- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Moviemeter Awards algemeen discussietopic
Moviemeter Awards algemeen discussietopic
Film Pegasus (moderator films)
-
- 30660 berichten
- 5281 stemmen
Om het spel opnieuw leven in te blazen lijkt dat me het beste idee. En de jaren '00 hebben we ook al bijna twee jaar geleden gedaan denk ik. Als het niet langer geleden is bij sommige jaren. Met een vernieuwde aanpak misschien kan het zeker geen kwaad om die jaren terug te doen.
-
- 30660 berichten
- 5281 stemmen
Zoals gezegd wil ik dit spel terug nieuw leven inblazen. Om het ietwat dynamischer te maken laat ik enkele categorieën wegvallen. In het verleden was ik al blij dat er daar in die categorieën al door de helft op gestemd werd.
Dit zouden de categorieën zijn:
Beste Engelstalige film
Beste niet-Engelstalige film
Beste regie
Beste mannelijke hoofdrol
Beste vrouwelijke hoofdrol
Beste mannelijke bijrol
Beste vrouwelijke bijrol
Beste script
Beste (originele) filmscore
Beste cinematografie
Beste animatiefilm
Films Benelux en montage heb ik er uitgehaald. Origineel script en script naar bestaand materiaal heb ik samengezet. Velen wisten niet eens of het verhaal al dan niet origineel was.
Laat maar weten of dat goed is, of dat de rubrieken er toch terug in moeten of er nog bij moeten.
Number23
-
- 8366 berichten
- 5122 stemmen
En over welke periode hebben we het hier?? Vanaf het Millenium tot.......???
-
- 30660 berichten
- 5281 stemmen
Dit wordt per jaar gespeeld. Om het spel aantrekkelijk te maken begin ik met het jaar 2000 en zo telkens verder. Moest er veel animo zijn kunnen we daarna de jaren '90 doen etc...
Spetie
-
- 38582 berichten
- 6649 stemmen
Klinkt leuk. persoonlijk vind ik categorie Films Benelux echter wel een leuke toevoeging. Is toch een stukje reclame voor een film van eigen bodem. Verder lijkt de opzet me prima.
-
- 30660 berichten
- 5281 stemmen
Ja, ik was nog aan het twijfelen omdat er per jaar niet zo bijster veel films worden uitgebracht in de Benelux. Misschien dat ik die er toch nog mee terug in opneem...
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Van mij hoeft Benelux niet terug, er zijn al genoeg 'beste film' categorieën zo en de Benelux, mede door zijn beperkte grootte, is niet altijd even consistent met het afleveren van sterke films.
-
- 30660 berichten
- 5281 stemmen
Zijn hier nog voor- of tegenstanders van de Benelux mee op te nemen? Zoveel films zijn het wel niet, maar een beetje chauvinisme en reclame kan ook niet kwaad.
-
- 30660 berichten
- 5281 stemmen
De Moviemeter Awards zijn terug begonnen. Ik ga eerst de jaren '00 en '10 af om dan te bekijken naar gelang de interesse of ik ook de jaren '90 en ouder kan onder handen nemen. Eerste ronde (zelf selecteren) doe ik altijd over twee weken, twee ronde (kiezen uit de finalisten) duurt een week. Zo heeft iedereen tijd om de nodige films nog te kunnen bekijken.
Benelux heb ik er toch terug ingezet. Zoals The One Ring al zei is dit wel een kleine rubriek met waarschijnlijk al op voorhand de gekende nominaties, maar een beetje chauvinisme kan geen kwaad om deze film extra in de kijker te zetten.
Na elke MovieMeter Award maak ik ook een vergelijk met de lijsten op MM en IMDb en prijzen zoals Academy Awards, Golden Globes en BAFTA's. Zodat je uiteindelijk per jaar enkele tips kan opdoen.
Hopelijk is er veel animo hiervoor! Zou wel leuk zijn om dit met een mooi aantal mensen te kunnen doen. Iedereen is welkom natuurlijk!
Hier is de link naar de eerste jaargang: MovieMeter Awards 2000 (edi...
-
- 30660 berichten
- 5281 stemmen
Het jaar 2000 is afgelopen, de winnaars kan je hier zien: MM Awards 2000
Ik wacht nog een weekje om het volgende jaar te starten.
timmienoelie
-
- 1518 berichten
- 4265 stemmen
Moviemeter awards 2000 is nu toch wel al een tijdje geleden. Gaat de 2001 versie nog door? Want ik vond het toch wel een zeer leuk initiatief!
-
- 30660 berichten
- 5281 stemmen
Het nieuwe jaar is van start gegaan: MM Awards 2001
Dit keer is de periode iets korter voor de eerste ronde, hopelijk is dit voldoende om wat films te herzien. Maar op die manier kan ik de Awards afronden voor de zomervakantie begint. Stemmen kan tot 24 juni middernacht. Die dag zit ik toch op Graspop zodat ik pas de 25e de stemmen kan verwerken en de resultaten online zetten.
Alvast bedankt voor jullie inzendingen en veel stemplezier!
-
- 30660 berichten
- 5281 stemmen
Even ter herinnering dat de MM Awards van 2001 ondertussen al lopende zijn.
-
- 30660 berichten
- 5281 stemmen
Even opgelet: vanaf morgen gaan de moviemeter Awards van 2002 van start, ik maak morgen dat topic wel klaar. Omdat er al meerdere mensen de vraag hebben gesteld, wil ik het hier ook ineens aan iedereen vragen: Als je een PM wil ter herinnering bij elke MM Award is dat geen enkel probleem natuurlijk. Laat het hier dan gerust weten of stuur me een PM.
De winnaars van 2001 zijn bekend trouwens, als je wil weten wie er gewonnen heeft moet je even op dat topic gaan kijken!
-
- 30660 berichten
- 5281 stemmen
We zijn begonnen met 2002, elke ronde duurt in deze zomerperiode 2 weken. Dit is de link: MM Awards 2002
-
- 30660 berichten
- 5281 stemmen
Je kan nog altijd stemmen voor de 2e ronde van de MM Awards 2002 (link zie vorige post)
-
- 30660 berichten
- 5281 stemmen
De winnaars van de MM Awards 2002 zijn bekend gemaakt. Alle gelukkigen staan in het aparte topic. Vanaf morgen start ik de MM Awards van 2003. Ik zorg hier ook voor de link en stuur weer PM's naar de vaste deelnemers. Wie ook via PM verwittigd wil worden, moet gewoon een seintje geven of ook gewoon zo z'n/haar lijstje opsturen natuurlijk.
-
- 30660 berichten
- 5281 stemmen
We zijn aangekomen aan 2003. Om ook de vakantiegangers de tijd te gunnen duurt de eerste ronde 3 weken en de tweede ronde 2 weken. Dit is de link: MM Awards 2003
-
- 30660 berichten
- 5281 stemmen
We zijn begonnen met het jaar 2004: MM Awards 2004
wibro
-
- 11590 berichten
- 4098 stemmen
De 4e ronde van de MM Knock Out Mystery 2012 is begonnen.
-
- 30660 berichten
- 5281 stemmen
Volgende week start ik terug met het jaar 2005. Omdat het wel wat tijd in beslag neemt heb ik een sabbatmaand genomen.