• 15.954 nieuwsartikelen
  • 178.924 films
  • 12.263 series
  • 34.064 seizoenen
  • 648.970 acteurs
  • 199.237 gebruikers
  • 9.387.386 stemmen

Toplijsten (centraal topic)

zoeken in:

fappie

• 2688 berichten
  • 2005 stemmen

Geniaal chevy!

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Nu zou je eigenlijk die punten nog moeten delen door het aantal films die de regisseur in de toplijst heeft staan. Dan is het in mijn ogen pas echt juist.

Dan ziet de lijst er heel anders uit en komt hoogstwaarschijnlijk Darabont bovenaan te staan als meest gewaardeerde/populairste regisseur.

Nu is het gewoon een optelling en is het niet meer dan logisch dat een regisseur met 5 of meer films beter scoort dan een regisseur met minder films.

fappie

• 2688 berichten
  • 2005 stemmen

Dat is ook niet waterdicht hoor. Darabont is dan wel heel erg in het voordeel.

chevy93

• 12755 berichten
  • 1325 stemmen

Daar heb ik ook over gedacht, maar zoals je zelf aangeeft is het nu zo dat iemand als Dabaront er dan als beste uitkomt, terwijl een Kubrick i.m.o. veel beter is, omdat zeker de helft van zijn ouevre erin staat. Je krijgt zo een enorm vertekend beeld.

Dan kun je beter gemiddelde vergelijken. Hoewel zelfs dat niet eens echt goed is, omdat films het hoge gemiddeldes veel vaker bekeken worden.

maxo922

• 691 berichten
  • 627 stemmen

Reinbo schreef:

Ik blijf me verbazen over het feit dat vrijwel iedereen valt voor deze film.....

Je bent niet de enige hoor

Stephan

• 7894 berichten
  • 1388 stemmen

Reinbo schreef:

Ik blijf me verbazen over het feit dat vrijwel iedereen valt voor deze film.....

Doordat de film op 1 staat wordt-ie natuurlijk door velen ook maar meteen goed gevonden. De film dankt zijn status deels door de hype. Daar hebben meer films last van.... Reinbo

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Deze hype duurt alleen wat langer dan de andere films.

Stephan

• 7894 berichten
  • 1388 stemmen

moviemafketel schreef:

Dat het nummer 1 staat IS (en blijft dus) de hype.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Een hype is een verschijnsel dat tijdelijk bovenmatige media-aandacht krijgt en daardoor belangrijker lijkt dan het in werkelijkheid is.

Je mag het van mij alles noemen, maar dit is een film uit '92.

Kan het moeilijk nog steeds een hype noemen, daar het ook al tijden geen aandacht meer krijgt op tv of wat dan ook. Kennelijk niet tijdgebonden. Over 5 jaar of 10 jaar geven mensen nog steeds 5 sterren aan deze film. Ik snap dus niet helemaal wat je bedoelt met omdat het nummer 1 staat de hype is en blijft.

Stephan

• 7894 berichten
  • 1388 stemmen

Voorbeeld 1:

Jantje vult even snel een top lijstje in om zo wat vlees aan het bot te hebben. Hij pakt de top 250 en geeft de eerste zwik 5 punten.

Voorbeeld 2:

Pietje denkt: "Als SSR op nummer 1 staat moet het wel een goede film zijn."

Pats... nog een 5

De film is door z'n status uiteindelijk ook onderwerp van parodieën, spoofs (Family Guy etc.), Krijgt opnieuw weer aandacht (hype) en mensen denken... "o ja. Ik had er nog niet op gestemd".

Pats... weer een 5

Zoiets...

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Zal vast voorkomen wat je zegt, maar ik ga er nog steeds van uit dat mensen de film gezien hebben en hem gewoon goed/mooi vonden.

Jammer dat er altijd ergens een negatieve reden voor gevonden moet worden.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Stephan schreef:

(quote)

Doordat de film op 1 staat wordt-ie natuurlijk door velen ook maar meteen goed gevonden. De film dankt zijn status deels door de hype. Daar hebben meer films last van.... Reinbo

Lijkt me meer een voordeel dan een last.

Stephan

• 7894 berichten
  • 1388 stemmen

moviemafketel schreef:

Zal vast voorkomen wat je zegt, maar ik ga er nog steeds van uit dat mensen de film gezien hebben en hem gewoon goed/mooi vonden.

Jammer dat er altijd ergens een negatieve reden voor gevonden moet worden.

Ik vind de film prima hoor... maar echt niet de beste ooit. Kijk maar eens naar het aantal stemmen die deze film heeft. Dat alleen al onderbouwt mijn argument.

Leviwosc

• 883 berichten
  • 335 stemmen

ontopic blijven blijkt bijzonder moeilijk te zijn.

Let op! Discussies over de top 250-notering van deze film horen in het forum, niet bij de film.

louisvf

• 1462 berichten
  • 2523 stemmen

moviemafketel schreef:

Hehe, alsof deze zo oud is...

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

16 jaar is lang voor een hype toch?

83Utreg!

• 827 berichten
  • 0 stemmen

Maar het mes snijd aan twee kanten. Sommige mensen gaan een film automatisch beter waarderen als hij hoog genoteerd word, en de ander, zoals Reinbo gaat hem automatisch slechter waarderen.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Precies dus dat houdt elkaar wel in evenwicht. Wat ik al zei, de meeste mensen vinden dit gewoon oprecht 1 van de mooiste films ooit gemaakt.

chevy93

• 12755 berichten
  • 1325 stemmen

moviemafketel schreef:

16 jaar is lang voor een hype toch?

Het lijkt me dat het dan geen hype meer is. Het kenmerk van een hype is juist dat het maar kort duurt.

83Utreg!

• 827 berichten
  • 0 stemmen

toen ik hem voor het eerst zag, bestond moviemeter nog niet eens, ik vond het direct een van de beste films die ik ooit had gezien. Ik verbaasde me zelfs lange tijd over de relatieve onbekendheid van de film. wel appart dat die oprechtheid in twijfel word getrokken door mensen die roepen dat je een meeloper bent als je deze film goed vind

AGE-411

• 10342 berichten
  • 750 stemmen

chevy93 schreef:

Welk werk? Het is gewoon mijn 'in between time' tussen de films. En nu heb ik honger!

Zit je hele dag films te bekijken?

De vakantie is ook te lang voor de jeugd! Tijd dat het weer school is

chevy93

• 12755 berichten
  • 1325 stemmen

Als ik de hele dag films zou kijken, zou ik wel wat meer stemmen geplaatst hebben

Ik heb misschien een gemiddelde van één per dag deze vakantie.

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

83Utreg! schreef:

toen ik hem voor het eerst zag, bestond moviemeter nog niet eens, ik vond het direct een van de beste films die ik ooit had gezien. Ik verbaasde me zelfs lange tijd over de relatieve onbekendheid van de film. wel appart dat die oprechtheid in twijfel word getrokken door mensen die roepen dat je een meeloper bent als je deze film goed vind

Ik had hetzelfde. Ik zag en waardeerde de film ook voordat ik MovieMeter of IMDb kende. Het is een enorme crowd-pleaser, dus zo verbazend is het niet dat zoveel mensen hem goed vinden. Hoef je geen meeloper voor te zijn.

Tevens is Shawshank het tegenovergestelde van een hype. De film deed geen zaken aan de bioscoopkassa, niemand kende de film. Pas langzaam bouwde hij een status op en won hij aan populariteit.

Of dat allemaal terecht is moet je verder zelf weten. Ik heb Shawshank al een tijdje niet gezien en vraag me af of herziening gunstig zal uitpakken.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4088 stemmen

Eigenlijk is the Shawshank dus een soort van mega cult film

AGE-411

• 10342 berichten
  • 750 stemmen

chevy93 schreef:

Als ik de hele dag films zou kijken, zou ik wel wat meer stemmen geplaatst hebben

Ik heb misschien een gemiddelde van één per dag deze vakantie.

Ik heb een gemiddelde van 1-2 nieuwe per week ofzo.

Misschien moet ik minder films herzien, en meer nieuwe bekijken.

Normaal kijk ik iedere avond na 23/0u wel een filmpje.

chevy93

• 12755 berichten
  • 1325 stemmen

Bij Clockwork Orange, A (1971):

Wat is er hier gebeurd de afgelopen weken/maanden? Stond laatst nog rond de 50e plek?

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

Veel klonen aangemaakt? Of misschien teveel nieuwe films die in de topnogwat zijn binnengekomen..

chevy93

• 12755 berichten
  • 1325 stemmen

Dat, en het gemiddelde is ook gedaald de afgelopen maanden (zie de statistieken).

ExXxtreme

• 385 berichten
  • 1 stemmen

Ik vraag mij af wat de film Apocalypto nu zo hard van andere films onderscheid of hem zoveel beter maakt dan andere films dat hij in de top 250 staat. De film is zeker niet slecht, maar toch ook zeker geen top film vind ik.

%%%%%%

• 2543 berichten
  • 1234 stemmen

Green street Hooligans is er gelukkig ook langzamerhand uit de top250 lijst aan het gaan ( zie statistieken )

@ ExXxtreme Ben het met je eens over Apocalypto, aleen ik vond de film erg matig.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.