menu

Overig / Algemeen / Verslavingen

zoeken in:
Klasse, respect!

Same here, klasse werk decicco !

There's no such thing as addiction, there's only things that you enjoy more than life - Doug Stanhope

Ben 12 jaar verslaafd geweest aan Coke (snuiven) en aan de Crack-Basecoke (roken). 5 maanden opgenomen geweest in 2008 Castle Craig Schotland (Afkickkliniek)

Sindsdien heb ik mijn verslaving omgegooid naar Films, en rook ik wat meer peuken. Bier en Sterke drank zijn daarnaast voor mij ook uit den boze (triggers)

Wil niet zeggen dat ik verder gezonder ben gaan leven, maar mijn levensstijl is zeker wel met 75% verbeterd.

(nu ik na 4 jaar terug kijk.)

Mescaline (moderator)
Inland Rabbit schreef:
There's no such thing as addiction, there's only things that you enjoy more than life - Doug Stanhope

Deze quote heb ik op me facebook gezet

@Movie-Addicted:

Man, dat is nogal wat.
Knap dat je de kracht op hebt kunnen brengen om dat achter je te laten.
Moet hevig geweest zijn.

Blijf maar lekker bij film

Thnx Brix, heb er veel voor teruggekregen en daar ben ik blij om

Movie-Addicted schreef:
Ben 12 jaar verslaafd geweest aan Coke (snuiven) en aan de Crack-Basecoke (roken). 5 maanden opgenomen geweest in 2008 Castle Craig Schotland (Afkickkliniek)

Sindsdien heb ik mijn verslaving omgegooid naar Films, en rook ik wat meer peuken. Bier en Sterke drank zijn daarnaast voor mij ook uit den boze (triggers)

Wil niet zeggen dat ik verder gezonder ben gaan leven, maar mijn levensstijl is zeker wel met 75% verbeterd.

(nu ik na 4 jaar terug kijk.)

Wacht.

Je bent nu 29 en 4 jaar clean. Sinds je 25e dus. Maar je bent 12 jaar lang verslaafd geweest. Sinds je 13e dus?

En jouw naasten hebben je 12 jaar lang laten lopen met die verslaving, zelfs als puber? Apart verhaal.

Vanaf mijn 13e tot mijn 25e , Het begint al in je pubertijd (de periode waarin je heel beinvloedbaar bent) je begint met oudere gasten op te trekken, 18+ers die al snuiven. Vervolgens neem jij het ook, je gaat compleet uit je dak. Elk weekend weer, je bent 14 bijna 15. Je gaat naar houseparty's (eerste feest Hellraiser "98 ) eerste XTC pil, speed etc..etc.. Dat bevalt je niet dus ga je maar door met snuiven van Coke en so long...

Je krijgt op je 19e een onwijs gave kantoorbaan tot je 25ste (snuiven op de WC met je collega's) je trekt het werk niet meer, je meld je steeds ziek of gaat de ziektewet in. Telkens weer...

En onderhand ben je 25 en zwaar verkankerd zit je in je flatje met een crackpijp bijna dood te gaan.

Ouders? kwamen er pas ECHT achter toen ik 18 was. En ja? dan valt er weinig meer te doen.

Heb nu een goed leven, run een eigen Catering met mijn Moeder vanuit ons Hotel en dat doe ik al 4 jaar.

True Story, waarom zou ik hier over liegen? ik kan er boeken over schrijven. Je wilt niet weten uit wat voor milieu ik kwam.

En natuurlijk hebben mijn ouders het 12 jaar lang heel moeilijk gehad, maar je moet keuze"s maken of door gaan en dan beland je in de goot, of stoppen en het respect en vertrouwen terug winnen. En leren genieten van de mooie dingen in het leven

Inland Rabbit schreef:

klopt niet helemaal of altijd, bij een echte verslaving is de factor 'enjoy' regelmatig niet meer aanwezig

zelf nooit een echte verslaving gehad, behalve af en toe bv aan computeren dan
maar dat valt nog wel onder enjoy bij mij

@movie-addicted

lees net jouw verhaal...heftig.
ik kan alleen maar respect hebben voor het feit dat je bent afgekickt.
klasse

Thanks mar007

@Dreiecke: Ik denk dat je ook deels moet lezen dat je leven ondergeschikt wordt aan de verslaving. In de zin van, het leven is kut, de verslaving houdt je op de been.

Bovendien is Doug Stanhope een comedian, dus je moet het ook niet al te serieus nemen haha.

606
Mijn verslaving is op dit moment films kijken, ben al paar dagen bezig om dat te doen minderen. Het is geen ontspanning meer maar een dwang. De tv moet aan, ik moet een film kijken. Ook als me kut voel/ gestrest ben gaat de tv aan. En alles wat ik zie onthoud ik ook grotendeels waardoor mijn hoofd nog meer overloopt van alles. De laatste weken gaat het al minder met mij teveel gestrest en lichamelijke klachten. en daar probeer ik dus nu wat aan te doen. Ook al valt dat niet mee.

Misschien moet je eens langs de coffeeshop gaan, 606?

606
Nee dankje

Dan wordt het tijd voor methylfenidaat.

606
Ik woon begeleid, die zullen wel weten wat ze doen moeten, voor nu is de stress wat gezakt gelukkig.

Verslaafd aan..... Fitness, maja dat is juist goed.. En GTA V spelen op de PS3... Maar heb het niet meer zo erg als voor de vakantie, nu kan ik me gewoon rustig concentreren voor school, en dat was toen niet zo...

Und3rdog
Mijn verslaving is wiet roken. Ik wordt er heerlijk relaxt van.... No stress!

Und3rdog schreef:
Mijn verslaving is wiet roken.

Een ... drugsverslaving als het ware.

Und3rdog
Zandkuiken schreef:
(quote)

Een ... drugsverslaving als het ware.

In sommige landen is het een geneesmiddel.

Ik ben cocaine en whiskey verslaafd

starwars321 schreef:
Ik ben cocaine en whiskey verslaafd

Kijk, dat zijn verslavingen .

Raffael77
Mijn grootste verslaving is muziek.

Oja helaas ook chocolade

Ik ben verslaafd aan een beruchte substantie, verkrijgbaar als wit poeder maar ook in andere vormen: suiker!

Pleur. Redelijk gezond nog wel als verslaving

Hoe de mensch in deze contreien ooit zonder het zwarte goud heeft kunnen leven is me een raadsel...

En ik sport elke dag, zou ik ook absoluut niet zonder kunnen.

Oh ja, en elke ochtend een banaan, kan er dan ook niet tegen als die er niet zijn op vakantie ofzo

stinissen (crew)
De mijne is, rokend seks hebben met je partner terwijl je voetbal kijkt.

stinissen schreef:
De mijne is, rokend seks hebben met je partner terwijl je voetbal kijkt.

Toch wel met een biertje erbij mag ik hopen?

stinissen (crew)
arno74 schreef:
(quote)

Toch wel met een biertje erbij mag ik hopen?

Nee mijn drank is coca cola ik lust het echt niet bier

MovieMeter met Koffie

Iedereen heeft wel zijn verslavingen. Hoewel ik een filmliefhebber ben, zeg ik wel dat ik niet filmverslaafd ben, juist omdat ik niet te lang aaneen naar TV kan kijken. Daarom dat ik korte films prefereer. Bingewatching zal dus nooit een probleem worden.

Muziek en dan vooral elektronische muziek is een groter probleem. Ik heb steeds muziek nodig in mijn oren, en vaak stop ik met activiteiten om muziek te luisteren. Internetverslaving is hier ook aanwezig. Zowel sociale media, als het opzoeken, verwerken van informatie en deelnemen aan community's en dergelijke (met onder andere het posten van deze reactie). Het voordeel is dan wel weer dat het me intelligenter heeft gemaakt. Een verslaving heeft niet alleen zijn nadelen

Ook ben ik redelijk vatbaar voor gokverslavingen. Ik merk dat ik enorme bedragen online kan vergooien met sportweddenschappen. Gelukkig heb ik de discipline om vanzelf een tijd niet actief te gokken, maar ik heb zo van die periodes dat ik enorm gok. Zowel in de zin van veel gokken op wedstrijden waarvan je niet veel kent (nu wel dankzij dat gokken), en gokken met bedragen die echt te hoog zijn om op te noemen (hoogste bet is bvb. 1500 euro op 1 match). Ik heb zelfs eens 400 euro ingezet dat Chili ging winnen van Spanje op het WK (doen ze dat gelukkig ook... ). Nu de laatste tijd was dat al getemperd, en gok ik beredeneerd. Maar soms maak je de fout om met je emoties te gokken. En dat is slecht, en verslavend. Nu alweer een maand of twee gestopt, en met een aardig duitje: +- vijfduizend euro winst.

Dan ook nog een suikerverslaving. Maar ook daar heb ik drastisch mee gestopt. Ik zag dat ik bijna drie liter cola op een dag dronk. En ik ben van de ene op de andere dag gestopt. Met afkickverschijnselen, en ik heb een jaar aan een stuk (wel op een terrasje soms eens een cola gedronken) geen cola aangeraakt. Energiedranken volgden ook. Nu drink ik wel weer met mate af en toe cola.

Alcohol drink ik vrij weinig (i.t.t. leeftijdsgenoten), wel met regelmaat maar nooit overdreven. Roken doe ik sporadisch eens als ik gestresseerd ben (maar dat is mss maar max. 1x per maand.) of bij gelegenheden. Cannabis gebruikte ik vroeger ook met regelmaat, nu eerder sporadisch en ook op gelegenheden. Ik heb wel enorm veel kennissen uit het drugsmilieu die niet alleen gebruiken maar op grote schaal ook dealen. Daarmee dat ik ook vroeger met regelmaat gebruikte (en er vaak zelfs nog voordeel aan deed). Harddrugs nooit genomen, ik heb daar het karakter wel voor om dat te weigeren.

Ik ben wel een fervent voorstander van legalisatie van cannabis. Ook al omdat alcohol in theorie (en ook in de praktijk) zelfs gevaarlijker is dan cannabis bij grote inname. Cannabis is nooit dodelijk. Alcohol wel. Alcohol zal achter het stuur gevaarlijker zijn dan cannabis. Het is gewoon enorm hypocriet om cannabis te verbieden en alcohol niet, en het heeft puur met politieke spelletjes te maken met machtsblokken die cannabis met redenen verbieden. Uiteraard heeft cannabis zijn nadelen, en is veelvuldig gebruik (net zoals roken en suikers) niet aan te raden, maar de status die het nu heeft is volledig onterecht.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:58 uur

geplaatst: vandaag om 18:58 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.