met enige regelmaat goed materiaal af.

The City of Lost Souls, Izo en Django heb ik, en ga ik binnenkort maar eens kijken. En Crows Zero wil ik ook graag zien. Verder wel de leukste gezien van hem schat ik zo. Maar kijk altijd uit naar nieuw werk van de man. Maakt ook wel kans op een plekje in mijn regisseurs top 10.

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16416 stemmen

Ik haal zondag nog 15 lijstjes in zo te zien...

Onderhond

• 87606 berichten
  • 12869 stemmen

Halcyon schreef:

Ik zie niet hoe je "doorsnee regisseur" (duidelijk een kwalitatief waardeoordeel) rijmt met het aantal films (kwantitatief) dat hij maakt.

Met doorsnee doel ik niet meteen op kwaliteit hoor. Maar als Miike meer tijd in elke film steekt dan zullen er gewoon een hele hoop goeie ideeën het scherm niet halen. Alleen al in een film als Gozu zit meer originaliteit dan menig 10 andere regisseurs samen kunnen opbrengen.

Ik waardeer dat meer dan afwerking. Daarom denk ik ook dat wanneer Miike zijn films veel verder gaat afwerken hij een hoop spontaniteit en frisheid gaat verliezen. Iets wat je toch vaak ziet bij andere regisseurs.

Verder vind ik de titels die je noemt een beetje raar, aangezien One Missed Call een hitparodie is op een uitgemolken genre en Q waarschijnlijk één van z'n meest onafgewerkte films is.

Halcyon

• 9952 berichten
  • 0 stemmen

Onderhond schreef:

Verder vind ik de titels die je noemt een beetje raar.

Raar in welke zin? Omdat ze twee uitersten zijn, zowel qua vorm als inhoud?

Maar ik kan me wel in je uitleg vinden eigenlijk, had het daarstraks anders begrepen. Een aparte regisseur is het sowieso, wat ook z'n charmes heeft natuurlijk. 'k Vind het gewoon spijtig dat hij interessante ideeën niet altijd koppelt aan een stijlvolle visuele flair en andersom. Langs de andere kant moet ik wel toegeven dat ik niet erg veel van hem heb gezien, dus m'n mening is gebaseerd op slechts een fractie van z'n oeuvre.

Onderhond

• 87606 berichten
  • 12869 stemmen

Films als Izo en Big Bang Love vind ik visueel anders érg fraai. Ook The Box.

Nu hou ik daar ook uiteraard erg veel van, en ik zou niks liever hebben dan dat hij beiden zou kunnen koppelen (en nu hij wat grotere budgetten krijgt af en toe lijkt dat ook wel iets beter te lukken), maar als ik bij Miike moet kiezen tussen output en afwerking dan kies ik gewoon output.

En Q vind ik dus vooral vreemd omdat dat een geweldig onaffe film is (geschoten in 10 dagen met een microbudget en microfoons vol in beeld)

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Nog niets van gezien; hij trekt me ook niet bijzonder. Hij klinkt in ieder geval niet als een perfectionist of een regisseur die consistente films maakt. Maar volgende week ga ik kennis maken met hem via zijn film Sukiyaki Western Django. We zullen zien...

Legan

• 18121 berichten
  • 4947 stemmen

Zo op het oog kan ik mij niet herinneren ooit iets van hem te hebben gezien. Toch denk ik dat ik hem wel een kans of twee zal geven. Ik denk dat Visitor Q wel een goede keuze is. Verder nog een suggestie?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.