menu

Film / Toplijsten en favorieten / Beste anime

zoeken in:
Wat vinden jullie de beste anime die jullie gezien hebben?

Ikzelf ben helemaal weg van Miyazaki en voornamelijk Spirited Away. Maar ik moet er wel bij zeggen dat ik nog niet veel andere anime heb gezien... Ik heb gewoon geen woorden voor deze film...

tovenaar
Neko no Ongaeshi (2002)

Akira en Pom Poko

Ghost in the Shell

Waarom? (Als ik vragen mag...?)

Gaat het hier om films of mogen series ook meegerekend worden?

Menghini schreef:

Waarom? (Als ik vragen mag...?)

De combinatie van prachtige animatie en een fascinerend verhaal deed het hem vooral.

Series mogen ook meedoen!

Dan gooi ik Serial Experiments Lain er ook bij

Kino no Tabi (serie)
Comedy (kortfilm)
Noiseman Sound Insect (kortfilm)
Memories (omnibus)
Tonari no Yamada-kun (film)
Angel's Egg (film)
Patlabor 2 (film)

Cowboy Bebop. (de serie)
Akira.
Sen to Chihiro no Kamikakushi.

Spirited Away

Maar ik ben dan ook geen kenner

Anime: dat is toch japanse tekenfilm? Zo ja, waarom heten Japanse tekenfilms anime en alle andere tekenfilms tekenfilms?

Vooral een Westers fenomeen. Een Japanner zal Disneyfilms evengoed "anime" noemen.

De reden waarom de term anime gebruikt wordt/werd is dat de meeste kijkers zich vooral willen afscheiden van Disney/Pixar ea door hen als kinderachtig bevonden tekenfilms. Een plan dat tegen hen begon te werken wanneer reeksen als Pokémon en Yu-Gi-Oh hier bekendheid verwierven. Ooit was anime "sex and violence", nu is het "sex and violence, or Pokemon".

Verder is anime qua genre/stijl zo ruim geworden dat een simpele passende omschrijving onmogelijk geworden is.

Mensen willen ook nog wel eens "Manga" gebruiken. Officieel is dit het woord voor de Japanse strip (met "sex and violence"), maar ik weet niet in hoeverre ook dit begrip weer ruimer is geworden. Soms wordt het zelfs als iets anders gezien dan anime. Dat manga dus de ruigere vorm zou zijn en anime dus meer de pokemon-kant is...

Bovendien verschilt het begrip "anime" niet veel van "animatie" (wat dus de Disney, etc. zou zijn), volgens mij betekenen deze begrippen zelfs hetzelfde...

Ow wow: wat is er gaver dan het kijken van anime met een echte Ghibli-DVD-speler! Check:

http://www.e-anime.com/4959241580382.html

Wat 'n lilluk ding!!!

Behoorlijk afgrijselijk inderdaad!

Als er ooit een miyazaki-film uitkomt over DVD-spelers dan is dit alvast een voorproefje!

Menghini schreef:

Ow wow: wat is er gaver dan het kijken van anime met een echte Ghibli-DVD-speler! Check:

Aan de ene kant heel lelijk, maar aan de andere kant heeft het wel iets.

Menghini schreef:

Holy shit, die Miyazaki heeft ze echt niet meer op een rijtje.

Ghibli is meer dan Miyazaki alleen.

Dat zegt hij ook niet
Op de site staat namelijk dat de DVD speler door Miyazaki is ontworpen.

En wat betreft de beste anime, vind ik dat ik nog niet genoeg gezien heb om echt een keuze te kunnen maken.

Ik weet niet of je het tot de welbekende definiering van 'anime' kan rekenen, maar Mysterious Cities of Gold [Franse, in Japan geanimeerde tekenfilm ] is waarschijnlijk mijn favoriet.

Heb alleen 1 deel van Lupin III gezien, maar als de rest net zo funky is als de eerste, moet ik zeker moeite doen om aan meer delen te komen.

FeZ
Mijn favo anime series: Berserk, Cowboy Bebop, Hellsing

ToNe schreef:

Heb alleen 1 deel van Lupin III gezien, maar als de rest net zo funky is als de eerste, moet ik zeker moeite doen om aan meer delen te komen.

De film "castle of cagliostro" al gezien?

De film "castle of cagliostro" al gezien?

Ik zie dat ik me vergist heb.
CoC is de enige die ik gezien heb en dat blijkt niet de eerste te zijn...

Miyazaki films blijven het goed doen natuurlijk

Wel opletten toch, want er zit wel een kwaliteitsverschil met de reeksen en andere films. De andere Lupin films die ik gezien heb konden me jammer genoeg niet zo bekoren.

Ben verder wel benieuwd naar die Lupin III-serie (heb er nog nooit één gezien...).

Ik heb overigens Akira gezien: die heeft behoorlijk indruk op mij gemaakt! Ik ga hem nog een keer zien, maar ik weet nu al dat het voor mij een toppertje wordt, zoniet de beste anime die ik gezien heb...

Weer een nieuwtje! http://global.yesasia.com/en/P...

Voor de echte die-hard Ghibli-fans die geld over hebben! (Het is wel regio 3...)

Gast
geplaatst: vandaag om 18:03 uur

geplaatst: vandaag om 18:03 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.