• 15.754 nieuwsartikelen
  • 178.092 films
  • 12.212 series
  • 33.983 seizoenen
  • 647.093 acteurs
  • 199.015 gebruikers
  • 9.372.531 stemmen

Verslavingen

zoeken in:

goongumpa

• 3057 berichten
  • 4083 stemmen

Maar in sommige spellen kruipt toch ook heel veel tijd? In bepaalde RPG's zoals Final Fantasy moet je geloof ik wel 3 uur spelen voor je kunt opslaan.

Zelf heb ik er geen ervaring mee, ben vooral een fan van hersenloze schietspellen zoals Serious Sam (de oude). En eigenlijk is er weinig verschil tussen een uurtje of 2 gamen en een film als Aliens kijken. Gamen is zeker niet slechter voor je, en voor een goed verhaal, boodschap of stof tot denken, moet je zo'n film ook niet kijken. (Begrijp me niet verkeerd, vind het een goede film!)

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

rep_robert schreef:

Een game als GTA 4 is ook retegoed natuurlijk, de add ons die onlangs zijn verschenen nog beter uiteraard. Maar ik weet niet, zodra er een lastige missie is waar ik vroegtijdig dood ga druk ik de xbox vaak uit en ga ik wat anders doen, ben dr heel makkelijk in:P

De bios is voor mij ook een sociaal avondje met een kameraad van me, ff dagelijkse sleur en zo vergeten. Vaak ervoor of erna even lekker een hapje eten, waardoor het vaak een gezellige avond is.

Hetzelfde effect heeft Ajax ook op mij, lekker compleet alle kopzorgen vergeten en de hele zondag alleen maar voetbal in mn kop. HeerlijK! Nu ga ik echt pleite!

Ik ben dan altijd eigenwijs en speel het opnieuw totdat ik het wel haal

En we delen met Ajax dezelfde verslaving. Ik kan niet zonder die club. Moet alles lezen, zien en horen over Ajax. Helaas is het niet mijn wekelijkse rust als ze spelen. Ik fok me altijd erg op als het minder gaat...zoals zondag

wyatt earp

• 5006 berichten
  • 2631 stemmen

8 uur gamen op een dag . Waar haal je al die tijd vandaan. Je komt thuis van school, om vervolgens tot 12 uur 's nachts te gamen, om vervolgens te slapen, en dan begint het weer opnieuw. Gaat dat niet vervelen na een tijdje? Bovendien heb je dan geen tijd voor je vrienden of om uit te gaan o.i.d. Nee, zou niks voor mij zijn.

Trouwens, heb je dan uberhaupt nog tijd om films te kijken, of om hier op MM rond te hangen?

JDSsmetje

• 6568 berichten
  • 2313 stemmen

Ik vind niet dat clockwork zich moet schamen. Als ik in zijn situatie zou zitten en 5/7 dagen thuis en nu nog een uur of 8 slaap dan heb je 16 uur tijd op één dag. Dan zou ik waarschijnlijk ook 8 uur films per dag kijken, heb ik nog genoeg tijd om aan mijn sociale contacten te spenderen en mijn hobby's uit te oefenen.

clockwork72

• 2780 berichten
  • 1738 stemmen

Nej ik schaam me er zeker niet voor. Maar het neemt wel dingen van je leven in als je zoals ik elke dag gamed. Na een tijdje gaat ook je nachtrust eronder leiden maar idd sociaale contacten heb ik nauwlijks behalve dan met een aantal kameraden die ook heel veel tijd in gamen stoppen. Maar gamen is een onderdeel van mijn leven. Sterker nog af en toe beheerst het mijn leven.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

En op zulke momenten ga je dan niet nadenken over of je verstandig bezig bent? Damn.

Kevin13

• 14947 berichten
  • 0 stemmen

Is zijn keuze, en ik denk dat hij oud genoeg is om te weten waar hij mee bezig is. Niet dat het zo'n big deal is

clockwork72

• 2780 berichten
  • 1738 stemmen

Ja, maar hoe moet je minder gaan gamen? Weet jij het?

misterwhite

• 4726 berichten
  • 656 stemmen

Gewoon een baseballknuppel nemen je slaat die toestellen kapot en je gaat lekker naar buiten

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Console uit het raam smijten, helpt altijd

DieGo

• 5808 berichten
  • 2365 stemmen

Configuratiescherm >> Programma's en onderdelen >> de-installeren

Kevin13

• 14947 berichten
  • 0 stemmen

Door weg te gaan. Filmpje nemen, iets gaan eten/drinken, wat rondhangen in het stad, een andere hobby zoeken die je leuk vindt bijv voetbal, floorbal, kickeren, biljart, je aansluiten bij een jeugdbeweging.

Ik persoonlijk ga vaak iets eten/drinken, rondhangen, floorbal, kickeren en naar een jeugdbeweging. Ik raad het je zeker aan en je leert automatisch nieuwe contacten kennen.

misterwhite

• 4726 berichten
  • 656 stemmen

Je kunt natuurlijk ook naar misterwhite's anonieme gameverslaafden meetings komen. Per keer als je aan een game denkt krijg je een electroshock!

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

clockwork72 schreef:

Ja, maar hoe moet je minder gaan gamen? Weet jij het?

Dat is toch niet zo lastig? Door je pc of console na een uurtje of 2 uutjes eens uit te doen. Of eens gewoon een paar dagen uit te laten. Dan ga je wat anders doen. Beetje shoppen (nee, niet de gamezaak in), naar vrienden toe en daar wat ouwehoeren of er wat mee gaan drinken. Dat zijn dingen die je zelf ook kan verzinnen. Je hoeft je hobby toch niet helemaal af te kappen. Alleen zijn hobby's pas leuk als je ze met mate doet.

misterwhite

• 4726 berichten
  • 656 stemmen

Naomi Watts jou idee vind ik het beste!

clockwork72

• 2780 berichten
  • 1738 stemmen

misterwhite schreef:

Gewoon een baseballknuppel nemen je slaat die toestellen kapot en je gaat lekker naar buiten

ja jong maar zo makkelijk gaat dat niet als je gewend bent om hele dagen te gamen.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Nou beginnen te stoppen met de onlinemodus van CoD en Uncharted 2 . Vooral U2 werkt erg verslavend.

misterwhite

• 4726 berichten
  • 656 stemmen

clockwork72 schreef:

(quote)

ja jong maar zo makkelijk gaat dat niet als je gewend bent om hele dagen te gamen.

Ik zal het wel voor je doen

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Een nog betere tip is gewoon een bijbaantje zoeken. Heb je sociale contacten, krijg je geld en ben je wat anders aan het doen.

Of sla iemand neer. Wordt je 250 uur bij de gemeentereiniging gezet. Lekker buiten enzo...

clockwork72

• 2780 berichten
  • 1738 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)
Dat is toch niet zo lastig? Door je pc of console na een uurtje of 2 uutjes eens uit te doen. Of eens gewoon een paar dagen uit te laten. Dan ga je wat anders doen. Beetje shoppen (nee, niet de gamezaak in), naar vrienden toe en daar wat ouwehoeren of er wat mee gaan drinken. Dat zijn dingen die je zelf ook kan verzinnen. Je hoeft je hobby toch niet helemaal af te kappen. Alleen zijn hobby's pas leuk als je ze met mate doet.

Ja, console uitdrukken dat doe ik regelmatig maar dat doe ik als ik ff MM og GM ga checken. En tussendoor een blokje met de hond wandelen maar daarna gaat de console met alle plezier weer aan.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Gametesters is toch een vacature waar enorm veel vraag naar is. Als ik jelle zo hoor kan dit best een serieuze optie zijn .

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Of koop de Playboy van deze maand. Ik denk dat je na het zien van La Paay deze maand nergens meer lust en zin voor hebt...

Kevin13

• 14947 berichten
  • 0 stemmen

A&L

Dat kun je inderdaad doen, maar je daar een hele dag mee bezig te kunnen houden.

clockwork72

• 2780 berichten
  • 1738 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Een nog betere tip is gewoon een bijbaantje zoeken. Heb je sociale contacten, krijg je geld en ben je wat anders aan het doen. Of sla iemand neer. Wordt je 250 uur bij de gemeentereiniging gezet. Lekker buiten enzo...

Iemand neerslaan hmm... ja dat doe ik regelmatig in GTA4.

Remi

• 6720 berichten
  • 0 stemmen

daarna gaat de console met alle plezier weer aan.

Dan doe je het toch echt zelf...

misterwhite

• 4726 berichten
  • 656 stemmen

Of we doen het op de manier van saw: gamen voor je leven

Kevin13

• 14947 berichten
  • 0 stemmen

Je laten opnemen is zeker ook geen optie? In zo'n Japans game afkickcentrum.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Dit is dan weer even een serieuze suggestie, Keith Bakker Outdoor Camp moet je eens overwegen. Een oude vriend (cocaine) en vriendin (nyfomanie) zijn hierdoor succesvol afgekickt.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Naomi Watts schreef:

Dit is dan weer even een serieuze suggestie, Keith Bakker Outdoor Camp moet je eens overwegen. Een oude vriend (cocaine) en vriendin (nyfomanie) zijn hierdoor succesvol afgekickt.

Misschien dat je daar ook de necrofiele vriend van Theo Maassen dan wel tegen kan komen...

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.