- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Strips
Strips
Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
Strips lezen op de ipad is echt heerlijk tijdverdrijf. Volgens de the official road to civil war checklist die bij de pindakaas zat, hebben zo ongeveer 100 issues met de civil war te maken. Vooral Civil War zelf en de Amazing Spider-Mans van de reeks zijn erg goed, maar je hebt ook nog Fantastic Four, Iron Man, Hulk, She-Hulk, Avengers, Thunderbolts, Wolverine en x-Factor, dus heel wat vermakelijks.
Heb de Capt America reeks van Brubaker ook gevonden, die schijnt ook goed te zijn.
Marvel heeft bij mij de voorkeur, heb ook nog wel wat Batman liggen, en een gigantische berg Star Wars comics van Dark Horse, maar ook een boel Buffy comics, waaronder S8. Plus nog 21 gb aan andere Marvel comics, dus ik ben nog wel even zoet.
Zou je die lijst eens kunnen doorgeven? Kan ik ook wel gebruiken
Brubakers aanpak op Captain America is echt geniaal, ik heb zelf The Death of Captain America en Captain America Lives in New York gekocht voor weinig geld (lang leve de dollar en een sympathieke comicshop owner die mij nog een fikse korting heeft gegeven omdat ik zoveel kocht) en dat zit echt fantastisch in elkaar. Vooral The Death of is het beste wat ik ooit van Cap heb gelezen.
Buffy heb ik zelf ook helemaal compleet (de issues die zich tijdens de seizoenen afspelen, seizoen 8 en Tales of the Slayer/Vampires) en vooral seizoen 8 is hiervan echt de moeite. De sfeer van de serie vertaalt zich erg mooi naar comics en het einde is er één die heel het Buffy-verse aanpast.
Het is dan ook niet echt een reeks. Gewoon één verhaal die in meerdere delen is uitgebracht destijds (looptijd van een jaar). Die niet zo dikke omnibus maakt het gewoon compleet. Ook omdat het één verhaal vormt is het één brok kwaliteit. Briljante GN, met diepgaande filosofische vraagstukken. Oppikken dus
. Dan groeit je waardering voor de film enorm, dan zie je echt hoe sterk det ransitie naar live action is.
Je maakt me benieuwd, binnenkort eens achter gaan en dan misschien de film ook maar eens gaan herzien. Is die Chuck reeks eigenlijk de moeite waard?
madmax1
-
- 2216 berichten
- 711 stemmen
@ Brix
Is ook nog in de handel, en ondanks herdruk hangt er een prijskaartje aan

Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Je maakt me benieuwd, binnenkort eens achter gaan en dan misschien de film ook maar eens gaan herzien.
Zeker doen. Benieuwd wat je ervan vindt, vind Watchmen echt revolutionair voor het comic/graphic novel universum. Ging echt een wereld voor me open. Terecht dat Watchmen vaak naar voren komt in top 100 top literatuur tussen de Dostojevski's en Hemingway's
.
Er is ook een Motion Comic Dvd op de markt. Hier in Nederland overal wel te krijgen. Ook een fijne ervaring, heb je qua images meer definition.
Ja zeker, wel voor de fan maar dan zit je bij jou wel goed. Erg leuke verhaallijnen, Chuck is nog goofier dan in de eerste seizoenen, nog toffere pop culture references en ook wel wat fijne informatie verder. Leuk voor de fan, helaas al gestopt (zijn 6 issues).
madmax1
-
- 2216 berichten
- 711 stemmen
Ik heb nu 3verhalen van Captain-Amerika First-Vengeance,digitaal.
Door het mooie tekenwerk blijft het interessant maar de verhaal lijn kan ik even niet volgen ,
Het lijkt flashback in het eerste nummer wordt hij afgekeurd in dienst,in het tweede album gaat hij nog verder terug naar de jeugd tijd.
In volgorde de schrijver en of tekenaar Fred- Lente- Luke Ros.
Heb ik wel de goede albums want de albums zijn wat aan de dunne kant.
Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
Zeker doen. Benieuwd wat je ervan vindt, vind Watchmen echt revolutionair voor het comic/graphic novel universum. Ging echt een wereld voor me open. Terecht dat Watchmen vaak naar voren komt in top 100 top literatuur tussen de Dostojevski's en Hemingway's
.
Er is ook een Motion Comic Dvd op de markt. Hier in Nederland overal wel te krijgen. Ook een fijne ervaring, heb je qua images meer definition.
Ik ben eigenlijk pas sinds een paar dagen achter het bestaan van Motion Comics gekomen via Buffy maar ik vind het wel een leuk medium. De grafische stijl houdt zijn pracht en bewegend geeft het een extra dimensie. Die Tales of the Black Freighter van Watchmen, zit dat ook in de comics? Ik ben het eens tegen gekomen op DVD daarmee.
Ja zeker, wel voor de fan maar dan zit je bij jou wel goed. Erg leuke verhaallijnen, Chuck is nog goofier dan in de eerste seizoenen, nog toffere pop culture references en ook wel wat fijne informatie verder. Leuk voor de fan, helaas al gestopt (zijn 6 issues).
Jammer dat het gestopt is maar ze komen op het verlanglijstje.
madmax1
-
- 2216 berichten
- 711 stemmen
Beste lezers van Marvel.
Waarschijnlijk ben ik toch te oud voor deze strips.
Net nog een stapel digitaal van Captain-Amerika by Dan-Jurgens eens bekeken, en moet zeggen geweldige tekeningen ,maar de verhaal lijn krijg ik geen hoogte van .ook de X-mannen kan ik niet in komen, ben nu wel zo slim en sla ze op voor de jeugd.
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Onzin, niemand is te oud voor Monopoly... Marvel.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
ook de X-mannen kan ik niet in komen, ben nu wel zo slim en sla ze op voor de jeugd.
Word ook pas goed bij de relaunch. #1 - #93 gewoon skippen. Kan je het best ook maar los zien van de reeks.
madmax1
-
- 2216 berichten
- 711 stemmen
@ Naomi Watts
Oke ga eens proberen net een stapeltje Hulk digitaal aan het bekijken, geweldig getekend maarja de verhaal lijn daar heb ik het moeilijk mee.
Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
Word ook pas goed bij de relaunch. #1 - #93 gewoon skippen. Kan je het best ook maar los zien van de reeks.
Boe!
Persoonlijk vind ik de eerste reeks sterk in elkaar steken, al geef ik ook wel toe dat de Uncanny X-Men meer tot de verbazing spreken.
@MadMax: het is natuurlijk ergens wel logisch dat je niet direct in de verhaallijn komt van bijvoorbeeld Captain America. Het is één van de allereerste superhelden van Marvel en dat universum is al zodanig groot dat je moeilijk van de eerste keer alles kunt begrijpen.
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Dat 'probleem' heb ik ook. Waar begin je? Ik denk dat je het beste kunt zoeken op internet op 'comic series'. Zo ben ik ook bij Civil War beland. Bij Uncanny X-Man ben ik nu bij #33, en die jaren '60-strips zijn me iets te simpel. En te veel expositionary dialogue. In de modernere strips zit meer scherpere humor, zeker in Spider-Man.
madmax1
-
- 2216 berichten
- 711 stemmen
Captain America Comics - Marvel Golden Age 1941 1954 compleet cbr
01-78 Jack-Kirby-Stan-Lee.
Beste Marvel vrienden.
Opdat ik het nog niet zo snel wil opgeven, begin ik met de eerste in digitaal Engels talige Captain- Amerika.
Ik geef even een overzicht van deze digitale, en dat is heel wat.
Eerst een prachtige biografie ingeleid door Jack-Kirby & Joe-Simon
Dan een indeling van alle albums,want ik spreek hier over de complete colectie.
1941-1954 Jack-Kirby-Stan-Lee. 78 issue
Van 1954 t.e.m 1964 geen verkeer alleen herdrukt
In 1964 wordt de serie nieuw leven ingeblazen onder de naam
Tales –of-Suspense met Don-Heck&Stanly-Liebers, en in 1969 keert hij terug onder de naan Captain- Amerika. Stan-Lee.&Jim-Steranko
Inmiddels issue 113 Deze loopt tot 454 issue, onder meerdere tekenaars en scenarioristen. 1996.
In 1996 begint een nieuwe telling 1 t.e.m. 13
In 1998 weer een nieuwe telling t.e.m.50
Inmiddels komen bij tekenaarRon-Garnie en in de verloop bij Dan-Jurgens
In 2002 weer een nieuwe telling 1 t.e.m. 32 met Lee-Jae & Chuk-Austin.
In 2005 weer een nieuwe telling 1 t.e.m.25 met Brietweizer &David- Morel
Verder gaat deze digitale niet.
Ik ben nu 2 dagen bezig met MARVEL in digitaal deze de Xmannen Fantasic4 en ik weet niet waar dat naar toe gaat want ik zit al dik over de 2000 albums en zijn nog niet eens volledig compleet, deze is compleet tot 2007.
Het lezen ervan gaat nu beginnen en dan maak ik er nog een verslag van.
Ik begin met de serie uit 1941.

madmax1
-
- 2216 berichten
- 711 stemmen
Captain –Amerika.
Ben al een stuk wijzer in het verhaal.
Storend aan deze albums is de steeds terug kerende reclame, qua tekeningen en als het niet te wild wordt met de fantasie is het best te doen, maar er constant aan doorlezen krijg ik niet voor mekaar even een stop .
Ik heb me ingelogd bij de Marvel –Database, wat hier op me afkomt in digitaal is niet te overzien, ik zal eens hier op MM wat raad moeten inwinnen want aan dit universum is niet te beginnen.
madmax1
-
- 2216 berichten
- 711 stemmen
.
Prins Valiant digitaal Nederlands talig cbr formaat.
Na dat geweldige imperium van Marvel even weer een klein bestand.
Als aanvulling van een paar Valiants herdruks, deze digitale compleet 1-9 van de semic-Press en 10 – 54 van de Vivo.
Hal-Foster zonder strip ballonnetje.

Brix
-
- 19677 berichten
- 5115 stemmen
Die Vivo uitgaven van Prins Valiant heb ik hier nog kompleet liggen madmax.
Maar de verhalen zijn helaas verknipt, er ontbreken nogal wat plaatjes.
madmax1
-
- 2216 berichten
- 711 stemmen
Best wel jammer brix.
Zijn ook nog lastig bij te halen, repareren met die van de semic press lijk me niet mogelijk zijn heel anders ingekleurd. Ik heb helemaal geen van de Vivo, wordt wat suffelwerk.
Brix
-
- 19677 berichten
- 5115 stemmen
@madmax1:
Om misverstanden te voorkomen:
Ik bedoelde niet te zeggen dat de albums door mijzelf verknipt zijn, want die zijn in zo goed als nieuwstaat allemaal.
Ik kocht die destijds wekelijks bij de Vivo winkel en bewaarde ze altijd netjes.
Maar de uitgever heeft er een potje van gemaakt, en de strips niet zo uitgegeven als het hoorde.
Maar daar kwam ik pas achter toen ik de Vivo uitgaven vergeleek met die van Semic.
Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
Iemand trouwens bekend met het betere werk van Ghost Rider? Ik kwam hem voor het eerst tegen in comicvorm in The Champions (een minder bekende team-up tussen Angel, Ice-Man, Black Widow, Hercules en Ghost Rider) en hij maakte daar wel een indruk maar ik weet niet of het allemaal van een even hoog niveau is..
madmax1
-
- 2216 berichten
- 711 stemmen
@ Brix
ja inderdaad maar die kwaliteit zit hem in het prijs verschil die Vivo van 0,25 cent ,en dan de
Semic van 4,95.dat papier kleurt anders.
Maar is toch een mooie uitgave want daar zijn geen herdruks van als ik het goed heb.
madmax1
-
- 2216 berichten
- 711 stemmen
Hier mooi te zien brix

Semic –Press gebruikt beter papier
madmax1
-
- 2216 berichten
- 711 stemmen
Dan liep er nog een serie van Dell 1942- 1962 Prins-Valiant.
Die serie ken ik niet ,en heb ik ook niet in digitaal de tekenaar hiervan is Bob Fujitani
Hier zijn 900 exemplaren van.

Brix
-
- 19677 berichten
- 5115 stemmen
Ik vermoed dat Bob Fujitani alleen de covers van de Dell comics heeft getekend mm, want in die jaren tekende alleen Harold Foster de Prince Valiant strip bij mijn weten.
Die ging er mee door tot 1971.
Daarna nam John Cullen Murphy het van hem over tot 2004.
En tegenwoordig is Gary Gianni de tekenaar, want de Valiant serie loopt nog altijd door.
Hij verschijnt nog in 300 kranten momenteel. 
madmax1
-
- 2216 berichten
- 711 stemmen
Na een zoektocht op internet dit resultaat.
comics die uitgegeven zijn door de amerikaanse uitgever Dell van 1954 - 1958. Oorspronkelijke Dell uitgave No. 567, 650, 699, 719, 788, 849 en 900. Deze verhalen zijn gemaakt naar de bioscoopfilm "Prince Valiant" (1954) door 20th Century Fox, regisseur Henry Hathaway. De tekeningen zijn gemaakt door Bob Fujitani (dus niet door Foster), uit het engels vertaald door Wolfgang J. Fuchs.
Invoerdatum: 03-05-2009 00:03:21
Ga eens proberen een van deze Dell’s te pakken te krijgen.
Deze zijn van Giavani.

Marvel is ook met een serie uit 1972 van de partij, ook hier wil ik eens achter aan gaan.
De tekenaar hiervan is John-Ridgway, totaal voor mij onbekend, gaat ook met ballonnetjes
Werken
Bijzonderheden: Ingevoegde tekst strip met maximaal 3 - 4 panels per plaat, 48 blz kwaliteitspapier.
Dat is deze ziet er fantastisch uit

Brix
-
- 19677 berichten
- 5115 stemmen
Ja, klopt inderdaad, er is een Valiant strip gemaakt naar de film met Robert Wagner.
Was ik even vergeten.
Die zou ikzelf ook nog wel eens willen zien, de strip bedoel ik, want de film heb ik natuurlijk op DVD.
Aan die tekening van Giavani is wel te zien dat hij nog moet leren hoe hij paarden moet tekenen.
Wat een miskleun 
madmax1
-
- 2216 berichten
- 711 stemmen
@ Brix
Om nog zoo’n feuilleton te bemachtigen wordt een zware opgave Brix, ook in digitaal lukt het niet.
@ Metalfist
Graag wat meer details, ik heb hier Mike- Ploog ,Ashley-Wood,John-Byrne
Die serie van Mike-Ploog is me te groot , haal ik later wel de pc staat te vol ik heb alleen nog ruimte voor wat feuilletons.
Ook botert het niet met deze serie bij MARVEL.
Ploog herinnerde, in een 2008 interview:
Nu, er is allerlei dialoog over wie was de maker van Ghost Rider. Gary Friedrich was de schrijver op. ... De vlammende schedel: Dat was het grote gebied van geschil. Die dacht van de vlammende schedel? Om eerlijk te zijn weet ik niet meer. Wat was je gaan doen met hem? Je kon niet een helm op hem, dus het moest een vlammende schedel worden. Voor zover zijn kostuum ging, het maakte deel uit van de oude [West] Ghost Rider 's kostuum, met de West-paneel front. De strepen langs de armen en de benen waren er alleen maar dus ik kon het personage te maken ['s kostuum] zo zwart als ik maar kon en onderdorpel bij te houden van zijn lichaam. Het was de makkelijkste manier om hem te ontwerpen. [
madmax1
-
- 2216 berichten
- 711 stemmen
@ Metalfist
. CAPTAIN AMERICA digitaal cbr #2
BY BRUBAKER AND MCNIVEN
Daar ik je nog niet kan helpen met de Ghost Rider, doe ik deze
Ik had nog voor een feuilleton ruimte op de pc en deze meegenomen..
Man man wat een verbetering tegen over die oudere strips ,geen reclame en een grafische, 100% verbetering, geweldige tekeningen en een begrijpelijke verhaal lijn.
Als je hem wil hebben seed ik hem door. En stuur hem op via pm.
madmax1
-
- 2216 berichten
- 711 stemmen
@ Metalfist
Bekijk het eens.
Ghost –rider digitaal cbr #1- 2011 engels talig;met dank aan de originele scanner.
BY WILLIAMS,CLARK AND PARSONS
Give up the Ghost #
Even plaats gemaakt van de 959 hulk heb ik 39 Nederlands talige behouden.
Als het deze Ghost- rider is wat je bedoeld; geweldige tekeningen leuk verhaal ,
Wil ik best wel op doorgaan,die tekeningen in de western,,Panco -Villa saloon zijn formidabel getekend,
Daarna wordt het voor mij wat wild haha
Deel #2 Hell-on-weels.
Deze cover is ook nog niet op internet te vinden, ook de prijs voor zoo’n feuilleton
2,99 dollar is niet al te duur maarja je blijft gebonden aan de vervolge.
madmax1
-
- 2216 berichten
- 711 stemmen
Hulk cbr formaat Nederlandstalig #1 #26.
Kleinkinderen een plezier gedaan,met deze Nederlands talige.
De Engels talige werd me teveel,en heb em. in de wachtkamer gezet, ik zeg als Julie goed Engels leren op de school bekijk ik het nog eens.
Ook hier mijn extra dank aan de originele scanner,fantastisch werk.

Zeer mooie tekeningen ,en zelfs voor mij een paar leuke verhalen
Brix
-
- 19677 berichten
- 5115 stemmen
Dit is wel verrassend, een herdruk, in 't Nederlands nog wel, van een heel oud Walter Lehning - Metropolis stripverhaal, getekend door Helmut Nickel.
Zojuist verschenen bij uitgeverij Arboris.