• 16.113 nieuwsartikelen
  • 179.446 films
  • 12.318 series
  • 34.176 seizoenen
  • 650.336 acteurs
  • 199.421 gebruikers
  • 9.402.396 stemmen

De Oscars

zoeken in:

cordiacovens

• 1526 berichten
  • 1447 stemmen

Ik ga ook nog steeds voor Lincoln

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Lijkt me ook overduidelijk dé favoriet. Dan hoeft de film nog niet eens kwalitatief goed te zijn, een film om Lincoln heenbouwen maakt Amerikanen als biased.

mjk87 (moderator films)

• 14611 berichten
  • 4561 stemmen

Al heeft Argo ook iets met de heroïek van Amerika van doen. En laten we wel wezen, Zero Dark Thirty kan je ook positief uitleggen en ligt nog best gevoelig (positief bedoeld) bij de Amerikanen.

Montorsi

• 9731 berichten
  • 2387 stemmen

Zou toch wel raar zijn als Argo wint. Een niet meer dan goed gemaakt thrillertje. Niet dat ik veel andere kandidaten heb gezien, maar die lijken me toch allemaal iets specialer (niet perse beter overigens).

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

mjk87 schreef:

Al heeft Argo ook iets met de heroïek van Amerika van doen. En laten we wel wezen, Zero Dark Thirty kan je ook positief uitleggen en ligt nog best gevoelig (positief bedoeld) bij de Amerikanen.

Uiteraard, maar Abe Lincoln is nog wel van hele andere aard. Nu i ker over nadenk staat de winnaar al vast.

mjk87 (moderator films)

• 14611 berichten
  • 4561 stemmen

En beste acteur zullen ze ook krijgen en wellicht dan ook de andere twee acteercategorieën, al vond ik Sally Field niet direct heel bijzonder maar die gaat dan mee in de flow (kijk maar eens wat Titanic wel niet allemaal won). Day-Lewis en Lee Jones waren wel de nominatie waardig. En op originele score (Williams) en cinematografie gooit deze film hoge ogen. Ik denk wel dat production design en costume design weleens richting Anna Karenina kunnen gaan.

SaintOfKillers

• 382 berichten
  • 339 stemmen

Hathaway zal wel gewoon winnen en zal bij de speech (die zeer nep, gerepeteerd en tranerig zal zijn) nog eens bewijzen waarom.

Pieter Montana

• 6678 berichten
  • 2290 stemmen

Waarom niet Amy Adams? Tenslotte al de vierde keer dat ze genomineerd wordt in de voorbije 6 jaar, zonder ooit het beeldje mee naar huis te nemen. Dit kan ook wel meespelen.

SaintOfKillers

• 382 berichten
  • 339 stemmen

Hathaway speelt het spel beter.

Alles vanaf de performance zelf tot en met de kleine verhaaltjes in de marge (haar mammie speelde dezelfde rol, ach gut) zijn doordrenkt van oscarbait, het moet en zal het jaar van Hathaway worden. Er is een mini-industrie zeer hard aan het werken om daar voor te zorgen.

Adams is meer iemand van het type "ach, we zien wel".

mjk87 (moderator films)

• 14611 berichten
  • 4561 stemmen

Zolang Lawrence maar beste actrice wint. Al zou de prijs voor dat 9-jarig meisje ook wel een streek zijn, en niet onverdiend,

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Chastain of Watts!

mjk87 (moderator films)

• 14611 berichten
  • 4561 stemmen

Vond Chastain maar matig, werd nooit door haar geraakt. Lag deels ook aan het script dat erg fragmentarisch was. Watts heeft wel zo'n typische rol maar die film heb ik niet gezien dus kan niet oordelen.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Ik ZDT ook nog niet hoor . Zijn toevallig net mijn top 2 actrices. Lo Imposible is weer zo'n typische Watts rol, dat is haar meal ticket, dat kan ze juist goed. Al zou ik als ik objectief ben het ook niet echt oscar winning material vinden. Als ze voor 21 grams 'm al niet krijgt, dan hiervoor ook maar niet.

cordiacovens

• 1526 berichten
  • 1447 stemmen

Chastain is geweldig in ZD30 een sterk vrouwelijk onafhankelijk personage zoals Maya zie je niet vaak en Chastain doet dit geweldig..maar Riva zet de beste acteerprestatie neer in Amour geen twijfel mogelijk.

SaintOfKillers

• 382 berichten
  • 339 stemmen

Zou me trouwens niet verbazen indien Ang Lee met de Bafta aan de haal gaat.

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Ricky Roma schreef:

Nu ook de SAG dus. Normaal zou ik zeggen dat het in the bag is voor Argo, maar aangezien Affleck geen nominatie heeft voor best director.. het kan dus nog vrij tricky worden. Apollo 13 en Little Miss Sunshine hadden ook de PGA en SAG gewonnen (en die eerste ook de DGA), en nog hebben ze allebei verloren. De precursors maken gezien de omstandigheden dus weinig uit dit jaar.

Er is nog een andere reden waarom ik zeer sceptisch ben over een overwinning van Argo, buiten het argument om dat hij niet genomineerd is voor regie. Argo is namelijk in geen enkele andere categorie dan Beste Film de frontrunner. Dus als Argo de hoofdprijs zou winnen, zou hij dat doen met slechts één beeldje, terwijl alle andere prijzen naar andere films gaan. Lijkt me toch wat absurd, een Beste Film die op geen enkel gebied genoeg uitblinkt om ergens anders een Oscar voor te winnen. Dat vat overigens prima mijn gevoel bij die film samen: een goede film die nergens in uitblinkt. Slechts één film won Beste Film en geen andere Oscar: Grand Hotel. Dat is een tijdje terug.

Maar we zien wel; misschien wint Argo nog montage en/ of een of allebei van de geluidsprijzen.

Naomi Watts schreef:

Lijkt me ook overduidelijk dé favoriet. Dan hoeft de film nog niet eens kwalitatief goed te zijn, een film om Lincoln heenbouwen maakt Amerikanen als biased.

Dat zou ik ook denken, maar de vele vorige films over Lincoln waren allemaal commerciële flops en deden weinig zaken bij de Oscars, op één nominatie voor Raymond Massey in Abe Lincoln in Illinois na. Lincoln is geliefd in de VS, maar Spielberg is de eerste die dit weet om te zetten in een geliefde film. Al is Young Mr. Lincoln een kleine klassieker.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Beste film gaat gewoon naar Lincoln. Twijfel ik niet over. Spielberg verdient ook wel een tweede beeldje en na Schinler is dit weer een politiek correcte held. Het is natuurlijk ook een extreem pattriotistisch joods bolwerk, dat Hollywood.

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Spielberg heeft al twee beeldjes, want hij won ook voor Saving Private Ryan.

En waarom haal je dat joodse erbij? Oscars gaan niet specifiek vaak naar joden en Lincoln was ook al geen jood.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Omdat hij m voor Schindler kreeg en zelf joods is. Dat soort zaker speelt gewoon mee in het hele karmatische aspect van de Oscars. Doelde ook niet op dat Lincoln joods was, maar dat het dit keer het pattriotisme dat Amerikanen kenmerkt de doorslag zal geven.

( Was helemaal vergeten dat SPR ook gewonnen heeft.) Dus dan wordt het nummer 3.

kelama3

• 343 berichten
  • 179 stemmen

Hallo allemaal! Even een vraagje tussendoor: de oscars.. Kun je de uitzending daarvan alleen via een betaalde zender kijken of komt het toevallig ook op de " gewone" zenders? BVD

cordiacovens

• 1526 berichten
  • 1447 stemmen

Het komt op film1 maar dat wordt die nacht gratis, dus als je digitale tv hebt kan je kijken

SaintOfKillers

• 382 berichten
  • 339 stemmen

Er zijn ook altijd wel streams terug te vinden.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

The One Ring schreef:

Dat zou ik ook denken, maar de vele vorige films over Lincoln waren allemaal commerciële flops en deden weinig zaken bij de Oscars, op één nominatie voor Raymond Massey in Abe Lincoln in Illinois na. Lincoln is geliefd in de VS, maar Spielberg is de eerste die dit weet om te zetten in een geliefde film. Al is Young Mr. Lincoln een kleine klassieker.

Sterk punt. Benieuwd of Spielberg dan eindelijk eens boven de 3,5* haalt bij me. Al zijn er inderdaad bijna geen kwalitatieve Lincoln films te vinden. Ik zal het wel gaan zien volgende week.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3877 stemmen

Reinbo schreef:

Beste film gaat gewoon naar Lincoln. Twijfel ik niet over. Spielberg verdient ook wel een tweede beeldje en na Schinler is dit weer een politiek correcte held. Het is natuurlijk ook een extreem pattriotistisch joods bolwerk, dat Hollywood.

En toch gaat Argo hem winnen. Een sensatie overigens want is volgens mij al heel lang geleden dat een film wint waarvan regisseur niet genomineerd is.

cordiacovens

• 1526 berichten
  • 1447 stemmen

nu ik alle films heb gezien kan ik met zekerheid stellen dit een goed jaar is voor de oscars, tenminste voor mij dan.

mijn persoonlijke top 9.

Zero Dark Thirty 4.5*

Silver Linings Playbook 4.5*

Django Unchained 4.5*

Lincoln 4.5*

Argo 4.5*

Amour 4*

Life of Pi 3.5*

Les Miserables 3*

Beasts of the southern Wild 3*

Mijn favoriete film van de 9 is denk ik Silver Linings Playbook, één van die film voor mij die ik keer op keer wil gaan zien. Maar qua uitvoering is Zero Dark voor mij de beste film..hoewel Lincoln dicht in de buurt komt.

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

timbo_ schreef:

(quote)

En toch gaat Argo hem winnen. Een sensatie overigens want is volgens mij al heel lang geleden dat een film wint waarvan regisseur niet genomineerd is.

Driving Miss Daisy was de laatste, maar daarna moet je al zover terug als Grand Hotel en Wings. Belangrijker voor mij om sceptisch te zijn over de overwinning van Argo is dat, zoals ik al eerder aangaf, hij in geen andere categorie lijkt te kunnen winnen. Als dat zo zou zijn en hij wint toch beste film is hij de enige die dat klaargespeeld heeft naast Grand Hotel. Is er iets stompzinniger dan een Beste Film die kennelijk in geen enkele categorie uitblinkt (wat Argo in mijn ogen ook niet doet)?

Niettemin, Lincoln doet het ook niet bijzonder goed over het algemeen bij Beste Film bij andere prijzen, in tegenstelling tot bij script en de acteurs overigens. Er is gewoon nog altijd geen duidelijke winnaar. Al is dat wel leuker dan dat voorspelbare van andere jaren natuurlijk.

cordiacovens

• 1526 berichten
  • 1447 stemmen

Argo kan best wel naast beste film ook Editing, Adapted Screenplay en Score winnen. het ligt niet echt voor de hand maar als de film best picture wint, kan het zeker deze 3 ook winnen. Kan ook alleen editing zijn.

mjk87 (moderator films)

• 14611 berichten
  • 4561 stemmen

Editing gaat denk ik richting Life of Pi en als ik de andere nominaties zie... Tja, dan denk ik dat ze overal net worden afgetroefd. En Lincoln zal ook wel adapted screenplay krijgen, vooral door de uitstekende dialogen. Argo was daar net te gewoontjes voor.

cordiacovens

• 1526 berichten
  • 1447 stemmen

Editing is of Zd30 of Argo, heel misschien Lincoln

Ricky Roma

• 302 berichten
  • 26 stemmen

Argo mag nog zoveel winnen als het wil in die tweederangs categorieën, als het geen Adapted Screenplay wint halverwege de show (Best Picture gaat gepaard met nog minstens één grote prijs), dan is het boeken toe voor Affleck.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.