• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.946 films
  • 12.204 series
  • 33.972 seizoenen
  • 646.938 acteurs
  • 198.982 gebruikers
  • 9.370.640 stemmen

International Film Festival Rotterdam - IFFR

zoeken in:

dimi303

• 3418 berichten
  • 3663 stemmen

Benieuwd hoe Kristof Hoornaert zijn regiedebuut zal ontvangen worden op het IFFR. Intussen in Capri al gelauwerd met prijs voor doorbraak regisseur. En terecht.

Mr Thee

• 1588 berichten
  • 1197 stemmen

5x BF in trailers en achtergrondinfo:

1. The Heart,

2. The Gulf,

3. Permanent Green Light, totstandkoming:

Some things I’m thinking about as I prepare for the shooting of Zac Farley’s and my new film PERMANENT GREEN LIGHT, #1 – DC's - denniscooperblog.com

4. Blockage,

5. The Pain of Others,

De maker, Penny Lane, verraste mij eerder op het IFFR aangenaam met docu's als: Our Nixon en Nuts!

Alle talenten van IFFR's Bright Future | IFFR

Malick

• 9142 berichten
  • 640 stemmen

Het Turkse The Gulf van debutant Emre Yeksan is een aanrader!

voskat78

• 510 berichten
  • 829 stemmen

Na een aantal jaar afwezigheid tijdens IFFR ,dit jaar besloten om eindelijk weer een paar dagen mee te pakken. Helaas geen volle 12 dagen zoals voorheen maar hooguit 3 dagen omdat mijn werk het helaas niet toe laat.

Als ik zo zie wat er tot nu toe al bekend is gemaakt staat er al een hoop leuks tussen, wat de keus wel weer knap lastig maakt. Maar gelukkig zag ik dat er ook al een hoop is aangekocht door diversen film distributeur,waardoor keuzestress wanneer het volledige program bekend is straks een stukje dragelijker wordt (hopelijk).

* Zekerheid tot nu toe:

- Sweet Country (IFFR preview on tour) Kaartjes in the pocket!

** Films die ik graag zou willen zien: Western ,Vinterbrødre ,The Gulf ,Pity ,Tiempo Compartidonsult ,Drift ,Tesnota ,Pororoca ,Neomanila ,Laissez Bronzer les Cadavres! ,A Prayer Before Dawn en Respeto.

Uiteraard zal het wel weer puzzelen worden met 3 films per dag ,maar volgens mij geen onmogelijke opgave. Films als o.a.; I, Tonya ,The Florida Project en Shape of Water kijk ik later wel in het filmhuis.

Malick

• 9142 berichten
  • 640 stemmen

Trailer is gearriveerd van de nieuwe Zhang Miaoyan!

Richardus

• 2128 berichten
  • 1196 stemmen

Ik moet me maar ns gaan verdiepen in de programmering. Komt dagindeling pas vrij met de kaartverkoop of eerder? Veel zal er dit jaar niet voor me in zitten, paar filmpjes in het weekend en dan even kijken wat er wrs niet door het jaar nog verder in de bios komt want dat was vorig jaar ook nog heel wat. Als het niet teveel moeite is, kun je tzt weer zo'n overzichtje daarvan maken als je vorig jaar deed, Verhoeven? Die was handig!

Mr Thee

• 1588 berichten
  • 1197 stemmen

Richardus schreef:

Ik moet me maar ns gaan verdiepen in de programmering. Komt dagindeling pas vrij met de kaartverkoop of eerder?

Programmering=volkskrantbijlage woe 18/1

Voorverkoop tigerfriends= do avond v.a. 20.00 uur 19/1

Voorverkoop regulier= vr avond v.a. 20.00 uur 20/1

Overzicht films IFFR 2018 | IFFR

IFFR lijst 2018 MM

Richardus

• 2128 berichten
  • 1196 stemmen

Euh dus de vvk is eerder dan tijdsschema bekend is? Raarrrr

dimi303

• 3418 berichten
  • 3663 stemmen

Opnieuw indrukwekkende lijst van films.

Mr Thee

• 1588 berichten
  • 1197 stemmen

Richardus schreef:

Euh dus de vvk is eerder dan tijdsschema bekend is? Raarrrr

hersteld

Malick

• 9142 berichten
  • 640 stemmen

Tijgercompetitie is vandaag bekendgemaakt.

Marina Meliande is o.a. de editor van de films van Júlia Murat. Kan iets zijn. Shireen Seno was al eerder op het IFFR met het erg mooi geschoten Big Boy. Tijdje geleden dat er een Filipijnse film in de Tijgercompetitie mag plaatsnemen. Hier een teaser:

Kijk ik in ieder geval naar uit! Verder een nieuwe film van Nicolas Pesce (The Eyes of My Mother). Hopelijk neemt hij Mia Wasikowska mee naar Rotterdam. Mooie actrice. En over die Koreaanse en Chinese film is nog te weinig bekend.

Malick

• 9142 berichten
  • 640 stemmen

Retrospectieven op IFFR 2018:

Als onderdeel van de sectie Deep Focus presenteert IFFR twee bijzondere retrospectieven. José Celestino Campusano is een unieke filmmaker, vrij onbekend buiten zijn thuisland, die als ultieme insider de conflicten en contradicties van de Argentijnse hedendaagse onderklasse portretteert. Artur Żmijewski is de provocatieve Poolse kunstenaar die met zijn films en videokunst de toeschouwer met ongemakkelijke vraagstukken confronteert.
Iemand bekend met deze regisseurs?

Querelle

• 6548 berichten
  • 4894 stemmen

Artur Zmijewski is voor mij ook nog een groot raadsel.

Van Campusano moeten er nog 11 films worden toegevoegd op MM.

Hij heeft in ieder geval iets met motorclubs

Straka

• 206 berichten
  • 564 stemmen

De laatste jaren kijk ik veel uit Latijns Amerika, maar die Argentijn is volledig onder de radar gebleven. Ik ben benieuwd en ga er zeker een paar van kijken.

starbright boy (moderator films)

• 22396 berichten
  • 5069 stemmen

Ben ook wel van plan wat van Campusano te kijken. Op het eerste gezicht verwacht ik iets wat misschien wat gaat richting Claudio Caligari die net na het voltooien van zijn derde film overleed en aan wie het IFFR een paar jaar terug aandacht besteed heeft. Slechts een film van gezien (zijn laatste), maar dat was mijn eerste associatie. Subversief, spelend met genre-en b-film-conventies, ruw, geen mooifilmer. Waarschijnlijk geen meesterwerken, maar interessant genoeg om te checken.

Ben er weer volledig bij dit jaar trouwens. Heb bovendien al ruim een half jaar vrijwel geen vakantie gehad dus heb er extra zin in. En ik vier een lustrum: Mijn 15e IFFR. En ik ga mijn 500e lange film dit jaar op het iFFR zien.

Richardus

• 2128 berichten
  • 1196 stemmen

Gister mn huiswerk gedaan en mn longlist is korter dan vorig jaar Morgen kijken wat ervan overblijft qua tijdsschema (beperkt tot weekend en Grunn).

Edit: bedenk me dat het ook komt doordat veel al een NL releasedatum hebben zodat ik ze later kan kijken.

Mr Thee

• 1588 berichten
  • 1197 stemmen

Lijkt me leuk als ze vanavond laat .het programma al online zetten...netals vorig jaar(toch?). Ik verwacht dat tijd en slaap mijn grootste beperkingen gaan worden...en ik woon nu niet meer op loopafstand maar wel op fietsafstand van het festival... Afhankelijk van het programma en de werkagenda neem ik nog wat vrij als dat kan. Naar verwachting pak ik uit onderdelen BF, LL, Voices, Signals, IFFR Live, Scopitone (!!!) wel wat mee. De longlist is long genoeg wat mij betreft.

voskat78

• 510 berichten
  • 829 stemmen

Mr Thee schreef:

Lijkt me leuk als ze vanavond laat .het programma al online zetten...netals vorig jaar(toch?). Ik verwacht dat tijd en slaap mijn grootste beperkingen gaan worden...en ik woon nu niet meer op loopafstand maar wel op fietsafstand van het festival... Afhankelijk van het programma en de werkagenda neem ik nog wat vrij als dat kan. Naar verwachting pak ik uit onderdelen BF, LL, Voices, Signals, IFFR Live, Scopitone (!!!) wel wat mee. De longlist is long genoeg wat mij betreft.

Arme MR Thee... Ik heb nu al met je te doen! Misschien moet er een inzamelings actie opgestart worden; "Help MR Thee IFFR 2018 door" Alvast sterkte gewenst met de keuzestress!

Mr Thee

• 1588 berichten
  • 1197 stemmen

Haha hoef geen medelij, mss te veel details pardon ?. Gaat goed komen! Keuzestress...keuzevrijheid...heerlijk ook wel! Nog inhoudelijke suggesties? Zijn de talks nu echt losgetrokken of zijn er nog zat Q&A’s? Benieuwd naar...

Richardus

• 2128 berichten
  • 1196 stemmen

Volledige programma staat er, 2 dagen puzzelen met morgen Grunn er nog bij.

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16349 stemmen

Het eerste geklaag kan in elk geval ook beginnen: Mirt Sost Shi Amit (1976) is helaas maar een eenmalige vertoning, (te) laat en bovendien op een avond dat ik niet kan... Wel benieuwd naar de kwaliteit met de aanprijzing 'oorspronkelijke 16mm vertoning' , omdat elders al is gezegd dat het bronmateriaal van de film van onvoldoende kwaliteit is om het te digitaliseren. Benieuwd hoe die 16mm print eraan toe is dan.

Dat was de enige titel die ik heb gecheckt, voor de rest eerst maar een krant kopen dan nu...

tbouwh

• 5809 berichten
  • 5400 stemmen

(Do 25-1 16.15 Tesnota Pathé)

Za 27-1 11:00 Pororoca Lantaren

Za 27-1 14:45 Good Manners Lantaren

(Za 27-1 20.00 Blue my Mind Oude Luxor)

(Zo 28-1 12.30 Blue my Mind Pathé)

(Ma 29-1 10.00 Anna’s War Pathé) (? Must?)

(Di 30-1 10.30 Anna’s War LV)

Di 30-1 19.45-21.25 Wij Cinerama 1

Di 30-1 22.00 The Bottomless Bag Pathé

Wo 31-1 15.00 Guarda in Alto Pathé

Wo 31-1 19.45 Hanagatami LV

Vr 2-2 20.30 Phantom Thread

Za 3-2 10.15 The Bold, the Corrupt and the Beautiful LV

Za 3-2 13.00 Youth Pathé

Malick

• 9142 berichten
  • 640 stemmen

Aangekochte titels die door het jaar heen te zien zullen zijn in de bioscopen en filmhuizen. Een aantal gaan wel direct na het IFFR op DVD / BR uitgegeven worden. Zoals bijvoorbeeld The Villainess.

Contact Film:

– Resurrection (Kristof Hoornaert)

– Tesnota (Kantemir Balagov)

– No Date, No Sign (Vahid Jalilvand)

– Jeannette l'Enfance de Jeanne d'Arc (Bruno Dumont)

– The Day After (Sang-soo Hong)

– Jeune Femme (Montparnasse Bienvenue)

September Film:

– Dorst (Saskia Diesing)

– The Florida Project (Sean Baker)

– La Holandesa (Marleen Jonkman)

– The Death of Stalin (Armando Iannucci)

– I Am Not A Witch (Rungano Nyoni)

– Jusqu'à la Garde (Xavier Legrand)

– Foxtrot (Samuel Maoz)

– Gabriel and the Mountain (Fellipe Barbosa)

Cinéart:

– A Man of Integrity (Mohammad Rasoulof)

– Radiance (Naomi Kawase)

– The Insult (Ziad Doueiri)

– Razzia (Nabil Ayouch)

– Zagros (Sahim Omar Kalifa)

Splendid Film:

– Der Hauptmann (Robert Schwentke)

– Film Stars Don’t Die in Liverpool (Paul McGuigan)

– The Villainess (Jung Byung-gil)

Cherry Pickers:

– The Rider (Chloé Zhao)

– Sweet Country (Warwick Thornton)

– Beast (Michael Pearce)

UPI:

– Phantom Thread (Paul Thomas Anderson)

– Lady Bird (Greta Gerwig)

De Filmfreak:

– Zama (Lucrecia Martel)

– Pity (Babis Makridis)

Imagine Film:

– Hannah (Andrea Pallaoro)

– Une saison en France (Mahamat-Saleh Haroun)

– Lean on (Pete Andrew Haigh)

Cinemien:

– Nico, 1988 (Susanna Nicchiarelli)

– What Will People Say (Iram Haq)

The Searchers:

– I, Tonya (Craig Gillespie)

– A Prayer Before Dawn (Jean-Stephane Sauvaire)

20th Century Fox Netherlands:

– The Shape of Water (Guillermo del Toro)

Cinema Delicatessen:

– Possessed (Metahaven en Rob Schröder)

Mokum Filmdistributie:

– Bewaren (Digna Sinke)

Amstel Film:

– The End of Fear (Barbara Visser)

Periscoop Films:

– Marlina the Murderer in Four Acts (Mouly Surya)

Mooov Film Distributie:

– Marquis de Wavrin, du manoir à la jungle (Grace Winter en Luc Plantier)

Gusto entertainment:

– Wij (René Eller)

Mr Thee

• 1588 berichten
  • 1197 stemmen

John Milton kijk nou hieronder. Blijf maar thuis: je zit gebakken

Mooie lijst. Bruikbaar ook!

John Milton

• 24219 berichten
  • 13383 stemmen

Mist er een deel van je bericht, Mr Thee? Ik kan je ook niet quoten, dan pakt hij Dimi's bericht van bovenaan deze pagina.

Mr Thee

• 1588 berichten
  • 1197 stemmen

John Milton schreef:

Mist er een deel van je bericht, Mr Thee? Ik kan je ook niet quoten, dan pakt hij Dimi's bericht van bovenaan deze pagina.

Ik verwees naar de lijst van Verhoeven. De smiley was wat minder succesvol (die miste je).

John Milton

• 24219 berichten
  • 13383 stemmen

Ah ok, ik twijfelde al, maar omdat je zei hieronder, ipv hierboven

Dan gaat mijn OCD brein echt twijfelen!

Ik ga het eens rustig bekijken.

leatherhead

• 3556 berichten
  • 1813 stemmen

Hmm, op het eerste gezicht lijken er voor mij iets minder interessante titels te zijn dan voorgaande jaren, al moet ik het programma nog even op m'n gemak uitgebreid doorspitten. Zekerheidjes zijn alvast Laissez Bronzer les Cadavres, Mutafukaz, Garcons Sauvage, Tiempo Compartido en Blue My Mind.

Malick

• 9142 berichten
  • 640 stemmen

Op basis van deze trailer zeg ik een potentiële vijf-sterren-film. En zondagochtend zit ik klaar voor de nieuwe Alexandre Larose ( ! ) in het verzamelprogramma Repetition Maximum.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.