- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Maak van een regisseur jouw toplijst #2
Maak van een regisseur jouw toplijst #2
eRCee
-
- 13346 berichten
- 1923 stemmen
Ik kom ook niet verder dan 'The remains...'.: 2,5*
Badalamenti
-
- 23124 berichten
- 3447 stemmen
Maurice 3.5*
The Remains of the Day 3.5*
Howards End 3.5*
A Room with a View 3.5*
Mr. & Mrs. Bridge 3.0*
scorsese
-
- 11780 berichten
- 10189 stemmen
James Ivory (stemgemiddelde 4.25*)
1. The Remains of the Day (5.0*)
2. Howard's End (4.5*)
3. Maurice (4.0*)
4. The Golden Bowl (3.5*)
Dievegge
-
- 3000 berichten
- 7699 stemmen
James Ivory: gespecialiseerd in Britse romanverfilmingen en kostuumdrama's, vaak met goede acteurs. Gemiddelde 3,31*
1. The Remains of the Day 5,0*
2. A Room with a View 3.5*
3. Maurice
4. Howards End
5. The Golden Bowl
6. Surviving Picasso 2.5*
7. Le Divorce
8. The White Countess
ZAP!
-
- 5103 berichten
- 3549 stemmen
Marjane Satrapi, ook nog niet geweest. Begon ooit indrukwekkend met 'Persepolis' (samen met Vincent Paronnaud) en vervolgde prima met als uitschietertje 'La Bande des Jotas' (al wil ik die graag nog weer es zien voor bevestiging). 'Radioactive' heb ik nog niet gezien... (stemgemiddelde: 3,75*)
4,0*
1. Persepolis
2. La Bande des Jotas
3,5*
3. Poulet aux Prunes (ook in samenwerking met Paronnaud)
4. The Voices
starbright boy (moderator films)
-
- 21290 berichten
- 4461 stemmen
Van Ivory alleen Maurice (3 sterren) en van Satrapi alleen Persepolis (3,5*).
Dievegge
-
- 3000 berichten
- 7699 stemmen
Satrapi: vooral een goede graphic novel.
1. Persepolis 3,5*
2. Poulet aux Prunes 2,5*
gauke
-
- 9852 berichten
- 13069 stemmen
MARJANE SATRAPI (mijn stemgemiddelde: 3.50*):
01. 4.0* - 2007 - Persepolis
02. 3.5* - 2014 - The Voices
03. 3.0* - 2011 - Poulet aux prunes
scorsese
-
- 11780 berichten
- 10189 stemmen
Marjana Satrapi
1. Persopolis 3.5*
2. Radioactive 3.0*
3. The Voices 2.5*
Fisico (moderator films)
-
- 8353 berichten
- 4695 stemmen
Enkel Persepolis, 4,0*
Fisico (moderator films)
-
- 8353 berichten
- 4695 stemmen
Van Ivory enkel Remains of the day (4,0*) en Maurice (3,0*) recent gezien. Voor A room with a view en Howard’s end is het te lang geleden om er nog een cijfer op te plakken.
Flavio
-
- 4477 berichten
- 4740 stemmen
Alleen Persepolis gezien van Satrapi, niet zo lang geleden. 4.0*
scorsese
-
- 11780 berichten
- 10189 stemmen
De veelzijdige Robert Wise (stemgemiddelde 3.61)
1. West Side Story (4.5*)
2. The Sound of Music (4.0*)
3. The Andromeda Strain (4.0*)
4. I Want to Live (4.0*)
5. Somebody Up There Likes Me (4.0*)
6. The Set-Up (4.0*)
7. The Day the Earth Stood Still (4.0*)
8. The Body Snatcher (4.0*)
9. Audrey Rose (3.5*)
10. Star Trek: The Motion Picture (3.5*)
11. Run Silent, Run Deep (3.5*)
12. The Sand Pebbles (3.5*)
13. The House on Telegraph Hill (3.5*)
14. Two for the Seesaw (3.5*)
15. Born to Kill (3.0*)
16. The Haunting (3.0*)
17. The HIndenburg (3.0*)
18. Rooftops (2.5*)
starbright boy (moderator films)
-
- 21290 berichten
- 4461 stemmen
Ik sta op 3.5 momenteel maar veel minder gezien en een totaal andere volgorde
1. The Haunting 4.0*
2. The Day the Earth Stood Still 4.0*
3. The Sound of Music 3.0*
4, West Side Story 3.0*
Dit zijn ook wel de vier die het bekendst zijn gebleven denk ik. Wise was natuurlijk ook een fantastische editor. En hij leefde lang genoeg om bij een aardig aantal van zijn films nog best amusante commentaartracks op te nemen.
ZAP!
-
- 5103 berichten
- 3549 stemmen
Robert Wise (stemgemiddelde 3,60)
4,5*
1. The Andromeda Strain
3,5*
The Haunting
The Body Snatcher
Sound of Music
3,0*
The House on Telegraph Hill
Dievegge
-
- 3000 berichten
- 7699 stemmen
Hij maakte een pak films in het Gouden Tijdperk. Niet allemaal meesterwerken, maar wel een zeer gevarieerde lijst met musicals, westerns, drama, horror en science fiction. Een paar minder bekende titels zijn ondergewaardeerd. Gemiddelde: 3.13*
1. West Side Story 4.5*
2. The Sound of Music
3. I Want to Live! 4.0*
4. Audrey Rose
5. The Body Snatcher
6. The Day the Earth Stood Still 3.5*
7. The House on Telegraph Hill
8. The Curse of the Cat People
9. The Andromeda Strain 3.0*
10. Two Flags West
11. Helen of Troy
12. Two for the Seesaw
13. The Desert Rats
14. Run Silent, Run Deep
15. Somebody Up There Likes Me 2.5*
16. The Sand Pebbles
17. The Haunting 2.0*
18. The HIndenburg
19. Star Trek: The Motion Picture 1.0*
starbright boy (moderator films)
-
- 21290 berichten
- 4461 stemmen
Op Zap! na lage waarderingen voor The Haunting. Dat verrast me wel. Erg lang geleden voor me maar in mijn herinnering een heel erg visuele en sfeervolle film.
gauke
-
- 9852 berichten
- 13069 stemmen
ROBERT WISE (mijn stemgemiddelde: 3.30*):
01. 4.5* - 1961 - West Side Story
02. 4.0* - 1958 - I Want to Live!
03. 4.0* - 1956 - Somebody Up There likes Me
04. 3.5* - 1951 - The Day the Earth Stood Still
05. 3.5* - 1959 - Odd against Tomorrow
06. 3.5* - 1958 - Run Silent, Run Deep
07. 3.5* - 1953 - The Desert Rats
08. 3.5* - 1951 - The House on Telegraph Hill
09. 3.0* - 1947 - Born to Kill
10. 3.0* - 1965 - The Sound of Music
11. 3.0* - 1950 - Two Flags West
12. 3.0* - 1952 - The Captive City
13. 2.5* - 1949 - The Set-Up
14. 2.5* - 1962 - Two for the Seesaw
15. 2.5* - 1957 - Until They Sail
eRCee
-
- 13346 berichten
- 1923 stemmen
1. West side story - 4*
2. The sound of music - 3*
Flavio
-
- 4477 berichten
- 4740 stemmen
1. The Sound of Music 3.5*
2. Somebody up there Likes Me 3.5*
3. The Day the Earth Stood Still 3.0*
4. I Want To Live! 3.0*
5. West Side Story 3.0*
6. The Set-Up 3.0*
Flavio
-
- 4477 berichten
- 4740 stemmen
Volgens mij is Shohei Imamura nog niet geweest. Was al een beetje vergeten toen hij in 1997 opeens de Gouden Palm won voor Unagi (the Eel), wat ik trouwens een van zijn minste films vind. Niet altijd even toegankelijk maar vaak wel intrigerend, met name de film die ik op nummer 1 zet.
1. Profound Desires of the Gods 4.0*
2. The Insect Woman 4.0*
3. Vengeance is Mine 4.0*
4. Black Rain 3.5*
5. Intentions of Murder 3.5*
6. Ballad of Narayama 3.5*
7. The Pornographers 3.5*
8. A Man Vanishes 3.5*
9. The Eel 3.0*
10. Pigs and Warships 3.0*
ZAP!
-
- 5103 berichten
- 3549 stemmen
Shohei Imamura.
Slechts 1 film van gezien, helaas.
4,5*
Fukushû Suru wa Ware ni Ari (Vengeance Is Mine)
Badalamenti
-
- 23124 berichten
- 3447 stemmen
Vengeance Is Mine 4.0*
The Insect Woman 4.0*
Intentions of Murder 4.0*
Pigs and Battleships 3.5*
The Eel 3.0*
Nog wel een aantal te gaan......
starbright boy (moderator films)
-
- 21290 berichten
- 4461 stemmen
ik ben een groot fan van Imamura. 3,78 gemiddeld, maar zonder twee vroege mainstreamfilms was dat nog een stuk hoger geweest
1. Intentions of Murder 4.5*
2. Profound Desire of the Gods 4.5*
3. Pigs and Battleships 4.0*
4. The Insect Woman 4.0*
5. Vengeance is Mine 4.0*
6. A Man Vanishes 4.0*
7. The Ballad of Narayama 3.5*
8. Nishi Ginza Station 3.0*
9. Stolen Desire 2.5*
Zegen, Black Rain en Warm Water Under a Red Bridge liggen hier nog voor de toekomst.
Dievegge
-
- 3000 berichten
- 7699 stemmen
Wist me nog niet te overtuigen.
1. Ballad of Narayama 2.5*
2. The Eel 2.5*
scorsese
-
- 11780 berichten
- 10189 stemmen
Sydney Pollack (mijn stemgemiddelde 3.17*)
1. They Shoot Horses, Don't They (4.0*)
2. Three Days of the Condor (4.0*)
3. Tootsie (4.0*)
4. The Firm (3.5*)
5. Out of Africa (3.5*)
6. Absence of Malice (3.5)
7. Sabrina (3.5*)
8. Bobby Deerfield (3.5*)
9. The Way we Were (3.0*)
10. The Interpreter (3.0*)
11. The Yakuza (3.0*)
12. Havana (3.0*)
13. The Slender Threat (3.0*)
14. The Scalphunters (3.0*)
15. Jeremiah Johnson (2.5*)
16. The Electric Horseman (2.5*)
17. Random Hearts (2.5*)
18. This Property is Condemned (2.0*)
eRCee
-
- 13346 berichten
- 1923 stemmen
1. They shoot horses, don't they? - 3,5*
2. The firm - 3,5*
3. The interpreter - 3*
starbright boy (moderator films)
-
- 21290 berichten
- 4461 stemmen
Gemiddelde 2,67, niet zo'n liefhebber tot nu dan.
1. Tootsie 3.5*
2. The Firm 2.5*
3. Out of Africa 2.0*
Flavio
-
- 4477 berichten
- 4740 stemmen
Sydney Pollack, ook wel een verdienstelijk acteur. Niet zo'n fan van zijn geregisseerde films tot nu toe.
1. Jeremiah Johnson 3.0*
2. Tootsie 2.5*
3. The Way We Were 2.5*
4. Out of Africa 2.5*