• 15.773 nieuwsartikelen
  • 178.104 films
  • 12.215 series
  • 33.987 seizoenen
  • 647.155 acteurs
  • 199.029 gebruikers
  • 9.373.219 stemmen

De Oscars

zoeken in:

catdog

• 1417 berichten
  • 2024 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Schandalig dat Spider-Man No Way Home er niet bij staat. Of No time to die. De Hollywood snobs haten blockbusters. De waarde van de Oscars is tegenwoordig miniem voor me.

Schandalig? Het had leuk geweest maar verhaaltechnisch is Spider-Man lang niet het beste dat het filmjaar te bieden had. Ik heb nog niet alles gezien maar het lijken mij gewoon 10 terechte nominaties. De Hollywood snobs haten heus geen blockbusters. Dune is letterlijk genomineerd dit jaar.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

catdog schreef:

(quote)

Schandalig? Het had leuk geweest maar verhaaltechnisch is Spider-Man lang niet het beste dat het filmjaar te bieden had. Ik heb nog niet alles gezien maar het lijken mij gewoon 10 terechte nominaties. De Hollywood snobs haten heus geen blockbusters. Dune is letterlijk genomineerd dit jaar.

Ach, het is elk jaar hetzelfde met die nominaties.

En Dune is geen typische blockbuster. Dat is een filmhuisfilm met veel te dure effecten, in mijn ogen maar een gemiddelde film. Dan maak je nog net kans.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Ah de oscars komen er weer aan.

Wanneer is dat?

Wanneer kan ik de uitslagen lezen (en vergeten)?

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Natuurlijk was Dune wel een blockbuster. Dune was alleen een mislukte blockbuster, maar dat had hier in den lande ook met het beleid te maken. Dat kan je een film niet kwalijk nemen.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

acht films die geen oscar hadden moeten winnen.

Ja, daar is geen kek youtubeje voor te vinden.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

The Power of the Dog maakt kans op twaalf Oscars | de Lagarde

Ik vind het een goede film, maar 12 nominaties vind ik wel bizar veel.

IH88

• 9731 berichten
  • 3184 stemmen

Geweldige film. Maar ook een echte "Oscar film". 12 nominaties is geen verrassing.

Leuk ander feitje. Jessie Buckley en Olivia Colman zijn beide genomineerd en spelen hetzelfde personage in The Lost Daughter. Laatste keer dat dat gebeurde was met Titanic en Kate Winslet en Gloria Stuart.

skinny_tie

• 1227 berichten
  • 3648 stemmen

Ik vind die 12 nominaties niet bizar veel eigenlijk, tenminste, ik vind geen van de nominaties onterecht.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Het blijft ronduit idioot dat zo'n geweldige film als Spider-Man geen Oscar voor beste film kan winnen, maar er komt wel een nieuwe prijs bij waar ze wel grote kanshebber zijn:

'Spider-Man: No Way Home' kan toch nog iets winnen tijdens de Oscars | FilmTotaal filmnieuws

skinny_tie

• 1227 berichten
  • 3648 stemmen

Ik zet mijn geld op Filmy McFilmface!

EDIT: Een snelle zoek op Twitter leert dat ik niet de eerste ben hiermee, maar dat versterkt natuurlijk alleen maar mijn claim.

eRCee

• 13441 berichten
  • 1978 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Het blijft ronduit idioot dat zo'n geweldige film als Spider-Man geen Oscar voor beste film kan winnen, maar er komt wel een nieuwe prijs bij waar ze wel grote kanshebber zijn:

'Spider-Man: No Way Home' kan toch nog iets winnen tijdens de Oscars | FilmTotaal filmnieuws

Op zich prima, zo'n publieksprijs. Verder denk ik dat populariteit al een prijs in zichzelf is, namelijk verkoopsucces, en dat dit verder totaal niet hoeft mee te wegen bij een prijs die gaat om wat als 'het beste' in dat gebied wordt gewaardeerd. Alles is subjectief, dus er zullen mensen zijn die Spider Man daar bij vinden horen maar er zijn er ook zat die dat niet vinden, en alleen een beroep doen op de autoriteit van de aantallen vind ik onvoldoende.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Het gaat erom dat grote sterke blockbusters bijna altijd worden genegeerd bij de beste film. No time to die, Spider-Man. Iedereen snapt dat de zoveelste Fast and Furious niks bijzonders is, maar het is wel heel eenzijdig zo. Alleen van die maatschappelijke films met zware thema's komen er over het algemeen in. Dat gevoel hou ik er altijd aan over bij de Oscarsnominaties. Het zijn altijd van die titels die oude mannen kiezen. Ik hecht echt 0,0 waarde aan de Oscars, echt vergane glorie de laatste 20 jaar.

eRCee

• 13441 berichten
  • 1978 stemmen

Ik hecht er ook niet veel waarde aan, het zijn meestal niet de titels die me het meest aanspreken. Maar ik denk niet dat de Oscars relevant blijven door blockbusters te verkiezen, want dan onderscheidt de prijs zich niet ten opzichte van gewoon de box office.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

eRCee schreef:

Ik hecht er ook niet veel waarde aan, het zijn meestal niet de titels die me het meest aanspreken. Maar ik denk niet dat de Oscars relevant blijven door blockbusters te verkiezen, want dan onderscheidt de prijs zich niet ten opzichte van gewoon de box office.

Waarom moeten de Oscars zich onderscheiden? Een blockbuster staat niet gelijk aan inhoudsloos. De 2 titels die ik noem hebben heel veel inhoud en dat is mijn punt, ze worden veel te vaak genegeerd. Misschien had er een transgender in moeten zitten, dan waren ze wel genomineerd...

eRCee

• 13441 berichten
  • 1978 stemmen

Omdat, zoals je zelf ook aangeeft, die prijs nu een bepaalde identiteit heeft. Als je dat loslaat, wint de prijs niet aan waarde maar verliest die juist aan waarde (in mijn ogen).

John Milton

• 24222 berichten
  • 13387 stemmen

Spider-Man dit weekend ook eindelijk gezien op het grote scherm, en ja: best tof.

Maar hij zou mijn top 20 2021 niet hebben gehaald, dus zou voor mij ook niet meedoen voor ‘beste film’.

skinny_tie

• 1227 berichten
  • 3648 stemmen

John Milton schreef:

Maar hij zou mijn top 20 2021 niet hebben gehaald, dus zou voor mij ook niet meedoen voor ‘beste film’.

Je bent de film dus gewoon aan het negeren, JM, schaam je.

John Milton

• 24222 berichten
  • 13387 stemmen

Diep!

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

John Milton schreef:

Spider-Man dit weekend ook eindelijk gezien op het grote scherm, en ja: best tof.

Mijn punt was niet dat iedereen Spider-Man of No time to die goed moet vinden (smaken verschillen), maar de films kregen in de media enorm lovende reviews en het grote publiek was er ook gek op. En dat grote publiek is echt niet kritiekloos, want bv een Marvelfilm als Eternals is helemaal de grond in geboord en ook James Bond krijgt geregeld flinke kritiek, want Spectre viel veel minder goed als vorige Bondfilm. Maar deze films worden door de opa's van de Academy Awards structureel genegeerd.

skinny_tie

• 1227 berichten
  • 3648 stemmen

Films worden niet genegeerd. Er wordt niet met een commissie uitgebreid vergaderd welke films wel en niet een nominatie gaan krijgen. Iedereen binnen de Academy stemt op diens favoriete film van het jaar. Er waren gewoon niet zoveel mensen binnen de Academy die No Way Home of No Time to Die de beste film van het jaar vonden, er waren wel genoeg leden die bijvoorbeeld Dune de beste film van het jaar vonden. That's it.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Ja dat is exact wat ik al zei. De mensen die daar stemmen zijn een bepaald slag stemmer.

skinny_tie

• 1227 berichten
  • 3648 stemmen

No Way Home niet de beste film van het jaar vinden is iets anders dan No Way Home negeren. Dat is het punt dat ik probeer te maken.

Binoche

• 173 berichten
  • 145 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Ja dat is exact wat ik al zei. De mensen die daar stemmen zijn een bepaald slag stemmer.

Voor een groot deel mensen uit de filmindustrie zelf, van regisseurs tot animators, van make-up mensen tot acteurs tot geluidstechnici. Die hebben er soms wel een beetje kijk op. Een beetje, maar dat is mijn mening, want wat mij betreft zijn de keuzes niet elitair genoeg . Het idee over wat een goede film maakt verschilt per persoon.

Overigens negeer ik No Way Home wel. Dat soort formule-films in strak lycra interesseren me niet (had ik al gezegd dat ik elitair was? ). No Time To Die vond ik in het genre Bond-films vrij sterk (maar te lang), maar ook dat is een formule-film.

Vergeet trouwens niet dat de studios en distributeurs flink campagne voeren voor hun films, en daar gaan miljoenen in om. Die miljoenen zijn natuurlijk niet onbeperkt, dus schatten ze van tevoren al de grootste kanshebbers in. Dan weet je al dat dit soort films niet aan bod komen.

dimi303

• 3418 berichten
  • 3665 stemmen

Oscar voorspelling 2022

Beste film: The Power of the Dog

Beste regie: The Power of the Dog

Beste animatiefilm: Encanto

Beste buitenlandse film: Drive My Car

Beste documentaire: Summer of Soul

Beste acteur: Will Smith ( King Richard )

Beste actrice: Nicole Kidman ( Being The Ricardos )

Beste acteur in bijrol: Kodi Smith-Mcphee ( The Power of The Dog )

Beste actrice in bijrol: Kirsten Dunst ( The Power of The Dog )

Beste original screenplay: Belfast

Beste adapted screenplay: The Power of The Dog

Beste cinematografie: The Power of The Dog

Beste originele muziek: Jonny Greenwood ( The Power of The Dog )

Beste origineel nummer: No Time To Die

Denk ik...

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Boycot van Oscars dreigt na weer een zeer controversieel besluit van de Academy | FilmTotaal filmnieuws

Haha die hele Oscars zijn 1 grote grap. Allemaal mensen die vinden dat ze chronisch aandacht tekort hebben. Die hele show is altijd enorm pijnlijk en al die veren in elkaars kont duwen is ook wel sneu. En dan zijn de nominaties ook al jarenlang een farce. Nou, veel plezier voor wie dit gaat kijken.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Toch is het wel een pijnlijk verval.

Gerenomeerde categorieën worden geschrapt omdat de show voor hedendaagse maatstaven te lang is geworden.

Zorg dan dat het anders gepresenteerd wordt ipv die prijzen te schrappen.

narva77 (crew films)

• 12726 berichten
  • 6540 stemmen

kappeuter schreef:

Toch is het wel een pijnlijk verval.

Gerenomeerde categorieën worden geschrapt omdat de show voor hedendaagse maatstaven te lang is geworden.

Zorg dan dat het anders gepresenteerd wordt ipv die prijzen te schrappen.

Ze worden toch niet geschrapt? Ze worden alleen niet meer live uitgereikt tijdens de tv-uitzending. Ik neem aan dat ze thuisgestuurd worden aan de winnaars. Of lees ik het nu verkeerd?

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

narva77

Ah ja, ik denk dat je gelijk hebt. Ik las het verkeerd.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Als ze nu eens minder lullen en de winnaars gewoon geen dankwoord laten doen, dan kan je al die Oscars en in 3 kwartier doorheen jagen. Da's lang zat. Niemand wil dat slappe gepraat horen. Niemand gaat nog zitten voor een awardshow die 2 uur of langer duurt.

Buiten dat vind ik een hoop Oscars ook totaal interessant. Wie boeit het nu wie de winnaar gaat worden voor beste make-up of whatever.

Ben de interesse al jarenlang kwijt. Ik lees altijd even de winnaars, denk dan dat het niet mijn keuze was geweest en that's it.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.