- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Weertopic
Weertopic
AGE-411
-
- 10343 berichten
- 750 stemmen
Na een koudere dag (gisteren) vandaag weer vollop warmte.
Waar was het ons beloofde onweer deze nacht? 
Hannibal
-
- 9381 berichten
- 3305 stemmen
Ik werd vanmiddag door een collega naar het station gebracht:

Gelukkig staan er op het station van die hokjes waar je in kunt schuilen.

De conducteur had de trein gemist, omdat hij door het onweer en de harde regen niet werd gezien door de machinist, die wegreed in de veronderstelling dat iedereen binnen was. Dat was ook zo, behalve de conducteur. 
AGE-411
-
- 10343 berichten
- 750 stemmen
Ik werd vanmiddag door een collega naar het station gebracht:
(afbeelding)
Gelukkig staan er op het station van die hokjes waar je in kunt schuilen.
(afbeelding)
De conducteur had de trein gemist, omdat hij door het onweer en de harde regen niet werd gezien door de machinist, die wegreed in de veronderstelling dat iedereen binnen was. Dat was ook zo, behalve de conducteur.
Ik weet niet hoe het in Nederland zit, maar hier in Vlaanderen ziet de machinist niets. Hij krijgt van de conducteur een signaal dat hij kan/mag vertrekken. Tussen het geven van het signaal en het eigenlijke vertrek zit voor de conducteur tijd genoeg om op te stappen.
606
-
- 23882 berichten
- 12287 stemmen
Na een koudere dag (gisteren) vandaag weer vollop warmte.
Waar was het ons beloofde onweer deze nacht?
Hannibal
-
- 9381 berichten
- 3305 stemmen
Ik weet niet hoe het in Nederland zit, maar hier in Vlaanderen ziet de machinist niets. Hij krijgt van de conducteur een signaal dat hij kan/mag vertrekken. Tussen het geven van het signaal en het eigenlijke vertrek zit voor de conducteur tijd genoeg om op te stappen.
De machinist vertrekt normaal gesproken na de fluit van de conducteur, maar het was zo'n lawaai door de stortregen dat de fluit niet te horen was. Waarschijnlijk dacht de machinist de fluit te horen en vertrok.
AGE-411
-
- 10343 berichten
- 750 stemmen
De machinist vertrekt normaal gesproken na de fluit van de conducteur, maar het was zo'n lawaai door de stortregen dat de fluit niet te horen was. Waarschijnlijk dacht de machinist de fluit te horen en vertrok.
In Vlaanderen is het zo dat die fluit vooral ter waarschuwing van de reizigers dient. Heeft niets met de machinist te maken.
De conducteur sluit dan de deuren (wat de machinist uiteraard wel merkt in zijn stuurpost). De conducteur laat 1 deur open.
Daarna moet hij nog toestemming vragen om te vertrekken: Hij steekt zijn sleutel in een 'paal' op het perron. Meestal krijgt de machinist enkele seconden later toestemming om te vertrekken, en vertrekt de trein dan ook. Tegen die tijd is de conducteur opgestapt op de ene deur die nog open was.
Minotaures
-
- 7810 berichten
- 2546 stemmen
Slaap nu al 2 nachten slecht.. net 3 uurtjes per nacht. Laat het aub afkoelen!
25 graden overdag(tops) en snachts gewoon fris, dan is het prima uit te houden en van te genieten maar dit weer is zo ongelofelijk irritant.
Dat is niet zo prettig. Bestaan er geen middelen om je lekker koel te laten slapen? Airco automatisch afstellen om (ik zeg maar wat) rond 1:00 uit te gaan.
mjk87 (moderator films)
-
- 14611 berichten
- 4561 stemmen
Dat is niet zo prettig. Bestaan er geen middelen om je lekker koel te laten slapen? Airco automatisch afstellen om (ik zeg maar wat) rond 1:00 uit te gaan.
Wordt het vanzelf weer warm. Word je alsnog wakker halverwege de nacht. Lekker dan aan laten die airco als je hem nodig hebt.
Minotaures
-
- 7810 berichten
- 2546 stemmen
Zal de energiebedrijf leuk vinden haha... Tjaa, je zou nog een raam open laten maar dan krijg je 3/5 klote muggen op je af. Je zou nog een raster aan kunnen zetten, maar als je een lichte slaper bent en wat later dan kantoortijden moet opstaan, ga je het ws. niet leuk vinden dat de helft van je buren de auto starten en hun luidruchtige kinderen wegbrengen 
Hannibal
-
- 9381 berichten
- 3305 stemmen
De conducteur sluit dan de deuren (wat de machinist uiteraard wel merkt in zijn stuurpost). De conducteur laat 1 deur open.
Klinkt bekend. Zou kunnen dat het hier ook zo gaat. In dat geval heeft de machinist misschien een hekel aan de conducteur gehad en hem expres laten staan. 
Mescaline
-
- 7100 berichten
- 3276 stemmen
Airco automatisch afstellen om (ik zeg maar wat) rond 1:00 uit te gaan.
Goed idee, airco. Alleen heb ik er nog geen 
Hele dag regen hoeft dan ook weer niet, maar dat ik weer vrij kan ademen en eindelijk weer eens 6 uur heb kunnen slapen is een big plus!.
606
-
- 23882 berichten
- 12287 stemmen
Als je niet wist welke maand het was zou je denken dat het herfst is.
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Inderdaad. Ik neem elke dag de zonnebril mee in de hoop dat ik em op kan zetten, maar hij fungeert vooral als modeaccesoire.
606
-
- 23882 berichten
- 12287 stemmen
Inderdaad. Ik neem elke dag de zonnebril mee in de hoop dat ik em op kan zetten, maar hij fungeert vooral als modeaccesoire.
Brix
-
- 19701 berichten
- 5136 stemmen
Ik loop al dagen weer met een dik wintervest aan in huis rond, en het winterdekbed is ook weer tevoorschijn gehaald. 
dualcia
-
- 953 berichten
- 2354 stemmen
Volgende week wordt er weer heerlijk weer voorspeld. Nét als ik mijn laatste stagedagen erop heb zitten en vakantie heb
Komt goed uit!
mjk87 (moderator films)
-
- 14611 berichten
- 4561 stemmen
Ik loop al dagen weer met een dik wintervest aan in huis rond, en het winterdekbed is ook weer tevoorschijn gehaald.
Hoe krijg je dat voor elkaar? Snel koud? Ik loop gewoon nog met polo aan, heb alleen weer sokken aangetrokken. Net te fris om met blote voeten door het huis te banjeren. Maar goed, dat kan vanaf morgen weer (schijnt).
j0enne
-
- 9611 berichten
- 3787 stemmen
Ik heb ook gewoon een trui aan hoor, mij niet gezien met nog geen 13 graden in een shirt. 
Minotaures
-
- 7810 berichten
- 2546 stemmen
Zondag gaat mooi worden, maar daarna gaat het weer regenen

moviefreak#1
-
- 14390 berichten
- 25174 stemmen
Extreme hitte in V.S. (NOS.nl)
Laat ze eens een paar graden deze kant uit sturen. 
606
-
- 23882 berichten
- 12287 stemmen
Extreme hitte in V.S. (NOS.nl)
Laat ze eens een paar graden deze kant uit sturen.
dualcia
-
- 953 berichten
- 2354 stemmen
Ik weet niet waar jullie allemaal wonen, maar de voorspellingen hier in Limburg zijn helemaal goed. Vanaf zondag blijft het boven de 23 graden (geen regen!) En vanaf woensdag blijft het boven de 26 graden. Als dit uitkomt ben ik helemaal tevreden 
Brix
-
- 19701 berichten
- 5136 stemmen
@dulalcia :
Blij om het te vernemen 
Voor donderdagavond staat een openlucht concert op mijn programma, en het zou sneu zijn als ons publiek wegblijft door slecht weer.
606
-
- 23882 berichten
- 12287 stemmen
Lijkt deze hele week een mooie week te worden, zo ie zo droog dat is al voornaam 
Elineloves
-
- 24071 berichten
- 3632 stemmen

Goed vertoeven, gelukkig waait het ook lekker. 
606
-
- 23882 berichten
- 12287 stemmen
Inderdaad, vanmorgen een paar uur buiten gezeten was heerlijk.

Minotaures
-
- 7810 berichten
- 2546 stemmen
Topweer. Sowieso tot zaterdag alleen maar zon en GEEN regen 
Mescaline
-
- 7100 berichten
- 3276 stemmen
Met weer zoals dit mis ik toch wel dat ik geen tuin heb maar alleen een balkonnetje waar heel de dag pal de zon opstaat.
Dat is natuurlijk wel even uit te houden maar zonder schaduw is het toch pittig! 
Brix
-
- 19701 berichten
- 5136 stemmen
Raar hoe snel je aan de temperatuur went.
Een paar dagen geleden dreef je zowat van je stoel af hier in huis, terwijl het nu toch nog altijd bijna 26 graden is binnen, en het normaal voelt. 
606
-
- 23882 berichten
- 12287 stemmen
Hele week zomers
Nederland beleeft de mooiste zomerweek tot nu toe van 2013. Het is vanaf vandaag tot in het weekeinde droog met veel zon. De maxima komen vrijwel iedere dag op 25 graden of meer. Ook aan de stranden is het zonovergoten. Ons land profiteert van verschillende kernen van hogedruk. Die zorgen voor fraaie condities. In de vroege ochtend is er wat mist of zijn er lage wolken die snel verdwijnen.
Vandaag is er veel zon en af en toe tekt wat sluierbewolking over het land. Er is weinig wind. De maxima liggen aan de stranden tussen 20 en 23 graden, landinwaarts is het 23 tot 26 graden.
Lang fraai
Ook vanavond blijft het nog lang fraai. Morgen start de dag opnieuw met wat nevel waarna de zon prima zaken doet. Het kwik wint de komende dagen mogelijk nog lokaal wat terrein. De start van de Nijmeegse Vierdaagse morgenochtend vroeg is schitterend. Wel zullen de lopers al in de ochtend worden geconfronteerd met zon en warmte. Volgens Weeronline.nl moeten de lopers vier dagen lang rekening houden met de hitte en dus veel water drinken. Ook in het weekeinde en begin volgende week lijkt het mooie weer zich te zullen handhaven. Mogelijk gaat het kwik iets omlaag maar het blijft onverminderd droog en zonnig.
Telegraaf