- Home
- Filmforum
- Film - Festivals en evenementen
- Golden Raspberry Awards - Razzies
Golden Raspberry Awards - Razzies
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Terecht, Joker 2 mag van mij wel de grote winnaar worden, die film was een belediging richting de fans van deel 1.
Graaf Machine
-
- 9788 berichten
- 1412 stemmen
Terecht, Joker 2 mag van mij wel de grote winnaar worden, die film was een belediging richting de fans van deel 1.
Als je dan ook leest dat Joaquin Phoenix is genomineerd voor een Raspberry voor slechtste acteerprestatie, dan weet je dat je dit feest net zo serieus moet nemen als dat Oscarfeest.
Je mag het een slechte film vinden hoor, je mag je er zelfs (al is het kinderlijk) door beledigd voelen, maar als je beweert dat Phoenix in deze film de slechtste acteerprestatie van het afgelopen jaar heeft neergezet, dan snap je net zo veel van acteren als dat een koe snapt van een buitenboordmotor.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Klopt, Phoenix was alsnog overtuigend als Arthur. Maar inhoudelijk verdient de film voor mij wel een Razzie.
Graaf Machine
-
- 9788 berichten
- 1412 stemmen
Klopt, Phoenix was alsnog overtuigend als Arthur. Maar inhoudelijk verdient de film voor mij wel een Razzie.
Daar kan ik mee leven. Ik vond het een topfilm, maar ik kan ook de teleurstelling van anderen begrijpen. Kan alleen maar zeggen dat de film voor mij wel goed werkte, en ik daar gelukkig mee ben.
joolstein
-
- 10823 berichten
- 8908 stemmen
Ook interessant is wat er dan zoal is genomineerd ;
45th Annual Golden Raspberry (Razzie®) Award Nominations
01 Complete List
Worst Picture
Borderlands
Joker: Folie a Deux
Madame Web
Megalopolis
Reagan
02 Actor
Jack Black / Dear Santa
Zachary Levi / Harold and the Purple Crayon
Joaquin Phoenix / Joker: Folie a Deux
Dennis Quaid / Reagan
Jerry Seinfeld / Unfrosted
03 Actress
Cate Blanchett / Borderlands
Lady Gaga / Joker: Folie a Deux
Bryce Dallas Howard / Argylle
Dakota Johnson / Madame Web
Jennifer Lopez / Atlas
04 Supporting Actor
Jack Black (Voice Only) Borderlands
Kevin Hart / Borderlands
Shia LaBeouf (in drag) Megalopolis
Tahar Rahim / Madame Web
Jon Voight / Megalopolis, Reagan, Shadow Land & Strangers
05 Supporting Actress
Ariana DeBose / Argylle & Kraven the Hunter
Leslie Anne Down (as Margaret Thatcher) Reagan
Emma Roberts / Madame Web
Amy Schumer / Unfrosted
FKA twigs / The Crow
06 Director
S.J. Clarkson / Madame Web
Francis Ford Coppola / Megalopolis
Todd Phillips / Joker: Folie a Deux
Eli Roth / Borderlands
Jerry Seinfeld/ Unfrosted
07 Screen Combo
Any Two Obnoxious Characters (But Especially Jack Black) Borderlands
Any Two Unfunny "Comedic Actors" / Unfrosted
The Entire Cast of Megalopolis
Joaquin Phoenix & Lady Gaga / Joker: Folie a Deux
Dennis Quaid & Penelope Ann Miller (as “Ronnie and Nancy”) in Reagan
08 Prequel, Remake, Rip-Off or Sequel
The Crow
Kraven the Hunter
Mufasa: The Lion King
Rebel Moon 2: The Scargiver
09 Screenplay
Kraven the Hunter
Madame Web
Megalopolis
Reagan
NOMINATIONS per PICTURE
Borderlands, Joker: Folie a Deux, Madame Web, Megalopolis & Reagan = 6 Each
Unfrosted = 4
The Crow = 2
Graaf Machine
-
- 9788 berichten
- 1412 stemmen
Alle respect voor je, Joolstein, maar het is bijna onleesbaar zoals je het post. Of ligt dat aan mijn browser?
Clarencoo
-
- 297 berichten
- 739 stemmen
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Precies, een goede beschrijving van het script.
Graaf Machine
-
- 9788 berichten
- 1412 stemmen
Alsjeblieft zeg, negeer dat nou gewoon. Ik kan zijn sentiment wel begrijpen, maar kan hier ook gewoon volwassen gediscuzeurt worden?
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Alsjeblieft zeg, negeer dat nou gewoon. Ik kan zijn sentiment wel begrijpen, maar kan hier ook gewoon volwassen gediscuzeurt worden?
Je hebt gelijk, ik geef mijn vorige bericht een Razzie voor slechtste bericht van vandaag.
joolstein
-
- 10823 berichten
- 8908 stemmen
Alle respect voor je, Joolstein, maar het is bijna onleesbaar zoals je het post. Of ligt dat aan mijn browser?
Ebenezer Scrooge
-
- 2150 berichten
- 3092 stemmen
Blijf het jammer vinden dat ze bij de Razzies geen 'worst foreign film' categorie hebben. 
John Milton
-
- 24218 berichten
- 13383 stemmen
Ik gebruik daarom asteriskjes op een verder lege regel voor de leesbaarheid bij lijstjes. Ook niet ideaal, maar beter dan een lange tekstbrij.
starbright boy (moderator films)
-
- 22396 berichten
- 5066 stemmen
Blijf het jammer vinden dat ze bij de Razzies geen 'worst foreign film' categorie hebben.
Zou serieus leuk zijn. Genoeg titels te verzinnen. Het lastige is dat de poel waaruit ze vissen enorm wordt. En de meeste van die films halen de VS nooit. De Oscars hebben dat opgelost door elk land één film te laten inzenden en die landen te laten zorgen dat de film kijkbaar wordt voor de academy. Dat kost ook wat geld. En daar kiezen ze uit. Kiest een land een film niet, dan kan die ook niet genomineerd worden. Je zou ook elk land een keuze kunnen laten maken, maar wie gaat er geld besteden aan een film insturen voor een slechtste film award? Daarbij kom je al snel terecht bij films die zeker buiten het land van herkomst al totaal niemand kent. En zeg nou zelf: De razzies zijn deels ook een grote knipogende publiciteitsstunt. Ze nomineren de nieuwe Coppola en de nieuwe Joker niet alleen omdat beide films over het algemeen slecht zijn ontvangen door pers en publiek, maar ook omdat Joker 1 en het oudere werk van Coppola worden beschouwd als erg succesvolle en goede films. Daarom kiezen ze voor de nieuwe Coppola en niet de nieuwe Mark Polonia. Over Coppola kun je een persbericht schrijven.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Phoenix en Gaga werden verkozen tot slechtste filmduo en de film kreeg een prijs voor slechtste remake of vervolg.
Francis Ford Coppola werd uitgeroepen tot slechtste regisseur voor zijn persoonlijke project Megalopolis. Jon Voight werd verkozen tot slechtste mannelijke bijrol voor zijn rol in die film.