- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Beste actiescène
Beste actiescène
sn@ke
-
- 2077 berichten
- 888 stemmen
Ik zou graag de mening van de mm'ers weten over wat zij de beste , briljantste of spectaculairste actiescene(s) vinden van de filmgeschiedenis.
JoeHallenbeck
-
- 3413 berichten
- 0 stemmen
Ik zou graag de mening van de mm'ers weten over wat zij de beste , briljantste of spectaculairste actiescene vinden van de filmgeschiedenis.
De meest spectaculaire actiescene blijft voor mij toch het gevecht tussen Ripley en de Alien-Queen in Aliens.
"Stay away from her, you bitch!".
neo
-
- 15435 berichten
- 10035 stemmen
Is en blijft toch de actie scene in de goverment lobby in The Matrix.
Hobbes
-
- 2911 berichten
- 1195 stemmen
-De autoachtervolging in Bullet
-De regen scene in Road to Perdition
-Black Hawk Down: Wanneer de 2 snipers neergezet worden om de 2e helikopter te verdedigen; schitterend van boven gefilmd echt prachtig
-Apocalypse Now: de helikopter scene: 'nuff said 
goga
-
- 33 berichten
- 0 stemmen
begin, midden en einde van The Killer. De hele film eigenlijk!!!
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Qua wapens natuurlijk die Lobbyscene maar qua vechten (met lichaam) vond ik de openingsscene van X2 ook retecool.
mister blonde
-
- 12693 berichten
- 5825 stemmen
1) eerste 20 min. van saving private ryan
2) eerste grote slagveld bij braveheart
3) vernietiging gegevens kantoorgebouw T2
4) openingsscene blade
5) willekeurige actiescene die hard
obvious, but true.
Chainsaw
-
- 8845 berichten
- 3576 stemmen
- Openingsscène in het witte huis (X2)
- Helm's Deep (The Two Towers)
- Eric Draven in het kantoor schurken (The Crow)
Phooze
-
- 2544 berichten
- 597 stemmen
The Matrix 1: Lobby & Dojo
Fellowship: Cavetroll
Two Towers: Helm's Deep
Ronin: Achtervolging
MI:2: Motor chase
Gladiator: Eindgevecht, Leeuwen gevecht, openings gevecht, alle andere gevechten 
Verder vind ik andere scenes met actie ook mooi, maar dan niet speciaal om de actie, maar meer om de achterliggende gedachte, bv. in Road te Perdition de "regen-scene".
Chrizzlle
-
- 113 berichten
- 0 stemmen
Daar kan ik me ook wel in vinden!
Bovendien
- Heat: schietscenes
- Matrix: Morpheus bevrijden
- Saving Private Ryan: Begin scene's
sn@ke
-
- 2077 berichten
- 888 stemmen
Ik ben mijn mening nog vergeten zeggen. Ik vond de strijd in the two towers erg indrukwekkend, de scene met de vele agenten in matrix reloaded, armageddon , de motorscenes van mission impossible 2 , in minority report de ontsnappingsscene Dat was het zo ongeveer.
sn@ke
-
- 2077 berichten
- 888 stemmen
De regenscene bij road to perdition spant bij mij momenteel de kroon. Meesterlijke actiescene.
U-96
-
- 11875 berichten
- 2062 stemmen
De beste aktiescenes (voor zover ik weet) is toch wel die scene uit Speed dat die bus over dat gat in de weg vliegt. PRACHTIG die scene. Toch blijf ik me zeer verbazen dat die topfilm geen plaats heeft in de Top100. 
Ramon K
-
- 13575 berichten
- 0 stemmen
Misschien omdat er honderd, misschien wel duizend of tienduizend betere films gemaakt zijn in de gehele filmhistorie.........daarom.
Hobbes
-
- 2911 berichten
- 1195 stemmen
en die scene zag er werkelijk niet uit. Middelmatige A-Team actie.
ik kan zo 50 actiescenes opdreunen die technisch knapper waren en er stukken beter uitzagen.
petey
-
- 1901 berichten
- 3828 stemmen
speed is gewoon een leuke doorsnee film. Niks meer en niks minder.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Eén van de beste achtervolgingsscènes is volgens mij te vinden in The French Connection (1971) met Gene Hackman in de hoofdrol.
Hobbes
-
- 2911 berichten
- 1195 stemmen
dan zou ik Bullitt met Steve McQueen nog maar eens herzien.
FisherKing
-
- 18696 berichten
- 0 stemmen
Ik vond die achtervolgings-scene van Romy Schneider in Les Choses de la Vie erg indrukwekkend.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Heb ik speciaal even opgezocht en bekeken en inderdaad, was ik al helemaal vergeten. Hobbes je hebt gelijk, deze is ook subliem...
Hobbes
-
- 2911 berichten
- 1195 stemmen
inderdaad, heb nog nooit zo'n coole achtervolging gezien 
dat shot in die achteruitkijkspiegel en dan die geweldige muziek. Steve McQueen is de coolste persoon ooit op aard geweest. met Lee Marvin als goede tweede 
rzasa
-
- 396 berichten
- 159 stemmen
Bullit is wellicht beter in de ogen van Hobbes wanneer het gaat om de car-chase, maar alleen al het feit dat Gene Hackman zijn auto aan gort rijdt terwijl dat niet de bedoeling was, maar dat ze toch zijn blijven draaien, maakt die achtervolging veel gaver!!
Bij Bullit is het mooi dat er tijdens de achtervolging geen muziek zit, maar dat het gepiep van de banden en het geronk van de motor al genoeg zegd.
Op 3 de achtervolging van The Seven-Ups, op 4 die van Ronin.
Hobbes
-
- 2911 berichten
- 1195 stemmen
Bullit is wellicht beter in de ogen van Hobbes wanneer het gaat om de car-chase, maar alleen al het feit dat Gene Hackman zijn auto aan gort rijdt terwijl dat niet de bedoeling was, maar dat ze toch zijn blijven draaien, maakt die achtervolging veel gaver
dat is wel een leuk weetje ja, maar zegt natuurlijk niets over de kwaliteit van de achtervolging. Daarbij betwijfel ik of het hackman zelf was die in die auto zat 
mister blonde
-
- 12693 berichten
- 5825 stemmen
tja, de discussie welke achtervolgingsscene beter is, lijkt onder filmliefhebbers oneindig. dat is maar goed ook; het blijft een leuke discussie.
bullit is door dit feit doorgedrongen tot mijn must-see-list-toptien.
the achtervolgingsscene van the FC, is idd geweldig. nee, legendarisch.
roda
-
- 1670 berichten
- 961 stemmen
een van de beste aktiescene's vind ik die in Die Hard, de twee grote explosies in nakatomi. trouwens de aktiescene's in Die Hard 2 en 3 zijn ook niet slecht. 
Hobbes
-
- 2911 berichten
- 1195 stemmen
wel een aardige explosie..maar in principe een doorsnee explosie
niet echt vernieuwend imho 
U-96
-
- 11875 berichten
- 2062 stemmen
1 van mijn favoriete aktiescenes is uit First Blood part II:
Dat John R. met die helikopter op die Commando-basis in Thailand aankomt en wraak wil nemen op zijn bevelgevers. Meteen nadat de helikopter geland is grijpt hij naar het machinegeweer, slaat daarna nog een verrader neer, en dan begint het echte werk
. Die scene dat John met zijn mes boven het hoofd van die bevelhebber staat vind ik ook mooi. Even uit mijn hoofd: 'Mission Accomplisched! You know there are more men out there! Find them or I'll find you!"

Redlop
-
- 8961 berichten
- 3566 stemmen
In 'The Warriors' komt een scene voor die ik altijd erg spannend vond...
als 's nachts de drie Warriors naar huis lopen en er een soort legerbus met tuig met knuppels en kettingen langsrijdt. Ze lijken door te rijden maar dan aan het eind van de donkere straat nemen ze gas terug, stoppen en keren. Dan volgt de achtervolging tot de metro.