• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.925 films
  • 12.203 series
  • 33.971 seizoenen
  • 646.932 acteurs
  • 198.971 gebruikers
  • 9.370.349 stemmen

Golden Raspberry Awards - Razzies

zoeken in:

kijkert

• 3584 berichten
  • 0 stemmen

BoordAppel schreef:

(quote)

Ze schuift de schuld niet op anderen af. Ze bedankt de mensen die het haar mogelijk hebben gemaakt deze prijs te winnen.

Dat is niet zoals ik het op tv zag. 'Hopen nooit meer iets met die mensen te maken te krijgen', is geen bedanken.

Het is 'bedanken' op de manier zoals in het Nederlands de uitdrukking 'je wordt bedankt!' bestaat, voor als iemand ergens de schuld van wordt gegeven.

Menni

• 1762 berichten
  • 0 stemmen

Onderhond schreef:

Bush Beetje kinderachtige bedoening.

Precies!

Yak

• 4950 berichten
  • 829 stemmen

starbright boy schreef:

WORST DIRECTOR

“Pitof” / CATWOMAN

Ha! Ik wist helemaal niet dat Pitof die film had geregisseerd. Toch maar eens kijken dan.

Yekezzez

• 2512 berichten
  • 1126 stemmen

Poisonthewell schreef:

(quote)
Ja zoiets kan ik ook wel waarderen. Zouden meer acteurs moeten doen. Zelfspot werkt meestal in je voordeel
Voordeel? Verhoeven en Green zijn sinds hun prijs nog maar weinig productief.

Kabukiman

• 414 berichten
  • 75 stemmen

Of het nu echt met die Razzies te maken heeft dat mensen na het ontvangen van die prijs niet meer zo produktioef zijn weet ik niet. Er zijn ook oscarwinnaars waar je darna niet veel meer van hoort. (Dat zou overigens in veel meer gevallen best terecht zijn).

kijkert schreef:

Mensen bedanken is sympathiek, schuld op mensen afschuiven niet.

En normaal vind ik het ook niet.

boordappel schreef:

Ze schuift de schuld niet op anderen af. Ze bedankt de mensen die het haar mogelijk hebben gemaakt deze prijs te winnen.

Presies! De Razzies zijn toch uitgevonden als cynische tegenhanger van de Oscar, met alle rituelen die daarbij behoren. En net als de Oscar moet het derhalve ook niet al te serieus genomen worden. Als dan een actrice haar prijs PERSOONLIJK in ontvangst komt nemen en dit doet geheel in stijl van het belachelijke Oscar gala (mensen danken voor het mogelijk maken dat....), dn kan zo iemand alleen maar mijn sympathie winnen. En wat ik daarvan had, dat had Halle wel een beetje verspeeld, met name door het Oscar-gejank en "so much more" en "afro-american" gezeik. Nu heeft ze die weer helemaal terug.

De regisseur van CATWOMAN is trouwens OOK winnaar van deze prijs, dus heel erg gek dat ze hem (tongue-in-cheek) bedankt is het helemaal niet. Ik denk dat de mensen die Halle bedankte trouwens best voldoende gevoel voor humor hebben m de grap ervan in te zien.

Dat ze hem zelf komt halen geeft toch ook haar eigen gevoel voor humor wel aan.

Niet te serieus nemen, allemaal.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3279 stemmen

Bovendien had de regisseur de prijs ook op mogen halen en Halle bedanken voor haar waardeloos acteerwerk.

Kabukiman

• 414 berichten
  • 75 stemmen

Presies - en ik denk dat ook zij daar geen bezwaar tegen zou hebben gehad.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Razzies steken de draak met sequels, remakes en Tom Cruise.

In Los Angeles zijn de nominaties voor de gevreesde Gouden Frambozen (Golden Raspberries of "Razzies") of de "anti-Oscars" bekendgemaakt. Vooral sequels en remakes als "Son of the Mask" en "Dukes of Hazzard" lijken grote kanshebbers en acteur Tom Cruise viel zelfs de bedenkelijke eer te beurt om in twee categorieën genomineerd te zijn. Zo duikt hij op in de categorie "slechtste acteur", naast Will Ferrell, Jamie Kennedy, Dwayne Johnson en Rob Schneider. Cruise kreeg zijn nominatie volgens de jury voor zijn "weinig overtuigende" vertolking in de Spielberg-film "War of the Worlds", maar ook zijn geestdrift over enerzijds Scientology en anderzijds zijn vriendin Katie Holmes bleef niet onopgemerkt.

Naast een nominatie voor slechtste acteur dingt hij dan ook, samen met vriendin Holmes, mee voor de titel van "meest slaapverwekkende roddelbladdoelwit". De 43-jarige acteur kreeg eerder al een Gouden Framboos voor zijn rol in "Interview with a Vampire". In de categorie "slechtste actrice" dacht de jury onder meer aan Jennifer Lopez ("Monster-in-Law"), Jenny McCarthy ("Dirty Love") en Hilary Duff ("Cheaper by the Dozen 2" en "The Perfect Man") . Paris Hilton dook op in de categorie "slechtste vrouwelijke bijrol".

Topfavoriet voor de slechtste film van het voorbije jaar is "Son of the Mask", het vervolg op "The Mask", maar dan zonder komiek Jim Carrey. De prent werd in maar liefst acht categorieën genomineerd voor een Gouden Framboos, onder meer in die voor de slechtste film. Andere films die dat erelijstje sieren zijn "House of Wax", "Deuce Bigalow: European Gigolo", "Dirty Love" en "Dukes of Hazzard". De uitreiking van de Gouden Frambozen volgt op 4 maart, daags voor de uitreiking van de Oscars.

Bron: hln.be

BlueJudaskiss (moderator films)

• 11900 berichten
  • 5305 stemmen

Meest slaapverwekkende roddelbladdoelwit...kunnen we het alleen over de films hebben? :S En Paris Hilton slechtste bijrol en House of Wax...onverdiend...!

SuperSideSwipe

• 4464 berichten
  • 2890 stemmen

Belachelijke zooitje altijd die razzies, meestal nergens op gebaseerd de nominaties, behalve dat het films in een verkeerde genre zijn. En mensen waar de organisatoren gewoon de pik op hebben.

Een zeldzaam positief punt was de verkiezing van "Pluto Nash" als slechtste komedie van de afgelopen 25 jaar.

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Ik vind de keuzes voor slechtste film anders uitstekend.

moviefreak#1

• 14390 berichten
  • 25163 stemmen

Tja Son of the Mask en Deuce Bigalow 2 , dan noem je ook wat rommel op. Dirty Love was wel slecht maar die was tenminste grappig m.i.

Film Pegasus (moderator films)

• 31144 berichten
  • 5447 stemmen

Raar eigenlijk al die prijzen... Heel duidelijk dat het gewoon kwestie van smaak is. In het verleden zijn er al genomineerden geweest die zowel een nominatie hadden bij de Academy Awards als bij de Razzies.

Ik moet wel toegeven dat Cruise in War of the worlds bij de Razzies van mijn part met de prijs mag gaan lopen.

Mug

• 13981 berichten
  • 5969 stemmen

Iedereen was blijkbaar in de ban van de Oscars... De Razzies zijn natuurlijk ook weer uitgereikt. De 'grappige' spellingsfoutjes zijn niet van mijn hand.

Worst Picture: Dirty Love

Worst Actor: Rob Schneider - Deuce Bigalow: European Gigolo

Worst Actress: Jenny McCarthy - Dirty Love

Worst Supporting Actor: Hayden Christensen - Star Wars III: No Sith, He's Supposed to be Darth Vader

Worst Supporting Actress: Paris Hilton - House Of Whacks

Worst Screen Couple: Will Ferrell & Nicole Kidman - Bewitched

Worst Remake Or Sequel: Son Of The Mask

Worst Screenplay: Dirty Love, Written by Jenny McCarthy

Worst Director: John Asher - Dirty Love

Most Tiresome Tabloid Targets (New Category, Saluting the Celebs We're ALL Sick & Tired Of!): Tom Cruise, Katie Holmes: Oprah Winfrey's Couch, The Eiffel Tower & "Tom's Baby"

mikey

• 28986 berichten
  • 5136 stemmen

Hahaha Die Jenny, hilarisch. Die film kwam meteen op #1 van mijn Must See Hit List. Ik vond die pianograp, vertoont op het journaal, eigenlijk best entertaining.

moviefreak#1

• 14390 berichten
  • 25163 stemmen

Natuurlijk belachelijk dat Dirty Love die razzies "wint".

Dan moet je ook American Pie 1 t/m 4 en consorten razzies geven.

kijkert

• 3584 berichten
  • 0 stemmen

Het winnen van razzies is ook niet zo'n hele grote belediging als het lijkt. Het wil wel zeggen dat je een niet zo goede prestatie hebt geleverd, maar tegelijkertijd zegt het dat men je tot veel beter in staat acht.

Anders zijn er wel slechtere films of acteurs te vinden.

BenicioDelToro

• 4178 berichten
  • 1391 stemmen

Mug schreef:

Worst Supporting Actress: Paris Hilton - House Of Whacks

haha... er zitten inderdaad Wacko's in dat huis, maar die film heet toch echt House of Wax hoor!

Toch wel vaag dat een getalenteerd iemand als Nicole Kidman een Razzie wint... maar goed, dan moet je ook maar geen film maken met Will Ferrell... Eigen schuld, dikke bult!

Mug

• 13981 berichten
  • 5969 stemmen

Mug schreef:

De 'grappige' spellingsfoutjes zijn niet van mijn hand.

veron35

• 4768 berichten
  • 0 stemmen

Ze hebben wel humor die mensen van deze prijs. Bush heeft een keer een razzie gekregen voor slechtste acteur in Fahrenheit 9/11.

kos

• 46687 berichten
  • 8844 stemmen

Nominaties bekend.

After a false alarm, the Razzie nominations were just announced this morning and leading the way with a whopping seven nominations this year was...THE LOVE GURU. In addition to Worst Movie, the film also scored Worst Acting nominations for Mike Myers, Jessica Alba, Verne Troyer and Ben Kingsley. The other nominees for Worst Movie are DISASTER MOVIE, MEET THE SPARTANS, THE HAPPENING, THE HOTTIE AND THE NOTTIE and IN THE NAME OF THE KING: A DUNGEON SIEGE TALE. What?! THE SPIRIT was snubbed?! Eddie Murphy, who won Worst Actor last year, was nominated again this year for MEET DAVE. Murphy goes up against Myers, Al Pacino (88 MINUTES), Larry the Cable Guy (WITLESS PROTECTION) and Mark Wahlberg (THE HAPPENING). Worst Actress nominees went to Alba, the entire cast of THE WOMEN, Cameron Diaz (WHAT HAPPENS IN VEGAS), Paris Hilton (THE HOTTIE AND THE NOTTIE) and Kate Hudson (MY BEST FRIEND'S GIRL). You can find out more about the nominees for the Razzies by heading over to their official website. The awards will be handed out February 21st, the night before the Oscars.

usual suspects.

lykathea

• 1872 berichten
  • 684 stemmen

Volledige lijst: http://www.empireonline.com/forum/tm.asp?m=2175313

Ze blijven maar obsessed met Stallone.

Ditmaal gebruiken ze tevens Pacino en Cruise om wat aandacht te creëren, vrij triest eigenlijk allemaal.

gotti

• 14075 berichten
  • 5883 stemmen

Ach joh, humor hebben ze iig nog wel:

Worst screen couple:

Al Pacino & His Hair

lykathea

• 1872 berichten
  • 684 stemmen

Jammer dat ze zo'n 10 maanden te laat zijn, die grap is allang niet grappig meer.

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16349 stemmen

Deze zouden vannacht moeten zijn uitgereikt, maar op hun eigen site razzies.com én op de imdb is nog niks te vinden.

Al winnaars bekend?

Ah, even verder googelen:

The Love Guru (worst picture & worst screenplay)

Mike Myers (worst actor - The Love Guru)

Paris Hilton (worst actress - The Hottie and the Nottie)

Pierce Brosnan (worst supporting actor - Mamma Mia!) = terecht!

Paris Hilton (worst supporting actress - Repo: The Genetic Opera)

Paris Hilton and either Christin Lakin/Joel David Moore (worst screen couple - The Hottie and the Nottie)

Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull (worst prequel or sequel)

Uwe Böll (worst director & career award)

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16349 stemmen

Ja, die had ik net gevonden. Heb ze aan mijn bericht toegevoegd.

missl

• 3866 berichten
  • 5796 stemmen

Ach de Razzies scoren wel altijd heel makkelijk. Al ben ik het deze keer wel eens met James Bond in een Abba film.

huVILEub

• 3081 berichten
  • 537 stemmen

Razzies zijn echt onzin! Waarom een prijs uitreiken voor slechte prestaties? Gewoon een stelletje pessimisten. Vind ik dus echt nutteloos. Het is ook meestal noch op een paar mensen gericht.

Je gaat toch ook geen wereldbeker voor slechtste voetballand uitreiken. Nee, ik vind het echt vreselijke onzin.

Moeten we daar echt aandacht aan besteden? (Ik weet het, ik doe het nu ook.)

kramersietse

• 356 berichten
  • 0 stemmen

Traditiegetrouw zijn aan de vooravond van de Oscar-uitreiking in Los Angeles de Razzies uitgereikt, de prijzen voor de slechtste prestaties op filmgebied.

Sandra Bullock werd uitgeroepen tot slechtste actrice voor haar rol in All About Steve. Voor haar rol in Blind Side is ze genomineerd voor een Oscar. De Razzie voor slechtste film ging naar Transformers: Revenge of the Fallen.

Battlefield Earth, naar een roman van scientology-oprichter L. Ron Hubbard, werd uitgeroepen tot slechtste film van de afgelopen tien jaar. Eddie Murphy en Paris Hilton werden slechtste acteur en actrice van de laatste tien jaar.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.