- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Apple
Apple
jumpstylemovie
-
- 6225 berichten
- 1221 stemmen
Hierbij open ik een Topic over mijn favoriete merk.

Jaja, dat Apple zie ik volledig zitten. Ik hou van de iPod's en iPhone's. Ik begon met een mooie iPod Nano die ik al snel verkocht heb en nu ben ik veel bezig met mijn mooie iPod Touch waar ik volop muziek op luister en Videos op bekijk.
Vraagje: Ik wil een DVD op mijn iPod Touch hebben. Dan moet ik hem eerst rippen in Windows Media Player toch? En dan converten naar een MP4 bestand? Ik heb Forums afgezocht maar die leggen 't zo moeilijk uit.
Tommeh
-
- 7317 berichten
- 3290 stemmen
Volgens mij moet je het inderdaad naar MP4 converten. Hoe je dat doet maakt niet veel uit, daar zijn verschillende programma's voor.
Ik heb op dit moment een iPod Nano 4G en sinds een week de iPhone 3GS. En ik vraag me nu al af of ik ooit wat anders wil, wat een prachtspul.
P.S. De MovieMeter App is top!
Onderhond
-
- 87585 berichten
- 12834 stemmen
Na 3 iPods gehad te hebben wist ik wel zeker dat ik wat anders wou. Voornamelijk iets dat langer dan 2 jaar mee zou gaan, voor een menselijke prijs.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ik heb mijn tweede ipod al weer 4 jaar. Iphone gaat ook nog steeds mee en heb in 18 jaar tijd prive slechts 3 computers verbruikt die het allemaal nog prima deden toen ik ze de deur uit deed..... En tja, mooie spullen kosten nu eenmaal iets meer.
SelmaDuim
-
- 4907 berichten
- 732 stemmen
Dat is uitzonderlijk lang Reinbo.
Met name de batterij van de iPod is erg slecht. Ik hen destijds 1,5 jaar met mijn iPod-mini gedaan. Op het laatst werkte de batterij nog maar enkele minuten en dan moest hij weer opgeladen worden. Ik hoor deze klacht erg vaak. Ik kan me niet voorstellen dat ze geen betere batterijen kunnen maken of een systeem kunnen bedenken, zodat je de batterij kunt vervangen. Het zal wel een commerciële reden hebben, zodat men regelmatig een vervangend apparaat moet kopen. Ik luister mijn MP3's liever op een apparaat wat wel goed (blijft) werken. Ik hoor in mijn omgeving ook regelmatig klachten over de batterij van de iPhone. Deze zou dagelijks opgeladen moeten worden. Niet echt handig als je een dagje weg wilt en je oplader niet bij je hebt of kunt gebruiken.
jumpstylemovie
-
- 6225 berichten
- 1221 stemmen
Ja, dat is natuurlijk zeker niet de bedoeling. Sowieso gebeuren zulke dingen wel snel met de accu als je hem gewoon een tijdje aan de pc hecht omdat je wat nieuwe nummers op je iPod wil zetten. Als je hem er dan weer afhaalt is de oplaadorde verstoort 
Onderhond
-
- 87585 berichten
- 12834 stemmen
En tja, mooie spullen kosten nu eenmaal iets meer.
Moest ik het dan nog "mooi" vinden ...
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Dus je wansmaak gaat verder dan alleen bij film en muziek? 
Onderhond
-
- 87585 berichten
- 12834 stemmen
Tja, we kunnen niet allemaal eenheidsworst appreciëren uiteraard.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
De eenheidsworst is nog altijd de Nokia & de PC in dit geval....
Onderhond
-
- 87585 berichten
- 12834 stemmen
PC eenheidsworst noemen is niet echt weten waarover je praat jammer genoeg.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
hoe vaak moet nog gezegd worden dat er op deze site geen ruimte is voor religieuze discussies?
JoeCabot
-
- 2682 berichten
- 1785 stemmen
Klopt het trouwens dat op Apple computers nauwelijks of geen virussen binnendringen?
Dat wordt wel eens gezegd... 
dragje
-
- 5098 berichten
- 0 stemmen
Klopt
Maar nu het aandeel van Apple aanzienlijk toeneemt neemt het gevaar voor virussen ook toe. Er bestaan 'wel' virussen voor de mac maar vergeleken met PC gebruikers heeft de Apple relatief weinig te maken met virussen.
jumpstylemovie
-
- 6225 berichten
- 1221 stemmen
Overigens ben ik van plan een iPhone aan te gaan schaffen en ik weet dat ze in Italië veel goedkoper zijn. Ik hoop alleen dat het daar nog niet ver boven de €500,- zal gaan! 
ace leader
-
- 3343 berichten
- 0 stemmen
Heb zoals mn zus een iPod van 4GB...ben niet zo van de iphone en ipod touch....weg met die moderne shit. Overigens hou ik wel van die apple oordopjes (alleen gaan die helaas zo snel kapot
)
jumpstylemovie
-
- 6225 berichten
- 1221 stemmen
Heb zoals mn zus een iPod van 4GB...ben niet zo van de iphone en ipod touch....weg met die moderne shit. Overigens hou ik wel van die apple oordopjes (alleen gaan die helaas zo snel kapot
)
Ja, bij mij valt de rechter de hele tijd uit m'n oor omdat er een klein stukje van 't rubber los zit. Verder produceren ze wel goed geluid.
jumpstylemovie
-
- 6225 berichten
- 1221 stemmen
Overigens kan ik nu ook bellen naar elk nummer ter wereld met mijn iPod Touch 2G. Doormiddel van een App 
Het enige wat tegenvalt is..... Dat je alleen kan luisteren naar wat de ander zegt. De ander kan jou niet horen. Ach ja, daarvoor zijn iPhones 
jumpstylemovie
-
- 6225 berichten
- 1221 stemmen
In Belgie is de iPhone 3GS €575,-... dan moet ik nog wat meer verpatsen. 
jumpstylemovie
-
- 6225 berichten
- 1221 stemmen
Tayama
-
- 1102 berichten
- 522 stemmen

Ik gebruik mijn iMac G4 al bijna 6 jaar. Elke dag. Nooit een virus gehad. Wat mij betreft heeft deze computer mij in 6 jaar tijd altijd voorzien in mijn wensen.
Ja, hij word oud. Nee, voor mijn werk kan ik deze niet meer gebruiken. Maar een nieuwe computer word zonder twijfel weer één van Apple. De hard- en software voorziet mij in alles (en meer) wat ik nodig heb voor mijn hobby en werk. Pure perfectie en laten mijn helse Windows-frustraties op school en vorige werknemer graag vergeten.
Nu sparen voor de nieuwe Intel iMac met extra LED Cinema Display. Kost handen vol geld, maar dan ben ik ook elke dag blij.

jumpstylemovie
-
- 6225 berichten
- 1221 stemmen
Dat MacBookje vind ik mooi. En ik heb jouw iMac G4 nog nooit eerder gezien. Fijn ding lees ik.
Tayama
-
- 1102 berichten
- 522 stemmen
MacBooks werken superfijn en zijn heel licht. Kosten alleen vaak nog meer dan een pc.

Heb ook een tijdje op school gewerkt met een MacMini. Die dingen zijn ongelooflijk. Ik doe best zwaar (voor de computer) werk - video en audiobewerking, animatie, etc. Maar zelfs het kleine kastje trok het meeste met gemak!
Ken je de G4 niet? Grappig. Beetje de computer die de heropkomst van Apple bracht na de lelijke eMacs.
jumpstylemovie
-
- 6225 berichten
- 1221 stemmen
De MacMini is toch een computer. Je kan er nu ook TV mee kijken 
€599,- valt nog mee.
Goto
-
- 1736 berichten
- 0 stemmen
Heb zelf een iPod Classic van 80GB. Ben er al dik anderhalf jaar tevreden mee, maar ben wel bang dat ik over een tijdje een nieuwe zal moeten aanschaffen. Want de batterijduur is ondertussen toch flink teruggelopen.
Heb nog niet zo lang geleden een nieuwe laptop aangeschaft maar ik denk dat als ik een nieuwe koop (over 2/3+ jaar welteverstaan) het er ook een van Apple word.
MXO
-
- 1449 berichten
- 532 stemmen
Ik ben ook in het bezit van een iPod 80GB. Heerlijk apparaatje waar ik nu een jaar goed mee overweg kan. Hij zal nooit geheel vol raken, maar ik heb meer dan 16GB nodig dus dan was de keuze voor 80GB makkelijk.
Ik ben sinds kort ook in het bezit van een MacBook. In verband met het op kamers gaan had ik toch echt een laptop nodig en toen heb ik toch maar voor een MacBook gekozen. Heerlijk materiaal en het werkt zoveel prettiger dan een PC. Alles voelt veel overzichtelijker aan, en nadat je een paar belangrijke speed keys kent werkt het helemaal voortreffelijk. Ik ben overigens in bezit van de onderstaande MacBook (160GB geheugen).

jumpstylemovie
-
- 6225 berichten
- 1221 stemmen
Is dat er zo een van 1000 euro of een Pro? Ik wil zelf de Pro 
MXO
-
- 1449 berichten
- 532 stemmen
Dat is er een van rond de 900 euro. Ik had zelf ook graag een Pro willen aanschaffen, maar als student had ik hier toch echt het geld niet voor. Ik ben hier trouwens wel verschrikkelijk tevreden mee!