menu

Film / Festivals en evenementen / Golden Raspberry Awards - Razzies

zoeken in:
Dick2008
Just Married - Wikipedia - nl.wikipedia.org. Ze hebben er beide plezier in om in deze film te spelen. Kutcher/Murphy. Als zodanig vond/vind ik het dan ook wel grappig. Maar als je daar niet tegen kunt zul je snel een Raspberry gaan toekennen.

Ik kan er wel om lachen, deze prijsuitreiking maar aan de andere kant is het ook flauwekul. Je kunt niet hebben, dat er een soort populariteit is rond een actrice/acteur/...

Hmm, Kirk Cameron's Saving Christmas krijgt veel nominaties, maar ik had er nog niet van gehoord. Staat op IMDb op #1 in the Bottom 100, maar hij staat nog niet op MovieMeter...

narva heeft m in de wachtrij gezet gisteren.

Film Pegasus (moderator)
En uiteraard zitten de Michael Bay films (en gelijkaardige blockbusters) er weer bij. Dan ken ik toch een pak slechtere films.

Minder verrassend/onzeker dan komende nacht, de winnaar 2015: Saving Christmas (2014)
Hier nog geen stemmen, op imdb gemiddeld 1,5

En Cameron Diaz wint er ook één voor slechtste actrice. Gek, vond haar is Sex Tape best leuk en in die andere film niet vervelend.

Meest leuke is natuurlijk de nieuwe award, de Razzie Redeemer. Gewonnen door Affleck

Het zal dit jaar wel nek aan nek worden tussen Jupiter Ascending en Fifty Shades of Grey denk ik.

Opmerkelijk: Eddie Redmayne heeft zowel een Oscar (Danish Girl) als Razzie (Jupiter Ascending) nominatie, net als Rooney Mara (resp. Carol en Pan (2015)).

Rare prijs blijft het. Jupiter Ascending was een van de gaafste bioscoopervaringen van 2015.

Redmayne was overigens wel heel slecht in die film.

Ik vond het ook niet 100% rampzalig. Het was op zijn minst een ideeënrijke film, maar laten we zeggen niet helemaal op alle vlakken succesvol uitgewerkt. Dan lijkt me 50 Shades een platter gebeuren, zonder ideeën, gericht op cashen - al heb ik de film niet gezien en is het boek mij ook onbekend.

Het was werkelijk beschamend om Redmayne te zien "acteren" in Jupiter Ascending, wat mij betreft is hij de winnaar in die categorie. En Jupiter Ascending lijkt me een terechte serieuze kanshebber voor de razzies, zal denk ik wel meerdere in de wacht slepen. Pixars zal er ook niet aan ontkomen vermoed ik.

Kan me best wel vinden in de nominaties (meer dan in die voor de Oscars zelfs), alleen Shyamalan voor de redeemer award vind ik een beetje overdreven, die mag Stallone wel winnen. Ook Fifty Shades of Grey heeft teveel razzie-nominaties gekregen wat mij betreft. Geen goede film, maar toch wel de beste van de genomineerden.

Redmayne was geweldig in JA. Heerlijk fout schmierend.
JA sowieso meest ondergewaardeerde film, nu al, aller tijden.
Geweldige World building. Veel beter dan bijvoorbeeld gotg.

Van mij mag er wel een Razzie komen voor Slechtste Buitenlandse Film.

Ebenezer Scrooge schreef:
Van mij mag er wel een Razzie komen voor Slechtste Buitenlandse Film.

Elk jaar prijs voor Nederlandse film... Lol.

horizons schreef:
Elk jaar prijs voor Nederlandse film... Lol.

kappeuter (crew)
Veel Razzies voor 'Fifty Shades of Grey' | NOS

Fifty Shades of Grey werd samen met Fantastic Four, een geflopte sciencefictionfilm die is gebaseerd op een stripboekenserie, uitgeroepen tot slechtste film van het jaar.

Razzies, altijd geinig maar zeker Fifty Shades was niet zó slecht. Ook het acteerwerk niet.

Eens. Het is dat het populair is om die film af te kraken.

Ik kan me ook moeilijk voorstellen dat Dakota Johnson daarin slecht acteerde. Heb de film zelf niet gezien, maar in A Bigger Splash was ze zo ongeveer het enige lichtpuntje.

Film Pegasus (moderator)
Sylvester Stallone won dan wel geen Oscar, maar kreeg toch de Razzie Redeemer Award waarbij hij in ere werd hersteld.

Ik had ergens een Paul Verhoeven nog wel verwacht, ook omdat hij toen wel zijn Razzie had opgehaald.

Eens een lijst bekeken met Razzie-nominaties en winnaars uit de jaren '80 en ik moet concluderen dat de prijs totaal onzinnig is. Brian De Palma is met zowat al zijn films genomineerd, zelfs voor Scarface (die gewoon in de top 250 staat). Ook Michael Caine is genomineerd voor zijn rol in De Palma's Dressed to Kill... waarom mag Joost weten. Verder wordt mijn favoriete band Tangerine Dream genomineerd voor slechtste filmmuziek. Zelfs Kubrick's The Shining heeft gewoon een Razzie gewonnen... Niet dat ik de Oscar's zo'n geweldige graadmeter vind, maar deze prijs is pas echt het toppunt van onzinnigheid. Overigens wel grappig hoe Paul Verhoeven zijn razzie in ontvangst nam.

starbright boy (moderator)
Niet te serieus nemen vooral. The Shining (zoals eigenlijk alle late Kubricks, alles vanaf Barry Lyndon en zelfs Spielbergs AI) werd behoorlijk matig ontvangen en later is de waardering flink bijgedraaid.

Scarface werd ook serieus afgekraakt toen hij uitkwam. Als je dat soort lijstjes krijkt krijg je vooral een vrij aardig beeld van de mening van toen. Dat is ook wat waard.

kappeuter (crew)

(afbeelding)

Dit is de slechtste film van 2017 | AD.nl

Niet alleen heeft The Emoji Movie zelf een Razzie award gekregen, ook in de categorieën slechtste scenario, slechtste regisseur en slechtste schermcombinaties is The Emoji Movie in de prijzen gevallen.
Ook Tom Cruise, Tyler Perry, Kim Basinger, Mel Gibson en de remake van Baywatch zijn verliezers als het gaat om de meest gevreesde prijzen. Zij zijn ook naar huis gegaan met een Razzie Award.

Geeneen gezien, en ook niet van plan, voor mij op zich een goed teken. Wel had ik mother! (4,5*) een prijs gegund, al was het maar als grap een razzie. Dit jaar waren er best veel films die voor de oscars gaan en die ik een razzie had gegund omdat ik ze slecht vind, de razziecommissie zal het lastig gehad hebben.

Mwoh, Baywatch was prima, en getuige de Razzie die deze won ben ik niet de enige die dat vond. Emoji was een verschrikking ja.

Tom Cruise en 'Emoji Movie' winnaars Razzies 2018 | Filmtotaal filmnieuws

Bijzonder dat Transformers niks won, wat een bagger was dat. Cruise en Gibson vind ik onterecht genomineerd. En hebben zelfs gewonnen.

Hollywood heeft zich weer belachelijk gemaakt.

kappeuter (crew)
Anti-Oscars uitgereikt: meeste Razzies voor Holmes & Watson | NOS

De Sherlock Holmes-parodie Holmes & Watson is de grote 'winnaar' geworden bij de uitreiking van de Golden Raspberry Awards, beter bekend als de Razzies. Deze prijzen voor de slechtste films van het jaar worden traditiegetrouw verdeeld vlak voor de Oscars. De belangrijkste filmprijzen van Hollywood worden morgen uitgereikt.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:09 uur

geplaatst: vandaag om 14:09 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.