- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- MovieMeter Awards 2004
MovieMeter Awards 2004
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Stukje over Sideways klinkt goed. Ik had zelf Butterfly Effect in mijn hoofd zitten, maar is met 4 sterren (van mij) eigenlijk net niet overtuigend genoeg voor de winst
Ga Sideways kijken, ja! Mijn persoonlijke favoriet voor beste film en nog veel andere catogorieën. Ik weet niet hoe populair de film precies is, maar hij verdient veel nominaties.
moviefreak#1
-
- 14390 berichten
- 25163 stemmen
Weer 2 nieuwe lijstjes vandaag :
Gorro en moviefreak#1

Totaal : 25
Ik heb in elk geval nog een PM van Doom gehad dat zijn lijstje nog gaat komen maar ik vroeg me af of er nog meer users zijn die nog van plan zijn een lijstje te sturen.
jordybeukeboom
-
- 6797 berichten
- 2423 stemmen
Ja, als ik Sideways heb gekeken 
Art
-
- 13507 berichten
- 3658 stemmen
Ik heb in elk geval nog een PM van Doom gehad dat zijn lijstje nog gaat komen maar ik vroeg me af of er nog meer users zijn die nog van plan zijn een lijstje te sturen.
Ik had al ergens gezegd dat ik met een lijstje kom maar ik heb nog wat te kijken. Ik geef nu alle films uit 2004 voorrang. Dus lijstje komt zo snel mogelijk 
Martin Van K
-
- 9050 berichten
- 4553 stemmen
Ik ga één van de komende dagen mijn lijstje insturen, maar snel nog een paar 2004-films proberen meepikken...
Art
-
- 13507 berichten
- 3658 stemmen
Ik wil graag Crash zien maar die komt bij ons in het filmhuis op 12 december dus dat is net te laat 
Martin Van K
-
- 9050 berichten
- 4553 stemmen
Ik heb gisteren naar Ray gekeken: vooral een verdienstelijke acteerprestatie van Jamie Foxx, misschien komt hij nog wel in mijn top 3 terecht...?
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Misschien vraag ik het een beetje vroeg, maar worden de genomineerden gelijk op 6 december bekend gemaakt. En hoe lang duurt de stemronde daarna? Ook weer twee weken of maar 1 week?
SuperSideSwipe
-
- 4464 berichten
- 2890 stemmen
Over dat tweede punt hebben we het nog niet echt gehad geloof ik.
Ook hoe we op de genomineerde stemmen is nog niet duidelijk. Wellicht ook per pm of mischien gewoon hier posten.
moviefreak#1
-
- 14390 berichten
- 25163 stemmen
De ochtend/middag van 7 december zet ik de nominaties op de site. Eigenlijk is de deadline 6 december om middernacht maar ik ben die dag toevallig niet om middernacht thuis dus dat word in de ochtend/middag van 7 december 
Van 7 december tot en met 20 december krijgen de users de kans om hun keuzes naar mij toe te sturen en dan ga ik weer alles tellen en kunnen we op 21 december de winnaars bekend gaan maken van de Filmprijs 2004.
Als iemand een leuk idee heeft over het bekendmaken van de nominaties en/of uiteindelijke winnaars sta ik overigens volledig open voor suggesties en anders zet ik het hier gewoon neer.
We hebben het er niet over gehad maar mijn voorkeur ligt bij het model dat users slechts op 1 genomineerde per categorie mogen stemmen en niet hetzelfde 5-3-1 systeem zoals we met de nominaties nu doen.
Freud
-
- 10772 berichten
- 1153 stemmen
1 stem is wel genoeg ja. Maar het zou misschien leuker zijn om een of andere consensus te bereiken in plaats van gewoon louter te stemmen. Al weet ik niet of dat gaat lukken met die stijfkoppen hier
.
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
Weer 2 nieuwe lijstjes vandaag :
Gorro en moviefreak#1

Totaal : 25
Ik kom nog zeker met een lijstje...
moviefreak#1
-
- 14390 berichten
- 25163 stemmen
1 stem is wel genoeg ja. Maar het zou misschien leuker zijn om een of andere consensus te bereiken in plaats van gewoon louter te stemmen. Al weet ik niet of dat gaat lukken met die stijfkoppen hier
.
Die laatste zin vind ik voornamelijk heel herkenbaar 
Het woord "consensus" ga ik morgen wel opzoeken, daar ben ik nu te moe voor 
moviefreak#1
-
- 14390 berichten
- 25163 stemmen
We danken
Bas17 
voor de 26e inzending
titan
-
- 1609 berichten
- 4411 stemmen
Ik heb een lijstje ingestuurd, kom maar op met die cheerleaders! 
moviefreak#1
-
- 14390 berichten
- 25163 stemmen
we danken
titan 
voor de 27e inzending
zo goed titan 
moviefreak#1
-
- 14390 berichten
- 25163 stemmen
we danken
Martin Van K 
voor de 28e inzending
Art
-
- 13507 berichten
- 3658 stemmen
Ik heb nagenoeg mijn lijstje rond. Maar ik heb nog 2 a 3 categorieën waarmee ik worstel. Sommige categorieën zijn in principe zo ingevuld maar over sommige ben ik nog echt even goed aan het nadenken. Mijn lijstje zal wel voor dinsdag klaar zijn, dat wel 
Angrod_Pallanén
-
- 6687 berichten
- 1042 stemmen
We hebben het er niet over gehad maar mijn voorkeur ligt bij het model dat users slechts op 1 genomineerde per categorie mogen stemmen en niet hetzelfde 5-3-1 systeem zoals we met de nominaties nu doen.
Inderdaad, die 5-3-1 is niet echt meer nodig omdat er niet zo heel veel films meer over blijven. En die top 3 is dan ook niet meer nodig...
Ik heb mijn lijst ingestuurd.
moviefreak#1
-
- 14390 berichten
- 25163 stemmen
Bedankt
Angrod_Pallanén 
voor de 29e inzending
p.s. toch vreemd dat jij de eerste bent die Brother Bear van een nominatie hebt voorzien in de categorie Beste Animatie. Ik had hem zelf ook over het hoofd gezien 
Onderhond
-
- 87592 berichten
- 12835 stemmen
"vreemd" ? 
Ofwel heb je natuurlijk maar 3 animatiefilms uit 2004 gezien 
moviefreak#1
-
- 14390 berichten
- 25163 stemmen
Aha Brother Bear is uit 2003 zie ik net 
En al had hij wel uit 2004 gekomen dan nog had hij nog niet in de schaduw van Ghost in the Shell 2 kunnen staan 
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
Ik ben helemaal klaar, op 1 categorie na: beste muziek. Mijn vraag hierbij is of deze categorie helemaal 'open' staat, of we voor een score moeten kiezen, speciaal voor de film gemaakte muziek... ?
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
In het discussietopic besloten we dat het alles was wat met het geluid in de film te maken had. Liedjes, score, geluidseffecten, wat je maar wilt. Persoonlijk ben ik niet echt op de geluidseffecten af gegaan, maar dat zal wel verschillen.
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
Oke dan, dat wordt dan de 6e nominatie voor Garden State
Ik zal ze opsturen!
moviefreak#1
-
- 14390 berichten
- 25163 stemmen
Bedankt
otherfool 
voor de 30e !!!!
inzending
bebdn
-
- 1884 berichten
- 1148 stemmen
Mijn lijstje is binnen via een gewoon mailtje, mocht dat?
Angrod_Pallanén
-
- 6687 berichten
- 1042 stemmen
Aha Brother Bear is uit 2003 zie ik net 
En al had hij wel uit 2004 gekomen dan nog had hij nog niet in de schaduw van Ghost in the Shell 2 kunnen staan 
Heb ik beide niet gezien. Ik dacht zelf dat Brother Bear uit 2004 was, maargoed. Er zijn niet veel animatiefilms uit 2004 die ik heb gezien én die het waard waren om te nomineren...