• 15.962 nieuwsartikelen
  • 178.938 films
  • 12.263 series
  • 34.064 seizoenen
  • 649.050 acteurs
  • 199.239 gebruikers
  • 9.387.546 stemmen

Toplijsten (centraal topic)

zoeken in:

chevy93

• 12755 berichten
  • 1325 stemmen

De lat staat nu definitief op 3,76*

Goldenskull

• 24398 berichten
  • 3097 stemmen

Stond ie voor de verhoging van 200 naar 250 stemmen ook altijd.

chevy93

• 12755 berichten
  • 1325 stemmen

Het enige wat zo'n stemmengrens veroorzaakt, is dat de oudere films er langzaam, maar zeker uit verdwijnen.

kappeuter (crew films)

• 74673 berichten
  • 5984 stemmen

Juist niet. Met een lagere stemmengrens stonden de onderste films niet in de lijst!

Er zouden namelijk meer films voldoen aan het minimum en de lijst zou dus sneller vol zijn.

Ook zouden ze met de eerste de beste lage stem eerder uit de lijst vallen, omdat films met weinig stemmen kwetsbaar zijn en het gemiddelde sneller wordt beinvloed.

chevy93

• 12755 berichten
  • 1325 stemmen

kappeuter schreef:

Met een lagere stemmengrens stonden de onderste films niet in de lijst!

Daar tegenover staan toch ook weer minder bekende films?

kappeuter (crew films)

• 74673 berichten
  • 5984 stemmen

Ja maar daarvoor is de tiplijst prima geschikt.

fappie

• 2688 berichten
  • 2005 stemmen

Hmmm.. zo'n Law Abiding Citizen kan dadelijk ook zo in de top 250 komen. Hoewel dat nog wel even duurt.

chevy93

• 12755 berichten
  • 1325 stemmen

kappeuter schreef:

Ja maar daarvoor is de tiplijst prima geschikt.

Op deze manier wordt de top 250 een top 250 blockbusters.

kappeuter (crew films)

• 74673 berichten
  • 5984 stemmen

Nee hoor, er zijn al tientallen klassiekers / arthouse films vanuit de tiplijst gepromoveerd naar de top 250.

Dat ze er eventueel weer uit vallen kan ik ook niets aan doen.

Het is nog steeds een zeer gevarieerde lijst.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

kappeuter schreef:

Dat ze er eventueel weer uit vallen kan ik ook niets aan doen.

Natuurlijk wel, je kan ervoor kiezen om de stemmengrens niet telkens te verhogen.

Het zijn altijd de nieuwe films die veel stemmen krijgen, logisch dat je zo een toplijst vol blockbusters creëert. Vooral de oudere topfilms uit Japan zijn nu op een uitzondering na kansloos voor een plaats in de top 250.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Wat Kappeuter zegt, daarvoor is de tiplijst toch een prima tool.

Leland Palmer

• 23785 berichten
  • 4900 stemmen

chevy93 schreef:

Op deze manier wordt de top 250 een top 250 blockbusters.

Kom op zeg. Je hoeft de top 250 niet zo af te branden. Alleen jou hele top tien staat er (bijna) al zo'n beetje in. Niks mis met de top 250 hier, genoeg interessante titels en veel variatie. Als je zeldzamere, kleinere of veel minder bekende films wil zien klik je gewoon op de ''tip lijst'', die is daarvoor. Die stemmengrens is prima, je kan niet alles maar een beetje in de top 250 op gaan nemen.

Daarnaast is en blijft de top 250 (zowel hier als op IMDb) de lijst met de meest populaire films. Je eigen toplijst doet er alleen maar toe - je krijgt het met een top 250 op een filmsite toch nooit iedereen naar zijn/haar zin.

Knisper

• 13041 berichten
  • 1279 stemmen

Nomak schreef:

Natuurlijk wel, je kan ervoor kiezen om de stemmengrens niet telkens te verhogen.

Het zijn altijd de nieuwe films die veel stemmen krijgen, logisch dat je zo een toplijst vol blockbusters creëert. Vooral de oudere topfilms uit Japan zijn nu op een uitzondering na kansloos voor een plaats in de top 250.

Maar dat verhogen leidt toch juist tot een constante verhouding blockbusters/alternatievere film?

Het probleem is niet de stemmengrens, maar het feit dat hypes op deze site zo ongelofelijk veel stemmen krijgen. Weinig mensen zullen films als The Hangover, Law Abiding Citizen en Seven Pounds werkelijk zo bijzonder vinden dat ze echt in de top 250 horen. Wellicht moet je dan meer gaan kijken naar de mensen die constant alleen 5* uitdelen aan dit soort populaire films.

chevy93

• 12755 berichten
  • 1325 stemmen

Knisper schreef:

Wellicht moet je dan meer gaan kijken naar de mensen die constant alleen 5* uitdelen aan dit soort populaire films.

Ik heb het al vaker aangegeven: Een paar extra drempels invoeren bij de top 250 (bv. stemmengrens van de gebruiker zelf, aantal maanden/jaar geleden ingelogd moeten zijn)

HarmJanStegenga schreef:

Kom op zeg. Je hoeft de top 250 niet zo af te branden.

Ik zeg alleen dat het concept van de top 250 op den duur gewoon niet meer gaat worden dan de 250 beste blockbusters. Dit gaat toch geen 'men delft de put pas als het kalf verdronken is'-kwestie worden?

Reinbo schreef:

Wat Kappeuter zegt, daarvoor is de tiplijst toch een prima tool.

Staat vol met (relatief) onbekende films die heel moeilijk te verkrijgen zijn.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

chevy93 schreef:

(quote)
Staat vol met (relatief) onbekende films die heel moeilijk te verkrijgen zijn.

Wat wil je dan? Bij de ene lijst klaag je over een te hoog blockbuster gehalte en bij de andere lijst zijn de films te onbekend....

Leland Palmer

• 23785 berichten
  • 4900 stemmen

chevy93 schreef:

Dit gaat toch geen 'men delft de put pas als het kalf verdronken is'-kwestie worden?

Een wat?

Mjah, wat Reinbo ook zegt; zo vat ik het ook niet meer en lijkt het nooit goed te zijn. Een top 250 op een MM of IMDb is gewoon een lijst van de 250 populairste films. Niet te druk om maken.

starbright boy (moderator films)

• 22422 berichten
  • 5129 stemmen

Overigens is de (zeer) grote meerderheid van de tip 250 gewoon te krijgen op DVD en redelijk veel films zijn zelfs gewoon in Nederland uit. Ze liggen alleen niet altijd bij de FRS.

Tijdje geleden nog een tip 250-film voor één euro bij Bart Smit gevonden zelfs.

kappeuter (crew films)

• 74673 berichten
  • 5984 stemmen

Welke?

chevy93

• 12755 berichten
  • 1325 stemmen

Reinbo schreef:

Wat wil je dan? Bij de ene lijst klaag je over een te hoog blockbuster gehalte en bij de andere lijst zijn de films te onbekend....

Wat is daar zo raar aan? Het gaat juist om de films die in geen van beide lijsten voorkomen. Films die door de massa wat minder gevonden worden, maar die door de doorgewinterde filmliefhebber wel goed gevonden worden.

starbright boy schreef:

Overigens is de (zeer) grote meerderheid van de tip 250 gewoon te krijgen op DVD en redelijk veel films zijn zelfs gewoon in Nederland uit. Ze liggen alleen niet altijd bij de FRS.

Voor dezelfde prijs als de grote blockbusters te krijgen zijn? Het overgrote deel is alleen te verkrijgen voor een prijs waarvan ik minstens 3 films uit de top 250 kan krijgen.

HarmJanStegenga schreef:

Een top 250 op een MM of IMDb is gewoon een lijst van de 250 populairste films. Niet te druk om maken.

En dat hoort niet. Films die minder populair zijn, moeten ook gewoon een goede kans hebben om in de top 250 te kunnen komen. Daarom vind ik de IMDb top 250 veel beter.

Ik vind verder ook niet dat er nu wat mis is met de top 250 (heb er genoeg tips uitgehaald), maar doordat al die blockbusters erin komen, zullen de minder populaire, maar wel goede films op den duur uit het oog verdwijnen en dat vind ik jammer.

Ik zeg trouwens niet dat de top 250 veranderd moet worden. Dat zou niet eerlijk zijn, omdat het toch de mening van de gebruikers is. Maar een gebruik die eenmalig aanmeldt, zijn favoriete films een 5,0* geeft (meestal blockbusters) en daarna nooit meer gezien wordt, de stem van zo'n gebruiker telt even zwaar. Dat klopt niet.

• 22422 berichten
  • 5129 stemmen

Hoop Dreams

Leland Palmer

• 23785 berichten
  • 4900 stemmen

chevy93 schreef:

(quote)
Wat is daar zo raar aan?
Lijkt me niet zo moeilijk. Het is dus gewoon nooit goed.

chevy93

• 12755 berichten
  • 1325 stemmen

Zo zwart-wit is het niet hoor. Tussen blockbuster en onbekende films zit nog genoeg.

DonOswaldo

• 6430 berichten
  • 1931 stemmen

chevy93 schreef:

(quote)
Wat is daar zo raar aan? Het gaat juist om de films die in geen van beide lijsten voorkomen. Films die door de massa wat minder gevonden worden, maar die door de doorgewinterde filmliefhebber wel goed gevonden worden.

Maar die films hebben er dus gewoon niet de score voor, maar voldoen vaak wel qua aantal stemmen. Dus daar heeft het niet veel met de stemmen-grens te maken..

• 22422 berichten
  • 5129 stemmen

chevy93 schreef:

(quote)
Voor dezelfde prijs als de grote blockbusters te krijgen zijn? Het overgrote deel is alleen te verkrijgen voor een prijs waarvan ik minstens 3 films uit de top 250 kan krijgen.

Er zitten duurdere tussen maar heel veel wel hoor. Een paar voorbeelden.

Ik noemde Hoop Dreams al. De Human Condition-trilogie heb ik voor 15 euro gekocht. Sunrise heb ik gespot voor 2,50. Imitation of Life, Army of the Shadows, Forbidden Games, Umberto D, Un Amour a Taire, Le Notti Bianchi, de twee docu's van Scorsese en nog een heel aantal meer. Allemaal voor (soms veel) minder dan 10 euro te vinden in Nederland.

In Engeland zijn tientallen andere titels uit de lijst voor minder dan 10 euro te vinden via internetwinkels. Sommigen voor mnder dan 5 euro.

Een aantal zijn wel duurder, bijvoorbeeld omdat ze in een box zitten of omdat alleen een duur label ze heeft uitgebracht. Of moeilijker omdat de film niet meer leverbaar is. En een enkele film is helemaal niet op DVD uit.

chevy93

• 12755 berichten
  • 1325 stemmen

Films die nu net onder de 3,75* zitten, krijg nu veel minder aandacht, omdat ze veel blockbusters voor zich moeten laten in de top 250.

chevy93

• 12755 berichten
  • 1325 stemmen

Laat ik opnieuw beginnen: Ik wil een lijst zien van de 250 best gewaardeerde films onder de elite, actieve gebruikers, van MovieMeter (oftewel met een bepaald stemmenaantal en X-aantal maanden geleden ingelogd)

• 22422 berichten
  • 5129 stemmen

Jordy heeft zoiets een keer gedaan in dit topic op 4 januari 2009. Inmiddels wat verouderd. Maar het geeft wel (een niet echt verrassend) beeld. Daar is een uitsplitsing gemaakt op leeftijd, op geslacht en apart de veelstemmers, de actieve gebruikers en de oudgedienden van de site.

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

starbright boy schreef:

De Human Condition-trilogie heb ik voor 15 euro gekocht. Sunrise heb ik gespot voor 2,50.

Waar ergens?

• 22422 berichten
  • 5129 stemmen

Dat was beiden toevallig wel bij de FRS, maar wel begin dit jaar.

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Bedankt! Ben eigenlijk nu pas voor de eerste keer de tiplijst aan het doornemen en er zit wel wat interessants tussen, moet ik maar eens meer van zien.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.