- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote gamestopic
Het grote gamestopic
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Chris G en Justin Wong voor UMVC3, en Daigo bij SSF4. Al is die Sako ook goed, en Infiltration ook niet te vergeten natuurlijk. Xian is met z'n Gen ook in topvorm. Ik denk dat we Sako vs Gen, of Gen vs Infiltration gaan zien in Grand Finals, maar ik hoop stiekem op Daigo. Jammer dat hij op weinig majors te zien is geweest, maar inderdaad, wie weet wint er wel een -voor mij- onbekende Japanner.
Infiltration schat ik momenteel hoger in dan Daigo en al de rest. Maar als hij tegen 2 goede Cammy spelers en iemand als Kazunoko (Yun) komt is zijn toernooi misschien al gedaan. Zowat elk toernooi dat hij niet wint wordt hij uitgeschakeld door een Cammy. En met Alioune, Xiao Hai, Sako, Popi en waarschijnlijk nog iemand die ik vergeet komen de allerbeste Cammy's van de wereld. Wordt dus moeilijk voor Infiltration.
Xian heeft ook een topjaar. Is ook in Nederland komen winnen en daarna een paar Amerikaanse toernooien. Maar ik denk dat de Japanse killers op EVO toch een maatje te groot zijn voor zijn Gen. Dat zag je ook in Topanga League waar hij maar weinig had in te brengen. Ik denk dat hij ook niet meer gaat winnen tegen Justin Wong. Xian heeft tijdens die Amerikaanse toernooien bij Justin gelogeerd, Justin heeft nu veel ervaring en weet hoe hij die Gen moet aanpakken. Een paar maanden geleden in Texas verloor hij in de Grand Finals al tegen Justin. Tenzij hij nu weer met iets nieuws komt zie ik hem op EVO niet van Justin winnen.
Als Daigo wil winnen zou hij nu toch eens moeten counterpicken. Het is nu wel duidelijk dat hij met Ryu vrij kansloos is tegen iemand als Infiltration. Gewoon counterpicken met Yun zou het een heel andere wedstrijd maken.
Voor de rest moet je wat geluk hebben met de loting en de vorm van de dag telt ook mee natuurlijk. Japan komt met veel killers die elkaar in de loop van het toernooi gaan uitschakelen. Daigo, Fuudo, Bonchan, Momochi, Kazunoko, Haitani, Uryo en Sako zijn in staat om elk toernooi te winnen, en dan komen er buiten deze namen nog veel meer killers uit Japan. Andere toppers zijn Xiao Hai (China), Infiltration (Zuid-Korea) en Gamerbee (Taiwan) komen ook altijd ver. Dan zijn er natuurlijk nog Alioune en Luffy (Frankrijk) ben heel benieuwd hoe zij presteren op EVO. Zou mooi zijn als een Europeaan wint. Ook Nederland heeft een paar deelnemers zoals Momi (Fei Long) en MBR (Akuma).
Van de Amerikanen komt Dieminion al niet, toch één van hun beste spelers. Misschien dat iemand als een Latif, WolfKrone, Justin, Ricky Ortiz, PR Balrog of Chris G kan excelleren, maar het zal voor de Amerikanen dit keer moeilijker dan ooit zijn om een plek in de grand finals te krijgen.
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Mooi stukje. Heb er zin an. Jammer dat het weer nachtbraken wordt waarschijnlijk.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Jammer dat het weer nachtbraken wordt waarschijnlijk.
EVO weekend = mijn favoriete weekend van het jaar.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Van de Amerikanen komt Dieminion al niet, toch één van hun beste spelers.
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Ja, inderdaad. Hij gaat nu spelen met tag FGC
. Hoop dat er van EVO zo veel mogelijk gestreamd wordt. Volgens het poolschema begint SSFIVAE vrijdag al om 8 am, dus 17 uur hier. Avondvullend programma. 
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Als klein jochie bij de allereerste al tureluurs geworden van het spelen, die liefde is nooit meer over gegaan. Komop PS3 beestje, give me all you got!
FillumGek
-
- 8987 berichten
- 3398 stemmen
Ik ga voor de PS4/GTA V combipack denk ik 
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Daigo, Sako en Fuudo in 1 team 
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Op papier het sterkste team. Europa heeft met Ryan Hart, Luffy en Alioune ook een ijzersterk team en maakt denk ik het meeste kans tegen de Japanners.
Ryan Hart heeft volgens mij meer tegen Daigo gewonnen dan omgekeerd.
Luffy is de beste Rose ter wereld en heeft nog nooit verloren tegen een Fei Long.
Alioune is zo ongeveer de beste speler van Europa.
Er is trouwens ook een Europa vs USA wedstrijd op EVO.
Jammer dat Europa dan met dit team komt. Geen Alioune, Momi, Popi en MBR bij Europa, al waren de teams dacht ik wel al klaar voordat duidelijk was dat deze spelers aan EVO zouden deelnemen. USA komt dan ook wel niet met hun sterkste team, maar toch.
Ze zouden beter 10 vs 10 doen in plaats van 7 vs 7.
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Xian was weer goed bezig op Wednesday Night Fights. Die verwacht ik zeker wel in top 8.
Kleine voorspelling (en wat ik ook hoop) voor AE.
Xian
Daigo
Infiltration
Gamerbee
Sako
Dieminion
PR Balrog
Popi
UMVC3
Chris G
F Champ
Kane Blue River
Nemo
Justin Wong
Golden Boy Neo
PR Balrog
Flocker
Leland Palmer
-
- 23785 berichten
- 4893 stemmen
Die mot ik ook! Ziet er geweldig uit.
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Popi al naar losers. Speelde te voorzichtig.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Na een hele nacht vol verrassingen en helaas ook teleurstellingen zijn dit de wedstrijden die zondag voor de top 8 gespeeld zullen worden.
Winners bracket:
- Xian (Gen) vs. Sako (Ibuki, Evil Ryu)
- PR Balrog (Balrog) vs. Tokido (Akuma)
Losers bracket:
- Daigo (Ryu) vs. Infiltration (Akuma)
- GamerBee (Adon) vs. Haitani (Makoto)
Japan: Sako, Tokido, Daigo, Haitani (4 van de 5 Japanese Fighting Gods)
Singapore: Xian
USA: PR Balrog
Taiwan: GamerBee
Zuid-Korea: Infiltration
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Heb tot een uur of een gekeken, en vanmorgen nog Laugh vs Infiltration gezien.
Blij dat Daigo weer top 8 gehaald heeft, maar of hij van Infil kan winnen. Ik denk het wel.
Wat waren de mooiste partijen?
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Laugh vs Infiltration
Blij dat Daigo weer top 8 gehaald heeft, maar of hij van Infil kan winnen. Ik denk het wel.
Ik snap sowieso al niet waarom Daigo geen Yun heeft gekozen nadat hij een game verloor tegen Tokido.
Als Daigo tegen Infiltration niet gaat counterpicken met Yun is het game over voor hem en kan hij al meteen terug naar Japan.
Wat waren de mooiste partijen?
Xian vs Luffy was ook echt goed. Leek er toch lang op dat Luffy zou winnen, maar helaas.
PR Balrog gewonnen tegen Infiltration. Verrassend, maar dat was ook de enige moeilijke wedstrijd die PR Balrog had. Geen idee hoe die loting wordt geregeld, maar het is wel duidelijk dat sommige Amerikanen makkelijkere tegenstanders krijgen terwijl spelers uit Azië de ene killer na de andere tegenover zich krijgen.
Hier een aantal wedstrijden van gisteren.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Beste nieuws van het jaar voor elke Street Fighter fan.
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Mooi, kan ik gelijk alle kostuums erbij kopen. Sweet! Benieuwd naar dat vijfde character.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Benieuwd naar dat vijfde character.
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Pfff, wat een teleurstelling. Zal dan wel Haggar worden, stomme Zangief lookalike.
Ik ging sowieso met geen enkele van de nieuwe characters spelen, tenzij het Asura zou zijn.
Ik hoop dan maar dat ze ons verrassen met een volledig nieuw character zoals King Cobra, maar Capcom kennende kiezen ze voor de makkelijke (luie) oplossing.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Het begint! Eerste wedstrijd Daigo vs Infiltration, verliezer mag naar huis.
Edit: Daigo en GamerBee uitgeschakeld, Sako en PR Balrog naar losers.
Nu Infiltration vs Sako, 2 beste spelers van het voorbije jaar en dus DE wedstrijd waar iedereen naar uitkeek.
Sako ook uitgeschakeld. Had Cammy moeten kiezen tegen Infiltration.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Shit mijn favoriet Haitani ook eruit. Laat Infiltration dan maar winnen.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Ik heb tientallen toernooien en duizenden wedstrijden gezien. Maar Infiltration vs PR Balrog is één van de meest ongelooflijke hoogtepunten die ik heb meegemaakt. Infiltration met Akuma op de rand van de uitschakeling, gaat counterpicken met Hakan en wint in de allerlaatste ronde.
Nu Infiltration vs Tokido voor een plaats in de grand finals tegen Xian.
Edit: Infiltration verloren 
Gaat een saaie grand finals worden want Tokido was ook al vrij kansloos tegen Xian in winners.
Saaiste grand finals van alle EVO toernooien. Xian gun ik het wel, hij is een enorm sympathiek persoon en een fantastische speler, maar Gen blijft een stom gimmick character.
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Ja, heb pr rog tegen infiltration nog mee kunnen pikken vanochtend en dat was een mooie partij. Knap dat je op zo'n moment voor Hakan durft te kiezen. Xian terechte winnaar, was de afgelopen maanden vrijwel onverslaanbaar. Al had ik liever Sako of Daigo gezien. UMVC3 top8 ga ik nog herzien omdat favoriet Justin Wong heel ver is gekomen. Hopelijk komt die gauw op YT te staan.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
UMVC3 top8 ga ik nog herzien omdat favoriet Justin Wong heel ver is gekomen. Hopelijk komt die gauw op YT te staan.
Ik heb het niet gekeken, maar ben wel blij dat het niet Freelipino Chimp is geworden met zijn trashtalk over hoe geweldig hij is en hoe de anderen allemaal minder zijn.
Ja, heb pr rog tegen infiltration nog mee kunnen pikken vanochtend en dat was een mooie partij. Knap dat je op zo'n moment voor Hakan durft te kiezen. Xian terechte winnaar, was de afgelopen maanden vrijwel onverslaanbaar. Al had ik liever Sako of Daigo gezien.
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Dank je voor de link. Ja, ik had niet verwacht dat Tokido van Infiltration zou winnen. Maar toch leuk om Evo wat bewuster mee te maken, al kon ik er 's nachts niet echt wakker voor blijven, maar gelukkig komt alles vrij snel op YT. Injustice heb ik weinig van gezien, maar KOF zag er toch ook best wel cool uit. Smash Brothers snap ik nog steeds weinig van.