- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Strips
Strips
madmax1
-
- 2216 berichten
- 711 stemmen
Vicente –Segrelles-Sacristan.
Nieuwsgierig als altijd eens opgezocht.
Een digitaal in Duitstalig.
Geweldige tekeningen bijna fotos , een lust voor het oog , het scrip is niet mijn afdeling.
Ook nogal prijzige albums .

Brix
-
- 19677 berichten
- 5115 stemmen
@ madmax1:
Die Karl May serie van Juan Arranz vind ik dan wel weer mooi getekend.
Zie ook dat deel 5 niet in mijn verzameling zit 
Dank voor de tip!
@stephan73: (e.a.)
Ja prachtig werk van Segrelles.
Maar eigenlijk weer té schilderij-achtig voor een strip, naar mijn smaak.
Blijft natuurlijk indrukwekkend.
madmax1
-
- 2216 berichten
- 711 stemmen
@ brix
Winnetou
Stond in Sjors van de rebellenclub,na een beetje google ,is er nog deel 5 en 6 oftewel samen gebundeld in een album.
Brix
-
- 19677 berichten
- 5115 stemmen
Bedankt madmax.
Ik werd in de war gebracht door die covertekening.
Ik heb dan toch alle verhalen.
In deel 3 staan inderdaad 2 verhalen, De Geest v.d. Llano Estacado en De Zoon Van deBerejager.
Opgelost, dus 
Dat die strip in de Sjors stond weet ik nog goed.
Ik heb trouwens nog een stapel van die Sjors bladen hier liggen.
madmax1
-
- 2216 berichten
- 711 stemmen
Toch wel verast door de mooie tekeningen, heb ik de Huurling op digitaal geschoten.
Album 1tot en met 13.
Begin me nu ook in het script te interesseren, want veel dialogen gebruikt –Segrelles niet, de tekeningen beelden veel uit, ieder plaat is een schilderij.. maar SF fantasie zijn niet mijn sterkste kant, hopelijk maakt hij eens een western strip.
Nederland’s talig in cbr.

madmax1
-
- 2216 berichten
- 711 stemmen
Na de ontdekking Segrelles ben ik eens in de SF gedoken.
In vroegere tijden als fervent verzamelaar in strips heeft me dat genre nooit geïnspireerd, en nog niet.
Groot is dan ook mijn verbazing dat deze schamele soft covers in slecht papier zulks een waarde heeft ik heb er genoeg van gehad maar gebruikte ze alleen maar als ruil object lezen deed ik ze niet
Hopende dat enkele MMers . als hij dit gelezen heeft eens in de koffers duik, want dan kan je toch een fijne vakantie boeken.
Fantastic Four 1 The Fantastic Four! verzamelen? Stripcatalogus op Catawiki

Eerste druk volgens Catwiki album No 1 200.000 euro?
De eerste jaargangen zijn fabelachtige bedragen

De serie loopt nog bij mijn stand van( 1 tot en met 583) jaargang 2010.
Hannibal
-
- 9358 berichten
- 3273 stemmen
Kuifje, ik vind hem bijzonder irritant, bijdehand en totaal niet sympathiek.
In mijn herinnering heeft hij in "Kuifje in Afrika" ergens op pagina 15 al een chimpansee zonder pardon afgeschoten en gevild, laat een krokodil met een geweer in zijn bek lijdend achter, en schiet een stuk of twintig antilopes "per ongeluk" dood, maar blijft daar zeer onverschillig bij ('hebben we in ieder geval genoeg te eten') en is hij verder erg onvriendelijk.
Dat bijdehandte gedrag van hem staat me niet aan, hij weet altijd alles beter.
Het zijn wel mooi getekende albums, dat wel, en ja, toch ook wel heel leuk om te lezen.
Naar aanleiding van mijn bericht heb ik Kuifje in Afrika er nog maar eens bijgepakt, en het is nog erger dan ik dacht. Het album is een aaneenschakeling van dierenmishandelingen!
Een overzicht:

Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen
@Hannibal. Hergé had ook al ideëen hoe de islamisering een halt toe te roepen...

Met Kuifje heb ik ook nooit wat gehad, vind hoofdpersonages irritant en humor meestal flauw, maar je kunt verhalen niet los zien van de tijd waarin ze geschreven en getekend zijn.
Hannibal
-
- 9358 berichten
- 3273 stemmen
Natuurlijk, dat is waar. Die schop zou nu een enorme rel veroorzaken...
Brix
-
- 19677 berichten
- 5115 stemmen
Kuifje in Afrika ( Kuifje in Congo, zoals de titel vroeger nog was) ontbreekt ook in de animatie TV serie (ook op DVD)
Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen
Was er ook geen album van Lucky Luke, die in Zweden is verboden, omdat er negertjes met dikke lippen in getekend waren?
En worden de Jappen in 2e Buck Danny album ook niet gelen genoemd en zijn ze erg karikatuur getekend...?!
Is allemaal toch ook tijdsgeest.
Luke Luke serie is nu ook verziekt door die man grassprietje in de mond te tekenen ipv sigaret. Is in deze thread al eerder aan de orde geweest (shagbuitel L. Luke).
Nu verboden kleurboek (zie cover-art):

En inhoud: kleurplaat impressies (erg verkleind)

madmax1
-
- 2216 berichten
- 711 stemmen
@ Hannibal
Mooie gespotte reportage van kuifje.
madmax1
-
- 2216 berichten
- 711 stemmen
@ Dogie-Hogan
Knok ploeg de Janssens.
madmax1
-
- 2216 berichten
- 711 stemmen
14 jaar na de onvoltooide Tanguy- Laverdure deze recentelijke op digitaal gespot.
Voorlopig alleen Frans –talig, of er nog een vervolg aankomt?
Het gemis van Jean-Michel Charlier: is in dit album alom aanwezig, de tekeningen van Jijé en of Uderzo,
blijft ook een handicap.
Ondanks dit alles heb ik in de jaren ervoor deze serie graag gelezen.
Datum van uitgave 2002.

AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
De Civil War saga van Marvel is ook een echte aanrader. Crossover event over meerdere comics en een hoofdreeks zelf.
Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen
Zag bij DeSlegte in Apeldoorn zo'n 7 softcovers van DE HUURLING liggen en ook een (zeldzame) hardcover van BLUEBERRY trouwens (deel 1).
Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
De Civil War saga van Marvel is ook een echte aanrader. Crossover event over meerdere comics en een hoofdreeks zelf.
Civil War is iets dat ook al lang op mijn planning staat maar is dat niet enorm groot? Ik ben echt al verscheidene Civil War omnibussen tegen gekomen waaronder die van de Fantastisch Four en zelfs Howard the Duck!
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Dat zijn er aardig wat, dan kan je je borst wel nat maken
.
Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
Ik denk inderdaad dat je daar wel mee zoet bent, zeker als je de nasleep van de Civil War er ook nog eens bij pakt zoals met Captain America. Misschien ooit wel eens aan beginnen maar er is zoveel moois op comic gebied dat ik niet weet waar ik mijn geld moet steken
Alleen D.C. zegt me eigenlijk bitter weinig (met uitzondering van The Flash) maar Marvel (kinda obvious), Dark Horse Comics (Buffy) en Image (The Walking Dead) leveren zoveel moois
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Neem aan dat je wel eens gehoord hebt van Superman en Batman
. Voor de rest eens en Top Cow is ook wel stiekem een favoriet van me.
Heb je een tablet? Of ben jij nog zo'n comic liefhebber die nog niet over kan stappen naar digitaal?
.
Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
Goh, die namen doen inderdaad wel ergens een belletje rinkelen
Neen, ik bedoel eigenlijk dat die verhalen me maar bitter weinig boeien en dat ik daar niets van in huis heb. Marvel was mijn eerste grote liefde (met dank aan mijn broer die me voor mijn verjaardag de Marvel Vault heeft gegeven) maar D.C. lijkt me zo enorm kleurloos precies.
Ik ben inderdaad zo iemand die amper digitaal leest. Af en toe eens een issue van Marvel dat op hun site online wordt gezet maar ik hou echt van het vasthebben van zo'n omnibus of losse issues. Ik heb het heus al wel geprobeerd maar het pakt bij mij gewoonweg niet. Zo had ik de eerste verhalen van Buffy Season 8 op de laptop staan maar dat leest ook allemaal zo onhandig heb ik de indruk, al kan ik me wel voorstellen dat dit met tablets wel gemakkelijker zal zijn.
Top Cow zegt me niets, enige aanraders?
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Begrijp ik hoor, voor mij gaat er ook niets boven een fysieke comic, een echte verzamelaar zweert daar ook wel bij. Begrijp me niet verkeerd, zo ben ik ook hoor. Gebruik digitaal ook alleen maar om te verkennen en dan schaf ik ze alsnog fysiek aan (of inderdaad om snel up to date te zijn). DC heeft trouwens ook nog een Chuck comic reeks
.
Bij mij is het begonnen met DC, dus bij mij net andersom. Marvel blijft wel de meest bekende, en heeft ook erg veel moois.
Top Cow's paradepaardje is toch wel The Darkness, ook één van mijn favoriete reeksen trouwens. Ook wel een enorme aanrader.
Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
The Darkness, is daar een paar jaar geleden geen spel vanuit gebracht? Ik wist niet dat er een Chuck comic reeks was dus de kennismaking met D.C. zit er precies wel aan te komen
Marvel heeft bij mij met The X-Men ook een enorme invloed gehad op mijn jeugd doordat ze ergens in de morgen altijd TAS van X-Men gaven en die was echt enorm goed, alleen jammer dat de DVD's zo duur zijn en dat ze een seizoen in 4 delen hebben gesplitst... Ze gaven ook de Justice League maar dat kon me dan wederom niet zo heel hard boeien.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ja, klopt. Best goed spel ook. X-Men is voor mij ook puur jeugdsentiment, en één van de weinige Marvels die echt in mijn all-time favorites hoort. Ook de TAS
. Als je dan toch aan de DC gaat pak dan gelijk mijn #1 favorite mee, Watchmen
.
madmax1
-
- 2216 berichten
- 711 stemmen
de keinkinder van mij groeien op met digitaal,en hebben bijde de easypix Easypad 1200 (Tablet PC 25,4cm,Android 2.2,WIFI,WLAN): ,in goedkope uitvoering.
Zelf prefereer ik de laptop 14 inch draadloos met muis, heerlijk in bed of waar dan ook.
Als aanvulling op bestaande albums, doe ik als hobby alles digitaal aanvullen ,en bezit na de laatste telling zo’n 400.000 albums alleen Nederlandstalig.
Nu de kleinkinderen zich beginnen te interesseren voor Marvel zit ik in notime op 1000,000
Albums Engels talig en Nederlands talig..
Ik had eerst ook moeilijk met digitaal maar het went snel ik doe niks anders meer en het is reuze handig op deze regenachtige dagen.
Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
Watchmen is ook al één die eigenlijk enorm lang op mijn planning staat. Film vond ik vrij goed, al is het wel van in de cinema geleden, maar klopt het dat dat eigenlijk niet zo heel veel issues zijn? Ik was eens een verzamelomnibus tegen gekomen en die was niet zo bijzonder dik en doordat ik niet wist of het compleet was heb ik hem niet meegenomen.
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Strips lezen op de ipad is echt heerlijk tijdverdrijf. Volgens de the official road to civil war checklist die bij de pindakaas zat, hebben zo ongeveer 100 issues met de civil war te maken. Vooral Civil War zelf en de Amazing Spider-Mans van de reeks zijn erg goed, maar je hebt ook nog Fantastic Four, Iron Man, Hulk, She-Hulk, Avengers, Thunderbolts, Wolverine en x-Factor, dus heel wat vermakelijks.
Heb de Capt America reeks van Brubaker ook gevonden, die schijnt ook goed te zijn.
Marvel heeft bij mij de voorkeur, heb ook nog wel wat Batman liggen, en een gigantische berg Star Wars comics van Dark Horse, maar ook een boel Buffy comics, waaronder S8. Plus nog 21 gb aan andere Marvel comics, dus ik ben nog wel even zoet.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Watchmen is ook al één die eigenlijk enorm lang op mijn planning staat. Film vond ik vrij goed, al is het wel van in de cinema geleden, maar klopt het dat dat eigenlijk niet zo heel veel issues zijn? Ik was eens een verzamelomnibus tegen gekomen en die was niet zo bijzonder dik en doordat ik niet wist of het compleet was heb ik hem niet meegenomen.
Het is dan ook niet echt een reeks. Gewoon één verhaal die in meerdere delen is uitgebracht destijds (looptijd van een jaar). Die niet zo dikke omnibus maakt het gewoon compleet. Ook omdat het één verhaal vormt is het één brok kwaliteit. Briljante GN, met diepgaande filosofische vraagstukken. Oppikken dus
. Dan groeit je waardering voor de film enorm, dan zie je echt hoe sterk det ransitie naar live action is.
madmax1
-
- 2216 berichten
- 711 stemmen
Als hobbyist van digitaal had ik in de vooraf gaande jaren zo,n externe schijf rond de 250 gb vol geschoten met MARVEL.
Aangezien erin die tijdgeen liefhebbers voor waren ,waar onder ik zelf ook,( ondanks ik vele malen heb geprobeerd, weet ook niet waar is het begin) had ik de schijf opgeruimd.
Tja en plotseling begint de jeugd er wel interesse aan te tonen , en kan ik opnieuw beginnen.
madmax1
-
- 2216 berichten
- 711 stemmen
Gelijk maar een begin maken.
X Mannen 1 t.e.em.324 compleet alles in cbr formaat
Catawiki gaat tot album 296 jaar gang 2007.