- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- MovieMeter Awards 2001
MovieMeter Awards 2001
SuperSideSwipe
-
- 4464 berichten
- 2890 stemmen
Mag ik weten welke 2 users ik niet meer serieus kan nemen 
Mij hoef je indien je dat nog deed, dus niet meer serieus te nemen 
Ik vind Costa een uitermate amusante film, met uitstekende liedjes.
Ik laat me nooit beinvloeden door anderen over mijn meningen t.o.v. films, en dat wou ik in dit geval ook zeker zo houden.
------
Overigens wel een grote teleurstelling dat "Oceans Eleven" wat toch mijn favo film is van dat jaar, en een van mijn favo top 10 films aller tijde is, het nergens heeft gered
. Dit geldt ook voor "I am Sam" die zeker een aantal nominaties (vooral beste manelijke hoofdrol) had verdient.
Wel weer grappig is dat zo goed als al mijn nominaties voor "Ghost World" het hebben gered.
Ook wel mooi dat "IA" het heeft gered, had ik niet verwacht.
aegron
-
- 4030 berichten
- 1265 stemmen
Zonde dat Mulholland dr. en Amélie in een jaar zitten, nu gaan alle prijzen naar Mulholland terwijl Amélie ze verdient. 
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Iemand nog wat te zeggen over de bijrol van Laura Harring. Slaat echt nergens op hoor. 
Ik heb Harring zelf genomineert voor bijrol, maar ik vond het wel een twijfelgeval. Bij sommige films is het moeilijk vast te stellen of een acteur nou een hoofdrol of een bijrol heeft. Ik ben bij Harring voor bijrol gegaan, omdat uiteindelijk de film toch draait om het personage van Naomi Watts. Het is haar verhaal en Harring is iemand die daar invloed op heeft.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ik mis Moulin Rouge! bij beste film (A.I. en The Others
) en zeker bij regie had die niet mogen ontbreken. Verder hoop ik da Visitor Q 2 keer wint, dan ben ik al gelukkig.
Onderhond
-
- 87592 berichten
- 12835 stemmen
En wie gaat daarop stemmen ?
Endo mag blij zijn als hij al 5 stemmen haalt vermoed ik.
Doom
-
- 8214 berichten
- 1540 stemmen
Zonde dat Mulholland dr. en Amélie in een jaar zitten, nu gaan alle prijzen naar Mulholland terwijl Amélie ze verdient. 
Hmm, in mijn ogen verdiend Amélie helemaal niets, niet eens een MovieMeter Award nominatie.
Ik laat me nooit beinvloeden door anderen over mijn meningen t.o.v. films, en dat wou ik in dit geval ook zeker zo houden.
Ze bestaan nog! 
Respect! 
Goodfella_90
-
- 10407 berichten
- 2595 stemmen
SuperSideSwipe, aegron, Turkeyloverz, Respekked, starbright boy en Art 
TOTAAL: 26
Art
-
- 13507 berichten
- 3658 stemmen
Bij de genomineerden voor cinematografie vind ik het ontbreken van The Man Who Wasn't There (Roger Deakins) toch wel jammer. Dat is toch echt een voorbeeld van wat vakwerk is in de wereld van de cinematografie 
Goodfella_90
-
- 10407 berichten
- 2595 stemmen
Die eindigde dan ook op nummer 6, 3 puntjes achter de nummer 5. 
Goodfella_90
-
- 10407 berichten
- 2595 stemmen
Hup mensen, over 3 dagen komt de uitslag al!
Turkeyloverz
-
- 4239 berichten
- 1459 stemmen
En Matthijs, wil je ook behalve de winnaar ook de andere films erbij zetten (met het aantal stemmen) zodat we kunnen zien hoe dichtbij de andere waren enz enz.
Dat deed Jeroen ook, zou het erg handig vinden.
Goodfella_90
-
- 10407 berichten
- 2595 stemmen
Overigens ook weer 3 extra lijstjes binnen:
V, Naomi Watts en Queto Yurlunyur 
Dat brengt ons op een totaal van 29.
Queto Yurlunyur
-
- 4775 berichten
- 3110 stemmen
Vind de nominaties nogal teleurstellend trouwens. Ik blijf maar Mulholland Dr. stemmen, valt me op, terwijl ik die film ook weer niet zó geweldig vond.
Ik denk overigens dat het spel leuker wordt als we 'open' stemmen in plaats van via pm: ik vind het eigenlijk veel interessanter om te weten wat bepaalde mensen stemmen dan wat uiteindelijk de meeste stemmen krijgt. Met name in de nominatieronde heeft het nu relatief weinig nut om op 'outsiders' te stemmen, en als je van je stemmen aanbevelingen wilt maken kan dat nu alleen maar door er losse pm's in dit topic bij te schrijven (wat het concept van geheimhouding sowieso nutteloos maakt). Misschien een idee voor de MovieMeterAwards 2000?
maxcomthrilla
-
- 15578 berichten
- 2842 stemmen
Een goed jaar dat 2001, ik heb veel gestemd op Ameliè en Mulholland Drive. ( Beide *5 en inmiddels stevig in mijn top 10 ). Maar ook LOTR, Das Experiment en The Others blijven fantastische films.
Openbaar nomineren lijkt mij wel leuk, een nadeel kan alleen zijn dat mensen zich door anderen stemmen laten beïnvloeden.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3279 stemmen
Open stemmen is wel vervelend, dan houdt het gezeur nooit meer op.
moviefreak#1
-
- 14390 berichten
- 25163 stemmen
En als je wil weten welke films er allemaal in de nominatieronde zijn genoemd kun je dat altijd aan de organisatie vragen natuurlijk. Met een beetje knip en plakwerk staat dat zo in een bestandje en een mail is zo verstuurd dacht ik zo 
SuperSideSwipe
-
- 4464 berichten
- 2890 stemmen
Open nominaties moet je niet aan beginnen, dat ontneemt alle eerlijkheid uit de stemming. Mensen gaan dan op de meer kansrijke films stemmen ipv de films die ze echt het beste vinden.
Queto Yurlunyur
-
- 4775 berichten
- 3110 stemmen
Eerder andersom lijkt mij. Nu (gesloten stemming) ik geneigd om strategisch te gaan stemmen, omdat de films die ik echt goed vind toch niet genomineerd zullen worden (die stemmen gaan dan als het ware verloren). Bij open stemming is dat geen bezwaar, omdat ik toch een statement heb kunnen maken welke films ik goed vind.
Natuurlijk valt niet uit te sluiten dat bepaalde mensen de stemmen van andere gebruikers laten meewegen in hun eigen oordeel (al denk ik dat die mensen de awards dan wat te serieus nemen), maar zo'n vaart zal dat ook weer niet lopen. Eventueel kun je open nomineren en daarna een gesloten stemming uit de nominaties houden.
En als beïnvloeding echt wil voorkomen, dan moet je ook verbieden dat mensen hier vertellen wat ze gestemd hebben, lijkt me (doen verschillende mensen hierboven); daar kunnen anderen immers net zo goed door beïnvloed worden. Maar wat is dan nog de lol van het spel? (maar wellicht zoek ik heel iets anders in deze awards dan jullie hoor; kan natuurlijk ook)
Mc
-
- 1006 berichten
- 2092 stemmen
Het lijkt mij niet zo'n goed idee, ten eerste wordt het (lijkt mij) een grote chaos als iedereen hier zijn lijstje post. En ten tweede zijn er nu al zoveel mensen die ontevreden zijn over alleen de nominaties, straks komen er natuurlijk ook nog horden ontevreden mensen over individuele lijstjes. Ik zou het bij een gesloten stemming houden...
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Ik ook, maar ik vind het ook geen probleem als sommige mensen hier zeggen wat ze gestemd hebben. Gewoon je lijstje pm-en en als je er gelukkig van wordt mag je het hier nog even melden.
Goodfella_90
-
- 10407 berichten
- 2595 stemmen
Als het openbaar wordt krijgt iedereen die zijn lijstje plaatst die volgens anderen 'stom' is weer een heleboel zogenaamd ongelovig commentaar etc.
Overigens wil ik best plaatsten welke films het net niet gehaald hebben in elke categorie.
Goodfella_90
-
- 10407 berichten
- 2595 stemmen
maxcomthrilla en ROOSKY 
TOTAAL: 31
moviefreak#1
-
- 14390 berichten
- 25163 stemmen
Overigens wil ik best plaatsten welke films het net niet gehaald hebben in elke categorie.
Daar ben ik persoonlijk dan weer wel erg benieuwd naar 
Angrod_Pallanén
-
- 6687 berichten
- 1042 stemmen
Nog zes en dan hebben we de nominaties ingehaald 
Koekebakker
-
- 2540 berichten
- 3981 stemmen
Op Costa! is ook maar 2x gestemt, maar dat was genoeg voor een nominatie in die categorie. 
Ahh, heeft er dan niemand anders op Iles Flottantes gestemd?
Over de hele linie: mooi dat Ghost World en Amelie redelijk vaak zijn genomineerd. Kon ik in deze ronde eenvoudig mijn favorieten eruit pikken.
Goodfella_90
-
- 10407 berichten
- 2595 stemmen
*:)* eRCee, Koekebakker en donnie darko 
TOTAAL: 34
Ahh, heeft er dan niemand anders op Iles Flottantes gestemd?
Jawel, maar hij kwam net 1 punt te kort.
Daar ben ik persoonlijk dan weer wel erg benieuwd naar 
Dan zal ik straks even wat plaatsen.