• 15.736 nieuwsartikelen
  • 177.886 films
  • 12.199 series
  • 33.965 seizoenen
  • 646.886 acteurs
  • 198.954 gebruikers
  • 9.369.835 stemmen

Golden Raspberry Awards - Razzies

zoeken in:

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

https://www.rtl.nl/boulevard/entertainment/artikel/5490633/joker-2-grootste-kanshebber-bij-uitreiking-razzies

Terecht, Joker 2 mag van mij wel de grote winnaar worden, die film was een belediging richting de fans van deel 1.

Graaf Machine

• 9788 berichten
  • 1412 stemmen

The Oceanic Six schreef:

https://www.rtl.nl/boulevard/entertainment/artikel/5490633/joker-2-grootste-kanshebber-bij-uitreiking-razzies

Terecht, Joker 2 mag van mij wel de grote winnaar worden, die film was een belediging richting de fans van deel 1.

Als je dan ook leest dat Joaquin Phoenix is genomineerd voor een Raspberry voor slechtste acteerprestatie, dan weet je dat je dit feest net zo serieus moet nemen als dat Oscarfeest.

Je mag het een slechte film vinden hoor, je mag je er zelfs (al is het kinderlijk) door beledigd voelen, maar als je beweert dat Phoenix in deze film de slechtste acteerprestatie van het afgelopen jaar heeft neergezet, dan snap je net zo veel van acteren als dat een koe snapt van een buitenboordmotor.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Klopt, Phoenix was alsnog overtuigend als Arthur. Maar inhoudelijk verdient de film voor mij wel een Razzie.

Graaf Machine

• 9788 berichten
  • 1412 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Klopt, Phoenix was alsnog overtuigend als Arthur. Maar inhoudelijk verdient de film voor mij wel een Razzie.

Daar kan ik mee leven. Ik vond het een topfilm, maar ik kan ook de teleurstelling van anderen begrijpen. Kan alleen maar zeggen dat de film voor mij wel goed werkte, en ik daar gelukkig mee ben.

joolstein

• 10823 berichten
  • 8908 stemmen

Ook interessant is wat er dan zoal is genomineerd ;

45th Annual Golden Raspberry (Razzie®) Award Nominations

01 Complete List

Worst Picture

Borderlands

Joker: Folie a Deux

Madame Web

Megalopolis

Reagan

02 Actor

Jack Black / Dear Santa

Zachary Levi / Harold and the Purple Crayon

Joaquin Phoenix / Joker: Folie a Deux

Dennis Quaid / Reagan

Jerry Seinfeld / Unfrosted

03 Actress

Cate Blanchett / Borderlands

Lady Gaga / Joker: Folie a Deux

Bryce Dallas Howard / Argylle

Dakota Johnson / Madame Web

Jennifer Lopez / Atlas

04 Supporting Actor

Jack Black (Voice Only) Borderlands

Kevin Hart / Borderlands

Shia LaBeouf (in drag) Megalopolis

Tahar Rahim / Madame Web

Jon Voight / Megalopolis, Reagan, Shadow Land & Strangers

05 Supporting Actress

Ariana DeBose / Argylle & Kraven the Hunter

Leslie Anne Down (as Margaret Thatcher) Reagan

Emma Roberts / Madame Web

Amy Schumer / Unfrosted

FKA twigs / The Crow

06 Director

S.J. Clarkson / Madame Web

Francis Ford Coppola / Megalopolis

Todd Phillips / Joker: Folie a Deux

Eli Roth / Borderlands

Jerry Seinfeld/ Unfrosted

07 Screen Combo

Any Two Obnoxious Characters (But Especially Jack Black) Borderlands

Any Two Unfunny "Comedic Actors" / Unfrosted

The Entire Cast of Megalopolis

Joaquin Phoenix & Lady Gaga / Joker: Folie a Deux

Dennis Quaid & Penelope Ann Miller (as “Ronnie and Nancy”) in Reagan

08 Prequel, Remake, Rip-Off or Sequel

The Crow

Kraven the Hunter

Mufasa: The Lion King

Rebel Moon 2: The Scargiver

09 Screenplay

Kraven the Hunter

Madame Web

Megalopolis

Reagan

NOMINATIONS per PICTURE

Borderlands, Joker: Folie a Deux, Madame Web, Megalopolis & Reagan = 6 Each

Unfrosted = 4

The Crow = 2

Graaf Machine

• 9788 berichten
  • 1412 stemmen

Alle respect voor je, Joolstein, maar het is bijna onleesbaar zoals je het post. Of ligt dat aan mijn browser?

Clarencoo

• 297 berichten
  • 739 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Dom gelul

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Clarencoo schreef:

(quote)
Dom gelul

Precies, een goede beschrijving van het script.

Graaf Machine

• 9788 berichten
  • 1412 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Precies, een goede beschrijving van het script.

Alsjeblieft zeg, negeer dat nou gewoon. Ik kan zijn sentiment wel begrijpen, maar kan hier ook gewoon volwassen gediscuzeurt worden?

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Graaf Machine schreef:

(quote)

Alsjeblieft zeg, negeer dat nou gewoon. Ik kan zijn sentiment wel begrijpen, maar kan hier ook gewoon volwassen gediscuzeurt worden?

Je hebt gelijk, ik geef mijn vorige bericht een Razzie voor slechtste bericht van vandaag.

joolstein

• 10823 berichten
  • 8908 stemmen

Graaf Machine schreef:

Alle respect voor je, Joolstein, maar het is bijna onleesbaar zoals je het post. Of ligt dat aan mijn browser?

Niet aan je browser maar denk de site zelf. Geprobeerd om netjes van elke categorie 1 kolom te maken maar de site trekt het uit elkaar. Zo is het denk ik beter?

Ebenezer Scrooge

• 2150 berichten
  • 3092 stemmen

Blijf het jammer vinden dat ze bij de Razzies geen 'worst foreign film' categorie hebben.

John Milton

• 24218 berichten
  • 13383 stemmen

joolstein schreef:

(quote)
Niet aan je browser maar denk de site zelf. Geprobeerd om netjes van elke categorie 1 kolom te maken maar de site trekt het uit elkaar. Zo is het denk ik beter?
klopt, dat is een issue met de witregels. Dat is al vaker aangekaart.

Ik gebruik daarom asteriskjes op een verder lege regel voor de leesbaarheid bij lijstjes. Ook niet ideaal, maar beter dan een lange tekstbrij.

starbright boy (moderator films)

• 22396 berichten
  • 5066 stemmen

Ebenezer Scrooge schreef:

Blijf het jammer vinden dat ze bij de Razzies geen 'worst foreign film' categorie hebben.

Zou serieus leuk zijn. Genoeg titels te verzinnen. Het lastige is dat de poel waaruit ze vissen enorm wordt. En de meeste van die films halen de VS nooit. De Oscars hebben dat opgelost door elk land één film te laten inzenden en die landen te laten zorgen dat de film kijkbaar wordt voor de academy. Dat kost ook wat geld. En daar kiezen ze uit. Kiest een land een film niet, dan kan die ook niet genomineerd worden. Je zou ook elk land een keuze kunnen laten maken, maar wie gaat er geld besteden aan een film insturen voor een slechtste film award? Daarbij kom je al snel terecht bij films die zeker buiten het land van herkomst al totaal niemand kent. En zeg nou zelf: De razzies zijn deels ook een grote knipogende publiciteitsstunt. Ze nomineren de nieuwe Coppola en de nieuwe Joker niet alleen omdat beide films over het algemeen slecht zijn ontvangen door pers en publiek, maar ook omdat Joker 1 en het oudere werk van Coppola worden beschouwd als erg succesvolle en goede films. Daarom kiezen ze voor de nieuwe Coppola en niet de nieuwe Mark Polonia. Over Coppola kun je een persbericht schrijven.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Madame Web met Dakota Johnson verkozen tot slechtste film bij Razzies, zij tot slechtste actrice | AD.nl

AD schreef:

Phoenix en Gaga werden verkozen tot slechtste filmduo en de film kreeg een prijs voor slechtste remake of vervolg.

Francis Ford Coppola werd uitgeroepen tot slechtste regisseur voor zijn persoonlijke project Megalopolis. Jon Voight werd verkozen tot slechtste mannelijke bijrol voor zijn rol in die film.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.