• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.927 films
  • 12.204 series
  • 33.972 seizoenen
  • 646.938 acteurs
  • 198.978 gebruikers
  • 9.370.556 stemmen

Beste anime

zoeken in:

naturo

• 10 berichten
  • 1 stemmen

ik vindt naruto wel cool, het verslaat dgbz op mijn lijstje.

nieuwe gossip over berserk!!! ze zijn bezig aan een tweede serie

full metal panic fomuffo!!! ---> absolute aanrader

high shool kimengumi--> old skool mmaar tes de max! toffe humor

samurai champloo--> nieuwe soort of manga!! eens checken

Dopke

• 695 berichten
  • 8973 stemmen

Serie Hunter X Hunter, kan het niet vaak genoeg zeggen

Voor de rest voornamelijk de experimentelere animes die al eerder genoemt zijn en een diepe indruk achter hebben gelaten, als Serial Experiments Lain, Angel's Egg, SoulTaker, Cat Soup, Noiseman en natuurlijk FLCL

Menghini

• 1306 berichten
  • 941 stemmen

Weer nieuws over "The giants of anime" (Howl's MC, GITS Innocence en Steamboy)!

Wired 12.09: The Giants of Anime are Coming

Onderhond

• 87592 berichten
  • 12835 stemmen

Best boeiend artikel inderdaad, alleen die "I.G is the Miramax of anime" is een beetje een domme quote.

Menghini

• 1306 berichten
  • 941 stemmen

Tja, je moet het toch ergens met het "westen" vergelijken... Maar ik geef je gelijk: een rare quote...

Onderhond

• 87592 berichten
  • 12835 stemmen

Honneamise

The label, named for Gainax and Bandai Visual's groundbreaking 1987 animated film Wings of Honneamise, will focus on providing both standard edition releases and feature-packed limited editions. At the press conference, it was mentioned that Image Entertainment distributed the Criterion Collection laserdiscs; Honneamise will be using the Criterion Collection template as a guide for the quality of their releases.

Hopelijk komt er wat moois uit op dit nieuw label. Anime releases blijven nog steeds een beetje karig, en vooral erg random. Wat bijvoorbeeld die Ichi anime hier in de schappen ligt te doen is mij een compleet raadsel. De eerste twee geplande releases zien er in ieder geval erg verzorgd uit.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3279 stemmen

Wat bijvoorbeeld die Ichi anime hier in de schappen ligt te doen is mij een compleet raadsel.

En het antwoord is: $$

Onderhond

• 87592 berichten
  • 12835 stemmen

Daar twijfel ik dus wat aan. 't Is een redelijk specifieke markt, en mensen die niet echt "into" anime zijn zullen een titel ook niet al te snel meenemen. Mensen die wel wat van anime afweten pakken zo'n DVD niet mee omdat ze weten wat voor shite het is. Verder is Ichi The Killer nu ook niet echt een populaire film te noemen, en geloof ik zelfs dat er nooit een officiële BE release geweest is (al ben ik daar niet 100% zeker van).

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3279 stemmen

Genoeg mensen die weinig van Aziatische films weten en toch Ichi the Killer hebben gezien (een van de bekendste van Miike volgens mij). Grote kans dat ze zich er wat meer in willen verdiepen en dus denken dat een Ichi anime ook de moeite waard kan zijn.

Aziatische films en anime worden steeds populairder en liggen ook steeds vaker in de schappen. Die Ichi anime is ook maar 9,99 geloof ik bij de FRS. Grote kans dat die toch vaak verkocht wordt.

SuperSideSwipe

• 4464 berichten
  • 2890 stemmen

- Devilman 1 & 2

- Battle Angel Alita

- Fist of the North Star

- Ninja Scroll

- Project A-Ko

- 3x3 Eyes

- Dominion Tank police

- Mad Bull

- urotsukidoji

- Guyver (in het begin, later in de serie werd het minder)

- Legend of the 4-Kings

- Bubblegum Crisis

- Wicked City

- Ghost in the Shell

- Akira

- Macross Plus

Zijn in ieder geval goede, maar er waren er zijn er nog veel meer.

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Ehm... Sen to Chihiro no Kamikakushi. En daar houd het voor mij helaas al op.

Poisonthewell

• 4939 berichten
  • 13393 stemmen

Ik ken eigenlijk alleen maar de Miyazaki films. Majo no Takkyubin, Tonari no Totoro, Mononoke-hime en Sen To Chihiro no Kamikakushi zijn de beste. En verder is Hotaru no Haka ook erg mooi. Oh en Ghost in the Shell.

Cosoco

• 10908 berichten
  • 5185 stemmen

Tot nu toe:

- Hotaru no Haka

- Tonari no Totoro

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Howl's Moving Castle, Tonari no Totoro, Dead Leaves, Sen to Chihiro, GitS 1 en 2: Innocene, maar ook Porco Rosso, Kiki's Delivery Service en Princess Mononoke.

Onderhond

• 87592 berichten
  • 12835 stemmen

Ook hier blijkt, Ghibli is en blijft de beste entree in het "genre"

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Tot nu toe ook nog de beste, maar wie weet komt daar nog verandering in.

Wouter

• 18718 berichten
  • 3085 stemmen

Tot nu toe heb ik Ninja Scroll nog steeds als favoriet.

SuperSideSwipe

• 4464 berichten
  • 2890 stemmen

Wouter schreef:

Blij te zien dat er nog anderen zijn die verder kijken dan dat recente zooitje animes.

Poisonthewell

• 4939 berichten
  • 13393 stemmen

Wouter schreef:

Die vond ik juist een tikkie tegenvallen

aegron

• 4030 berichten
  • 1265 stemmen

Tot nu toe zijn Ghost in the shell en Ghost in the shell 2 toch wel favoriet, samen met memories.

Doom

• 8214 berichten
  • 1540 stemmen

Sen to Chihiro no Kamikakushi (2001)

JoeHallenbeck

• 3413 berichten
  • 0 stemmen

Ik heb nog niet zo heel veel anime films gezien, maar wat ik gezien heb is heel goed bevallen. Mijn persoonlijke favorieten zijn:

Tonari no Totoro, Hotaru no Haka, Mimi wo Sumaseba, Omohide Poro Poro, Kiki's Delivery Service en Ghost in the Shell 1&2.

Menghini

• 1306 berichten
  • 941 stemmen

JoeHallenbeck schreef:

Ik heb nog niet zo heel veel anime films gezien, maar wat ik gezien heb is heel goed bevallen. Mijn persoonlijke favorieten zijn:

Tonari no Totoro, Hotaru no Haka, Mimi wo Sumaseba, Omohide Poro Poro, Kiki's Delivery Service en Ghost in the Shell 1&2.

Voor een gemiddelde Nederlander (gok ik?) is het best veel...!

Onderhond

• 87592 berichten
  • 12835 stemmen

Voor de fans van beide Ghost In The Shell films: Patlabor 2 (ook Oshii) en Jin-Roh zijn nog twee erg grote aanraders. Beide sterke, sfeervolle film met prachtige actie en een politieke insteek en intelligent verhaal. Maar jammer genoeg veel te weinig stemmen

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Dat ligt niet zo zeer aan de users, maar aan de mensen die er voor moeten zorgen dat de animes ook hier een release krijgen. Ik snap eigenlijk niet waarom die films hier niet uitgegeven worden. Er is volgens mij wel interesse genoeg.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3279 stemmen

Onderhond schreef:

Voor de fans van beide Ghost In The Shell films: Patlabor 2

Leuk is dat. Die film zie ik overal voor een schappelijke prijs staan. Maar deel 1 dus niet. Moet je die gezien hebben om deel 2 te kunnen begrijpen?

Onderhond

• 87592 berichten
  • 12835 stemmen

Niet echt nee, op zich staan ze los van elkaar. Wat je natuurlijk wel hebt is dat dezelfde personages (van de TV serie, 2 OAVS en eerste film) ook in deze film terugkeren. Je mist dus wat achtergrond wat betreft de relaties onderling, maar denk niet dat je daar eigenlijk erg veel aan mist, en het meeste kan je ook wel afleiden uit de context natuurlijk.

Deel 1 is wat ouder, en daar is Oshii's stijl nog wat "normaler". Is geen slechte film, maar verder verwijderd van het niveau dat een GitS (en latere Oshii's) halen.

SuperSideSwipe

• 4464 berichten
  • 2890 stemmen

Ik was niet zo weg van Patlabor, als ik het me goed herinner was de film te sober voor mijn smaak.

Wel goed dat ie hier genoemd is, weer wat films gevonden waar ik nog niet op gestemd had.

Onderhond

• 87592 berichten
  • 12835 stemmen

Met sober bedoel je dan "niet genoeg actie" hoop ik, want visueel is het niks minder dan een meesterwerk, nog steeds.

lowhusky

• 8230 berichten
  • 0 stemmen

The Lion King

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.