- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Verslavingen
Verslavingen
goongumpa
-
- 3057 berichten
- 4083 stemmen
Voor mij is film is een passie, geen verslaving (al denken anderen daar anders over).
Internet is toch wel een verslaving tegenwoordig - vooral deze site (ik ga binnenkort ook eens wat meer stemmen zetten). Veel overzichtelijker en duidelijker dan IMDb.
Verder drink ik veel koffie om mijn cafeïnemeter op pijl te houden.
Ik heb de vloek / zegen nergens een beetje van te kunnen houden, maar me ergens telkens 100% op te moeten storten - vaak voor een korte tijd.
Kevin13
-
- 14947 berichten
- 0 stemmen
Ik heb een The Wire verslaving
Als ik op men kamer ben is het eerste wat ik doe een aflevering opzetten, kan me ook niet schelen de welke en genieten maar. Men picure op msn is van the Wire, men 2de nick is besteedt aan The Wire, op men agenda staan foto's van The Wire, op men gsm staan ook een paar foto's en liedjes en ik vergelijk alles met The Wire.
clockwork72
-
- 2780 berichten
- 1738 stemmen
Tja, voor mij is Gamen me grootste verslaving. En dan met name (nog steeds cod4) maarja binnenkort met kerst dan krijg ik MW2 en dan zit ik er zeker wel 8 uur per dag achter. Ik game ook alleen maar trouwens. De hele dag, elke dag behalve als ik op school zit natuurlijk maar dat is maar 2 keer per week. Verder zit ik dus 5 dagen in de week 8 uur lang te gamen dus dat komt neer op ongeveer 40 uur gamen in een week.
doodah
-
- 1538 berichten
- 1232 stemmen

Acht uur per dag?! Vijf dagen in de week?! Dat is wel enorm veel!
Hoe komt het dat je maar 2 dagen in de week naar school moet?
JDSsmetje
-
- 6568 berichten
- 2313 stemmen
Bij 2 keer een jaar overdoen in hetzelfde jaar moet je maar 2 keer per week naar school, ik zeg wel niet dat dat het geval is bij clockwork. En inderdaad, 8 uur gamen. 
misterwhite
-
- 4726 berichten
- 656 stemmen
Sjeezus, 8 uur op een dag gamen. Dat is gewoon geen leven hebben.
JDSsmetje
-
- 6568 berichten
- 2313 stemmen
Sjeezus, 8 uur op een dag gamen. Dat is gewoon geen leven hebben.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Gaat weer de exact dezelfde discussie worden als op gamesmeter, hou vol clockwork
. Waarom staat veel gamen gelijk aan geen leven hebben? Echt van die uitspraken waar ik niks mee kan.
Elineloves
-
- 24071 berichten
- 3630 stemmen
Als je 8 uur per dag gamed, vraag ik me af in hoeverre je je sociale contacten kunt onderhouden. En daarbij, hebben mensen nou echt niks beters te doen dan de hele dag naar een scherm staren? Ga naar buiten, ga naar vrienden.. Zoek een vriendin?
Lijkt me ook niet echt gezond voor jezelf, als je zoveel tijd er in stopt. Maargoed, dat moet iedereen zelf weten. Ik zou het in ieder geval niet kunnen. Maarja, ik doe dan ook graag dingen buitenshuis.
misterwhite
-
- 4726 berichten
- 656 stemmen
Als je u zolang opsluit in een kamer gekluisterd aan een scherm doe je toch niks dan alleen maar je tijd verkwisten. Je kan toch veel beter met vrienden weggaan, een leuk baantje zoeken dan 8 uur op een dag je tijd te verkloten met spellekes.
Zoek contacten op, ga wat leuks doen, zit toch niet de hele dag alleen maar aan je computer of tv daar heb je echt niets aan.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Als je 8 uur per dag gamed, vraag ik me af in hoeverre je je sociale contacten kunt onderhouden.
Er zijn natuurlijk ook mensen die weinig behoefte hebben aan sociaal contact.
Erg kort door de bocht, dus jij staart ook alleen maar naar je tv als je een serie/film kijkt. Dat is puur om je tijd te verdoen en het is geen entertainment?
Dat kan maar daar heeft ook niet iedereen behoefte aan. Als je jong bent moet je daar ook niet aan beginnen.
Tsja, wat is gezond? Naar de kroeg gaan en veel alcohol zuipen is ook niet gezond maar dat wordt maatschappelijk wel meer geaccepteerd.
Als je u zolang opsluit in een kamer gekluisterd aan een scherm doe je toch niks dan alleen maar je tijd verkwisten. Je kan toch veel beter met vrienden weggaan, een leuk baantje zoeken dan 8 uur op een dag je tijd te verkloten met spellekes.
Er zijn ook mensen die dat juist de ideale besteding van hun vrije tijd vinden.
Blijf ik een vreemd argument vinden op een filmsite, dan kan jij ook beter iets leuks doen ipv een film kijken. Toch?
Elineloves
-
- 24071 berichten
- 3630 stemmen
Nou, wat voor een ervaringen doe je op als je grotendeels thuis op je kamer zit? Wat moet er dan van je worden als je ouder bent? Lijkt me toch dat je een keer uit game wereld moet stappen, en de een is daar sneller mee dan de ander.. maar er is zoveel meer te zien dan alleen dingen uit games. Vind het nogal jammer, maargoed zoals ik al zei, iedereen zijn of haar eigen levensstijl.
jordybeukeboom
-
- 6797 berichten
- 2423 stemmen
Volgens mij gooide Jelle onlangs nog wat blikken bier om in de AH, dus af en toe komt ie wel buiten. Maar games en bier, er zijn slechtere levens denkbaar 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ik ken genoeg volwassenen die overdag werken en in hun vrije tijd lekker tv kijken of gamen. Er wordt vaak gedaan alsof gamen, je sociale contacten zoveel mogelijk beperken zo schadelijk is, maar met vrienden elke vrijdag en zaterdag uitgaan en zuipen is toch echt schadelijker. Bovendien werkt gamen erg ontspannend.
Ik doe het liefst ook wel wat sociaals, concertje, evenementje, lekker met mijn hond lopen, met vrienden afspreken maar die sociaal-contact is essentieel voor je gezondheid en ontwikkeling stierenpoep staat me nogal tegen.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Gaat weer de exact dezelfde discussie worden als op gamesmeter, hou vol clockwork
. Waarom staat veel gamen gelijk aan geen leven hebben? Echt van die uitspraken waar ik niks mee kan.
Haha, ik krijg inderdaad een deja vu met deze discussie. Heb Clockwork op GM ook al een gepeperde mening gegeven toen 
Ik blijf het kansloos vinden als je elke dag maar weer de ganze dag zit te gamen van ochtend tot avond. Gamen is leuk, maar wel met mate in mijn ogen. Maar goed, er zijn schijnbaar mensen die er anders over denken 
goongumpa
-
- 3057 berichten
- 4083 stemmen
Als je 8 uur per dag gamed, vraag ik me af in hoeverre je je sociale contacten kunt onderhouden. En daarbij, hebben mensen nou echt niks beters te doen dan de hele dag naar een scherm staren? Ga naar buiten, ga naar vrienden.. Zoek een vriendin?
Verder ben ik het wel deels eens met Naomi - al is acht uur inderdaad wel veel.
kos
-
- 46688 berichten
- 8846 stemmen
Nou, wat voor een ervaringen doe je op als je grotendeels thuis op je kamer zit?
.
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4082 stemmen
Ben het met je eens over gamen. Het is inderdaad heel leuk om te doen, maar dan niet alleen. Ik snap het niet hoe mensen zich kunnen vermaken door 4 uur of langer op een dag alleen te gamen. Over het algemeen als ik op de 360 zit, is het toch samen met kameraden een potje pro evo o.i.d.
Films daarin tegen...kan er geen genoeg van krijgen!
Elineloves
-
- 24071 berichten
- 3630 stemmen
Excuses hoor, wist niet dat het zó innemend was.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Ben het met je eens over gamen. Het is inderdaad heel leuk om te doen, maar dan niet alleen. Ik snap het niet hoe mensen zich kunnen vermaken door 4 uur of langer op een dag alleen te gamen. Over het algemeen als ik op de 360 zit, is het toch samen met kameraden een potje pro evo o.i.d.
Films daarin tegen...kan er geen genoeg van krijgen!
Ach, ik kan ook soms wel een paar uur gamen als ik een nieuwe game heb die ik echt leuk vind. Maar na een uurtje of 2, 3 stop ik er wel mee als ik alleen game. Sowieso game ik niet zo heel veel. Ene week bijna niet, andere week weer wel wat uurtjes...
Met zijn 2en voor de tv Gears of War 2 co-op ofzo spelen is weer wel erg tof. Maar als een nerd 8 uur op een dag online doen alsof een stel dikke Amerikanen, Jappen of Fransen je beste (online) vrienden zijn met Call of Duty...no thanks.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Ik snap het commentaar van sommige mensen niet.
Er is niets mis met 8 uur gamen per dag. Er valt zelfs veel geld mee te verdienen als je erg goed bent in een bepaald spel.
Zelf kijk ik vaak naar toernooien van Street Fighter spellen, vooral Street Fighter IV.
Wat denk je dat de topspelers de hele dag doen?
Daigo Umehara, huidig wereldkampioen en beste Street Fighter gamer ooit speelt ook gemiddeld 5 uur per dag als het niet meer is. Toch is hij getrouwd en werkt hij, terwijl hij eigenlijk helemaal niet hoeft te werken als hij dat niet wil. Die verdient geld genoeg met gamen.
Justin Wong, Amerikaans Street Fighter kampioen is elk weekend op toernooien te vinden en verdient daar duizenden euros mee. Die kiest ervoor om niet te werken, maar hij speelt wel gemiddeld 7 uur per dag.
En dat zijn natuurlijk geen uitzonderingen.
De Japanse topspelers Daigo, Mago, Iyo, Momochi,.... zijn dag in dag uit in de arcadehallen te vinden om er steeds hetzelfde spel te spelen.
Amerikaanse topspelers als Justin Wong doen helemaal niets anders dan Street Fighter spelen. Als er een groot toernooi aankomt blijven ze thuis, 24/24, 7 dagen per week alles in het teken van gamen.
Dat zijn dan wel topspelers die leven als sportmannen.
Echt geweldig ook hoe er dan op die toernooien gespeeld wordt. Ik kan echt mateloos genieten van naar zo een groot toernooi te kijken.
En wat is er nu leuker dan met je hobby je geld verdienen? Zelfs meer geld dan dat je ooit zou kunnen verdienen als arbeider.
Moest ik zo goed zijn, ik zou onmiddellijk stoppen met werken en pro Street Fighter speler worden.
Ik weet natuurlijk wel niet of onze vriend clockwork72 een grote toekomst als gamer heeft.
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4082 stemmen
Nee inderdaad, nieuwe games lekkr uitproberen is altijd fijn inderdaad, alleen ik betrap mezelf erop dat ik alle topgames uit het verleden gewoon na een tijdje niet meer speel.
Games als GTA IV, Far Cry 2, Assassins's Creed, Gears of War en Bioshock heb ik allemaal na ongeveer 6 uur gameplay gemiddeld niet meer verder gespeeld.
Ik vind het gewoon niet leuk om in mn eentje te gamen. Alle Halo's heb ik uitgespeeld in co-op met kameraden, in mijn eentje zou ik het ook nooit hebbe uitgespeeld.
Er zijn wel meer dingen te doen dan jezelf uitsluiten van je sociale contacten e.d.
Nu ga ik even naar de bios, mijn andere verslaving, volgens mij nu de 33e of 34e keer dit jaar dat ik heen ga.
Maar Nomak, als ik dik betaald zou krijgen om te gamen(PU) zou ik het ook de hele dag doen hoor, alleen dit soort taferelen zijn maar voor een paar weggelegd.
Vergeet niet dat al die mensen die je noemt wel eerst die spellen dag en nacht hebben gespeeld zonder dat ze er wat voor betaald kregen. Denk niet dat veel mensen die tijd en geld hebben om je dit te kunnen veroorloven. De rekeningen moeten ook betaald worden!
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Dat zijn grote verschillen. Een pro gamer krijgt goed betaald, vaak duizenden dollars per toernooi. Dan is het ook je werk. Of je nu 40 uur op kantoor naar de pc kijkt of dat voor geld met gamen doet, boeit me ook niet.
Maar puur als hobby de complete dag zodat het al je vrije tijd en sociale contacten in neemt? Naaa.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Nee inderdaad, nieuwe games lekkr uitproberen is altijd fijn inderdaad, alleen ik betrap mezelf erop dat ik alle topgames uit het verleden gewoon na een tijdje niet meer speel.
Games als GTA IV, Far Cry 2, Assassins's Creed, Gears of War en Bioshock heb ik allemaal na ongeveer 6 uur gameplay gemiddeld niet meer verder gespeeld.
Ik vind het gewoon niet leuk om in mn eentje te gamen. Alle Halo's heb ik uitgespeeld in co-op met kameraden, in mijn eentje zou ik het ook nooit hebbe uitgespeeld.
Er zijn wel meer dingen te doen dan jezelf uitsluiten van je sociale contacten e.d.
Nu ga ik even naar de bios, mijn andere verslaving, volgens mij nu de 33e of 34e keer dit jaar dat ik heen ga.
Ik heb nu de disc met beide aanvullingen voor GTA 4 (die ik overigens ook compleet heb uitgespeeld) waar ik echt gek op ben dus dan ben ik er wel regelmatig een uurtje mee bezig. Maar ook niet langer dan een uurtje of 2 ofzo. Moet wel leuk blijven.
Bios kom ik weinig. Laatste jaren wat vaker dan anders maar meer dan een keer of 5-8 per jaar ben ik er niet. Vaak alleen bij grote blockbusters als Batman, Ingl. Basterds, 2012 of een nieuwe James Bond. De rest zie ik lekker thuis wel op verschillende manieren 
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4082 stemmen
Een game als GTA 4 is ook retegoed natuurlijk, de add ons die onlangs zijn verschenen nog beter uiteraard. Maar ik weet niet, zodra er een lastige missie is waar ik vroegtijdig dood ga druk ik de xbox vaak uit en ga ik wat anders doen, ben dr heel makkelijk in:P
De bios is voor mij ook een sociaal avondje met een kameraad van me, ff dagelijkse sleur en zo vergeten. Vaak ervoor of erna even lekker een hapje eten, waardoor het vaak een gezellige avond is.
Hetzelfde effect heeft Ajax ook op mij, lekker compleet alle kopzorgen vergeten en de hele zondag alleen maar voetbal in mn kop. HeerlijK! Nu ga ik echt pleite!
Kevin13
-
- 14947 berichten
- 0 stemmen
Kun je dan geen spelletjes spelen op cafe?