• 17.141 nieuwsartikelen
  • 181.950 films
  • 12.552 series
  • 34.706 seizoenen
  • 655.001 acteurs
  • 200.329 gebruikers
  • 9.457.423 stemmen

Studio Sport

zoeken in:

timbo_

• 13116 berichten
  • 3903 stemmen

lol terwijl ik aan het typen was hoorde ik het hem zeggen en was het er wel mee eens.

eRCee

• 13453 berichten
  • 1982 stemmen

Zelva schreef:

Snap er niets van. Waarom is het een goeie zet om Menchov voorin te hebben? Die heeft daar niets te zoeken.

Rabobank had Discovery of Lotto moeten laten rijden, ervan profiterend dat Menchov voorin zat. Voor Zubeldia en Kirchen hoef je echt niet bang te zijn.

Contador is fantastisch. Hij zou misschien nog wat meer gewoon door moeten trekken na een demarrage, dan had The Rasmus kunnen breken. Het gaat nu tussen deze twee en de kansen zijn volgens mij behoorlijk gelijk.

Jammer van Soler vandaag. Mag niettemin naar de Rabo komen, van harte welkom.

Art

• 13507 berichten
  • 3671 stemmen

timbo_ schreef:

lol terwijl ik aan het typen was hoorde ik het hem zeggen en was het er wel mee eens.

Zekers! Ik hou overigens wel van die explosieve klimmertjes.

eRCee

• 13453 berichten
  • 1982 stemmen

Wat vinden jullie overigens van het gepraat van Ducrot en Dijkstra over 'het nieuwe wielrennen'? Ik zie het niet, moet ik zeggen.

Zelva

• 2188 berichten
  • 2726 stemmen

eRCee schreef:

Rabobank had Discovery of Lotto moeten laten rijden, ervan profiterend dat Menchov voorin zat.

Nogmaals, wat voor profijt heb je van Menchov voorin?

Voor Zubeldia en Kirchen hoef je echt niet bang te zijn.

Wel als je ze vandaag 10 minuten laat inlopen.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3903 stemmen

Ik zie het meeste niet wat die twee zeggen maar zij zien dan ook meestal niet datgene wat er daadwerkelijk gebeurd

Art

• 13507 berichten
  • 3671 stemmen

Naar die twee luister ik niet echt Wat een actie weer van die Fransen om de bussen van Rabo, Astana, CSC en Discovery Channel grondig te controleren en de Franse bussen maar door te laten rijden! Echt triest ook hoe ze in de pers schrijven over Rasmussen en de rest van het peloton wat maar niet Frans is. En dan heb ik het nog geeneens over de uitspraak van die Ier van de UCI

timbo_

• 13116 berichten
  • 3903 stemmen

eRCee schreef:

Contador is fantastisch. Hij zou misschien nog wat meer gewoon door moeten trekken na een demarrage, dan had The Rasmus kunnen breken. Het gaat nu tussen deze twee en de kansen zijn volgens mij behoorlijk gelijk.

Die tweede keer trok die toch ontzettend lang door. Heerlijke renner. Wat een verschil met Leipheimer die trouwens wel weer erg knap vierde staat.

eRCee

• 13453 berichten
  • 1982 stemmen

Zelva schreef:

Nogmaals, wat voor profijt heb je van Menchov voorin?

Dat je dus, als je het goed doet, niet op kop hoeft te fietsen. Rabo is dan in de aanval, bij het peloton op kop fietsen is controleren of verdedigen.

timbo_ schreef:

Die tweede keer trok die toch ontzettend lang door. Heerlijke renner.

Armstrong bleef vervolgens gewoon in hoog tempo rijden, waardoor de concurrentie er vanzelf afwapperde. Contador houdt weer in en laat zodoende Rasmussen op adem komen. Wat overigens helemaal niet erg is.

Matchostomos

• 4171 berichten
  • 535 stemmen

Eigenlijk wisten we het gisteren al, maar vandaag blijkt het eens te meer: de strijd om het geel gaat tussen Rasmussen en Contador. Laatstgenoemde heeft vandaag overigens laten zien dat hij bergop zonder twijfel de beste is, want zijn onophoudelijke reeks prikjes werden Rasmussen net niet teveel. Ik verwacht woensdag dan ook veel vuurwerk, met in de eerste plaats komende van Contador. Ook dan zal Rasmussen mogen hopen op een ijzersterke Boogerd, die werkelijk elke dag meer respect afdwingt. Nu al een meer dan waardig Tourafscheid.

En wat als Vinokourov die pijnlijke val nooit had gemaakt... we zullen het nooit weten. Maar met deze overwinning laat hij nog maar eens zien wat voor een sterk karakter hij wel niet heeft. Zoals wel vaker wordt gezegd, een echte 'flandrien'...

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4767 stemmen

Zeer mooie rit alweer. Alles is al zowat gezegd hierboven. Ben benieuwd wat de Aubisque gaat brengen in de strijd tussen Contador en Rasmussen (de eerste leek vandaag toch nét iets sterker, dus dat belooft vuurwerk). Ben blij dat de 'klimmers' het lijken te halen van de 'tijdrijders'. Ik zie toch veel liever een Contador bezig dan volgers als Evans, Leipheimer, Klöden,... Klasse ook van Vino die ondanks zijn tegenslag de Tour toch enorm kleurt.

De tactiek om Menchov mee te sturen was wel goed, maar ze hadden wat pech dat Zubeldia en Kirchen meewaren, die ze toch niet teveel tijd konden geven. Wat Boogerd vandaag weer doet, tart elke verbeelding. Een Meesterknecht, van onschatbare waarde voor Rasmussen, want anders zat 'ie vandaag toch vrij snel geïsoleerd.

De kritiek op Rasmussen, voornamelijk vanuit Franse hoek, is echt overdreven. Ze trekken zowat elke prestatie van de Deen in deze Tour in twijfel. Na de rit gisteren spraken ze met woorden als: 'Onmogelijk' en 'Dit kan gewoon niet'. Het enige waar ik echt over verbaasd was, is zijn prestatie in de tijdrit. Maar in de bergen? Kom nou, hebben die Franse journalisten en ploegleiders de Tour de vorige jaren wel gevolgd? Wuyts had uitgerekend dat Rasmussen in de Tour van 2005 in de bergen maar 1'05'' verloor op Armstrong! Enkel Basso deed beter. Hij won toen zowel in Alpen en Pyreneeën minuten op renners als Leipheimer en Evans... Waarom kan dit nu dan niet?

Vreemd ook dat ze enkel de prestatie van Rasmussen in vraag trekken op Plateau de Beille omdat 'ie een stuk sneller de klim afwerkte dan Armstrong bij zijn 2 ritwinsten op die klim. En Contador dan? Die is nog maar 24 en deed het toch ook.

Jammer dat dit de Tour wat overschaduwt, maar ik geniet elke dag weer. Onvoorspelbaar, spannend en vaak ook spektakel! Een voorspelling doen over wie wint, durf ik voorlopig niet. Al ben ik er wel van overtuigt dat Rasmussen zeker 2 minuten moet hebben op Contador voor de tijdrit van zaterdag. Ik kijk er naar uit...

eRCee

• 13453 berichten
  • 1982 stemmen

Matchostomos schreef:

En wat als Vinokourov die pijnlijke val nooit had gemaakt... we zullen het nooit weten.

Zijn falen van gisteren komt niet meer door die val. Je kan niet de dag ervoor een tijdrit winnen en de dag erna een bergetappe en dan de inzinking in het midden wijten aan een blessure. Vino zou deze tour sowieso niet gewonnen hebben.

(Wel een prachtrenner natuurlijk.)

Zelva

• 2188 berichten
  • 2726 stemmen

eRCee schreef:

Dat je dus, als je het goed doet, niet op kop hoeft te fietsen. Rabo is dan in de aanval, bij het peloton op kop fietsen is controleren of verdedigen.

Finisterra schreef:

De tactiek om Menchov mee te sturen was wel goed, maar ze hadden wat pech dat Zubeldia en Kirchen meewaren, die ze toch niet teveel tijd konden geven.

Dat dus. Dan doe je het dus niet goed, moet je verdedigen en dus op kop gaan rijden. Niet voor niets kreeg Menchov de opdracht terug te zakken, toont wel aan dat er iets niet goed ging.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4767 stemmen

eRCee schreef:

(quote)

Zijn falen van gisteren komt niet meer door die val. Je kan niet de dag ervoor een tijdrit winnen en de dag erna een bergetappe en dan de inzinking in het midden wijten aan een blessure. Vino zou deze tour sowieso niet gewonnen hebben.

(Wel een prachtrenner natuurlijk.)

Ik denk ook dat 'ie de Tour nooit zal winnen. Die wisselvalligheid is wel wat kenmerkend voor hem. Ook in de Dauphiné dit jaar was het van dat. In de ene rit reed hij iedereen naar huis en in de andere moest die er bij de eerste versnelling in de groep af.

Misschien duidt het wel op een grotere trend die zich aan het voltrekken is? Renners die moeten rekening houden met hun fysieke beperkingen, in een tijdperk waarin doping is teruggedrongen? Supermensen bestaan niet meer.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3903 stemmen

eRCee schreef:

Armstrong bleef vervolgens gewoon in hoog tempo rijden, waardoor de concurrentie er vanzelf afwapperde. Contador houdt weer in en laat zodoende Rasmussen op adem komen. Wat overigens helemaal niet erg is.

Yep Armstrong ging minder hard weg maar kon dat tempo wel doortrekken.

Matchostomos

• 4171 berichten
  • 535 stemmen

eRCee schreef:

Zijn falen van gisteren komt niet meer door die val. Je kan niet de dag ervoor een tijdrit winnen en de dag erna een bergetappe en dan de inzinking in het midden wijten aan een blessure.

En waarom zou dat niet mogelijk zijn. Vinokourov kan zich als geen ander geven, en dat deed hij dan ook in de tijdrit. Die val (30 hechtingen is niet niets) heeft zou echter zijn recuperatievermogen aangetast en ontregeld hebben, en vandaar dat hij de volgende dag al zo vroeg moest lossen. Slim als hij is en wetende dat hij geen enkele kans meer maakte op een tourzege, liet hij toen rustig begaan om de dag erop eventueel opnieuw zijn slag te kunnen slaan. En dat deed hij dan ook, met verve.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Matchostomos schreef:

Maar met deze overwinning laat hij nog maar eens zien wat voor een sterk karakter hij wel niet heeft. Zoals wel vaker wordt gezegd, een echte 'flandrien'...

Ik weet wat je bedoeld, maar drie jaar geleden is met het overlijden van Briek Schotte de laatste 'Flandrien' verdwenen.

In de eerste helft van de twintigste eeuw was het wielrennen voor een arme Vlaamse boerenjongen zo'n beetje de enige manier om zich aan een leven in de modder te onttrekken. De Vlaamse underdogs, die bekend stonden om hun enorme wilskracht en volharding, trokken onder andere naar Noord-Frankrijk, sliepen in hooibergen en greppels en probeerden overal prijzengeld op te strijken. De oerkracht van die "rauw vleesch etende menschen" kreeg een welhaast mythische betekenis, die zich uitdrukte in het begrip Flandrien, het Franse woord voor Vlaming. (OVV)

timbo_

• 13116 berichten
  • 3903 stemmen

Net bij tourjournaal. Vanavond vergaderd UCI over de zaak Rasmussen. Mogelijk volgens Mart Smeets zelfs met gevolg dat Rasmussen morgen uit tour wordt gezet. Als dat waar is is het wielrennen ten dode opgeschreven en maakt de UCI zichzelf onsterfelijk belachelijk.

gimli f

• 1454 berichten
  • 0 stemmen

En jawel:

surprise

Morgen start Evans dan maar in het geel.

Tommeh

• 7318 berichten
  • 3311 stemmen

Mja en dan vinden ze vast wel wat over Evans, en daarna over Leipheimer,Klöden, enz. Totdat er een Fransman bovenaan staat...

First Angelus

• 127 berichten
  • 317 stemmen

Dus... Rasmussen mag bij stevig gefundeerde verdachtmakingen van spierverstekkende middelen zomaar de Tour meedoen?

Hij mag zomaar verderdoen, ook al is hij nu ontzettend in opspraak gekomen, waar vele anderen zijn tegengehouden en/of gestruikeld zijn?

Misschien is het beter om het juist nu te doen, dan wordt er een mondiaal voorbeeld gesteld van wat de gevolgen zijn als je je niet aan de regels houdt.

Het is Rasmussen z'n eigen schuld dat hij het zo ver heeft laten komen. Het tijdstip dat UCI het heeft laten uitlekken is misschien wel ongelukkig, maar dat praat Rasmussen z'n fouten nog niet goed.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3903 stemmen

First Angelus schreef:

Dus... Rasmussen mag bij stevig gefundeerde verdachtmakingen van spierverstekkende middelen zomaar de Tour meedoen?

Het gaat bij Rasmussen om het missen van twee controles dus die gefundeerde spierversterkende middelen mag je even met ons delen. Of je moet het verhaal bedoelen van Richards met zijn dokter? Die nadat ze de middelen gevonden hebben samen besluiten ze door de WC te spoelen? Als je dat gefundeerd noemt dan ken ik er nog wel een paar.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4767 stemmen

gimli f schreef:

En jawel:

surprise

Morgen start Evans dan maar in het geel.

Godver, ik dacht even dat het écht zo was, en dat Rasmussen en Contador eruit waren gezet. Dat zou pas een domper zijn, ik zou gelijk niet meer kijken.

Ze zoeken er toch echt naar hé. Gefrustreerd omdat 'hun' Moreau door het ijs is gezakt, denk ik. En nu is er geen Dessel die een kwartier voorsprong krijgt in een vlakkere etappe en daardoor in de top-10 eindigt...

@FA: Inderdaad, er zijn nog geen bewijzen gevonden of nog maar aanwijzingen naar dopinggebruik bij Rasmussen. Dus toch even opletten met wat je zegt. Begrijp me niet verkeerd, ik durf mijn hand voor niemand (ook niet Rasmussen) in het vuur steken dat ze geen doping nemen...

Japie Mol

• 354 berichten
  • 1997 stemmen

Even wat betreft die gefrusteerde Fransen; Het verhaal van Contador is geplubiceerd door de Sud Deutsche Zeitung. Geen Franse krant dus!

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4767 stemmen

Mja, ik doelde meer naar het algemene, niet specifiek naar dit artikel. Vooral de uitlatingen van bepaalde Franse ploegleiders vond ik beneden alle niveau. Feit is dat ook nog geen enkele Franse ploeg een ritzege heeft binnengehaald...

Japie Mol

• 354 berichten
  • 1997 stemmen

Ok duidelijk. Ik hoorde vandaag tijdens de rit dat een aantal bussen zijn doorzocht. "Toevalligerwijs" zijn de bussen van de zes (!) Franse ploegen niet doorzocht. Op zich heb je een punt dus. De Fransen zullen dit verhaal ongetwijfeld groots op pakken.

Art

• 13507 berichten
  • 3671 stemmen

Finisterra schreef:

Feit is dat ook nog geen enkele Franse ploeg een ritzege heeft binnengehaald...

Crédit Agricole heeft er met Hushovd toch wel eentje gepakt

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4767 stemmen

Art schreef:

(quote)

Crédit Agricole heeft er met Hushovd toch wel eentje gepakt

Kut... eeuhm, bijna allemaal dan.

Nog geen Franse renner uit een Frans team dan... Hehe, ok, dit gaat te ver.

Japie Mol

• 354 berichten
  • 1997 stemmen

En Vasseur heeft een ritzege. Welliswaar in een vlakke etappe, maar toch.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4767 stemmen

Japie Mol schreef:

En Vasseur heeft een ritzege. Welliswaar in een vlakke etappe, maar toch.

Jaja, maar die rijdt niet in een Frans team hé...

De ploegleiders van de Franse teams hebben er niet veel aan dat er eentje van Quick-step wint.

Maar goed, het klopt dus niet. Was de ritzege van Hushovd vergeten.

En het was maar een anekdote, dus niet zo van belang.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.