- Home
- Filmforum
- Film - Festivals en evenementen
- Filmnacht Filmhuis Schiedam
Filmnacht Filmhuis Schiedam
neo
-
- 15407 berichten
- 9635 stemmen
Net als vorig jaar is het dit jaar in het filmhuis van Schiedam weer een filmnacht en namelijk wel op vrijdag 23 en zaterdag 24 mei. Het programma is als volgt:
-The Two Towers
-The Ring
-Fargo
-Bend It Like Beckham
Naderhand zal er ook nog een ontbijt zijn. Kaarten zijn binnenkort verkrijgbaar en kosten 15 euro.
Vorig jaar was het programma wel ietsje beter met de volgende films:
The Fellowship Of The Ring
Mulholland Drive
Ocean's Eleven
The Full Monty
Yu Tu Mama Tambien
Maar goed, lijkt het je leuk om een van de twee avonden te komen, kan je nu alvast bij mij terecht voor meer informatie.
neo
-
- 15407 berichten
- 9635 stemmen
Vanaf 1 mei zijn bij de kassa de kaarten verkijgbaar voor de filmnacht.Op is op en kaarten reserveren is niet mogelijk. En wordt vooral niet te enthousiast mensen
neo
-
- 15407 berichten
- 9635 stemmen
Zo morgenavond nacht is het dan weer zover: eindelijk weer eens een filmnacht buitenshuis! Als de computer op het kantoor werkt zal ik gedurende nacht af en toe wel even verslag doen. Wordt in ieder geval weer erg leuk voor aankomende nacht is het al uitverkocht net als zaterdagnacht als ik dienst heb, dus het wordt gezellig
neo
-
- 15407 berichten
- 9635 stemmen
Was weer erg leuk in de afgelopen regenachtige nacht. Net als vorig jaar vonden de bezoekers het weer harstikke leuk, dus volgend jaar weer een keer! En om even in de toekomst te kijken: het zou best wel eens kunnen dat ergens volgend jaar of de gehele matrix of lotr trilogie te zien zal zijn in een filmnacht. Wie weet
kappeuter (crew films)
-
- 73593 berichten
- 5854 stemmen
Dat zou volstrekte devaluatie van het begrip filmhuis betekenen. Ben blij dat mijn filmhuis niet van die rare fratsen uithaalt.
neo
-
- 15407 berichten
- 9635 stemmen
Ik ben er blij om dat mijn filmhuis zich tenminste bezighoudt met dit soort dingen
kappeuter (crew films)
-
- 73593 berichten
- 5854 stemmen
Ik heb het niet over de filmnacht an sich, maar de aankonding van evt. vertoning van de Matrix trilogie.
neo
-
- 15407 berichten
- 9635 stemmen
Oh dat bedoel je, nou ik weet niet hoe je het in je hoofd haalt om dit een rare frats te noemen
kappeuter (crew films)
-
- 73593 berichten
- 5854 stemmen
Filmhuizen krijgen subsidies om 'kleinere' en onafhankelijke danwel 'serieuze' films te vertonen, omdat die films anders niet in de bioscoop zouden komen omdat ze niet commercieel genoeg zijn voor de mainstream bioscopen. Zo'n Matrix nacht vind ik daar dus niet bij passen.
neo
-
- 15407 berichten
- 9635 stemmen
Maar dit zal (als het zover komt) gescheiden zijn van het normale programma, wat dus wel kleine onafhankelijke films bevat. Dus ik zie het probleem niet echt
kappeuter (crew films)
-
- 73593 berichten
- 5854 stemmen
Ja, dat is waar. Als het filmhuispubliek het voor het zeggen had, zouden ze niet voor een Matrixnacht kiezen.
neo
-
- 15407 berichten
- 9635 stemmen
Ja en wie is het filmhuispubliek? Ik zie dit meer als een kans zodat mensen die nooit naar filmhuizen komen er kennis mee maken en zo misschien weer terugkeren. Maar het is ook gewoon leuk om zo iets aan te kunnen bieden. Zo was het ook geweldig om een tijdje terug in Schiedam bij een gracht gratis The Matrix op een groot scherm in de buitenlucht te vertonen. Hierdoor bouw je steeds meer een naam op. En ja of er veel mensen op een nacht af zullen komen met een beetje reclame maken is dat makkelijk te doen en sommige filmhuisliefhebbers die ik ken willen af en toe ook weleens wat anders.
kappeuter (crew films)
-
- 73593 berichten
- 5854 stemmen
D'r is maar een bioscoop in Schiedam he, en dat is het filmhuis. Dan kan ik me er iets bij voorstellen.
troy31
-
- 329 berichten
- 130 stemmen
Ja, dat is waar. Als het filmhuispubliek het voor het zeggen had, zouden ze niet voor een Matrixnacht kiezen.
gek he, ik schaar mijzelf onder het filmhuispubliek, maar zou ook best naar een matrixnacht gaan. misschien heb ik gewoon ee brede smaak, of misschien heeft the matrix toch wel filmhuistrekjes wie zal het zeggen.
neo
-
- 15407 berichten
- 9635 stemmen
Nou de nacht komt dit jaar ook weer, weer precies in hetzelfde weekend. Nadere info volgt. In ieder geval zal Return of the King te zien zijn voor de rest nog niet bekend. En nou ik toch even bezig ben: de komende tijd zullen er enkele tati films te zien zijn waaronder jour de fete.
neo
-
- 15407 berichten
- 9635 stemmen
Pulp Fiction is toegevoegd aan het lijstje van wat er komt.
neo
-
- 15407 berichten
- 9635 stemmen
Programma is bekend:
-Pulp fiction
-Return of the King
-Zatiochi
-Lost in translation
29 april start de voorverkoop. Kaarten zijn 17,50, inclusief hapjes en ontbijt. Data van aanvang zijn vrijdag 21 en zaterdag 22 mei.
(heb het idee dati k dit eigenlijk voor jan lul zit te typen )
petey
-
- 1901 berichten
- 3828 stemmen
wist niet dat Jan ook op deze site kwam.
neo
-
- 15407 berichten
- 9635 stemmen
Nou het was weer een prachtige nacht! Ik begon heel strategisch om 1:00 met mijn bardienst (om Return of the King te ontwijken ). De sfeer was zoals altijd grandioos (wat wil je met het meest intieme, vriendelijkste, gezelligste filmhuis van Nederland). Pulp Fiction was geweldig om eens een keer op groot scherm te zien. Ook de twee andere waren erg leuk om nog een keer te zien. Helaas werd Zatoichi over het algemeen door het publiek niet al te goed ontvangen. Stelletje cultuurbarbaren Volgend jaar uiteraard weer!
neo
-
- 15407 berichten
- 9635 stemmen
wist niet dat Jan ook op deze site kwam.
En laten we maar hopen dat Jan dit jaar wel komt want er is er weer eentje dit jaar!
In de nacht van 20 en 21 mei wel te verstaan met als programma:
The Edukators, 11:14. Sideways en Tesis. Vanaf vanavond aan de kassa te koop voor een prijs van 17,50 euro per kaart. Of zoals het semi-persbericht vermeld: ''Filmhuis Schiedam doet het weer''
neo
-
- 15407 berichten
- 9635 stemmen
Er komt in november een horror filmnnacht in Filmhuis Schiedam. Verder informatie volgt nog!
neo
-
- 15407 berichten
- 9635 stemmen
Op vrijdag 3 en zaterdag 4 november zal de 'Horrornacht' plaatsvinden.
De films:
Fragile, Vampyr, The three burials of Melquiades Estrada & Doodeind
De voorverkoop start op vrijdag de 13e oktober
Kaarten zijn alleen in de voorverkoop te krijgen aan de kassa van het Filmhuis, reserveren is niet mogelijk.
Openingstijden kassa:
donderdag t/m zaterdag
van 20.00 uur tot 23.30 uur
Prijs: 17,50 euro, inclusief ontbijt
Aanvang Filmnacht 21.00 uur, einde +/- 8.00 uur
Hi-Tek
-
- 666 berichten
- 0 stemmen
Altijd leuk dat er een filmnacht wordt georganiseerd. Zou er opzich wel heen willen gaan alleen word dat mij een beetje te duur. Moet al gauw € 15 euro neerleggen voor de trein en dan ook nog de entree betalen. Hoop dat ze hier bij het filmhuis (Cinecitta) in Tilburg zo'n nacht organiseren. Er was wel een keer een nacht met de Final Destination triologie, maar daar stond ik nou niet echt om te springen.
Art
-
- 13507 berichten
- 3567 stemmen
Wat heeft een film als The Three Burials of Melquiades Estrada nou in een horrornacht te zoeken?
neo
-
- 15407 berichten
- 9635 stemmen
Ken de film niet en dan heb ook niet zelf de programmering gedaan. Zoals het programma er nu uit ziet is er een Nederhorror slasher, een arthouse titel, een thriller/horror film en een Duitse horrorfilm uit 1932. Vind het zelf wel een leuk programma.
Art
-
- 13507 berichten
- 3567 stemmen
Het is ook een leuk programma maar die film viel dus op