- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote muziektopic
Het grote muziektopic
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Heb gelukkig iets beters te doen 
Nicolage Rico
-
- 20237 berichten
- 2392 stemmen
Deze blijft ook erg lekker. Klassiekertje:
En nog zo'n lekkere van RATM
planet_of_death
-
- 3962 berichten
- 178 stemmen
In mijn ogen het mooiste muziekstuk ooit gemaakt. 
planet_of_death
-
- 3962 berichten
- 178 stemmen
Inderdaad, de meesters van de post rock. 
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Welk album van hun vind jij het best?
planet_of_death
-
- 3962 berichten
- 178 stemmen
Lift Your Skinny Fists Like Antennas To Heaven. F#A# infinity komt wel in de buurt. 
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen

Das ook mijn favo. De meeste vinden F#A hun beste trouwens.
planet_of_death
-
- 3962 berichten
- 178 stemmen
Lift Yr. is meer gericht op emotie terwijl F# een verhaal verteld. Nummers als Sleep en Antennas To Heaven zijn zo mooi dat het bijna geen muziek meer te noemen is. 
planet_of_death
-
- 3962 berichten
- 178 stemmen
Alleen leuk voor in de disco voor mij. Wel aardig. 
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Geeft perfect dat festival gevoel 
Blijft wel de klapper van deze zomer wat mij betreft. Jammer dat het weer overal moet verschijnen (TMF e.d) en er dan debiele vocals in worden gegooid. Het is een knap potje effectief produceren, oer-simpel maar o zo opzwepend.
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Top 5 nummers:
1. Tool - Schism. Vanwege: De clip die net zo vreemd is als het nummer. De uitgedragen verwarring/onzekerheid (die ik vaak voel). De lyrics, met in het bijzonder de line "finding beauty in the dissonance", die ik ooit nog eens ergens op of om mij vereeuwigd wil hebben omdat de filosofische gedachte erachter mijn leven beheerst. De baslijn. Het drumwerk. Al het andere dat dit nummer maakt tot wat het is.
2. Radiohead - Pyramid Song. Vanwege: De clip die je net zo onderdompelt als het nummer. De uitgedragen vrede (die ik ooit hoop te voelen). De line "I jumped in a river and what did I see? Black-eyed angels swam with me". De stem van Yorke. De piano aan het begin. De strijkers op het eind.
3. Volbeat - Still Counting. Vanwege: De herinnering aan de fantastische tijd met een meisje die het oproept. De ruige gitaren. De orkaan van geluid die Michael kan produceren met zijn stem.
4. Void Settler - Amphibious Morbid Plane Rehearsal. Vanwege: De innerlijke rust die ontstaat wanneer er om je heen alleen maar lawaai is. De wijze waarop de track zichzelf vanaf 4:46 weer met een pompende bas op gang brengt.
5. Tool - Ticks & Leeches. Om me na al het sentimentele gezeur hierboven even als een Neanderthaler te kunnen gedragen en vooral los te gaan op Carey's drumbarrages vanaf 5.55.
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
2. Radiohead - Pyramid Song. Vanwege: De clip die je net zo onderdompelt als het nummer. De uitgedragen vrede (die ik ooit hoop te voelen). De line "I jumped in a river and what did I see? Black-eyed angels swam with me". De stem van Yorke. De piano aan het begin. De strijkers op het eind.
Heb precies hetzelfde met dit nummer.
''There was nothing to fear, nothing to doubt''
Meneer Bungel
-
- 13163 berichten
- 0 stemmen
The god machine. 
Mijn favoriet:
Leland Palmer
-
- 23801 berichten
- 4944 stemmen
Even een paar nummers tussendoor. Heb deze over de jaren verspreid wel 7500 keer gehoord denk ik. Dit blijft echt heerlijk. 
Geweldige plaat, kan niet genoeg krijgen van die eerste (dikke) halve minuut. Sounds Like a Melody is overigens m'n grote favoriet.
Sandra is al jaren zo'n beetje m'n favoriete artiest(e). Eén en al geweldige nummers. Dit is niet mijn favoriet van haar (da's deze denk ik), maar deze is ook ge-wel-dig. 
En nog één van de beste platen (zo niet dé beste plaat) van a-ha;
Leland Palmer
-
- 23801 berichten
- 4944 stemmen
Erg leuk nummer, maar veel commerciëler en überbekend.
Yes yes yes!
Geweldig HarmJan!
Maar dat wij kwa muziek best aardig op dezelfde lijn zitten, wisten we inmiddels al.
Walkure
-
- 1690 berichten
- 0 stemmen
Inderdaad, qua smaak overeenkomst niks nieuws onder de zon, maar het blijven toch altijd heerlijke nummers die je plaatst.
Leland Palmer
-
- 23801 berichten
- 4944 stemmen
Dit is overigens één van mijn all-time favoriete (80's) platen. Bril-jant! 
chevy93
-
- 12773 berichten
- 1350 stemmen
Erg leuk nummer, maar veel commerciëler en überbekend.
Leland Palmer
-
- 23801 berichten
- 4944 stemmen
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
(embed)
Eels 
Ben de laatste tijd weer eens in een flinke jazz-periode en heb nu deze opstaan, dus vandaar: