- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- MovieMeter top 1000 project - Editie 2023
MovieMeter top 1000 project - Editie 2023
Kondoro
-
- 10921 berichten
- 2609 stemmen
Ik heb mijn top 250 zojuist verzonden naar FP. Eindelijk afgemaakt wel met een tevreden lijst tot nu toe.
Theunissen
-
- 11560 berichten
- 5386 stemmen
We zitten nu aan 35 deelnemers! Met voorlopig The Little Mermaid op nr 1.000. Er komen ongetwijfeld nog enkele lijstjes, dus het is maar de vraag of ze volgende week de eindmeet gaat halen.
Als "The Little Mermaid" al op nr 1.000 staat, dan moet "Street of a Thousand Pleasures (1972)" zeker toch ook de "Top 1000" halen Ik hoop dat alexspyforever die ook in zijn lijstje heeft staan als hij deze nog gaat opsturen
Film Pegasus (moderator films)
-
- 30650 berichten
- 5276 stemmen
Ondertussen zijn het al 40 lijstjes geworden. Little Mermaid staat niet meer op 1.000, maar ik laat het nog zo of ze gestegen of gezakt is.
Nieuwe tijdelijke nr 1.000 is Tasogare Seibei / The Twilight Samurai.
IH88
-
- 9095 berichten
- 3118 stemmen
Zo, hij is op de bus!
Verdeling per decennia is dit keer:
1900's: 2
1910's: 0
1920's: 6
30's: 14
40's: 23
50's: 38
60's: 37
70's: 49
80's: 63
90's: 88
00's: 78
10's: 85
20's: 17
Zo was het twee jaar geleden. Benieuwd of ik tegen volgende editie mijn smaak nog wat verder zal hebben kunnen verfijnen. En of ik dan eindelijk eens een lijstje zal kunnen inleveren zonder 3,5*s en lager. En of ik dan eindelijk een film uit de jaren '10 gekeken zal hebben
Maar bovenal ben ik benieuwd naar de eindlijst natuurlijk! Nog een klein weekje geduld...
Ben benieuwd welke 2 films uit 1900 jij in je toplijst hebt staan? Wel leuk om te zien.
RimbaudArthur
-
- 21 berichten
- 795 stemmen
Ben benieuwd welke 2 films uit 1900 jij in je toplijst hebt staan? Wel leuk om te zien.
Nou dat kan ik nu wel al verklappen denk ik: het zijn de twee bekendste kortfilms Georges Méliès
Brave-Neo
-
- 593 berichten
- 1795 stemmen
Mijn lijst zal maandagavond compleet zijn na het zien van John Wick 4; die avond zal ik mijn lijst ook versturen!
frans123
-
- 4084 berichten
- 1072 stemmen
Mijn lijst zal maandagavond compleet zijn na het zien van John Wick 4; die avond zal ik mijn lijst ook versturen!
We kunnen niet wachten............
robertinho
-
- 1168 berichten
- 2440 stemmen
Mijn lijst is per mail onderweg. Ik hoop dat ik Bloodsport (1988) met mijn bijdrage de top 10 in kan stoten.
Dk2008
-
- 10473 berichten
- 769 stemmen
Ik zal het nog eens herhalen. Indien mogelijk jullie lijstje hier ook Keep track of what movies you have seen - iCheckMovies.com plaatsen (mocht hij daar nog niet staan). Ik heb het handmatig moeten doen want importeren ging niet. Er stond wel al een top 30, daarna was ik ongeveer een uur + een kwartier kwijt.
mjk87 (moderator films)
-
- 13501 berichten
- 4016 stemmen
Ook mijn lijstje ingeleverd. Net als voorgaande jaren ongeveer 50 erbij - nog 40 te gaan en ik zit ook echt op 500 films en dan gaat niet meer mijn hele top mee. Hieronder nog de regisseurs en jaartallen in mijn lijst (alles 4,0* en hoer) en de echt hoge scores. Vooral de jaartallen vallen op. De 4,0* en hoger zijn vooral recente jaartallen, puur omdat ik vanaf 2010 veel meer films heb gezien en ook veel meer goede films uit die jaren zie. De echte top is wel meer gespreid met (uiteraard) 1999 als topjaar.
REGISSEURS
1 . Steven Spielberg 12
2 . Akira Kurosawa 10
3 . Alfred Hitchcock 9
3 . Billy Wilder 9
3 . Paul Thomas Anderson 9
6 . Michelangelo Antonioni 8
7 . Martin Scorsese 7
7 . Stanley Kubrick 7
9 . Christopher Nolan 6
10 . Bernardo Bertolucci 5
10 . Darren Aronofsky 5
10 . David Fincher 5
10 . Hsiao-Hsien Hou 5
10 . Ingmar Bergman 5
REGISSEURS 4,5* EN HOGER
1 . Paul Thomas Anderson 6
2 . Steven Spielberg 6
3 . Billy Wilder 5
4 . Akira Kurosawa 4
4 . Stanley Kubrick 4
JAARTALLEN
2013 21
2016 16
2001 13
2010 13
2012 13
JAARTALLEN 4,5* EN HOGER
1999 6
2012 5
1939 4
1989 4
2001 4
2003 4
2013 4
Film Pegasus (moderator films)
-
- 30650 berichten
- 5276 stemmen
Ik ben een weekend met vakantie, en kan de lijstjes pas vanaf maandag verder verwerken. Maar stuur al gerust door. Ik antwoord dan ook iedereen via mail die iets stuurt zodat je weet dat het goed is aangekomen.
Dk2008
-
- 10473 berichten
- 769 stemmen
Goed zo. Prettige vakantie en geniet ervan.
Pieter Montana
-
- 6644 berichten
- 2219 stemmen
Nog op de (bijna) valreep Bound (1996) gezien, en de film krijgt zeker een plaatsje in mijn lijst. Opvallend, ondanks de hoge MM-score stond Bound nog nooit in de top 1000.
IH88
-
- 9095 berichten
- 3118 stemmen
Weet iemand trouwens hoe je snel kunt zien welke regisseur het beste vertegenwoordigt is in je toplijst. Letterboxd heeft wel jaartallen en andere opties, maar geen regisseur.
Tanguy
-
- 360 berichten
- 1836 stemmen
Weet iemand trouwens hoe je snel kunt zien welke regisseur het beste vertegenwoordigt is in je toplijst. Letterboxd heeft wel jaartallen en andere opties, maar geen regisseur.
Als je je lijst op ICM zet, kan je geloof ik op de regisseur die getand is klikken en zo kijken hoeveel er van die regisseur op je lijst staan. Dit werkt alleen niet voor recente films, die vaak die tag niet hebben. Een andere snelle manier weet ik zo net niet.
chevy93
-
- 12709 berichten
- 1265 stemmen
Ik zal het nog eens herhalen. Indien mogelijk jullie lijstje hier ook Keep track of what movies you have seen - iCheckMovies.com plaatsen (mocht hij daar nog niet staan). Ik heb het handmatig moeten doen want importeren ging niet. Er stond wel al een top 30, daarna was ik ongeveer een uur + een kwartier kwijt.
chevy93
-
- 12709 berichten
- 1265 stemmen
Dk2008
-
- 10473 berichten
- 769 stemmen
Klopt. Ik heb het gevraagd aan John Milton I checkmovies kun je als je in edit lijst zit kiezen voor drie tabbladen, by searching, IMDb urls en file.
Letterboxd lijst exporteren naar excel, en dan de imdb links daarvan copy paste voor de ICM lijst.
Ik heb een aantal keren geprobeerd, bij mij lukte het niet toen was ik al een kwartier kwijt, toen was mijn reactie laat zitten ik doe het wel handmatig, dat ging best snel. Je hoeft niet de hele titel in te typen, met een trefwoord vindt hij al de titel en heb je zoals ik sequels in de lijst gaat het nog sneller.
Dk2008
-
- 10473 berichten
- 769 stemmen
Ik zal het nog eens herhalen. Indien mogelijk jullie lijstje hier ook Keep track of what movies you have seen - iCheckMovies.com plaatsen (mocht hij daar nog niet staan).
Bij Theunissen heb ik nog wel handmatig geteld zoveel films uit de lijst gezien maar dat doe ik niet weer want dan moet iedere keer bij IMDb kijken of ik die film heb gezien.
Maar wat jullie willen natuurlijk niets moet alles mag (m.u.v. de regels in de openingspost).
Theunissen
-
- 11560 berichten
- 5386 stemmen
Bij Theunissen heb ik nog wel handmatig geteld zoveel films uit de lijst gezien maar dat doe ik niet weer want dan moet iedere keer bij IMDb kijken of ik die film heb gezien.
Hoeveel had je er niet van gezien?
Dk2008
-
- 10473 berichten
- 769 stemmen
Dat weet ik niet want je lijst die je hier geplaatst hebt was niet hele lijst
25 gezien
mjk87 (moderator films)
-
- 13501 berichten
- 4016 stemmen
Ben ik ook niet en ergens verbaast zo'n uitkomt me ook op het eerste gezicht. Maar ja, de man heeft wel veel films gedraaid die ik alle heb gezien (dus dat helpt ook) en zeker de eerste 25 jaar heeft hij veel goede films afgeleverd. Hij blijft iemand die beeldend denkt, met veel oog voor iconische shots, zorgt voor vermakelijke films en is haast ongeëvenaard in actie. T/m Saving Private Ryan heeft hij veel goede van zulke films afgeleverd, van Duel, tot Jaws, tot Indiana Jones tot het serieuze Schindler en actiegerichte Jurassic Park in één jaar. Dat sentimentele van de laatste 25 jaar trek ik vaak minder. Volgens mij heb ik enkel Munich en Lincoln in mijn lijst uit de periode sinds 1998.
alexspyforever
-
- 21089 berichten
- 2328 stemmen
Ok vandaag een vrije dag en geen afspraken dus als ik niet teveel gestoord wordt kan ik alsnog een lijstje maken.
stephan-0115
-
- 1352 berichten
- 1943 stemmen
Zo, mijn lijstje is ook ingediend. Laatste wijziging is dat Marketa Lazarová alsnog de lijst binnenkomt, wat ten koste gaat van Dogville.
Net als de vorige keer een top-250 gedaan, vind ik meer dan voldoende. Een top-300 zodat al mijn 4,0* erin kunnen vond ik wat overdreven.
Dk2008
-
- 10473 berichten
- 769 stemmen
Zo, mijn lijstje is ook ingediend. Laatste wijziging is dat Marketa Lazarová alsnog de lijst binnenkomt, wat ten koste gaat van Dogville.
Net als de vorige keer een top-250 gedaan, vind ik meer dan voldoende. Een top-300 zodat al mijn 4,0* erin kunnen vond ik wat overdreven.
Heb je het tenminste toch voor mekaar. Ben het met je eens 250 is zat. Er moet wel soort grens zijn van dit mag in de lijst en dat weer niet ook al hebben die films een hoge beoordeling. Maar ok, iedereen mag zelf weten welke maatstaven hij/zij hanteert. Dat is het leuke van zo'n lijst en van dit gemeenschappelijk project.
Baggerman
-
- 10611 berichten
- 8068 stemmen
Bijna vergeten, maar ook mijn lijstje ligt op tijd in Film Pegasus' mailbox.
Dk2008
-
- 10473 berichten
- 769 stemmen
Bijna vergeten
Hoe kan dat? Je hebt het druk (wie niet )
Baggerman
-
- 10611 berichten
- 8068 stemmen
Nee, ik ben altijd laat. Stel je voor dat ik nog een meesterwerk zie en ik heb hem niet in de lijst gezet! Maar de laatste weken was het druk en dit weekend is het hier kermis.....
alexspyforever
-
- 21089 berichten
- 2328 stemmen
Ok, ik ben klaar, 250 is toch echt wel veel zeker om op 1 dag klaar te stomen en dan nog in de 'juiste' volgorde te zetten. Het was precies alsof ik voor een groot examen moest studeren zoals in mijn studententijd pfff
ikkegoemikke TornadoEF5 en eenieder die zo graag wilde dat ik een lijst ging indienen, een traktatie voor al mijn inspanningen zou ik nu wel tof vinden
ikkegoemikke
-
- 2911 berichten
- 4396 stemmen
Ok, ik ben klaar, 250 is toch echt wel veel zeker om op 1 dag klaar te stomen en dan nog in de 'juiste' volgorde te zetten. Het was precies alsof ik voor een groot examen moest studeren zoals in mijn studententijd pfff
ikkegoemikke TornadoEF5 en eenieder die zo graag wilde dat ik een lijst ging indienen, een traktatie voor al mijn inspanningen zou ik nu wel tof vinden
Voila