- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Wat vind jij de mooiste filmtitels?
Wat vind jij de mooiste filmtitels?
U-96
-
- 11870 berichten
- 1828 stemmen
1. Because of the Cat
2. A Clockwork Orange
3. Close Encounters of the Third Kind
4. Apocalypse Now
5. Mulholland Drive
6. The Godfather
7. Donnie Darko
8. Lawrence of Arabia
Heb 't weer even wat aangepast.
Yak
-
- 4945 berichten
- 827 stemmen
'Das Boot' vind ik juist een erg lelijke titel. Net als 'De Lift' en 'The Grudge' en noem ze allemaal maar op. Koude éénlettergreperige woorden, huuuuu!
Queto Yurlunyur
-
- 4775 berichten
- 3110 stemmen
Wat betreft Stir of Echoes (die ik nu al twee keer genoemd heb gezien): ik lees op IMDb dat het boek waar de film op gebaseerd is "A Stir of Echoes" heette. Ligt het aan mij of is die weglating van dat lidwoord een aanzienlijke verarming van wat oorspronkelijk een heel mooie titel was?
neo
-
- 15405 berichten
- 9542 stemmen
-The Matrix (is zo leuk om te zeggen )
-Abril despedacado
-Unbreakable (alhoewel ik de nog mooier franse Incassable erg vaak gebruik als het om deze film gaat)
-La Stanza Del Figlio
-Ce’ra Una Volta Il West
-Kôkaku Kidôtai
Linda
-
- 1336 berichten
- 0 stemmen
Inderdaad wel iets mooier (A Stir Of Echoes) maar echt veel maakt het (voor mij) niet uit.
U-96
-
- 11870 berichten
- 1828 stemmen
'Das Boot' vind ik juist een erg lelijke titel.
Ik vind 'm juist erg mooi, maar nog niet mooi genoeg om bij mijn favorieten te komen. Hoe raar 't ook van U-96 klinkt.
kappeuter (crew films)
-
- 72623 berichten
- 5779 stemmen
Nee anders had je jezelf wel Das Boot genoemd he.
Wolkenmeter
-
- 640 berichten
- 1448 stemmen
- Before the Rain
- Lost in Translation
- Breaking the Waves
- Citizen X
- The Element of Crime
- A Fish Called Wanda
- All the President's Men
- Lost in La Mancha
- The Mouse that Roared
- Punch-Drunk Love
- The Quiet American
- Shadow of the Vampire
- A Simple Plan
- The Spanish Prisoner
- Stop Making Sense
- Summer of Sam
- Wag the Dog
WB
-
- 1465 berichten
- 2410 stemmen
Back to the Future! Terug in de toekomst! Aan de ene kant tegenstrijdig, aan de andere kant klopt et ook wel weer...
jassonn
-
- 5303 berichten
- 3131 stemmen
Idd, Back to the Future vind ik ook een mooie titel, juist om die tegenstrijdigheid.
broes
-
- 54 berichten
- 59 stemmen
van vorig jaar: eternal sunshine of the spotless mind.
en allertijde: y tu mama tabien.
zelfs in het nederlands, en je moeder ook, erg cool.
kijkert
-
- 3584 berichten
- 0 stemmen
The Passion of the Christ.
Juist dat tweede 'the' doet het hem.
Zou het 'The Passion of Christ' zijn geweest, dan was het een saaie titel geweest.
Devastation HCT
-
- 405 berichten
- 1414 stemmen
Unbearable Lightness of Being, Eternal Sunshine of the Spotless Mind, Once Upon a Time in the West (en niet C'era Una Volta il West, omdat dat "west" er niet zo bij past).
sn@ke
-
- 2077 berichten
- 888 stemmen
road to perdition , training day , return of the king , one flew over the cuckoo's nest , the godfather , ghost dog : way of the samurai
Kabukiman
-
- 414 berichten
- 75 stemmen
The innocent sleep,
What Dreams May Come,
Erotic Night of the Living Dead,
Suspiria,
Citizen Toxie: the Toxix Avenger part IV
Fertilize the Blapheming Bombshell
Dat zijn de eerstendie me te binnen schieten
Gizzmann
-
- 5613 berichten
- 2608 stemmen
Mars Attacks!
gewoon cool. Weet niet waarom. Maar is gewoon cool, zo'n cliche titel waarvan je al weet wat je kan verwachten.
En The Nightmare before christmas klinkt ook wel heel erg mooi.
De vervelendste titel: Lemony Snicket's Unfortunate Events
sydney
-
- 2223 berichten
- 0 stemmen
Dr. Strangelove or How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb
Absurder kan niet
Jorick
-
- 8775 berichten
- 2222 stemmen
The Englishman Who Went Up a Hill But Came Down a Mountain, klinkt ook erg mooi
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Had ik hiervoor ook al gepost...
mikey
-
- 28328 berichten
- 4915 stemmen
Scenes from the Class Struggle in Beverly Hills
kijkert
-
- 3584 berichten
- 0 stemmen
Dr. Strangelove or How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb
The Englishman Who Went Up a Hill But Came Down a Mountain, klinkt ook erg mooi
Naar mijn idee allebei slechte titels die doorgaans niet eens geheel uitgesproken worden.
De tweede ken ik niet, maar de eerste wordt 9 van de 10 keer gewoon 'Dr. Strangelove' genoemd...
kijkert
-
- 3584 berichten
- 0 stemmen
Wat vind je van de mijnes?
Niet erg spannend. (Als je die 'scenes from...' bedoelt)
Onderhond
-
- 87215 berichten
- 11970 stemmen
Antenna
Any Way the Wind Blows
C'est Arrivé Près de Chez Vous
Hotaru no Haka
Kaza-hana
Mari Iyagi
Oseam
Rebels of the Neon God
Sennen Joyu
Waking Life
kijkert
-
- 3584 berichten
- 0 stemmen
Dat vind ik ook een mooie titel. mysterieus!
gotti
-
- 14029 berichten
- 5643 stemmen
Los Amantes del Circulo Polar.
En dan op z'n Spaans...