- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- MovieMeter Awards 2002
MovieMeter Awards 2002
Jorick
-
- 8776 berichten
- 2335 stemmen
De winnaar van de Beste Niet-Engelstalige Film 2002 is geworden :
Cidade de Deus 
Cidade de Deus: 12
Dolls: 11
Irreversible: 6
Ying Xiong: 4
Hable Con Ella: 2
Freud
-
- 10772 berichten
- 1153 stemmen
Niet zagen, het is een mooi lijstje genomineerden, wat mij betreft hadden ze allemaal wel mogen winnen
.
Jorick
-
- 8776 berichten
- 2335 stemmen
De winnaar van de Beste Film 2002 is geworden :
Adaptation. 
Adaptation.: 13
The Pianist: 11
The Lord of the Rings: The Two Towers: 9
About Schmidt: 6
25th Hour: 4
Mc
-
- 1006 berichten
- 2092 stemmen
Jack Nicholson 

Voor de rest wel oké, maar nergens echt mijn favorieten...
Jorick
-
- 8776 berichten
- 2335 stemmen
De winnaars:
Adaptation. (3)
The Lord of the Rings: The Two Towers (2)
Dolls (2)
About Schmidt (2)
The Hours (1)
Lilja 4-Ever (1)
Hable Con Ella (1)
Ice Age (1)
De Tweeling (1)
Cidade de Deus (1)
eRCee
-
- 13441 berichten
- 1978 stemmen
Nicole. 
Geen enkele award voor The Pianist, dat is dan wel weer jammer. Zelf heb ik vrij weinig gestemd, omdat ik Dolls niet dwars wilde zitten. Mooi gevarieerde uitslag zo.
donnie darko
-
- 6140 berichten
- 2816 stemmen
Tja, ik vind het wel maar een flauwe uitslag. Maar drie van de dingen die ik had gestemd, zijn uitgekomen. En ik vind het ook zeer spijtig dat 25th Hour geen enkele award heeft gekregen. Dit vond ik persoonlijk de beste van 2002, maar adaptation was toch mijn tweede keuze.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
De winnaar van Beste Muziek 2002 is geworden :
The Lord of The Rings: The Two Towers 
The Lord of the Rings : The Two Towers: 14
Dolls: 12
bespottelijk!
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
De winnaar van de Beste Niet-Engelstalige Film 2002 is geworden :
Cidade de Deus 
Cidade de Deus: 12
Dolls: 11
En dan te bedenken dat ik na lang twijfelen op Cidade ten faveure van Dolls gestemd heb, krijg er bijna spijt van... 
Art
-
- 13507 berichten
- 3658 stemmen
Weinig echte verrassingen, ben op zich wel tevreden met de uitslag dit keer 
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
De winnaar van Beste Animatie 2002 is geworden :
Ice Age 
Ice Age: 20
Neko no Ongaeshi: 6
Sentou Yousei Yukikaze: 5
Lilo & Stitch: 2
Mercano- El Marciano: 0
Een rampjaar voor animatie zo te zien....
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
De winnaar van Beste Regie 2002 is geworden :
Dolls & The Lord of the Rings: The Two Towers 
Takeshi Kitano / Dolls: 10
Peter Jackson / The Lord of the Rings: The Two Towers: 10
Fernando Meirelles / Cidade de Deus: 8
Roman Polanski / The Pianist: 7
Spike Jonze / Adaptation.: 6
Mag ik mijn stem voor Meirelles bij deze aan Kitano toekennen... 
Dolls 
Takeshi Kitano / Dolls: 11 
Peter Jackson / The Lord of the Rings: The Two Towers: 10
Respekked
-
- 6286 berichten
- 1228 stemmen
Tja, ik vind het wel maar een flauwe uitslag. Maar drie van de dingen die ik had gestemd, zijn uitgekomen. En ik vind het ook zeer spijtig dat 25th Hour geen enkele award heeft gekregen. Dit vond ik persoonlijk de beste van 2002, maar adaptation was toch mijn tweede keuze.
helemaal mee eens 25th hour technisch gezien. Toch adaptation maar eens gaan kijken dan..
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Ik vind juist veel winnaars onverwacht. Zeker Adaptation. als de grote winnaar. Ik had wel op die film gestemd, maar zeker niet gedacht dat die zou winnen. Dubbele winnaars vind ik verder wel jammer.
Jorick
-
- 8776 berichten
- 2335 stemmen
. Dubbele winnaars vind ik verder wel jammer.
Vind ik ook, maar helaas valt daar niets aan te doen. 
SuperSideSwipe
-
- 4464 berichten
- 2890 stemmen
Nouja, niet veel waar ik op heb gestemd heeft gewonnen, alleen LOTR 1x en een gedeeld 1e plek.
Toch een beetje vermoeiend al die onterechte negativiteit over LOTR. Het is een onwaarschijnlijk goede film / reeks. En alleen omdat je dood wordt gegooid uit alle hoeken met hoe goed hij wel niet is, en hoeveel prijzen hij heeft gekregen, vind ik geen reden om je als filmliefhebber / filmfan hier tegen af te gaan zetten.
Onderhond
-
- 87592 berichten
- 12835 stemmen
Je kan hem ook gewoon slecht vinden. Of de andere keuzes tien keer beter ...
moviefreak#1
-
- 14390 berichten
- 25163 stemmen
Ik vind de LOTR reeks ook geweldig. 4,5* voor elk deel.
Maar het gaat hier om de beste films van een jaar en ik vind gewoon dat The Two Towers niet de beste film van dit jaar is, laat staan de mooiste muziek of beste cinematografie.
SuperSideSwipe
-
- 4464 berichten
- 2890 stemmen
Dat was mijn punt eigenlijk niet, het kan best dat je een andere film beter vind. Het gaat mij om die pure haat die sommigen tegen LOTR uiten, als die film iets wint komt er meteen een hatelijke post achteraan. Of opmerkingen als "alles behalve LOTR". En dat slaat natuurlijk nergens op. Cinematografie die in dit deel van LOTR is vertoond heb ik in mijn filmervaring nog nooit overtroffen gezien. Zelfs niet benaderd. Meesterlijke visuelen.
Nou heb ik in dit jaar lang niet alle genomineerden gezien, dus echt oordelen kan ik niet, enige wat ik kan zeggen is, gebaseerd op stukken die ik wel heb gezien, en ander meningen, lijkt het me erg sterk dat hij niet verre van superieur is in dat lijstje.
Koekebakker
-
- 2540 berichten
- 3981 stemmen
Leuke opzet, het was me een waar genoegen mee te doen. Alle winnaars zijn terecht - per definitie 
Nu 2001? 
SuperSideSwipe
-
- 4464 berichten
- 2890 stemmen
Inderdaad, laten we t/m 2000 afmaken, of vindt iedereen het tijd geworden voor de awards van 2005? Tenslotte zijn de oscars net geweest. En de meest boeiende films uit.
Ik stel me in ieder geval weer beschikbaar voor ofwel het organiseren of het tellen van de stemmen mocht er een positie vrij komen.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Cinematografie die in dit deel van LOTR is vertoond heb ik in mijn filmervaring nog nooit overtroffen gezien. Zelfs niet benaderd. Meesterlijke visuelen.
Cinematografie is meer dan de beweging van de camera en de grootsheid van het beeld.... Subtiliteit , kleurgebruik en belichting zijn minstens zo belangrijk en daain scoort TTT gewoon niet echt goed.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3279 stemmen
Bij mij scoort TTT anders behoorlijk goed op dat gebied.
bebdn
-
- 1884 berichten
- 1148 stemmen
Vooral blij voor Kitano/ Dolls, een beetje teleurgesteld voor Hable con ella die iets meer dan 1 prijs verdiende.
Al bij al geen oscar uitslag waar we alleen maar blij mee kunnen zijn

V
-
- 8369 berichten
- 3362 stemmen
Prijs voor beste mannelijke hoofdrol had ik toch net iets liever zien gaan naar Philip Seymour Hoffman voor zijn sublieme rol in Love Liza. Maar Nicholson is natuurlijk ook niet misselijk.
Verder had beste film natuurlijk gewoon About Schmidt moeten zijn, maar blijkbaar is niet iedereen dat met mij eens.
Kidman als beste actrice is niet meer dan verdiend. Jammer dat ze wel gelijk is geeindigd. Verder erg tevreden, op naar 2001 (of 2005). 
Ik denk trouwens dat ik Dolls maar eens moet gaan zien.
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Cinematografie is meer dan de beweging van de camera en de grootsheid van het beeld.... Subtiliteit , kleurgebruik en belichting zijn minstens zo belangrijk en daain scoort TTT gewoon niet echt goed.
Misschien is LotR op die gebieden niet uitzonderlijk, maar het blijft voor mij gewoon een van de mooiste films om naar te kijken. De prachtige fantasiewereld die Jackson gemaakt heeft mag van mij best beloond worden. Al geef ik toe Dolls niet gezien te hebben. Daarbij heb ik bij cinematogragie op Road to Perdition gestemd, omdat ik die net ietsje mooier vind dan LotR.
maxcomthrilla
-
- 15578 berichten
- 2842 stemmen
Mooie winnaars zijn er uitgekomen, Adaptation is gewoon een goede film die erg ondergewaardeerd wordt, had van mij best een oscar in 2002 mogen verdienen.
En Ice Age heeft echt met overmacht de beste animatieaward gewonnen! Leuk dat bij de beste buitenlandse film, een film wint die ik gezien heb. Irreversible doet het ook goed door meer stemmen te verdienen dan 2 top 250 films!
Misschien moet ik toch maar eens een keer Dolls gaan kijken, want al die lovende reacties maken mij toch wel benieuwd!