• 15.747 nieuwsartikelen
  • 178.079 films
  • 12.212 series
  • 33.983 seizoenen
  • 647.092 acteurs
  • 199.014 gebruikers
  • 9.372.317 stemmen

Het grote gamestopic

zoeken in:

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

AHWA schreef:

Chris G en Justin Wong voor UMVC3, en Daigo bij SSF4. Al is die Sako ook goed, en Infiltration ook niet te vergeten natuurlijk. Xian is met z'n Gen ook in topvorm. Ik denk dat we Sako vs Gen, of Gen vs Infiltration gaan zien in Grand Finals, maar ik hoop stiekem op Daigo. Jammer dat hij op weinig majors te zien is geweest, maar inderdaad, wie weet wint er wel een -voor mij- onbekende Japanner.

Sako is een monster, al jaren één van de allerbesten. Heeft bij Topanga Asia League in Japan iedereen afgemaakt, maar dat zijn lange sets tot 7. In Amerikaanse toernooien met korte sets heeft hij tot nu toe helaas altijd teleurgesteld. Ik hoop dat hij dit keer kan verrassen.

Infiltration schat ik momenteel hoger in dan Daigo en al de rest. Maar als hij tegen 2 goede Cammy spelers en iemand als Kazunoko (Yun) komt is zijn toernooi misschien al gedaan. Zowat elk toernooi dat hij niet wint wordt hij uitgeschakeld door een Cammy. En met Alioune, Xiao Hai, Sako, Popi en waarschijnlijk nog iemand die ik vergeet komen de allerbeste Cammy's van de wereld. Wordt dus moeilijk voor Infiltration.

Xian heeft ook een topjaar. Is ook in Nederland komen winnen en daarna een paar Amerikaanse toernooien. Maar ik denk dat de Japanse killers op EVO toch een maatje te groot zijn voor zijn Gen. Dat zag je ook in Topanga League waar hij maar weinig had in te brengen. Ik denk dat hij ook niet meer gaat winnen tegen Justin Wong. Xian heeft tijdens die Amerikaanse toernooien bij Justin gelogeerd, Justin heeft nu veel ervaring en weet hoe hij die Gen moet aanpakken. Een paar maanden geleden in Texas verloor hij in de Grand Finals al tegen Justin. Tenzij hij nu weer met iets nieuws komt zie ik hem op EVO niet van Justin winnen.

Als Daigo wil winnen zou hij nu toch eens moeten counterpicken. Het is nu wel duidelijk dat hij met Ryu vrij kansloos is tegen iemand als Infiltration. Gewoon counterpicken met Yun zou het een heel andere wedstrijd maken.

Voor de rest moet je wat geluk hebben met de loting en de vorm van de dag telt ook mee natuurlijk. Japan komt met veel killers die elkaar in de loop van het toernooi gaan uitschakelen. Daigo, Fuudo, Bonchan, Momochi, Kazunoko, Haitani, Uryo en Sako zijn in staat om elk toernooi te winnen, en dan komen er buiten deze namen nog veel meer killers uit Japan. Andere toppers zijn Xiao Hai (China), Infiltration (Zuid-Korea) en Gamerbee (Taiwan) komen ook altijd ver. Dan zijn er natuurlijk nog Alioune en Luffy (Frankrijk) ben heel benieuwd hoe zij presteren op EVO. Zou mooi zijn als een Europeaan wint. Ook Nederland heeft een paar deelnemers zoals Momi (Fei Long) en MBR (Akuma).

Van de Amerikanen komt Dieminion al niet, toch één van hun beste spelers. Misschien dat iemand als een Latif, WolfKrone, Justin, Ricky Ortiz, PR Balrog of Chris G kan excelleren, maar het zal voor de Amerikanen dit keer moeilijker dan ooit zijn om een plek in de grand finals te krijgen.

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Mooi stukje. Heb er zin an. Jammer dat het weer nachtbraken wordt waarschijnlijk.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

AHWA schreef:

Jammer dat het weer nachtbraken wordt waarschijnlijk.

Leuk, na EVO blijf ik altijd nog een paar uur wakker. Nog wat discussiëren op diverse fora en zo, en dan is het meestal al in de vroege namiddag vooraleer ik ga slapen.

EVO weekend = mijn favoriete weekend van het jaar.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Nomak schreef:

Van de Amerikanen komt Dieminion al niet, toch één van hun beste spelers.

Gisteren was er een inzameling en na enkele uren waren er al donaties genoeg om deze held toch op EVO te krijgen.

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Ja, inderdaad. Hij gaat nu spelen met tag FGC . Hoop dat er van EVO zo veel mogelijk gestreamd wordt. Volgens het poolschema begint SSFIVAE vrijdag al om 8 am, dus 17 uur hier. Avondvullend programma.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

. I just jizzed...

... six times!

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Als klein jochie bij de allereerste al tureluurs geworden van het spelen, die liefde is nooit meer over gegaan. Komop PS3 beestje, give me all you got!

FillumGek

• 8987 berichten
  • 3398 stemmen

Ik ga voor de PS4/GTA V combipack denk ik

j0enne

• 9606 berichten
  • 3775 stemmen

Gaat weer genieten worden.

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Nomak schreef:

(quote)
Gisteren was er een inzameling en na enkele uren waren er al donaties genoeg om deze held toch op EVO te krijgen.

Updated: 8 team, 3v3 international SSF4 AE v2012 exhibition taking place this Friday at EVO - Daigo, Sako, Justin Wong, Xian, Gamerbee and more - eventhubs.com

Daigo, Sako en Fuudo in 1 team

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Op papier het sterkste team. Europa heeft met Ryan Hart, Luffy en Alioune ook een ijzersterk team en maakt denk ik het meeste kans tegen de Japanners.

Ryan Hart heeft volgens mij meer tegen Daigo gewonnen dan omgekeerd.

Luffy is de beste Rose ter wereld en heeft nog nooit verloren tegen een Fei Long.

Alioune is zo ongeveer de beste speler van Europa.

Er is trouwens ook een Europa vs USA wedstrijd op EVO.

Jammer dat Europa dan met dit team komt. Geen Alioune, Momi, Popi en MBR bij Europa, al waren de teams dacht ik wel al klaar voordat duidelijk was dat deze spelers aan EVO zouden deelnemen. USA komt dan ook wel niet met hun sterkste team, maar toch.

Ze zouden beter 10 vs 10 doen in plaats van 7 vs 7.

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Xian was weer goed bezig op Wednesday Night Fights. Die verwacht ik zeker wel in top 8.

Kleine voorspelling (en wat ik ook hoop) voor AE.

Xian

Daigo

Infiltration

Gamerbee

Sako

Dieminion

PR Balrog

Popi

UMVC3

Chris G

F Champ

Kane Blue River

Nemo

Justin Wong

Golden Boy Neo

PR Balrog

Flocker

Leland Palmer

• 23785 berichten
  • 4893 stemmen

Naomi Watts schreef:

. I just jizzed...

... six times!

(embed)

Heerlijk. Die mot ik ook! Ziet er geweldig uit.

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Popi al naar losers. Speelde te voorzichtig.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Wat een gevechten nu, ongelooflijk.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Na een hele nacht vol verrassingen en helaas ook teleurstellingen zijn dit de wedstrijden die zondag voor de top 8 gespeeld zullen worden.

Winners bracket:

- Xian (Gen) vs. Sako (Ibuki, Evil Ryu)

- PR Balrog (Balrog) vs. Tokido (Akuma)

Losers bracket:

- Daigo (Ryu) vs. Infiltration (Akuma)

- GamerBee (Adon) vs. Haitani (Makoto)

Japan: Sako, Tokido, Daigo, Haitani (4 van de 5 Japanese Fighting Gods)

Singapore: Xian

USA: PR Balrog

Taiwan: GamerBee

Zuid-Korea: Infiltration

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Heb tot een uur of een gekeken, en vanmorgen nog Laugh vs Infiltration gezien.

Blij dat Daigo weer top 8 gehaald heeft, maar of hij van Infil kan winnen. Ik denk het wel.

Wat waren de mooiste partijen?

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

AHWA schreef:

Laugh vs Infiltration

Dat was echt een bizarre wedstrijd, triest en fout.

AHWA schreef:

Blij dat Daigo weer top 8 gehaald heeft, maar of hij van Infil kan winnen. Ik denk het wel.

Dat zou me verbazen. Op elk toernooi in het voorbije jaar waar ze tegen elkaar moesten heeft Infiltration de vloer geveegd met Daigo. Tegen Tokido was Daigo na de eerste game ook al kansloos. Als Daigo nu eens zou counterpicken met Yun, dan zou hij zijn kansen aanzienlijk vergroten, maar goed, dan kiest Infiltration waarschijnlijk ook gewoon een ander character net zoals hij tegen Kazunoko deed.

Ik snap sowieso al niet waarom Daigo geen Yun heeft gekozen nadat hij een game verloor tegen Tokido.

Als Daigo tegen Infiltration niet gaat counterpicken met Yun is het game over voor hem en kan hij al meteen terug naar Japan.

AHWA schreef:

Wat waren de mooiste partijen?

Van Haitani was alles spannend, elke wedstrijd weer tegen een killer en telkens erg close. Zou echt mooi zijn als die EVO wint maar ik heb hem al vaak zien spelen tegen Sako en meestal wint Sako. Sako maakt tot nu toe ook de sterkste indruk van alle spelers. Hiervoor stelde hij altijd teleur op Amerikaanse toernooien, maar als hij dit jaar EVO wint is hij echt de beste SF speler ter wereld.

Xian vs Luffy was ook echt goed. Leek er toch lang op dat Luffy zou winnen, maar helaas.

PR Balrog gewonnen tegen Infiltration. Verrassend, maar dat was ook de enige moeilijke wedstrijd die PR Balrog had. Geen idee hoe die loting wordt geregeld, maar het is wel duidelijk dat sommige Amerikanen makkelijkere tegenstanders krijgen terwijl spelers uit Azië de ene killer na de andere tegenover zich krijgen.

Hier een aantal wedstrijden van gisteren.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Beste nieuws van het jaar voor elke Street Fighter fan.

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Marvel weer erg spannend

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Nomak schreef:

Beste nieuws van het jaar voor elke Street Fighter fan.

(embed)

Mooi, kan ik gelijk alle kostuums erbij kopen. Sweet! Benieuwd naar dat vijfde character.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

AHWA schreef:

Benieuwd naar dat vijfde character.

Ik hoop dat dat Asura is.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Pfff, wat een teleurstelling. Zal dan wel Haggar worden, stomme Zangief lookalike.

Ik ging sowieso met geen enkele van de nieuwe characters spelen, tenzij het Asura zou zijn.

Ik hoop dan maar dat ze ons verrassen met een volledig nieuw character zoals King Cobra, maar Capcom kennende kiezen ze voor de makkelijke (luie) oplossing.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Het begint! Eerste wedstrijd Daigo vs Infiltration, verliezer mag naar huis.

Edit: Daigo en GamerBee uitgeschakeld, Sako en PR Balrog naar losers.

Nu Infiltration vs Sako, 2 beste spelers van het voorbije jaar en dus DE wedstrijd waar iedereen naar uitkeek.

Sako ook uitgeschakeld. Had Cammy moeten kiezen tegen Infiltration.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Shit mijn favoriet Haitani ook eruit. Laat Infiltration dan maar winnen.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Ik heb tientallen toernooien en duizenden wedstrijden gezien. Maar Infiltration vs PR Balrog is één van de meest ongelooflijke hoogtepunten die ik heb meegemaakt. Infiltration met Akuma op de rand van de uitschakeling, gaat counterpicken met Hakan en wint in de allerlaatste ronde.

Nu Infiltration vs Tokido voor een plaats in de grand finals tegen Xian.

Edit: Infiltration verloren

Gaat een saaie grand finals worden want Tokido was ook al vrij kansloos tegen Xian in winners.

Saaiste grand finals van alle EVO toernooien. Xian gun ik het wel, hij is een enorm sympathiek persoon en een fantastische speler, maar Gen blijft een stom gimmick character.

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Ja, heb pr rog tegen infiltration nog mee kunnen pikken vanochtend en dat was een mooie partij. Knap dat je op zo'n moment voor Hakan durft te kiezen. Xian terechte winnaar, was de afgelopen maanden vrijwel onverslaanbaar. Al had ik liever Sako of Daigo gezien. UMVC3 top8 ga ik nog herzien omdat favoriet Justin Wong heel ver is gekomen. Hopelijk komt die gauw op YT te staan.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

AHWA schreef:

UMVC3 top8 ga ik nog herzien omdat favoriet Justin Wong heel ver is gekomen. Hopelijk komt die gauw op YT te staan.

Top 8 Marvel

Ik heb het niet gekeken, maar ben wel blij dat het niet Freelipino Chimp is geworden met zijn trashtalk over hoe geweldig hij is en hoe de anderen allemaal minder zijn.

AHWA schreef:

Ja, heb pr rog tegen infiltration nog mee kunnen pikken vanochtend en dat was een mooie partij. Knap dat je op zo'n moment voor Hakan durft te kiezen. Xian terechte winnaar, was de afgelopen maanden vrijwel onverslaanbaar. Al had ik liever Sako of Daigo gezien.

Ik had ook liever iemand anders gezien, al was Xian wel erg goed het voorbije jaar. Maarja, dat waren Infiltration en Sako ook. Grand finals is normaal elk jaar het hoogtepunt, dit jaar helaas een beetje een teleurstelling omdat Tokido tegenviel. Ik denk dat Infiltration beter zou doen tegen Xian.

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Dank je voor de link. Ja, ik had niet verwacht dat Tokido van Infiltration zou winnen. Maar toch leuk om Evo wat bewuster mee te maken, al kon ik er 's nachts niet echt wakker voor blijven, maar gelukkig komt alles vrij snel op YT. Injustice heb ik weinig van gezien, maar KOF zag er toch ook best wel cool uit. Smash Brothers snap ik nog steeds weinig van.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.