- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Meest ondergewaardeerde films op MovieMeter (en IMDb)
Meest ondergewaardeerde films op MovieMeter (en IMDb)
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Home Alone? Aparte keuze. Het is op zich wel een grappige film, maar een plek in een toplijst is zwaar overdreven.
djelle
-
- 6070 berichten
- 0 stemmen
Home Alone hoort niet bij de films die eventueel op toplijsten zouden mogen (is niet aangeduid met een *, goed opletten he One Ring
), maar de score zou toch wel een stuk hoger mogen liggen. Tenslotte is het een soort van klassieker in het genre, met een geheel uniek concept.
Mac Hammer Fan
-
- 6014 berichten
- 7444 stemmen
Overgewaardeerd op IMDB
ONIBABA
KWAIDAN
BRAINDEAD
BAD TASTE
de films van Jesus Franco (met uitzondering van deze in ZW uit de jaren 60)
Ondergewaardeerd op IMDB
sommige Hammer en Amicus Films uit de jaren 50-60-70
The Mangler (met Robert Englund)
Symptoms (Larraz) - gouden Palm nominatie in 1974 en slechts 3,3 (de mediaan was wel
?
donnie darko
-
- 6140 berichten
- 2816 stemmen
ik vind hier op moviemeter anchorman. dat heb ik ondertussen misschien wel al honderd keer gezegd, maar ik vind hem gewoon geniaal 
donnie darko
-
- 6140 berichten
- 2816 stemmen
overgewaardeerd vind ik zelf eigenlijk before sunrise. Ik weet dat ik hier mee misschien heel veel mensen tegen mij ga krijgen maar ik vond het gewoon een leuk wegkijkfilmpje. meer niet
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31144 berichten
- 5447 stemmen
Oliver! Een klassieker uit '68 met slechts 3,36 sterren en blijkbaar maar 50 stemmen. Wel 11 oscarnominaties waarvan 5 oscars.
petrovski
-
- 9 berichten
- 47 stemmen
een van de beste comedies ooit: Bad Santa, hilarisch gewoon. Billy-Bob thornton is hier (zoals gewoonlijk) weer schitterend en deze rol is hem echt wel op het lijf geschreven
dream555
-
- 78 berichten
- 38 stemmen
'Bram Stoker's Dracula' lijkt me overal totaal onderschat. Zo'n filmparel! Ik weet wel, het staat niet chic een vampierenverhaal goed te vinden, maar dit is dan wel een schitterende verfilming van het originele verhaal en dus niet de 3478ste versie van Blade of zo hé. De thematiek van de onmogelijke liefde / beauty & the beast staat centraal.
Ik vind de topfilms die hier vermeld worden vaak ook top, maar ik vrees dat sommigen bij bepaalde films hoog stemmen omdat het cultureel, intellectueel en wat nog meer overkomt. Tegen heilige huisjes schop je niet, maar een hart onder de riem van niet-heilige huisjes mag toch ook eens hé.
Enfin, dit is mijn bescheiden mening.
Wouter
-
- 18718 berichten
- 3085 stemmen
Als je ziet hoe hier op algemeen aanvaarde grootheden als The marx Brothers geschopt wordt, zie je dat dat wel meevalt.
BenicioDelToro
-
- 4178 berichten
- 1391 stemmen
Fear And Loathing In Las Vegas, 21 Grams en Edward Scissorhands om mee te beginnen
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Alle films van John Carpenter (behalve Ghost of Mars)
Doom
-
- 8214 berichten
- 1540 stemmen
Na vandaag vind ik ook dat Pearl Harbor wel wat ondergewaardeerd wordt, kan wel iets hoger dat gemiddelde als je het mij vraagt 
U-96
-
- 11875 berichten
- 2062 stemmen
Waarom? Het is een simpel en enorm slecht uitgewerkt liefdesverhaaltje. Die bommetjes spelen maar een kleine rol.
Doom
-
- 8214 berichten
- 1540 stemmen
Waarom? Het is een simpel en enorm slecht uitgewerkt liefdesverhaaltje. Die bommetjes spelen maar een kleine rol.
Uuuhh bij mij hoeft het niet om de bommetjes te draaien hoor, vind het een mooi romantiek/drama verhaal wat zich in de oorlog afspeelt.
De bombardementen blijven overigsen bij mij wel redelijk hangen hoor, vond het een goede film gewoon.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Zeker ondergewaardeert, toch erg knap gedaan wat de Japanners daar aanrichten. 
De 'slechtheid' van de film wordt m.i. ook erg overdreven. Zeker niet slechter dan een Titanic, sterker nog; veel beter. (Titanic kreeg dan ook een halve ster, waar PH een magere 3* kreeg).
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ben ik het niet mee eens. Titanic was inder tijd absoluut grensverlegend, terwijl PH op de aanval na niets bijzonders te bieden had, veel te bombastisch was en een coca cola liefdes verhaaltje had.
stan
-
- 4649 berichten
- 1288 stemmen
op imdb is raise your voice ondergewaardeerd voor de rest heb ik niks te klagen hoor

Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
terwijl PH op de aanval na niets bijzonders te bieden had
Titanic had ook niets meer te bieden dan die niet boeiende 'sinking scene'. Voor een Jagermeister reclame ideaal, voor Cinema helemaal niets.
Precies hetzelfde geldt voor Titanic.
op imdb is raise your voice ondergewaardeerd voor de rest heb ik niks te klagen hoor

Dat is toch met Hilary Duff (lieve meid daar niet van), kan dus nooit ondergewaardeert zijn.
stan
-
- 4649 berichten
- 1288 stemmen
dit is ook het forum dat het ondergewaardeerd is en dat vind ik ook het is een leuke film hoor anders als haar andere films die ik niet egt boeiend vind de leukste vind ik cheaper by the dozen en dan raise your voice de rest is een beetje middelmatig (en ze is idd een lieve mied
)
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ik bedoelde ook ondergewaardeert, typfout. Een Duff film kan toch niet ondergewaardeert zijn?
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Titanic had ook niets meer te bieden dan die niet boeiende 'sinking scene'. Voor een Jagermeister reclame ideaal, voor Cinema helemaal niets.
Titanic was absoluut een gigantische stap voorwaarts op het gebied van schaalvergroting en digitale effecten. Misschien van voor je tijd.... PH was slechts een zwakke kloon op dat gebied.
PS. gefeliciteerd, je bent een jaar actief op MM
stan
-
- 4649 berichten
- 1288 stemmen
nou de meeste zijn slecht hoor naomi watts maar raise your voice vind ik echt ondergewaardeerd op imdb daar keeft ie een 4.6 nou dat vind ik laag ik vind dat deze film minstens een 6.5 moet hebben want ik vind het echt wel een best goede film
Doom
-
- 8214 berichten
- 1540 stemmen
nou de meeste zijn slecht hoor naomi watts maar raise your voice vind ik echt ondergewaardeerd op imdb daar keeft ie een 4.6 nou dat vind ik laag ik vind dat deze film minstens een 6.5 moet hebben want ik vind het echt wel een best goede film
Mwha ik weet niet, de vorige films die ik van Hilary Duff heb gezien waren niet zo, maar ja ik heb hem thuis liggen dus ga van het weekend maar is kijken of je gelijk hebt 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
PS. gefeliciteerd, je bent een jaar actief op MM
Dank je maar maak daar maar van: een jaar actief onder de username Naomi Watts. 
stan
-
- 4649 berichten
- 1288 stemmen
ja kijk ik vind het een goede film maar smaken verschillen nou eenmaal dus misschien vinden jullie hem wel helemaal niet ondergewaardeerd op imdb
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ook erg onderschat op MM:
Brother
The Naked Gun
Airplane
Cannibal Holocaust
Money Talks
U turn
Vidocq
Blood & Wine
Goodfella_90
-
- 10407 berichten
- 2595 stemmen
Titanic , erg onderschat hier 
Ik was ook altijd in de veronderstelling, dat Titanic werd gezien als 1 van de beste films aller tijden. Maar op deze site zag ik, dat die film niet meer dan een bovengemiddelde score krijgt.