- Home
- Filmforum
- Film - Overige films
- Horrorfilm Kristof Creen
Horrorfilm Kristof Creen
Spartaan1986
-
- 3593 berichten
- 2083 stemmen
http://www.filmers.nl/forum/viewtopic.php?t=392
Wat vinden jullie ervan?
Ik heb hem niet gemaakt maar hij is wel vrij bekend op het Internet
salvatore
-
- 1936 berichten
- 3132 stemmen
Ja, ik had hem gezien op videotalent.nl, al wist ik niet dat ie bekend was op het internet omdat ie weinig bekeken daar is. Ikzelf vond het niet echt al te goed, vooral omdat er slecht geacteerd wordt. Wel zaten er wat leuke camera effecten bij maar vond het over het algemeen niet echt bijzonder.
Spartaan1986
-
- 3593 berichten
- 2083 stemmen
2 van de acteurs erin ken ik persoonlijk en die waren het er wel mee eens dat het acteerwerk niet al te best was. Ik vond de slaapkamer scene daarentegen wel aardig gefilmd
Drs. DAJA
-
- 4345 berichten
- 4512 stemmen
Ik vind het een behoorlijk kanslooze film.
Het verhaal alleen al is een ongeloofelijk goedkoope, cheape ripp-off van Sl8n8. De film is een aaneenschakeling van troep, saaiheid en cliché's. Ik snap niet waarom de regisseur zo veel personages in het verhaal schrijft aangezien ze a) niet kunnen acteren b) geen nut hebben c) er geen één interresant is, de zinnen zijn voorgekouwde troep die een 6-jarige bij dit verhaal zou verzinnen d) qua afslachting of wat dan ook voegen ze ook niets toe. De dialogen zijn zo onnatuurlijk als de pest. De personages dodelijk voorspelbaar. Dit was een bijzonder tenenkrommende ervaring zelfs voor de gemiddelde amateur film.
Toch denk ik dat de regisseur wel degelijk wat kan. Daar hij in ieder geval bewust is van de camera, het gebruik van muziek heeft hij ook aardig onder controle en het was een verstandige keuze om voor zwart/wit te kiezen. Alleen had ik iets meer met dat zwart/wit gedaan... vooral de scene's in de kamer zijn qua beeld dodelijk onaantrekkelijk. Had desnoods gewoon wat lampen minder aangedaan waardoor je iets meer sfeer creeert, of met de montage de beelden wat donkerder gemaakt. Ik kan de regisseur aanraden om ook een korter verhaal te kiezen met veel minder personages. Laat hem een goed kort verhaal zoeken (bijvoorbeeld iets als een Urban Legend) met weinig acteurs er in.
P.S.
De kwalitijt van de film was zelfs op een beeldscherm op youtube groote niet te versmaden. Als ik tijdens een film de pixels op één hand kan tellen doet dat afbreuk. Knip hem desnoods in tweeen zonder te veel afbreuk te doen aan de orgineele kwalitijt en gooi hem op youtube.
Spartaan1986
-
- 3593 berichten
- 2083 stemmen
Hij staat op YouTube
Alleen ik heb de link gebruikt van filmers.nl
Denden 100 Piek
-
- 397 berichten
- 121 stemmen
Hoi, ik ben Dennis, een van de makers van deze film. Om de zoveel tijd check ik google of er toevallig nog mensen zijn die een van onze films heeft gezien. Grappig om die hier tegen te komen. Ik vraag me af of de film echt zo bekend is, we hebben een paar duizend views op Youtube, en dat is relatief weinig.
Het is grappig om op deze film terug te kijken, omdat het onze eerste film was en we een hoop geleerd hebben sindsdien. Natuurlijk is het nu lachwekkend stom, maar ik vind wel dat we een aantal dingen goed hebben gedaan, waaronder de muziek zoals Drs. DAJA al zei.
Het camerawerk is echt verschrikkelijk, simpelweg omdat we nog nooit een film hadden opgenomen en we dachten dat we scenes wel vanuit een standpunt konden filmen vanaf een statief. Gevolg: schokkerige beelden. Onze grootste fout voor onze eerste film was het aantal acteurs, en dan vooral omdat we geen enkele regisseurservaring hadden. Zo zat het verhaal inderdaad al barstensvol met overbodige personages en regisseren was zo lastig dat we er geen goede acteerprestaties uit hebben weten te krijgen. Het verhaal...tja, het concept vind ik deels gejat van andere verhalen over seances, maar laat één ding duidelijk zijn: Sl8n8t heb ik nog nooit gezien, en Kristof Creen is ook al anderhalf jaar geleden gemaakt. Deels vind ik het concept toch ook wel weer erg gaaf, we hadden (vind ik zelf, dan) leuke ideetjes met het achtergrondverhaal van Kristof Creen en zijn connectie met Damien. Uitwerking laat te wensen over, dat mag ook duidelijk zijn. Het bleek uiteindelijk toch lastig te zijn om, tijdens het schrijven van een script, je voor te stellen hoe een dialoog in de film op een natuurlijke zou verlopen. Bij de onze laatste film waren de dialogen al beter, maar het blijft lastig.
De belichting is nog altijd een ramp voor ons, we moeten het doen met een relatief goedkope en simpele DV camera waardoor het beeld algauw te donker is, dus hebben we veel licht nodig. We hebben er zoveel mee gekloot om het licht goed te krijgen, zowel tijdens het filmen als tijdens het monteren. We hebben nog steeds veel te leren op dit gebied.
Over de conversie naar Youtube: wat je ziet op internet, komt niet direct van de bron. Ervee (mijn mede-regisseur) zet het op DVD, ik haal het thuis vervolgens van de DVD af met een beperkt gratis programmaatje die alleen 50% van de DVD ript. Vervolgens moet ik de eerste en de tweede helft van de film van de film aan elkaar plakken, comprimeren en vervolgens kan ik het uploaden. Ik weet het, het zou zoveel makkelijker en beter zijn voor de kwaliteit van de film als we het meteen van Ervee's computer comprimeren en uploaden, maar dat...ehm...doen we gewoon niet.
Ik kijk nog steeds met veel plezier terug naar deze no-budget film. Vooral omdat we sindsdien een hoop geleerd hebben en het filmen ons tegenwoordig een stuk makkelijker afgaat. Omdat Ervee en ik nu allebei studeren, hebben we geen tijd meer om films te maken, maar in de zomer kunnen we misschien weer wat ondernemen.
Spartaan1986
-
- 3593 berichten
- 2083 stemmen
Ik had hem ook via Youtube gezien en zag opeens de twee-eiige tweeling Sven en Niels. Sven zit bij mij op volleybal en Niels komt ook geregeld kijken