• 17.141 nieuwsartikelen
  • 181.950 films
  • 12.552 series
  • 34.706 seizoenen
  • 655.001 acteurs
  • 200.329 gebruikers
  • 9.457.423 stemmen

Studio Sport

zoeken in:

Matchostomos

• 4171 berichten
  • 535 stemmen

Zelva schreef:

Het is nog niet al te vaak gezegd, maar Rasmussen heeft in de Alpen toch een goede vier minuten cadeau gekregen, vier minuten die men bovendien kon vermijden. Ze hebben Rasmussen achteraf duidelijk onderschat, maar het cadeautje blijft een feit.

En Leipheimer mag nooit onderschat worden in een tijdrit, zeker nadat vandaag opviel dat hij frisser oogde dan Evans. Het wordt een serieuze opdracht voor hem, maar ik acht het binnen de mogelijkheden. Evans zei overigens zelf dat de komende tijdrit hem minder ligt.

Art

• 13507 berichten
  • 3671 stemmen

timbo_ schreef:

Beetje tegenvallende etappe omdat Contador niet kon. Rasmussen reed hem ook eigenlijk een beetje bij toeval uit het wiel. Maar ik ben er toch nog steeds niet gerust op voor zaterdag.

Gek, heb toch een leuke etappe gezien met een erg sterke Rasmussen. En waarom ben je er niet gerust op voor zaterdag? In de Tour waar hij ging voor een podiumplek, vorig jaar lagen zijn prioriteiten elders, verloor hij slechts anderhalve minuut op Contador, dik vier minuten op Leipheimer en Sastre, en ruim vijfeneenhalve minuut op Evans en we weten allemaal hoe hij die tijdrit reed! Met materiaalpech en twee keer vallen. Nu zal het geel hem moraal geven, let maar op!

Overigens hulde voor het wielerpubliek met hun gefluit en gespuug

Knisper

• 13052 berichten
  • 1285 stemmen

Dat is waar, maar stel dat Rasmussen (die toch echt de beste, of een van de betere klimmers is) in de finale in de groep had gezeten en het vanuit daar had geprobeerd of als hij een of twee minuten had gepakt. Ik denk dat hij er dan ook goed voor zou staan. Bij een cadeautje denk ik meer aan het half uur van Pereiro van vorig jaar.

Mug

• 13981 berichten
  • 5969 stemmen

Moreni dus, niet onbelangrijk, rijdende voor Cofidis, een FRANSE ploeg.

DieGo

• 5808 berichten
  • 2415 stemmen

Wat mij betreft halen ze de hele Cofidis ploeg eruit!

Knisper

• 13052 berichten
  • 1285 stemmen

Art schreef:

En waarom ben je er niet gerust op voor zaterdag? In de Tour waar hij ging voor een podiumplek, vorig jaar lagen zijn prioriteiten elders, verloor hij slechts anderhalve minuut op Contador, dik vier minuten op Leipheimer en Sastre, en ruim vijfeneenhalve minuut op Evans en we weten allemaal hoe hij die tijdrit reed! Met materiaalpech en twee keer vallen. Nu zal het geel hem moraal geven, let maar op!

Dus als hij dit keer maar een keer valt, dan wint hij hem ook.

Trouwens, Cofidis had in eerdere jaren toch ook al een hoop dopinggevallen?

Tribal Gathering

• 57 berichten
  • 1363 stemmen

Matchostomos schreef:

(quote)

Het is nog niet al te vaak gezegd, maar Rasmussen heeft in de Alpen toch een goede vier minuten cadeau gekregen, vier minuten die men bovendien kon vermijden. Ze hebben Rasmussen achteraf duidelijk onderschat, maar het cadeautje blijft een feit.

Hij heeft daarvoor natuurlijk wel extra inspanningen geleverd, terwijl Contador "lekker" in het peloton zat. (En volgens mij was het maar iets 2 1/2 minuut)

eRCee

• 13453 berichten
  • 1982 stemmen

Matchostomos schreef:

Het was drie minuten, maar los daarvan: er is geen sprake van een cadeautje. Alleen in een tour waarin alles gecontroleerd wordt zijn dit drie 'gekregen' minuten, in een tour waarin iedereen elke dag hetzelfde rijdt en finished op de plek waar hij hoort. Die tour bestaat niet. Rasmussen heeft aangevallen en dat is beloond.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

moviefreak#1 schreef:

Het is dus Moreni

Van het FRANSE Cofidis.......

Moreni is nieuwe dopingzondaar.

De UCI heeft bekendgemaakt dat Cristian Moreni (Cofidis) een positieve dopingtest afgelegd heeft. De 34-jarige Italiaan testte na de elfde etappe, op 19 juli van Marseille naar Montpellier, positief op het gebruik van exogeen (lichaamsvreemd) testosteron. Dat meldt L'Equipe op zijn website. (hln.be)

Maar hoeveel geld zou de krant L'Equipe betalen om die berichten al jaar en dag naar hen te laten doorlekken?

Matchostomos

• 4171 berichten
  • 535 stemmen

eRCee schreef:

Er is geen sprake van een cadeautje. Alleen in een tour waarin alles gecontroleerd wordt zijn dit drie 'gekregen' minuten, in een tour waarin iedereen elke dag hetzelfde rijdt en finished op de plek waar hij hoort.

Kom op, ze hebben hem in die ene Alpenrit bewust laten rijden, zoals ze dat de voorbije jaren ook hebben gedaan. Met hoogstwaarschijnlijk in hun achterhoofd dat Rasmussen ging voor een ritoverwinning én voor heel wat punten voor de bolletjestrui.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Matchostomos schreef:

Kom op, ze hebben hem in die ene Alpenrit bewust laten rijden, zoals ze dat de voorbije jaren ook hebben gedaan. Hoogstwaarschijnlijk in hun achterhoofd dat Rasmussen ging voor een ritoverwinning én voor heel wat punten voor de bolletjestrui.

Groot gelijk. Ze hebben gewoon gedacht: "Die spitsmuis kan niet tijdrijden, dus geen probleem, dat nemen we zo terug."

Ik moet grif toegeven dat het ook mijn gedacht was.

moviefreak#1

• 14391 berichten
  • 25200 stemmen

Ik ben uitermate benieuwd of Cofidis nu uit de tour moet. Als dat niet zo is ... ja, dan is het oorlog.

Knisper

• 13052 berichten
  • 1285 stemmen

Matchostomos schreef:

Kom op, ze hebben hem in die ene Alpenrit bewust laten rijden, zoals ze dat de voorbije jaren ook hebben gedaan. Met hoogstwaarschijnlijk in hun achterhoofd dat Rasmussen ging voor een ritoverwinning én voor heel wat punten voor de bolletjestrui.

Dan nog. Denk je dat ze op 100 kilometer van de finish (of hoe ver was het?), zelfs al zagen ze Rasmussen als favoriet, een zooi mannen op kop hadden gezet om het gat dicht te rijden. Ik ben het met je eens dat Rasmussen nooit zo'n groot verschil had gemaakt, maar hij had alsnog de etappe gewonnen, wellicht met wat minder verschil. Gerdemann had dan het geel behouden, maar Rasmussen had nog steeds voor alle klassementrenners gestaan. Bovendien was het dom van alle ploegen om hem te laten rijden, omdat ze wisten dat Rasmussen al eerder eens bijna op het podium in Parijs stond.

Knisper

• 13052 berichten
  • 1285 stemmen

moviefreak#1 schreef:

Ik ben uitermate benieuwd of Cofidis nu uit de tour moet. Als dat niet zo is ... ja, dan is het oorlog.

T-Mobile zit ook nog steeds in de Tour en Astana stapte uit zichzelf op, maar het helpt inderdaad niet. Zeker niet met de staking waar ook Cofidis aan deelnam.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3903 stemmen

Art schreef:

Gek, heb toch een leuke etappe gezien met een erg sterke Rasmussen. En waarom ben je er niet gerust op voor zaterdag?

Ik heb ook een leuke etappe gezien maar het spektakel wat ik verwachtte bleef uit. Ik hoopte/rekende op een spectaculaire aanval van Contador. Die is niet gekomen en dat vind ik jammer. Ook de aanval van Rasmussen vond ik weinig spectaculair omdat het niet eens een aanval was. Dus conclusie voor mij: Leuke etappe maar zal me niet nog jaren bijblijven die van Zondag daarentegen wel.

Zaterdag ben ik nog niet gerust op omdat ik een volledig vlakke tijdrit met Rasmussen nog niet helemaal vertrouw. Ik zie Evans zo maar eens heel veel tijd terug pakken en Contador weet ik ook niet. Maar we zullen zien. Ik denk in ieder geval dat het heel anders wordt als in de eerste tijdrit.

Knisper

• 13052 berichten
  • 1285 stemmen

timbo_ schreef:

Zaterdag ben ik nog niet gerust op omdat ik een volledig vlakke tijdrit met Rasmussen nog niet helemaal vertrouw. Ik zie Evans zo maar eens heel veel tijd terug pakken en Contador weet ik ook niet. Maar we zullen zien. Ik denk in ieder geval dat het heel anders wordt als in de eerste tijdrit.

Wat een onzin. Zoals al gezegd werd, won Evans maar 5 en een halve minuut in St. Etienne. Slechter dan dat zal het niet gaan. Hij hoeft maar een keer minder te vallen. Het is tijd voor wat meer vertrouwen in Rasmussen. Sommige mensen hier zeiden na zijn verovering van de gele trui dat hij meer dan 10 minuten nodig zou hebben in de tijdritten. Als Rasmussen het nog verliest, gebeurt dat door een val of door de wind, maar die tijdrichter heeft hij echt wel in de pocket.

moviefreak#1

• 14391 berichten
  • 25200 stemmen

Knisper schreef:

(quote)

T-Mobile zit ook nog steeds in de Tour en Astana stapte uit zichzelf op, maar het helpt inderdaad niet. Zeker niet met de staking waar ook Cofidis aan deelnam.

T-Mobile fietst nog omdat Sinkewitz niet tijdens de tour is betrapt maar daarvoor. Als een renner tijdens de tour doping gebruikt moet het hele team naar huis. Althans zo heb ik het begrepen.

Maar of dat hier gebeurt valt te bezien. Niet in de laatste plaats omdat de kopman van Cofidis een zekere Chavanel is en laat dat nou de best geplaatste Franse renner zijn .

KrisV

• 8061 berichten
  • 1173 stemmen

moviefreak#1 schreef:

Waarom zou Cofidis uit de tour moeten ? Er is geen enkele reden voor dat een hele ploeg gestraft wordt voor één dopingzondaar.

Het probleem is dat ze Astana onder morele druk hebben gezet om de tour te verlaten. Enkel Vino had moeten vertrekken.

Maar ze hebben Astana niet verplicht te vertrekken. Dat kunnen ze ook niet. Enkel de betrapte renner kan gestraft worden.

Knisper

• 13052 berichten
  • 1285 stemmen

moviefreak#1 schreef:

Maar of dat hier gebeurt valt te bezien. Niet in de laatste plaats omdat de kopman van Cofidis een zekere Chavanel is en laat dat nou de best geplaatste Franse renner zijn .

Dat wordt inderdaad een moeilijke situatie. De Franse organisatie zal dat vast niet graag doen, dus ik ben ook benieuwd hoe ze dat gaan aanpakken.

KrisV

• 8061 berichten
  • 1173 stemmen

Knisper schreef:

Wat een onzin. Zoals al gezegd hebt, won Evans maar 5 en een halve minuut in St. Etienne. Slechter dan dat zal het niet gaan. ^

Evans staat maar 5.03 achter. Slechter is dus niet nodig, even slecht is voldoende

moviefreak#1

• 14391 berichten
  • 25200 stemmen

KrisV schreef:

(quote)

Waarom zou Cofidis uit de tour moeten ? Er is geen enkele reden voor dat een hele ploeg gestraft wordt voor één dopingzondaar.

Het probleem is dat ze Astana onder morele druk hebben gezet om de tour te verlaten. Enkel Vino had moeten vertrekken.

Maar ze hebben Astana niet verplicht te vertrekken. Dat kunnen ze ook niet. Enkel de betrapte renner kan gestraft worden.

Ik quote even Eric Boyer (de manager van Cofidis) over de zaak Vino :

Dit is gewoon walgelijk. Ik hoop niet dat hij zo laf is om te ontkennen. Ik hoop dat hij zegt wie hem geholpen heeft, wie meegewerkt heeft aan deze smerigheid. Want dit kan hij nooit alleen gedaan hebben. Ik hoop ook dat Astana zo snel mogelijk het peloton verlaat.

Dan moet hij nu ook een grote man zijn en zijn eigen team uit de tour halen.

Knisper

• 13052 berichten
  • 1285 stemmen

KrisV schreef:

Evans staat maar 5.03 achter. Slechter is dus niet nodig, even slecht is voldoende

Oh wacht, ik wilde nog zeggen dat hij maar een keer minder hoeft te vallen.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3903 stemmen

Knisper schreef:

Wat een onzin. Zoals al gezegd werd, won Evans maar 5 en een halve minuut in St. Etienne. Slechter dan dat zal het niet gaan. Hij hoeft maar een keer minder te vallen. Het is tijd voor wat meer vertrouwen in Rasmussen. Sommige mensen hier zeiden na zijn verovering van de gele trui dat hij meer dan 10 minuten nodig zou hebben in de tijdritten.

Als er hier iemand vertrouwen had in Rasmussen had ben ik het wel. Ik zei na zijn etappeoverwinning al dat ik dacht dat hij bergop de allerbeste was terwijl het grootste gedeelte zei dat hij de etappe cadeau had gekregen. 10 minuten is overdreven maar ik had zeker of een minuut of zeven gerekend ja. Verder is vijf en halve minuut genoeg voor Evans en schat ik Evans zijn progressie op het gebied van het tijdrijden hoger in dan die van Rasmussen. De vorige tijdrit waren er wel meer mannen die (door het parcours????) boven verwachting presteerde dat moet ik op een volledig vlak parcours nog zien.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Hofland

Quido

• 14649 berichten
  • 6140 stemmen

Voor de rest is het toch vrij bedroevend. Maar goed, het seizoen is nog lang niet begonnen.

moviefreak#1

• 14391 berichten
  • 25200 stemmen

Cofidis is inderdaad uit de tour gestapt

Knisper

• 13052 berichten
  • 1285 stemmen

Dat ruimt lekker op. Dan kunnen ze zaterdag bij de tijdrit tenminste een beetje uitslapen.

moviefreak#1

• 14391 berichten
  • 25200 stemmen

Over de tijdrit gesproken :

De top van de eerste grote tijdrit :

1. Vino (*)

3. Klöden (*)

4. Kashechkin (*)

5. Wiggins (*)

8. Chavanel (*)

Niet dat deze renners allemaal doping hebben gebruikt maar de helft van de top 10 van de laatste tijdrit doet niet meer mee

Mug

• 13981 berichten
  • 5969 stemmen

Boyer, ploegleider van Cofidis, heeft laten weten aan L'Equipe dat Moreni inderdaad zijn fout heeft toegegeven en geen contra-expertise zal aanvragen....

Matchostomos

• 4171 berichten
  • 535 stemmen

In dat geval is Moreni alleszins slimmer dan collega Vinokourov die, zelfs na ontegensprekelijke bewijzen, nog met volle overtuiging durft te ontkennen. Volgens hem zou de dokter gezegd hebben dat een bloedklonter de oorzaak zou zijn van de twee soorten rode bloedcellen in zijn lichaam.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.