- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Net niet in je top 10
Net niet in je top 10
Kevin13
-
- 14947 berichten
- 0 stemmen
mijn nummers 11 t.e.m. 15
11. Star Wars
12. Lion King, The
13. Lotr: The Fellowship of the Ring, The
14. Reservoir Dogs
15. Alien
Kraay
-
- 6190 berichten
- 1425 stemmen
LOTR: Fellowship o/t Ring is mijn nr. 11
Dk2008
-
- 10396 berichten
- 746 stemmen
Handige topic want een top 10 geeft niet veel ruimte.
Daarom voor mezelf en wie het interesseert 25 favoriete films die er onder hangen
Der Blaue Engel (1930)
Magnificient obsession (1954)
To hell and back (1955)
Giant (1956)
The girl can't help it (1956)
Mon oncle (1958)
Fanfare (1958)
The fly (1958)
Pillow talk (1959)
Psycho (1960)
Lover come back (1961)
The birds (1963)
Send me no flowers (1964)
Von Ryan's Express (1965)
The party (1968)
Sbarco di Anzio (1968)
TinTin et le temple du soleil (1969)
The bridge at Remagen (1969)
Topaz (1969)
Tora! Tora! Tora! (1969)
Dad's army (1971)
TinTin et le lac aux Requins (1972)
The eagle has landed (1976)
Midway (1976)
Swing kids (1993)
Reinbo
-
- 70661 berichten
- 0 stemmen
Deze 10 zou ik er graag ook inzetten.
Escape from New York
The Thing
Soy Cuba
Taxi Driver
Bad Taste
American Beauty
2001 a space Oddesy
Bad Timing
Goodfellas
Pulp Fiction
DeCol
-
- 7009 berichten
- 2586 stemmen
Ik heb 15 films 5* gegeven. Hiervan staan er logischerwijs in mijn top 10. De andere 5 die er niet in staan zijn:
Robin Hood
The Prestige
Kickboxer
Good Will Hunting
The Dark knight
Het is trouwens weer is tijd om mijn stemmen langs te gaan. Bij 4,5* zag ik al potentiële 5* staan. Mijn top 10 staat ook al heel lang zo.
Glacius
-
- 4249 berichten
- 2845 stemmen
De lijst even aanpassen.
Net niet in top 10;
Mulholland Dr.
Raging Bull
Taxi Driver
Fargo
No Country For Old Men
There Will Be Blood
thunderball
-
- 5661 berichten
- 1360 stemmen
Net niet in mijn top 10, maar wel behorend tot de favorieten (in willekeurige volgorde):
Spartacus
The Godfatner
Moonraker
Face off
The good, the bad and the ugly
Apocalypse Now
The Matrix
The Ninth gate
Where Eagles dare
lucdecoster
-
- 1644 berichten
- 6323 stemmen
Vele films net niet in de top 10
- Léon
- Once upon a time in the west
- The graduate
- Ray
- La Bamba
- Reqièum for a dream
- American beauty
- The good, the bad, the ugly
- The wild bunch
- Bin-jip
- Edward Scissorhands
- Scarface
- The bridges of Madison county
- Heat
mikey
-
- 28328 berichten
- 4915 stemmen
Alternatieve t10 (eigenlijk beter dan mijn 'echte')
1. tHE DAY AFTER
2. Election
3. Mad Max 2
4. Airplane
5. Targets
6. Blow-out
7. Summer of Sam
8. Psycho
9. Soldaat van oranje
10. King Kong 33
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Deze in willekeurige volgorde genoemde 5* films vallen net buiten mijn top 10.
* Rocco e i Suoi Fratelli (1960)
* La Caduta degli Dei (1969)
* Morte a Venezia (1971)
* Ludwig (1972)
* L'Avventura (1960)
* L'Eclisse (1962)
* Il Deserto Rosso (1964)
* La Dolce Vita (1960)
* Il Conformista (1970)
* La Stanza del Figlio (2001)
* Gegen die Wand (2004)
* Sa som i Himmelen (2004)
* Dead Man Walking (1995)
* The Insider (1999)
* The Merchant of Venice (2004)
* L'Appartement (1996)
* Irrèversible (2002)
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
* Gegen die Wand (2004)
Oei, die had net een plaatsje veroverd.
Heeft het dus niet lang volgehouden.
Maarja, het is ook vreselijk moeilijk om een top 10 te maken.
kaketoe
-
- 827 berichten
- 1705 stemmen
American History X
Butterfly Effect, The
Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring, The
Lord of the Rings: The Return of the King, The
Remi
-
- 6720 berichten
- 0 stemmen
Boogie Nights
28 Days Later...
Shining, The
Clockwork Orange, A
One Flew over the Cuckoo's Nest
Man on the Moon
Into the Wild
Irreversible
Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring, The
Shawshank Redemption, The
Ray
True Romance
En zo kan ik nog wel even doorgaan...
the pope
-
- 5380 berichten
- 2389 stemmen
Net niet in top 10:
The Prestige
Lost Highway
Predator
The Dark Knight
No Country For Old Men
Fear and Loathing in Las Vegas
The Shining
The Thing
Star Wars
Blue Velvet
En nog veel meer.....
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Braindead
Haute tension
Oldboy
The matrix
The thing
Wanted
kimberlyVD
-
- 5941 berichten
- 1533 stemmen
brokeback mountain
the matrix
la vita è bella
million dollar baby
donnie darko
cast away
as good as it gets
finding nemo
finding neverland
Amélie
the guardian
one hour photo
pretty woman
notting hill
the pursuit of happyness
the sixth sense
top gun
the green mile
american beauty
...
Mescaline
-
- 6989 berichten
- 2736 stemmen
Training day is er sinds kort uit.. moest plaats maken voor the virgin suicides
Chloe Moretz
-
- 411 berichten
- 0 stemmen
Halloween (1978)
The Sixth Sense
The Exorcist
The Shining
En meer!
kimberlyVD
-
- 5941 berichten
- 1533 stemmen
brokeback mountain
the matrix
la vita è bella
million dollar baby
donnie darko
cast away
as good as it gets
finding nemo
finding neverland
Amélie
the guardian
one hour photo
pretty woman
notting hill
the pursuit of happyness
the sixth sense
top gun
the green mile
american beauty
...
sinds kort ook Running scared.. geweldige film!
Kevin13
-
- 14947 berichten
- 0 stemmen
United 93 heeft zijn plaats verloren en staat nu op een verdiende 11ste plaats.
Dk2008
-
- 10396 berichten
- 746 stemmen
Handige topic want een top 10 geeft niet veel ruimte.
Daarom voor mezelf en wie het interesseert 25 favoriete films die er onder hangen
Der Blaue Engel (1930)
Magnificient obsession (1954)
To hell and back (1955)
Giant (1956)
The girl can't help it (1956)
Mon oncle (1958)
Fanfare (1958)
The fly (1958)
Pillow talk (1959)
Psycho (1960)
Lover come back (1961)
The birds (1963)
Send me no flowers (1964)
Von Ryan's Express (1965)
The party (1968)
Sbarco di Anzio (1968)
TinTin et le temple du soleil (1969)
The bridge at Remagen (1969)
Topaz (1969)
Tora! Tora! Tora! (1969)
Dad's army (1971)
TinTin et le lac aux Requins (1972)
The eagle has landed (1976)
Midway (1976)
Swing kids (1993)
27 films nu
Mon Oncle (1958)
Strauss Dynasty (1991)
Pastichio Rocker
-
- 6344 berichten
- 0 stemmen
- Kôkaku Kidôtai (Ghost In The Shell) (1995)
- Fear And Loathing In Las Vegas (1998)
- Evil Dead 2 (Evil Dead 2: Dead By Dawn) (1987)
- Crossroads (2002)
Dk2008
-
- 10396 berichten
- 746 stemmen
[27 films nu
Mon Oncle (1958)
Strauss Dynasty (1991) [/quote]
30 films nu:
The birds (1963) weg, Action in the North Atlantic (1943), Marty (1955), All that heaven allows (1955), Angst essen Seele auf (1974) erbij.
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
À l'Intérieur
Alone
Cloverfield
Evil Dead II
Irréversible
Reservoir Dogs
Remi
-
- 6720 berichten
- 0 stemmen
The Shining
Boogie Nights
Deliverance
Irréversible
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Nosferatu, eine Symphonie des Grauens (1922)
Die Nibelungen: Kriemhilds Rache (1924)
Die Nibelungen: Siegfried (1924)
La Passion de Jeanne d'Arc (1928)
L'Âge d'Or (1930)
Belle de Jour (1967)
Cet Obscur Objet du Désir (1977)
La Grande Illusion (1937)
La Règle du Jeu (1939)
Riso Amaro (1949)
Banshun (1949)
Bakushû (1951)
Tôkyô Monogatari (1953)
Ugetsu Monogatari (1953)
Journal d'un Curé de Campagne (1951)
Condamné à Mort S'est Échappé ou Le Vent Souffle Où... (1956)
Au Hasard Balthazar (1966)
Hirishima Mon Amour (1959)
L'Année Dernière à Marienbad (1961)
L'Avventura (1960)
La Notte (1961)
L'Eclisse (1962)
La Ragazza con la Valigia (1961)
Le Soldatesse (1965)
8½ (1963)
Le Mépris (1963)
Nouvelle Vague (1990)
Notre Musique (2004)
Il Vangelo secondo Matteo (1964)
Edipo Re (1967)
Teorema (1968)
Medea (1969)
Il Decameron (1971)
Salò o Le 120 Giornate di Sodoma (1975)
La Collectionneuse (1967)
C'era una Volta il West (1968)
Il Conformista (1970)
Solyaris (1972)
Zerkalo (1975)
Nostalghia (1983)
Storie di Ordinaria Follia (1981)
L'Innocente (1976)
Eraserhead (1977)
Blue Velvet (1986)
Inland Empire (2006)
Spetters (1980)
La Belle Noiseuse (1991)
Un Coeur en Hiver (1992)
La Seconda Volta (1995)
L'Appartement (1996)
Eyes Wide Shut (1999)
Irréversible (2001)
La Stanza del Figlio (2001)
Lucía y el Sexo (2001)
La Meglio Gioventù (2003)
Buongiorno, Notte (2003)
La Finestra di Fronte (2003)
Reconstruction (2003)
Vozvrashcheniye (2003)
Izgnanie (2007)
Le Conseguenze dell'Amore (2004)
Caos Calmo (2008)